jota nyt maksellaan suuria summia vuodessa.Siis puolisoni maksaa,minä vai makselen omat hlö.koh.menoni ja käytän palkani kuten haluan.Mutta,mutta.Tämä ei ole meille rasite vaan luonnollinen tapa hoitaa asiat.Ei ole taloud.ongelmia ja molémmilla on rahaa käyttää vapaasti.Asiaan,talo on molempien nimissä mutten ole koskaan hoitanut mitään.Mitä jos ero koittaa?Olen vain törsäillyt ja ostellut mitä mieli tekee,matkustellut ja nauttinut elämästä.Puolisolla ollut varmaan enemmän varoja kuin minulla,laskut hoidellaan taas muilta tileiltä eikä rahan kanssa ongelmia.Mitäs jos puoliso hylkäisi,saisinko talosta puolet?Avioehto on ja mulle on kaikesta, paitsi yhdestä jutusta puolet.
ostettiin
10
1750
Vastaukset
- arvaan..
Se yksi ainoa juttu josta on puolet tulossa on tuo talo(=kiinteistö=tontti talo).
Onnea matkaan. - ---
Lue se tekemäsi avioehtosopimus. Siitä selviää.
- nasse-setä
...selviä! Et tainnut päästä oikein jyvälle.
>>Asiaan,talo on molempien nimissä mutten ole koskaan hoitanut mitään.Mitä jos ero koittaa?Olen vain törsäillyt ja ostellut mitä mieli tekee,matkustellut ja nauttinut elämästä.//Mitäs jos puoliso hylkäisi,saisinko talosta puolet?Avioehto on - ----
nasse-setä kirjoitti:
>>Asiaan,talo on molempien nimissä mutten ole koskaan hoitanut mitään.Mitä jos ero koittaa?Olen vain törsäillyt ja ostellut mitä mieli tekee,matkustellut ja nauttinut elämästä.//Mitäs jos puoliso hylkäisi,saisinko talosta puolet?Avioehto onNo voi.
Osituksessa tasataan puolisoiden nettovarallisuus siltä osin, kuin varallisuutta ei ole suljettu esim. avioehtosopimuksella pois.
Olisi siinä aluksi osviittaa? nasse-setä kirjoitti:
>>Asiaan,talo on molempien nimissä mutten ole koskaan hoitanut mitään.Mitä jos ero koittaa?Olen vain törsäillyt ja ostellut mitä mieli tekee,matkustellut ja nauttinut elämästä.//Mitäs jos puoliso hylkäisi,saisinko talosta puolet?Avioehto onTasinkoa et saa... mutta pidät tietenkin omaisuutesi... jota ON puolet talosta (jonka voit "myydä" toiselle omsitajalle käypään hintaan). Ei avioehto tuota muuta mihinkään.
Jos avioliiton aikan olet nauttinut elämästäsi, on se perustunut avioliittolain pykälään joka koskee puolisoiden elatusvelvollisuutta toisistaan.... onneksi olkoon vaan...- nasse-setä
---- kirjoitti:
No voi.
Osituksessa tasataan puolisoiden nettovarallisuus siltä osin, kuin varallisuutta ei ole suljettu esim. avioehtosopimuksella pois.
Olisi siinä aluksi osviittaa?Ap:
"ostettiin uudempi talo jota nyt maksellaan suuria summia vuodessa.Siis puolisoni maksaa"
Kun ongelman syy oli tämä, niin...
>>Osituksessa tasataan puolisoiden nettovarallisuus siltä osin, kuin varallisuutta ei ole suljettu esim. avioehtosopimuksella pois. Olisi siinä aluksi osviittaa?
osallistuisi myös talon maksuun? Asut vähän niinkuin miehesi siivellä. Sitten jos ero koittaisi olisitko peräämässä mieheltäsi talon puolitusta vaikka ns. vuokra on jäänyt maksamatta? Kauhean itseekkäältä kuullostaa. Anteeksi vain en tarkoita pahalla. Kotihan on kuitenkin teidän molempien koti. Ala ihmeessä osallistumaan omalta osaltasi talon kustannuksiin. Miksi mietit asiaa? Vaivaako sinua ns. ilmaiseksi asuminen?
- vaivaa minua
koska kuten edellä mainitsin niin,en yksinkertaisesti ole tarvinnut hoidella mitään.Rahaa on riittävästi molemmilla ja kun asiat hoitaa toinen jolla on varaa enemmän,niin hoidelkoon.Ei ikinä riitaa em.asiasta ollut.Ettet pitäisi siivellä eläjänä,älä huoli moisesta.En tarv.todist.tai kertoa enempää,kunhan kysyin sen asian aiemmin tällä palstalla.En peräisi mieheltäni mitään,meillähän on avioehto,tosin yhteistä taivalta takana jo pitkästi, tuskin se tästä eroksikaan muuttuu?
vaivaa minua kirjoitti:
koska kuten edellä mainitsin niin,en yksinkertaisesti ole tarvinnut hoidella mitään.Rahaa on riittävästi molemmilla ja kun asiat hoitaa toinen jolla on varaa enemmän,niin hoidelkoon.Ei ikinä riitaa em.asiasta ollut.Ettet pitäisi siivellä eläjänä,älä huoli moisesta.En tarv.todist.tai kertoa enempää,kunhan kysyin sen asian aiemmin tällä palstalla.En peräisi mieheltäni mitään,meillähän on avioehto,tosin yhteistä taivalta takana jo pitkästi, tuskin se tästä eroksikaan muuttuu?
Et ole elänyt siivellä ... teillä on toteutettu avioliittlain 46 pykälää ....
=================================
46 § (16.4.1987/411)
Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Puolisoiden elatus käsittää puolisoiden yhteisten sekä kummankin henkilökohtaisten tarpeiden tyydyttämisen.
Puolisolle suoritettavan elatusavun määrä ja sen suorittamistapa voidaan vahvistaa sopimuksella tai tuomioistuimen päätöksellä.
Lapsen oikeudesta saada elatusta vanhemmiltaan säädetään lapsen elatuksesta annetussa laissa (704/75).vaivaa minua kirjoitti:
aikomus pahoittaa mieltäsi. Sehän on tärkeintä ettei asiasta ole riidelty ym. Yhteinen koti on aina yhteinen omistipa sen loppujen lopuksi kumpi vain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559