Olen luullut että siitä on jo tullut vapaaehtoinen kieli. Nyt espanjaa lukemaan. Beachi odottaa. Sun, girls ja beach..
vieläkö ruotsin kieli rassaa
5
501
Vastaukset
- SvinSvenska
asu Suomessa, jos niin luulet.
- Jauhanta pois
Ottakaas ny hyvät ihmiset asioista selvää ennenku tuutte tänne jauhamaan.. Suomessa on erittäin paljon jopa satojatuhansia pelkästään ruotsia puhuvia..
Itse tämän tiedän, koska olen ns. suomenruotsalainen ja suvussani on ihmisiä, jotka puhuvat vain ja ainoastaan ruotsia.. Suomea ymmärtävät sen verran, että tervehdykset erottavat, mutta puhua eivät osaa.. He ovat siis vanhemman sukupolven edustajia tai nuorempia joille kielten oppiminen on muuten ylivoimiasta..Suomessa ei ole todellakaan useaa sataa tuhatta pelkkää ruotsia puhuvaa. Tutki itse ennenku tuut tänne jauhamaan.
Noin viidesosalla kaikista suomenruotsalaisista (ahvenanmaalaiset mukaan lukien
57 000, joka on noin yksi prosentti Suomen väestöstä, toim.huom.) suomen kielen taitoa ei ole tai se on heikko, loput käyttävät suomea vaihtelevassa määrin _arkielämässään tai työkielenä._
Lisäksi suurin osa ruotisa puhuvista on keskittynyt tietyille alueille.
http://www.pakkoruotsi.net/images/svenskfinland.jpg
- ....
HUOH. Ahvenanmaalla olevat ei edes opiskele SUOMEA ja mitä me teemme, opiskelemme lähinnä heidän takiaan ruotsia jota kukaan ei halua opiskella. Vähemmistöt kuuluu olla vähemmistöjä, ei meidän pitäisi tehdä kaikkea sen takia vain, että heille tulisi hyvä mieli.
- stna!
Jos jonkun tässä pitäisi kyykyttää toista niin sen pitäisi olla enemmistö kyykyttämässä vähemmistöä. Ei toisinpäin niin kuin täällä koto-Suomessa. Kaksikielisyys on vain naiivi kupla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057