Viritystä..

ukko..

Huh! Vihdoin ja viimein huomenna tulee skoottri :)

Tietty tuo pitää ensin ajaa sisään, mutta miten kannattas virittää, että jaksaa vetää 110 kg ukkoa paremmin?

Olen ajatellut vaihtaa rullat 5.5g, tehokaasari, 80cc pytty, parempi ilmansuodatin ja rajoitin pois. Onko nämä yleiset ohjeet ja mistä löytyis tietoa mitenkän nuo tehdään? Viritteleekö mitkään liikkeet näitä? Sillä nopeudella ei ole nyt niin väliä, taajamassa voi ajella sen 55 Km/h, kunhan ei hyytyis ylämäkeen.

Noh, sen näkee huomenna miten jaksaa kulkea?

29

1929

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuota painoa

on noinkin niin miksi mopo?
      Vähän kuutioita lisää, sanotaan 250,
      niin jaksaa.
      Eikä ole sanottavasti suurempi laite.
      Minulla on Suzuki Bugrman 400 cm3 ja
      jaksaa minuna 127 kg ruhoani kyllä vetää.

• ukko..

Ei ole A-korttia, ehkä sen myöhemmin hommaan ja isomman pyöränkin?

• lämpimästi
        ukko.. kirjoitti:

Ei ole A-korttia, ehkä sen myöhemmin hommaan ja isomman pyöränkin?

että hankit sen A kortin koska jos jäät kii niin saisit samalla rahalla kevarin mitä menee sakkoihin yms.
        Lisäksi sinulla ei ole ajolupaa vaikka olisikin B-kortti yms. JA siinä käy sitten niin että saat ajokieltoo ja et saa edes kuljettaa autoa.
        Että ihan oman etusi tähden hankkisit vaan sen A tai A1 kortin. Viritä sitten mopoos jos tahdot, mut ota ees oikee korttiluokka.

• Ukko..
        lämpimästi kirjoitti:

että hankit sen A kortin koska jos jäät kii niin saisit samalla rahalla kevarin mitä menee sakkoihin yms.
        Lisäksi sinulla ei ole ajolupaa vaikka olisikin B-kortti yms. JA siinä käy sitten niin että saat ajokieltoo ja et saa edes kuljettaa autoa.
        Että ihan oman etusi tähden hankkisit vaan sen A tai A1 kortin. Viritä sitten mopoos jos tahdot, mut ota ees oikee korttiluokka.

Kyllä tuo 45-55 km/h on ihan tarpeeki ainaskin mulle täällä missä ajelen. Eli voihan tuota silti viritellä tehokkaammaksi, muttei kummiskaan niin, että kulkee yli sallitun nopeuden?

• Kiki  
        lämpimästi kirjoitti:

Kerros mulle mistä saa kevarikorin 20 päiväsakon hinnalla joka tulee sitiä jos ajaa viritetyllä mopolla...

• adekk

malli olis kova sana ja 2- vai 4-tahtinen

• ukko..

4-tahti baotian (Titan Rocky)

• kjggdfg
        ukko.. kirjoitti:

4-tahti baotian (Titan Rocky)

Joo, ei tohon kiinan romuun saa viri osia. Joudut tyytymään vakiona ajamiseen. Jos saakin ne ei täydellisesti saa kiinni.

• upea vastaus
        kjggdfg kirjoitti:

Joo, ei tohon kiinan romuun saa viri osia. Joudut tyytymään vakiona ajamiseen. Jos saakin ne ei täydellisesti saa kiinni.

Älä turhaan vaivaudu vastaamaan, kun et näköjään mitään tiedä!

• ukko..
        upea vastaus kirjoitti:

Älä turhaan vaivaudu vastaamaan, kun et näköjään mitään tiedä!

Täällä ei vissiin taida olla kuin älykääpiöitä vastailemassa. Minä en osta mitään tuhansien eurojen "merkki" skootteria, kun aikomuksena on ajaa ensi keväänä mp-kortti ja isompi pyörä hommata muutenkin. Kunhan tässä pääsen tunnelmaan aluksi.

Jossain se oli netissä se foorumi, missä nimen omaan virittelivät näitä kiinalais"romuja", mutta kun ei löydy...

• tuosta apua?
        ukko.. kirjoitti:

Täällä ei vissiin taida olla kuin älykääpiöitä vastailemassa. Minä en osta mitään tuhansien eurojen "merkki" skootteria, kun aikomuksena on ajaa ensi keväänä mp-kortti ja isompi pyörä hommata muutenkin. Kunhan tässä pääsen tunnelmaan aluksi.

Jossain se oli netissä se foorumi, missä nimen omaan virittelivät näitä kiinalais"romuja", mutta kun ei löydy...

http://www.getphpbb.com/phpbb/index.php?mforum=sanili

Siellä paljon juttua kiinalaisista, enemmän nuorten juttua.

Tuolla hieman aikuisempaa:
        http://www.skootterini.com/foorumi/

• ukko..

• Penatsu

"Olen ajatellut vaihtaa rullat 5.5g, tehokaasari, 80cc pytty, parempi ilmansuodatin ja rajoitin pois. Onko nämä yleiset"

Jeps nuo on ne vakiviritykset mitä moni tekee. Kuten minäkin. Rullat voisi ehkäpä olla jopa 5 grammaiset.

Vakiona tuo Titan Rocky on tuskaisen hidas kiihtymään ja vetämään. Kuten muutkin nelari kinuskit. Itse ajelin about viikon kunnes tilasin 80 kuutioisen pytyn. Siitä se sitten lähti.

Hyvin kulkee nyt. Tänään ajelin ohitse eräästä Peugeot Speedfight kuskista. Taisi kaveria ottaa luonnolle kun ei pärjännytkään kalliilla merkkiskootterilla kinuskipaskaa vastaan ;)

Onnea vaan virityksille!

• Ukko..

Hienoa, täällä jo syyhyttää, tunti pari vielä niin skootteri on täällä :)

• mies50v

ukolle:mullekkin äsken soittivat duuniin että puolenpäivän jälkeen tilaamani rocky tulee:)
      no perjantaina se rekistöröimään ja pyhänä ajo harjottelut alkaa..mä en aio ainakaan viritellä sitä vaan tyydyn sen alku vauhtiin aluksi..ps..mäkin oon 110kg saa nähä miten jaksaa tiani liikuttaa??mutta tuleepa hyvä syy laihuttaa vähän..

• ukko..

Toivat just työpaikalle, kun en ole kotona päivisin. Mistä tuo penkki aukee? Siellä kait on ohjekirjat sun muut ja mitä bensaa tuo syö? Miten se on tuon rekisteröinnin laita, pitääkö käydä kyttälaitoksella se tekemässä. Sanoivat kyllä että heti on ajovalmis?

En tiedä tämmösistä kun siitä on kivikausi kun mopolla viimeksi ajelin.

• vaan!
        ukko.. kirjoitti:

Toivat just työpaikalle, kun en ole kotona päivisin. Mistä tuo penkki aukee? Siellä kait on ohjekirjat sun muut ja mitä bensaa tuo syö? Miten se on tuon rekisteröinnin laita, pitääkö käydä kyttälaitoksella se tekemässä. Sanoivat kyllä että heti on ajovalmis?

En tiedä tämmösistä kun siitä on kivikausi kun mopolla viimeksi ajelin.

Katsastuskonttorilla onnistuu rekisteröiminen ja samalla voi tehdä vakuutussopimuksenkin.

Bensaksi käy "edullinen" 95:nen.

• Ukko..
        vaan! kirjoitti:

Katsastuskonttorilla onnistuu rekisteröiminen ja samalla voi tehdä vakuutussopimuksenkin.

Bensaksi käy "edullinen" 95:nen.

Yritin jo käydä, mutta ei ollut kaikkia lappuja, oli tullut kotiin. Otin pienen riskin kun ajoin (työpaikalta) keskustasta kotiin ilman rekisterikilpeä. Mutta olihan raskasta työnnellä tuota bensa asemalle. Ihmettelin että jaksaako tuo omaa painoakaan vetää? :)

Mutta hyvinhän tuo kulki, jotenkin kuvittelin että saa jaloilla työntää ylämäkeen?

• mies50v
        Ukko.. kirjoitti:

Yritin jo käydä, mutta ei ollut kaikkia lappuja, oli tullut kotiin. Otin pienen riskin kun ajoin (työpaikalta) keskustasta kotiin ilman rekisterikilpeä. Mutta olihan raskasta työnnellä tuota bensa asemalle. Ihmettelin että jaksaako tuo omaa painoakaan vetää? :)

Mutta hyvinhän tuo kulki, jotenkin kuvittelin että saa jaloilla työntää ylämäkeen?

titani tuli ja on tallissa..oli hyvässä metalli telineessä jossa vieläkin kiinni..satula aukeaa avaimella sivusta..siellä on luovutus tarkastus todistus ja käyttömanuaali peilit työkaluja mulle
        oli tankattu 0,3l bensaa tarkastusraportin mukaan.sillähän ajaa jo 10km jos laskis vaikka kulutuksen 3l/100km...eli rekistöröin kun paprut tulee kilpi kiinni ja huoltoasemalle tankille ja menoksi...olkoon vapun vielä rauhassa ajeluilta..

• ukko..
        mies50v kirjoitti:

titani tuli ja on tallissa..oli hyvässä metalli telineessä jossa vieläkin kiinni..satula aukeaa avaimella sivusta..siellä on luovutus tarkastus todistus ja käyttömanuaali peilit työkaluja mulle
        oli tankattu 0,3l bensaa tarkastusraportin mukaan.sillähän ajaa jo 10km jos laskis vaikka kulutuksen 3l/100km...eli rekistöröin kun paprut tulee kilpi kiinni ja huoltoasemalle tankille ja menoksi...olkoon vapun vielä rauhassa ajeluilta..

Itsekkin löysin nuo ja kaikki namiskuukkelit opin käyttelemään kun tuossa ajan kanssa katselin, tosin en ollut varma oliko tankissa mitään?

Perjantaina olis tarkoitus käydä rekisteröimässä tuo, mutta nyt ei voi ajella, nyt juodaan :)

Hyviä vappuja!

• ukko..
        ukko.. kirjoitti:

Itsekkin löysin nuo ja kaikki namiskuukkelit opin käyttelemään kun tuossa ajan kanssa katselin, tosin en ollut varma oliko tankissa mitään?

Perjantaina olis tarkoitus käydä rekisteröimässä tuo, mutta nyt ei voi ajella, nyt juodaan :)

Hyviä vappuja!

Omasta skootterista :)

http://www.knubits.com/imgs/scootteri.jpg

• hjhjhjhj
        Ukko.. kirjoitti:

Eikös nämä toimiteta kilvet jo valmiiksi ruuvattuina paikalleen? Ainakin mulla oli. Ajelin vakuutuskonttoriin jossa mopo rekisteröitiin mun nimelle ja otin samalla liikennevakuutuksen. Ei tarvinnut käydä katsastuskonttorilla lainkaan. Nätti homma. Kaikki tarvittavat paprut oli penkin alla.

• Ukko..
        hjhjhjhj kirjoitti:

Eikös nämä toimiteta kilvet jo valmiiksi ruuvattuina paikalleen? Ainakin mulla oli. Ajelin vakuutuskonttoriin jossa mopo rekisteröitiin mun nimelle ja otin samalla liikennevakuutuksen. Ei tarvinnut käydä katsastuskonttorilla lainkaan. Nätti homma. Kaikki tarvittavat paprut oli penkin alla.

Mun piti vaihtaa toimitus osoite työpaikalle, koska en aamusta ole kotona. Kotiin oli tullut paprut ja ei kilpiä missään?

Sikäli ihmettelinkin, kun luin että skootteri on valmis, ei tarvi kuin tankata ja menoks sanoi annie lenox :/ ???

• mies50v
        Ukko.. kirjoitti:

Mun piti vaihtaa toimitus osoite työpaikalle, koska en aamusta ole kotona. Kotiin oli tullut paprut ja ei kilpiä missään?

Sikäli ihmettelinkin, kun luin että skootteri on valmis, ei tarvi kuin tankata ja menoks sanoi annie lenox :/ ???

täytyy se käydä itselle rekisteröimässä katsastusasemalla sieltä saa kilvet ja voi tehdä samalla vakuutuksen..se myllymäen ilmoitus tarkoittaa että on muuten valmis ajoon..laittaa vain ne peilit telineen taakse ja käy tekeen paprut kunhan luovarit sun muut tulee postissa erikseen..
        mukana tulee vaan se käyttömanuaali suomeksi ja englanniksi ja luovutus huolto raportti..ukolle:titanissani oli 600m mittarissa nyt 3,8km..en malttanut ajelin rinkiä meidän kerrostalon ympäri joka on 100m pitkä tuon 3,2km on se niin jännää...

• ukko..
        mies50v kirjoitti:

täytyy se käydä itselle rekisteröimässä katsastusasemalla sieltä saa kilvet ja voi tehdä samalla vakuutuksen..se myllymäen ilmoitus tarkoittaa että on muuten valmis ajoon..laittaa vain ne peilit telineen taakse ja käy tekeen paprut kunhan luovarit sun muut tulee postissa erikseen..
        mukana tulee vaan se käyttömanuaali suomeksi ja englanniksi ja luovutus huolto raportti..ukolle:titanissani oli 600m mittarissa nyt 3,8km..en malttanut ajelin rinkiä meidän kerrostalon ympäri joka on 100m pitkä tuon 3,2km on se niin jännää...

Jeps! Rekisteröinti tuli tehtyä.

Sitten seuraava ongelma! Rekisterikilven reijät eivät mätsää tuohon mihin kilpi pitäisi kiinnittää? Varmaan jossain liikkeessä pitää käydä tekemässä ylimmääräiset reijät kilpeen, samalla voisi kysyä noita rullia ja tehokaasaria.

Pakko tuota on virittää, hemmetti jää niin jalkoihin liikenteessä, kiihtyis edes paremmin. Kyllä tuo suomen laki on vaarallinen, kun noin lusuja pitää tehdä näistä mopo skoottereista. Olis kait se paljon turvallisempi, kun voisi mennä taajamassa muun liikenteen mukana!!!

Katsastuasemalta kun lähdin, niin iso rekka oli pitkään mun persässä, tuntui että pitäiskö pysätyä ja päästää ohi >:/

• wqwgqwr
        ukko.. kirjoitti:

Sitten seuraava ongelma! Rekisterikilven reijät eivät mätsää tuohon mihin kilpi pitäisi kiinnittää? Varmaan jossain liikkeessä pitää käydä tekemässä ylimmääräiset reijät kilpeen, samalla voisi kysyä noita rullia ja tehokaasaria.

Pakko tuota on virittää, hemmetti jää niin jalkoihin liikenteessä, kiihtyis edes paremmin. Kyllä tuo suomen laki on vaarallinen, kun noin lusuja pitää tehdä näistä mopo skoottereista. Olis kait se paljon turvallisempi, kun voisi mennä taajamassa muun liikenteen mukana!!!

Katsastuasemalta kun lähdin, niin iso rekka oli pitkään mun persässä, tuntui että pitäiskö pysätyä ja päästää ohi >:/

Jos et tee sisäänajoa ja kiihdyttelet jo nyt , niin tilaa samalla uusi sylinteri jne. valmiiksi.
        Kilpeen voi tehdä reiän vaikka naulalla, ei oo sen vaikeampaa.
        Siis aja ensin se 1000 km rauhallisesti ja vaihtele rullat vasta sen jälkeen.

• heti kule
        wqwgqwr kirjoitti:

Jos et tee sisäänajoa ja kiihdyttelet jo nyt , niin tilaa samalla uusi sylinteri jne. valmiiksi.
        Kilpeen voi tehdä reiän vaikka naulalla, ei oo sen vaikeampaa.
        Siis aja ensin se 1000 km rauhallisesti ja vaihtele rullat vasta sen jälkeen.

kunnolla uutena. ensin sisäänajo sitten jos aikoo virittään niin sitte ne virit

• mies50v
        ukko.. kirjoitti:

mä ainakin mallasin sen kilvessä olevien reikien mukaan merkit aluskilpeen..ja porasin 4mm terällä reijät ja kävin ostaan 4mm pultit/mutterit ja ruuvasin kiinni..siisti tuli..oon nyt ajellut sen 30km..yritän ajella sen 20-30km nopeudella sen 300km ja sitten 30-35km nopeudella sen 700km...että tulis se sisäänajo oikein tehtyä..ja mulle sen kiihtyvyys ainakin riittää enkä aio tehdä mitään muutoksia..

• sitä vähän
        mies50v kirjoitti:

mä ainakin mallasin sen kilvessä olevien reikien mukaan merkit aluskilpeen..ja porasin 4mm terällä reijät ja kävin ostaan 4mm pultit/mutterit ja ruuvasin kiinni..siisti tuli..oon nyt ajellut sen 30km..yritän ajella sen 20-30km nopeudella sen 300km ja sitten 30-35km nopeudella sen 700km...että tulis se sisäänajo oikein tehtyä..ja mulle sen kiihtyvyys ainakin riittää enkä aio tehdä mitään muutoksia..

nopeempaaki VÄLILLÄ ajaa, niinku vähäsen yli 40, mutta vaan vähän aikaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      49
      2938
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2711
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      37
      2420
    4. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2159
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1539
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      105
      1225
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1203
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1050
    Aihe