ostettiin

uudempi talo

jota nyt maksellaan suuria summia vuodessa.Siis puolisoni maksaa,minä vai makselen omat hlö.koh.menoni ja käytän palkani kuten haluan.Mutta,mutta.Tämä ei ole meille rasite vaan luonnollinen tapa hoitaa asiat.Ei ole taloud.ongelmia ja molémmilla on rahaa käyttää vapaasti.Asiaan,talo on molempien nimissä mutten ole koskaan hoitanut mitään.Mitä jos ero koittaa?Olen vain törsäillyt ja ostellut mitä mieli tekee,matkustellut ja nauttinut elämästä.Puolisolla ollut varmaan enemmän varoja kuin minulla,laskut hoidellaan taas muilta tileiltä eikä rahan kanssa ongelmia.Mitäs jos puoliso hylkäisi,saisinko talosta puolet?Avioehto on ja mulle on kaikesta, paitsi yhdestä jutusta puolet.

10

1724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvaan..

      Se yksi ainoa juttu josta on puolet tulossa on tuo talo(=kiinteistö=tontti talo).

      Onnea matkaan.

    • ---

      Lue se tekemäsi avioehtosopimus. Siitä selviää.

      • nasse-setä

        ...selviä! Et tainnut päästä oikein jyvälle.

        >>Asiaan,talo on molempien nimissä mutten ole koskaan hoitanut mitään.Mitä jos ero koittaa?Olen vain törsäillyt ja ostellut mitä mieli tekee,matkustellut ja nauttinut elämästä.//Mitäs jos puoliso hylkäisi,saisinko talosta puolet?Avioehto on


      • ----
        nasse-setä kirjoitti:

        ...selviä! Et tainnut päästä oikein jyvälle.

        >>Asiaan,talo on molempien nimissä mutten ole koskaan hoitanut mitään.Mitä jos ero koittaa?Olen vain törsäillyt ja ostellut mitä mieli tekee,matkustellut ja nauttinut elämästä.//Mitäs jos puoliso hylkäisi,saisinko talosta puolet?Avioehto on

        No voi.

        Osituksessa tasataan puolisoiden nettovarallisuus siltä osin, kuin varallisuutta ei ole suljettu esim. avioehtosopimuksella pois.

        Olisi siinä aluksi osviittaa?


      • nasse-setä kirjoitti:

        ...selviä! Et tainnut päästä oikein jyvälle.

        >>Asiaan,talo on molempien nimissä mutten ole koskaan hoitanut mitään.Mitä jos ero koittaa?Olen vain törsäillyt ja ostellut mitä mieli tekee,matkustellut ja nauttinut elämästä.//Mitäs jos puoliso hylkäisi,saisinko talosta puolet?Avioehto on

        Tasinkoa et saa... mutta pidät tietenkin omaisuutesi... jota ON puolet talosta (jonka voit "myydä" toiselle omsitajalle käypään hintaan). Ei avioehto tuota muuta mihinkään.

        Jos avioliiton aikan olet nauttinut elämästäsi, on se perustunut avioliittolain pykälään joka koskee puolisoiden elatusvelvollisuutta toisistaan.... onneksi olkoon vaan...


      • nasse-setä
        ---- kirjoitti:

        No voi.

        Osituksessa tasataan puolisoiden nettovarallisuus siltä osin, kuin varallisuutta ei ole suljettu esim. avioehtosopimuksella pois.

        Olisi siinä aluksi osviittaa?

        Ap:
        "ostettiin uudempi talo jota nyt maksellaan suuria summia vuodessa.Siis puolisoni maksaa"

        Kun ongelman syy oli tämä, niin...

        >>Osituksessa tasataan puolisoiden nettovarallisuus siltä osin, kuin varallisuutta ei ole suljettu esim. avioehtosopimuksella pois. Olisi siinä aluksi osviittaa?


    • osallistuisi myös talon maksuun? Asut vähän niinkuin miehesi siivellä. Sitten jos ero koittaisi olisitko peräämässä mieheltäsi talon puolitusta vaikka ns. vuokra on jäänyt maksamatta? Kauhean itseekkäältä kuullostaa. Anteeksi vain en tarkoita pahalla. Kotihan on kuitenkin teidän molempien koti. Ala ihmeessä osallistumaan omalta osaltasi talon kustannuksiin. Miksi mietit asiaa? Vaivaako sinua ns. ilmaiseksi asuminen?

      • vaivaa minua

        koska kuten edellä mainitsin niin,en yksinkertaisesti ole tarvinnut hoidella mitään.Rahaa on riittävästi molemmilla ja kun asiat hoitaa toinen jolla on varaa enemmän,niin hoidelkoon.Ei ikinä riitaa em.asiasta ollut.Ettet pitäisi siivellä eläjänä,älä huoli moisesta.En tarv.todist.tai kertoa enempää,kunhan kysyin sen asian aiemmin tällä palstalla.En peräisi mieheltäni mitään,meillähän on avioehto,tosin yhteistä taivalta takana jo pitkästi, tuskin se tästä eroksikaan muuttuu?


      • vaivaa minua kirjoitti:

        koska kuten edellä mainitsin niin,en yksinkertaisesti ole tarvinnut hoidella mitään.Rahaa on riittävästi molemmilla ja kun asiat hoitaa toinen jolla on varaa enemmän,niin hoidelkoon.Ei ikinä riitaa em.asiasta ollut.Ettet pitäisi siivellä eläjänä,älä huoli moisesta.En tarv.todist.tai kertoa enempää,kunhan kysyin sen asian aiemmin tällä palstalla.En peräisi mieheltäni mitään,meillähän on avioehto,tosin yhteistä taivalta takana jo pitkästi, tuskin se tästä eroksikaan muuttuu?

        Et ole elänyt siivellä ... teillä on toteutettu avioliittlain 46 pykälää ....

        =================================
        46 § (16.4.1987/411)

        Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Puolisoiden elatus käsittää puolisoiden yhteisten sekä kummankin henkilökohtaisten tarpeiden tyydyttämisen.

        Puolisolle suoritettavan elatusavun määrä ja sen suorittamistapa voidaan vahvistaa sopimuksella tai tuomioistuimen päätöksellä.

        Lapsen oikeudesta saada elatusta vanhemmiltaan säädetään lapsen elatuksesta annetussa laissa (704/75).


      • vaivaa minua kirjoitti:

        koska kuten edellä mainitsin niin,en yksinkertaisesti ole tarvinnut hoidella mitään.Rahaa on riittävästi molemmilla ja kun asiat hoitaa toinen jolla on varaa enemmän,niin hoidelkoon.Ei ikinä riitaa em.asiasta ollut.Ettet pitäisi siivellä eläjänä,älä huoli moisesta.En tarv.todist.tai kertoa enempää,kunhan kysyin sen asian aiemmin tällä palstalla.En peräisi mieheltäni mitään,meillähän on avioehto,tosin yhteistä taivalta takana jo pitkästi, tuskin se tästä eroksikaan muuttuu?

        aikomus pahoittaa mieltäsi. Sehän on tärkeintä ettei asiasta ole riidelty ym. Yhteinen koti on aina yhteinen omistipa sen loppujen lopuksi kumpi vain.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe