Beaglen paino

näpsä03

Osaisko joku beaglen pennun omistaja sanoa,kuinka paljon olisi hyvä tulla painoa pennulle per viikko?Meillä 9 viikkoinen pentu joka painaa nyt 3700,syö neljä kertaa päivässä hyvällä ruokahalulla.Pari viikkoa sitten kun tuli meille,se painoi 2900.Mihin ikään asti pentua ruokitaan neljästi päivässä?

8

4190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmaa parta

      Pienelle pennulle 4 - 5 ateriaa päivässä, puolivuotiaasta lähtien kaksi ateriaa päivässä. On hyväksi jos pikkuhiljaa annoksia harvennetaan ja suurennetaan. On hyvä välttää äkillisiä muutoksia ruokinnassa.

      Koiran ruokinta on silloin hyvällä mallilla, kun sen karva kiiltää, vatsa on kunnossa ja se on iloinen ja leikkisä. Oikea lihavuusaste aikuisella koiralla on, jos sillä on kylkiluiden päällä rasvaa 0,5 - 1 cm. Mikali lantiolla näkyy lonkkaluiden päät koholla ja kylkiluu näkyvät selvästi on koira liian laiha.

      • näpsä03

        Juu vatsa toimii hyvin ja pennussa riittää virtaa,eikä se laihalta vaikuta muttei myöskään lihavalta.Pitäiskös jossain vaiheessa vähentää ruokintakerrat kolmeen (nyt saa ruuan 4 kertaa päivässä)vai heti kerrasta silloin puoli vuotiaana alkaa antaa vain kaksi ruokaa per päivä?


      • näpsä03 kirjoitti:

        Juu vatsa toimii hyvin ja pennussa riittää virtaa,eikä se laihalta vaikuta muttei myöskään lihavalta.Pitäiskös jossain vaiheessa vähentää ruokintakerrat kolmeen (nyt saa ruuan 4 kertaa päivässä)vai heti kerrasta silloin puoli vuotiaana alkaa antaa vain kaksi ruokaa per päivä?

        Anna koiran kehittyä puolivuotiaaksi. Kyllä muutoksen voi tehdä viikossa tai kahdessa.


      • PII
        ajomies1 kirjoitti:

        Anna koiran kehittyä puolivuotiaaksi. Kyllä muutoksen voi tehdä viikossa tai kahdessa.

        Jos annat kuivamuonaa, niin koiran aikuispainon mukaiset ohjeet löytyvät säkeistä. Beagle painaa aikuisena n. 12-13 kg about. Olisi tosiaankin hyvä, mikäli esim. siirryt 4-5 kk vanhana 3 krt ja puoli vuotiaana 2 krt/pv ruokintaan. Annoksethan suurenee sitten myös jonkin verran!
        Penturuokaa suositellaan annettavan n. 1-vuotiaaksi saakka. Onnea ja mukavia hetkiä uuden
        beaglen kanssa!


      • eevert
        PII kirjoitti:

        Jos annat kuivamuonaa, niin koiran aikuispainon mukaiset ohjeet löytyvät säkeistä. Beagle painaa aikuisena n. 12-13 kg about. Olisi tosiaankin hyvä, mikäli esim. siirryt 4-5 kk vanhana 3 krt ja puoli vuotiaana 2 krt/pv ruokintaan. Annoksethan suurenee sitten myös jonkin verran!
        Penturuokaa suositellaan annettavan n. 1-vuotiaaksi saakka. Onnea ja mukavia hetkiä uuden
        beaglen kanssa!

        Isompi on painoero. Se on 8 - 14 kg. On otettava huomioon sukupuoli- ja muut kokoerot. Samalla sukupuolellakin on huomattavia painoeroja, onhan korkeuden ala- ja ylärajalla iso ero.


      • jumalaut
        PII kirjoitti:

        Jos annat kuivamuonaa, niin koiran aikuispainon mukaiset ohjeet löytyvät säkeistä. Beagle painaa aikuisena n. 12-13 kg about. Olisi tosiaankin hyvä, mikäli esim. siirryt 4-5 kk vanhana 3 krt ja puoli vuotiaana 2 krt/pv ruokintaan. Annoksethan suurenee sitten myös jonkin verran!
        Penturuokaa suositellaan annettavan n. 1-vuotiaaksi saakka. Onnea ja mukavia hetkiä uuden
        beaglen kanssa!

        Itse olen antanut 3,5 kk pennulle kolme kertaa päivässä!!
        Paitsi välillä palkinnut muuten vain käsinappuloilla...eli ruokaa on sadellut.
        KOiralla kylkiluut kyllä näkyy, ja suoli toimii
        mut en usko että mitään 4-5 kertaa tarvii antaa enää 3 kk. Vai onko parempaa tietoa?


      • beagle ja cockeri
        jumalaut kirjoitti:

        Itse olen antanut 3,5 kk pennulle kolme kertaa päivässä!!
        Paitsi välillä palkinnut muuten vain käsinappuloilla...eli ruokaa on sadellut.
        KOiralla kylkiluut kyllä näkyy, ja suoli toimii
        mut en usko että mitään 4-5 kertaa tarvii antaa enää 3 kk. Vai onko parempaa tietoa?

        Itse annoin kolme kertaa päivässä ruoan kun pentu tuli taloon, koska niin kasvattajakin oli antanut. Suositushan on noin 4-5 kertaa päivässä, mutta maalaisjärkeä saa käyttää :) Noin 2 kk vaihdoin jo ruokinnan kahteen kertaan päivässä ja hyvin on sillä menty, koira jo 9 kk. Koska tärkeintä on, että koira saa sen tarvittavan määrä ruokaa päivässä.


      • valle
        näpsä03 kirjoitti:

        Juu vatsa toimii hyvin ja pennussa riittää virtaa,eikä se laihalta vaikuta muttei myöskään lihavalta.Pitäiskös jossain vaiheessa vähentää ruokintakerrat kolmeen (nyt saa ruuan 4 kertaa päivässä)vai heti kerrasta silloin puoli vuotiaana alkaa antaa vain kaksi ruokaa per päivä?

        aluksi 4 kertaa viikossa sitten 12 viikon ikäisenä 3 kertaa ja puolenvuoden ikäisenä 2 kertaa vuoden ikäisenä 1 kertaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      424
      4655
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1660
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1401
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1309
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1204
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1141
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      950
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      827
    Aihe