Edullinen majapaikka Venetsiassa?

phoebs81

Suunnittelemme reissua Italiaan kesä-heinäkuussa ja Venetsian haluaisimme myös kokea. Olisiko kellään ehdotuksia edullisesta majapaikasta, jossa kuitenkin olisi oma kylpyhuone? Etsiskelin netistä hieman ja näyttäisi ettei budjetillemme sopivaa hotellia oikein löytyisi kuin mantereen puolelta... Kuitenkin haluaisimme mieluummin yöpyä "todella" Venetsiassa. Kahden hengen huone tulisi siis irrota mieluiten reilusti alle 100 euroa/yö. Onko kukaan yöpynyt ns.mantereen puolella ja kulkenut sieltä edestakaisin keskustaan? Paljonko maksaa ja kauanko kestää?

12

5588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varaa ajoissa
    • mestressä

      Olimme Mesteressä ja olen itse sitä mieltä että ennemmin mantereella yötä. Laukkujen raahaaminen Venetsiassa olisi kamala kokemus;) Olimme isossa hotellissa (Ei nt nimi tule mieleen) Bussit meni 10 min välein, taksa tais olla euron Venetsian juna-asemalle. Matka-aika varttitunti. Hotelli oli ihan ok/hyvä ja hinta oli 70 euroa yö, viime huhtikuussa. Venetsian hotellit kalliita ja usein homeisia.

      • Menossa

        Voisitko kertoa enemmän Mestrestä? Onko se isokin kaupunki? Löytyykö kauppoja? Ravintolat hintavia?Voitko antaa sen hotellin nimen missä olitte? Hirveesti kyssäreitä mutta kun olisi ajatus lähteä venetsiaan ja mahd majoituspaikkaa olemme vailla. Kiitos etukäteen


      • venetsti
        Menossa kirjoitti:

        Voisitko kertoa enemmän Mestrestä? Onko se isokin kaupunki? Löytyykö kauppoja? Ravintolat hintavia?Voitko antaa sen hotellin nimen missä olitte? Hirveesti kyssäreitä mutta kun olisi ajatus lähteä venetsiaan ja mahd majoituspaikkaa olemme vailla. Kiitos etukäteen

        Tämä Mestre-kysymys on ollut täällä esillä varmaan sata kertaa. Jotkut vannovat Mestren nimeen, jotkut Venetsian. Itse kun menen Venetsiaan menen Venetsiaan. Haluan aistia aamuun heräämisen tuossa ihanassa kaupungissa ja haluan kulkea sen kujilla ja kanaaleilla illan pimetessä, ilman, että joudun kulkemaan bussilla tai junalla jostakin muualta/jonnekin muualle. Jos ulkomaan turisti jostain syystä tulisi Helsinkiin muutamaksi päiväksi, hän varmaan haluaisi asua Pusulan Vörlössä, jos siellä olisi muutaman kympin halvempi yöpyä? En kertakaikkiaan ymmärrä tätä Mestre-intoa, vaan makuasiahan se. Ja kun kysyjää näyttää ennenkaikkea kiinnostavan "Löytyykö kauppoja? Ravintolat hintavia?", niin mitäpä sitä sitten Venetsiaan menisikään.


      • ei nähtävää
        Menossa kirjoitti:

        Voisitko kertoa enemmän Mestrestä? Onko se isokin kaupunki? Löytyykö kauppoja? Ravintolat hintavia?Voitko antaa sen hotellin nimen missä olitte? Hirveesti kyssäreitä mutta kun olisi ajatus lähteä venetsiaan ja mahd majoituspaikkaa olemme vailla. Kiitos etukäteen

        Kaikki nähtävä on kyllä Venetsiassa. Itse kävimme kerran mestren keskustassa syömässä. Edullista oli ja maailman paratsa pastaa ikinä. Siinä kaupungilla on kävelykatu, josa ravintoloita. Ostokset kannattaa tehdä Venetsiassa. Matkaoppaat eivät suosittele nitä 3 ruokalajin turistimenuja, mutta minä suosittelen. Yhdessäkään Suomen ravintolassa en ole saanut niin hyvää ruokaa. Se turistmenu maksaa alle 10 euroa ja vatsan saa todellakin täyteen. Mestressä ei ole nähtävää, mutta paljon kätevämpi/edullisempi siellä on yöpyä kuin Venetsiassa. Meidän hotellin nimeä en millään muista. Se kuitenkin sijaitsi pari kilometriä Mestren keskustasta Venetsiaan päin. Ja noin 1 km juna-asemalta.


      • taisi olla
        ei nähtävää kirjoitti:

        Kaikki nähtävä on kyllä Venetsiassa. Itse kävimme kerran mestren keskustassa syömässä. Edullista oli ja maailman paratsa pastaa ikinä. Siinä kaupungilla on kävelykatu, josa ravintoloita. Ostokset kannattaa tehdä Venetsiassa. Matkaoppaat eivät suosittele nitä 3 ruokalajin turistimenuja, mutta minä suosittelen. Yhdessäkään Suomen ravintolassa en ole saanut niin hyvää ruokaa. Se turistmenu maksaa alle 10 euroa ja vatsan saa todellakin täyteen. Mestressä ei ole nähtävää, mutta paljon kätevämpi/edullisempi siellä on yöpyä kuin Venetsiassa. Meidän hotellin nimeä en millään muista. Se kuitenkin sijaitsi pari kilometriä Mestren keskustasta Venetsiaan päin. Ja noin 1 km juna-asemalta.

        Hotel Delfino. Ihan ok,hyvä aamupala, eikä ötököitä tmv. Bussi Venetsiaan meni 10 min välein ihan hotellin edestä.


      • Nimetön
        venetsti kirjoitti:

        Tämä Mestre-kysymys on ollut täällä esillä varmaan sata kertaa. Jotkut vannovat Mestren nimeen, jotkut Venetsian. Itse kun menen Venetsiaan menen Venetsiaan. Haluan aistia aamuun heräämisen tuossa ihanassa kaupungissa ja haluan kulkea sen kujilla ja kanaaleilla illan pimetessä, ilman, että joudun kulkemaan bussilla tai junalla jostakin muualta/jonnekin muualle. Jos ulkomaan turisti jostain syystä tulisi Helsinkiin muutamaksi päiväksi, hän varmaan haluaisi asua Pusulan Vörlössä, jos siellä olisi muutaman kympin halvempi yöpyä? En kertakaikkiaan ymmärrä tätä Mestre-intoa, vaan makuasiahan se. Ja kun kysyjää näyttää ennenkaikkea kiinnostavan "Löytyykö kauppoja? Ravintolat hintavia?", niin mitäpä sitä sitten Venetsiaan menisikään.

        kun menen Venetsiaan, haluan olla Venetsiassa. Kaupunki on todella kokemisen arvoinen, enkä sitä kokemusta ole koskaan halunnut pilata sillä, että yöpyisin jossain ties missä - keskustassakin löytyy hotelleja moneen makuun ja monenlaiselle budjetille.
        Sitten tuosta "löytyykö kauppoja?, ravintolat hintavia?" asiasta: vähän kummastuttaa, kun joillekin matkan pääasia tuntuu olevan halpuus. Halpa majoitus, halpa ruoka jne...


      • älkää halveksuko
        Nimetön kirjoitti:

        kun menen Venetsiaan, haluan olla Venetsiassa. Kaupunki on todella kokemisen arvoinen, enkä sitä kokemusta ole koskaan halunnut pilata sillä, että yöpyisin jossain ties missä - keskustassakin löytyy hotelleja moneen makuun ja monenlaiselle budjetille.
        Sitten tuosta "löytyykö kauppoja?, ravintolat hintavia?" asiasta: vähän kummastuttaa, kun joillekin matkan pääasia tuntuu olevan halpuus. Halpa majoitus, halpa ruoka jne...

        Monikin haluaa matkustaa mutta rahaa on vähän. Hyvähän se on sanoa jos kukkaro on paksu. Mielestäni kesäajan hinnat Italian hotelleissa ovat törkeän korkeat.

        Meikäläinen eläkeläinen jolla on hyvin pieni eläke ei pääsisi koskaan matkoille jos ei löytyisi halpoja majoituspaikkoja. Itse asun luostareissa ja silloin voin asua kokonaisen viikon sillä hinnalla kuin jossain hotellissa yhden yön. Roomassa kahden tähden hotelli maksaa tuhat euroa per yö ja se huone ei ollut yhtään sen kummallisempi kuin luostarin huonekkaan, Ainoa ero on se ettei luostarissa ole verhoja ikkunassa. Pääsen jopa kaksi kertaa vuodessa reissuun tällä tavalla asuen. Iltaisin olen lopen uupunut käveltyäni päivän kaupungilla joten luostarissa uni maistuu. Ei sitä nuku yhtään sen paremmin kalliissa hotellissa.

        En asu Suomessa ja tunnen monenmaalisia ihmsiä. Muissa maissa ihmiset etsivät edullisia hotelleja kun taas suomalaiset matkustavat usein kalliimmalla kuin mihin heillä todellisuudessa on varaa. Onhan se niin upeaa asua monen tähden hotellissa ja ajella taksilla. Suomalaisen tunnistaa usein muitten turistien joukosta helpolla.


      • Nimetön
        älkää halveksuko kirjoitti:

        Monikin haluaa matkustaa mutta rahaa on vähän. Hyvähän se on sanoa jos kukkaro on paksu. Mielestäni kesäajan hinnat Italian hotelleissa ovat törkeän korkeat.

        Meikäläinen eläkeläinen jolla on hyvin pieni eläke ei pääsisi koskaan matkoille jos ei löytyisi halpoja majoituspaikkoja. Itse asun luostareissa ja silloin voin asua kokonaisen viikon sillä hinnalla kuin jossain hotellissa yhden yön. Roomassa kahden tähden hotelli maksaa tuhat euroa per yö ja se huone ei ollut yhtään sen kummallisempi kuin luostarin huonekkaan, Ainoa ero on se ettei luostarissa ole verhoja ikkunassa. Pääsen jopa kaksi kertaa vuodessa reissuun tällä tavalla asuen. Iltaisin olen lopen uupunut käveltyäni päivän kaupungilla joten luostarissa uni maistuu. Ei sitä nuku yhtään sen paremmin kalliissa hotellissa.

        En asu Suomessa ja tunnen monenmaalisia ihmsiä. Muissa maissa ihmiset etsivät edullisia hotelleja kun taas suomalaiset matkustavat usein kalliimmalla kuin mihin heillä todellisuudessa on varaa. Onhan se niin upeaa asua monen tähden hotellissa ja ajella taksilla. Suomalaisen tunnistaa usein muitten turistien joukosta helpolla.

        luostareissa yöpyminen on aivan upea vaihtoehto! Kuulostaa siltä, että olet kokenut matkustaja, koska osaat hakea tällaisia vaihtoehtoja.
        Se, mikä noissa "halpa majoitus"-kyselýissä ihmetyttää, on se, että kaikki maksaa, menetpä minne tahansa. Se, että osaa ottaa selvää esim juuri luostari- tai joissakin maissa kotimajoituksista, kertoo siitä, että ko henkilö on kokenut reissaaja - ja se on aina positiivinen asia :o)


      • majoitus
        Nimetön kirjoitti:

        luostareissa yöpyminen on aivan upea vaihtoehto! Kuulostaa siltä, että olet kokenut matkustaja, koska osaat hakea tällaisia vaihtoehtoja.
        Se, mikä noissa "halpa majoitus"-kyselýissä ihmetyttää, on se, että kaikki maksaa, menetpä minne tahansa. Se, että osaa ottaa selvää esim juuri luostari- tai joissakin maissa kotimajoituksista, kertoo siitä, että ko henkilö on kokenut reissaaja - ja se on aina positiivinen asia :o)

        Loistava idea tuo luostari. Itse varasin netin kautta Bed&Breakfast majoituksen Lidon saarelle, edullisesti ja taso on toista kun 1- 2 tähden hotellit Venetsian keskustassa.
        Pääsen pois päivän hälinästä rauhallisempaan paikkaan ja mielestäni vene matka tekee lomastani erillaisen.
        Ja näinhän se on että heillä jotka haluavat maksaa yösijasta paljon valitsee sitten keskustan hotellin. Minä majoitun edullisesti ja satsaan ruoka puoleen sitten


      • Liiiiisa
        älkää halveksuko kirjoitti:

        Monikin haluaa matkustaa mutta rahaa on vähän. Hyvähän se on sanoa jos kukkaro on paksu. Mielestäni kesäajan hinnat Italian hotelleissa ovat törkeän korkeat.

        Meikäläinen eläkeläinen jolla on hyvin pieni eläke ei pääsisi koskaan matkoille jos ei löytyisi halpoja majoituspaikkoja. Itse asun luostareissa ja silloin voin asua kokonaisen viikon sillä hinnalla kuin jossain hotellissa yhden yön. Roomassa kahden tähden hotelli maksaa tuhat euroa per yö ja se huone ei ollut yhtään sen kummallisempi kuin luostarin huonekkaan, Ainoa ero on se ettei luostarissa ole verhoja ikkunassa. Pääsen jopa kaksi kertaa vuodessa reissuun tällä tavalla asuen. Iltaisin olen lopen uupunut käveltyäni päivän kaupungilla joten luostarissa uni maistuu. Ei sitä nuku yhtään sen paremmin kalliissa hotellissa.

        En asu Suomessa ja tunnen monenmaalisia ihmsiä. Muissa maissa ihmiset etsivät edullisia hotelleja kun taas suomalaiset matkustavat usein kalliimmalla kuin mihin heillä todellisuudessa on varaa. Onhan se niin upeaa asua monen tähden hotellissa ja ajella taksilla. Suomalaisen tunnistaa usein muitten turistien joukosta helpolla.

        Hei!
        Olemme menossa kaverini kanssa elokuussa Venetsiaan ja halpoja yöpymispaikkoja yritämme kovasti löytää. Mistä löytyisi tietoja "luostarimajoituksesta" vai onko periaate se, että menee koputtelemaan ovelle?:D Tälläistakin olen kuullut.. Ja paljonko yö maksaa suurinpiirtein? Kiitos kamalasti jos jaksat vastata:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe