Java ongelma!

PlööPlöö

Eli semmonen ongelma olisi, että kun skannaan koneen päivittämättömien ohjelmien varalta Secunian sivuilta (http://secunia.com/software_inspector/), niin se sanoo, että mulla ei ole Java ajantasalla, vaikka itse Javan sivuilla sanottiin, että on. Ja se tulee useita kertoja siihen listaan. Uudelleen asensin Javan ja vieläkin on samannäköinen lista. Sitten toinen kysymys: Eilen sain Win Xp :n automaattisista päivityksitä tietoturvapäivityksen, joka liittyi jotenkin Windows Media tiedostoihin muistaakseni. Tänään kun skannasin koneen, niin nyt Secunia herjaa, että minulla ei ole sitä päivitystä ja kehottaa menemään Windows Update -sivustolle. Win Update sivustolla on vain se hiivatin Genuine jutska tarjolla, eikä mitään kunnollistä päivitystä. Eli mättääkö jokin nyt mun koneessa kummankin (Javan ja Win päivitysten) asian kohdalla vai sitten Secunian sivuilla?

Tästä voitte päätellä:
http://img219.imageshack.us/img219/7625/ohjelmatilannerj7.jpg

14

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhat

versiot. Java ei itse osaa poistaa niitä päivitettäessä.

• PlööPlöö

poistin kaikki Javaan liittyvät asiat Add&Remove ohjelmalla mikä on winukassa. Sitten skannasin koneen läpi Ccleanerilla ja putsasin rekisterit. Sitten asenisin Javan uudelleen. Mutta vielä herjaa että on muitakin versoita koneella. Mitä teen?

• pvitys

• nippe

Kuuluuko Javan kansiossa (jos nyt käyttää vielä 5.päivitystä) olla nämä molemmat:

jre1.6.0
        jre1.6.0_05

Että kun 5. on päivitys, tarvitseeko se alleen tuon ekan 6.0:an?

• PlööPlöö
        pvitys kirjoitti:

http://www.dozleng.com/updates/index.php?s=a2e7f39dfb30e33b7203af1339c922cd&act=calendar&cal_id=1&code=showevent&event_id=51807
        Vaikka onkin beta-vaiheessa, on pätevä.

LAtasin ton ohjelman ja oikein pätevältä ohjelmalta näyttää. Heti kun painoin "Remove older versions" niin heti löysi niitä ja poisti ne kädenkäänteessä! Ongelma vain on se että vieläkin näyttäisi Secunia sanovat että mulla on Java versio 6.0.40.12 koneella vaikka uudempi versiokin on. Kuyitenkin osa niistä valituksista on hävinnyt ja kiitos siitä. nyt kone on vähän turvallisempi.

• secuniaan

luottamista ihan 101%:sti??. Itellä se vetelee rimanalituksia jatkuvasti ainakin flash playeristä.
      Onhan sillä helppo ajaa päivitystarpeet esiin, jos ei pidä automaattipäivityksiä/käynnistyviä päällä.

• En.

Jos lähdet siitä olettamuksesta, että ulkopuolinen softa - Secunia tietää toisten ohjelmien tai käyttöjärjestelmän päivitykset ja niiden tarpeen paremmin kuin ne itse, niin voit mennä harhaan.
      Itsekin aikani ihmettelin Secunian raportteja, ja nakkasin sen mäkeen...

• Häh?

5.päivitys on OK.
      Intoilijat ovat jo tyrkyttäneet epämääräisiä sivustoja 6. päivityksen hakuun, mutta se sähläily ei ole tarpeen, kun se 6. tulee aikanaan Javan kautta.
      Jos peikko loikkii Javan omalla testisivulla, niin viittaa kintaalla Secunialle.

http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml

• ...............

Onkohan seuraava sivusto herralle kauhean epämääräinen???

http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp

Uusi java ollut jo viikon olemassa ja on Java Runtime Environment (JRE) 6 Update 6.

Enne asennusta poistaa kaikki vanhat javat ja boottaa sitten asentaa uuden(offline installationin).

Jos "Häh?" ei itse osaa javaa ladata/asentaa ei sitä tietoa tarvitse ihan kaikille jakaa.

• jäljessä?

Javan oma päivitysmoduuli nyt on yksi surkeimmista.
        Secunia on ihan toimiva juttu. Se ainoastaan tarkistaa ohjelmaversiot koneelta.

• Heh.
        ............... kirjoitti:

Onkohan seuraava sivusto herralle kauhean epämääräinen???

http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp

Uusi java ollut jo viikon olemassa ja on Java Runtime Environment (JRE) 6 Update 6.

Enne asennusta poistaa kaikki vanhat javat ja boottaa sitten asentaa uuden(offline installationin).

Jos "Häh?" ei itse osaa javaa ladata/asentaa ei sitä tietoa tarvitse ihan kaikille jakaa.

5. päivitys toimii moitteetta, ja Java sen uusimman 6. päivityksen ajaa koneelle ihan itsestään ajastuksen mukaan.

• ......................
        jäljessä? kirjoitti:

- 5. päivitys toimii moitteetta, ja Java sen uusimman 6. päivityksen ajaa koneelle ihan itsestään ajastuksen mukaan. -

Jooh mikä tahansa vanha java toimii(ei varmaan ihan ikivanhat)

Vanha java on AINA tietoturvariski ja javan oma päivitys EI poista vanhoja javoja joten siinähän intoilet kun vanhat javasi päästää kökköä läpi. Älä sit mene minnekkään foorumille parkumaan vundojasi vaan hoida ne aivan itse pois.

Eli summasummarum, ÄLKÄÄ ottako opiksenne mitä "heh" selittää.

• vanhentunut
        Heh. kirjoitti:

5. päivitys toimii moitteetta, ja Java sen uusimman 6. päivityksen ajaa koneelle ihan itsestään ajastuksen mukaan.

ohjelmaversio toimii, mutta tietoturvariskin takia aina kannattaa päivittää uusimpaan.

• o0o0
        jäljessä? kirjoitti:

Äsken kokeilin Javaa päivittää ohjauspaneelista sillä 'update now' jutulla, ja tulos oli, että uusimmalla päivityksellä mennään, vaikka ei mennä, on edellinen versio..en tiennyt, että toi 6 on tullut jo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      45
      2929
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2701
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      36
      2419
    4. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      32
      2014
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1529
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      105
      1225
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1193
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1050
    Aihe