Surullista

MattiY

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200804287581261_uu.shtml

Nuori menehtyy tällä tavalla, vammat vaikuttaa kuitenki siltä että hoidettavissa olisi ollut.

Yleisestihän epäillään terveyskeskuslääkäreiden ammattitaitoo mutta eipä oo luottamista Sairaaloidenkaan lääkäreihin.

14

1416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kappasvain

On täällä Kokkolassa muitakin toistaitoisia lääkäreitä. Yksi työskentelee koivuhaan arvauskeskuksessa ja toinen entisessä sanatorissa. Nämä lääkärit todistavat oikeudessa että mielenterveysongelmainen äiti, myös muine siitä aiheutuvine ongelmineen, on tervettä isää parempi huoltaja lapsille... Vaikka sosiaaliviranomaisetkin tässäkin tapauksessa vielä olivat isän kannalla.

Missä on järki ja ammattitaito??? Katoaako se jotenkin niiltä ihmisiltä, jotka käyvät kouluja pitkään, onko monivuotisella koulutuksella tyhmentävä vaikutus?

Mutta palatakseni vielä alkuperäiseen asiaan, totean kokkolan käräjäoikeuden, missä tämäkin asia arvatenkin käsitellään, olevan täysi arpalaitos vailla loogista ajatuskapasiteettia. Koska tuossa toisessakin tapauksessa tämä eräskin kokkolankäräjien tuomari uskoi ennemmin lääkäreitä.
      Lopputulema tässä asiassa voi olla aivan mitä vain.

• Loukkaantunut

Ikävä tapaus. Mutta huonoa uutisointia on se ettei selkeästi ilmaista sitä että kyseinen loukkaantuminen johtui törkeästä humalakäyttäytymisestä. Fiksulla käytöksellä koko tapausta ei olisi edes olemassa.

• rööpe

Nykyään ihmiset ei osaa ottaa vastuuta omista tekemisistä. Ainahan se on mukavempi jos asiat on toisten syytä. Nykyään ihmettellään näköjään sitä että, voiko sairaalassa todellakin kuolla? Tosiaan valitettava tapaus. Mutta kirjotuksista saa melkeen sellasen kuvan että tahallaan tappoivat. Sama homma näitten ns putkakuolemien kanssa. Ihmetellään että miten joku voi kuolla putkaa. Jos sen päänsä on katukiveen lyönny kännissä, niin ei se mikään ihme ole.

• Tai ei

Ei se kuitenkaan poista hoitovastuuta.
        Humalaisiakin pitää hoitaa.

• kännissä tai juo
        Tai ei kirjoitti:

Ei se kuitenkaan poista hoitovastuuta.
        Humalaisiakin pitää hoitaa.

ei kukaan o väittänykkään että ei olisi hoitovastuuta.

• On myös
        kännissä tai juo kirjoitti:

ei kukaan o väittänykkään että ei olisi hoitovastuuta.

Vastuu hoitovirheestä ja laiminlyönneistä.
        Turha siinä on mutista.

• on vastuu
        On myös kirjoitti:

Turha siinä on mutista.

Kirjoitin ihmisten typeeryydestä noin yleisesti. Vituttaako sua? ; )

• miten on
        On myös kirjoitti:

Turha siinä on mutista.

VITUTTAAKO SUA?

• ottaako
        miten on kirjoitti:

VITUTTAAKO SUA?

sua päähän? Onko agressiiviseet tunteet pinnassa? Eli vituttaako sua?

• minä sitä
        ottaako kirjoitti:

sua päähän? Onko agressiiviseet tunteet pinnassa? Eli vituttaako sua?

..tarkoittanut vaan kunhan puhun, mutta:"Onko sulla pinna palanut jo pääsiäiskokolla"?
        Eli vielä kerran:"VITUTTAAKO"?

• ihan oikeesti
        minä sitä kirjoitti:

..tarkoittanut vaan kunhan puhun, mutta:"Onko sulla pinna palanut jo pääsiäiskokolla"?
        Eli vielä kerran:"VITUTTAAKO"?

vituttaalo sua?

• HSO

...tuon uutisen perusteella tiedät, että vammat olisivat olleet hoidettavissa? Olitko paikalla? Tuskin...

Turha kommentoida sellaista asiaa, mistä et mitään tiedä.

• löytyy

Mutta aivan väärää. Ei tuo tiedä vittu mitään. Yrittää vaan löytää sisältöä omaan elämään.

• rouva_vm70

Olen 20 vuotta joutunut hypätä sairauksien takia keskussairaalassa ja viimeset 2 viikkoa taas tiuhempaan. Sairauksia kun on, vaikka muille jakaa ;) ja lisää pukkaa. Vatsan leikkauskin tulossa ja viime yönä ensiavussa käynti.

Nykypäivän hoidosta ja hoitohenkilökunnan palveluasenteesta olisi paljonkin valittamisen varaa sinne yläkertaan, jotta tietäisivät sielläkin missä oikein mennään. Ei lääkärillä ole oikeutta katsella nenänvarttaan pitkin halveksivasti ja olla tutkimatta mistä kivut johtuvat. Itse olin tehnyt diagnoosin, mutta se kai otti lääkärin itsetunnolle, kun tiesin itse mikä minulla on ja kehtasin vielä sanoa ääneenkin. No, lääkäri totesi, ettei sille mitään voi tehdä ja kysyttäessä oli sitä mieltä että minun olisi kestettävä kivut loppuikäni. Seuraavana päivänä huomattavasti fiksumpi lääkäri, joka otti mun diagnoosin vakavasti, laittoi vielä ultraan ja aikoi laittaa kiireellisenä leikkaukseen. Näin tapahtuikin. Erittäin ystävällinen, mukava ja asiansa osaava lääkäri, muutenkin.

Sattui myös eräänä yönä enpoon mennessä, että siellä kaksi vanhempaa mieshoitajaa pelasivat tietokonepelejä ja seisottivat minua ilmoittautumisluukulla. Aikani odotettuani tokasin miehille ja sain kuin sainkin lopulta palvelua. MINÄ MAKSAN jokaisesta poliklinikkakäynnistä, ja polille en mene pikkuvaivojen takia. Elämässäni on ollut niin paljon rankkoja sairausjuttuja, ettei pienet vaivat hetkauta suuntaan eikä toiseen. Silloin kun joudun mennä polille odotan saavani palvelua, koska he ovat myös asiakaspalvelutyössä ja josta minä maksan. En maksa siitä, ettei hoideta tai kettuilusta. Esim. viime yönä paikalla oli niin tympeä opiskelijaharjottelija (tai vasta taloontullut), että oli kielen päällä kysymys: Oletko omasta mielestäsi oikealla alalla?

Viimeisen 10 vuoden aikana meidän sairaalan palvelu on huonontunut ja toki joskus aiheesta olen valituksenkin tehnyt (esim. kun riisuttaessa lääkäri pitää oven käytävään auki ja unohtaa näin potilaan intimeettisuojan ja vielä saan kettuilut sairauksistani, jotka ovat fyysisiä ;) Kenen tarvitsee sietää mitään tuollaista? Hoitajat osastoilla eivät viitsisi tehdä mitään; meikeissään kulkevat eivätkä selkäleikkauksen jälkeen ole halukkaita auttamaan potilasta.

Toki näille persläville löytyy vastakohtia, mutta näinkin pitkän kokemuksen jälkeen täytyy sanoa, että ystävälliset ja osaavat, potilaan tosissaan ottavat lääkärit ja hoitajat ovat katoamassa kokonaan. Please, älkää lukeko alalle, joka teitä ei AIDOSTI kiinnosta. Sillä alalla me potilaat olemme pääosassa. Älkää näyttäkö pitkää naamaa; me emme ole syyllisiä pahaan oloonne. Miten olisi pieni hymy ja ystävällinen sana? Paljonko se vie ajastasi? Ei ainakaan enempää kuin kettuilu.

Kiitos sairaalan ystävälliselle, huolehtivalle ja aidosti sairaasta kiinnostuneelle henkilökunnalle! Teitäkin on vielä, mutta uusien tullessa nämä ihanat ihmiset ovat katoamassa.

Mutta tästä valitettavasta tapahtumasta... kyse lienee välinpitämättömyydestä. Olisi todella mielenkiintoista tietää ketkä lääkärit ovat olleet kyseessä. Ja miksi tapaus on salattu? Kovin luottamusta herättävää sairaalaa kohtaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      56
      2950
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2731
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2441
    4. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2359
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1928
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1559
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      105
      1235
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1203
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe