DNA TOIMIVUUS

hermot menee

Tuli tehtyä elämänsä munaus ja hommasin DNA kytky liittymän. toimivuus töissä on paikasta kiinni ja yleensä ei minkäänlaista kenttää. muiden operaattorien liittymät ovat 3g verkossa,joissa dna on nollissa. olen nyt yrittäny kaupanpurkua jo 4kk ja asiaa kuulemma käsitellään. myyjä väitti,että nykyään dna toimii moitteetta. siis älkää missään nimessä hankkiko kyseistä liittymää,tai mikäli haluu pienet puhelin laskut,siihen dna on hyvinkin sopiva,koska ei voi soittaa.

18

3114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä onkaan

      ongelma kun ei oikein saa selkoa muusta kuin että hermot menee?
      Ei kuitenkaan liene kellään operaattorilla liittymiä vain 3G verkossa, vaan liittymät ovat vain liittymiä jotka toimii kaikkialla GSM-verkkojen tavoitettavissa. Aivan sama mihin telehvooniin sen sim-kortin tuuppoo niin yhteys löytyy.
      Ehkä vika nyt kuitenkin on vain "johdossa", sillä itselläni on DNA-liittymä ja kyllä se toimii kaikkialla Suomessa ja ulkomaillakin ja laskun määrä on riippuvainen puheluajan määrästä eikä soittamattomuudesta...

      • jore2312

        ehkä tuli huonosti kerrottua. dna ei löydä mitään kenttää,kun laitan kortin kaverin puhelimeen,ni jopa loppui soitot siitäkin puhelimesta,eli ei ainakaan puhelimessa ole vika (N95) eli missä muilla jopa 3g verkko,ni mulla ei mitään mahdollisuutta soittaa,eikä vastailla.


      • ZxZxZxZxZx
        jore2312 kirjoitti:

        ehkä tuli huonosti kerrottua. dna ei löydä mitään kenttää,kun laitan kortin kaverin puhelimeen,ni jopa loppui soitot siitäkin puhelimesta,eli ei ainakaan puhelimessa ole vika (N95) eli missä muilla jopa 3g verkko,ni mulla ei mitään mahdollisuutta soittaa,eikä vastailla.

        Semmonen säätö ku : Työkalut-asetukset-verkko-järjestelmätila ja sieltä saa valita kaksitoimisuus/UMTS/GSM...

        On toiminut,meinaan...


      • XzXzXzXzXz
        ZxZxZxZxZx kirjoitti:

        Semmonen säätö ku : Työkalut-asetukset-verkko-järjestelmätila ja sieltä saa valita kaksitoimisuus/UMTS/GSM...

        On toiminut,meinaan...

        Operaattori on Sonera...

        Kapula on Noksu N73.

        Toiminut puolitoista vuotta moitteettomasti.


      • taisi tulla
        jore2312 kirjoitti:

        ehkä tuli huonosti kerrottua. dna ei löydä mitään kenttää,kun laitan kortin kaverin puhelimeen,ni jopa loppui soitot siitäkin puhelimesta,eli ei ainakaan puhelimessa ole vika (N95) eli missä muilla jopa 3g verkko,ni mulla ei mitään mahdollisuutta soittaa,eikä vastailla.

        vieläkin kerrottua, eli ilmeisesti sinun täytyisi maksaa ja saada auki se liittymä, katsos kun kortti ei toimi ennen kuin on tilit selvät operaattorin kanssa...


      • aspako?

        se täällä taas puolustelee tuota maailman surkeinta puhelinturaattoria?
        Eikö olis viisaampaa keskittyä niihin reklamaatioihin joita teillä on kaikki s.posti palvelimet turpeena?


      • kuuluu,ei kuulu
        ZxZxZxZxZx kirjoitti:

        Semmonen säätö ku : Työkalut-asetukset-verkko-järjestelmätila ja sieltä saa valita kaksitoimisuus/UMTS/GSM...

        On toiminut,meinaan...

        kokeiltu on totakin


    • oli aivan

      sama ongelma, tosin puhelin toimi kaikkialla muualla paitsi himassa (asun suomen toiseksisuurimman kaupungin keskellä) Eli se toimi jopa romaniassa mutta ei espoossa. Aikani veivasin ja dna aspan vaatimuksesta toimitin 28.12.2007 puhelimen dna kauppaan huoltoon toimitettavaksi. Ei ole tähän päivään mennessä kuulunut. Jätinpä loput laskutkin maksamatta, tuli perintä toimistosta maksuvaatimus, johon vastattiin, että ei ole mikään tavallinen velkomus asia, vaan asiasta ollaan eri mieltä. Sanoivat selvittävänsä asiaa ja keskeyttivät perinnän. Kai tässä maassa vielä joku kuluttaja suoja on? vaikka dna kuinka väittää, että asiakas on aina väärässä

      • kannattaa kokeilla

        -- ...sama ongelma, tosin puhelin toimi kaikkialla muualla paitsi himassa (asun suomen toiseksisuurimman kaupungin keskellä Espoossa) Eli se toimi jopa Romaniassa mutta ei Espoossa... --

        Kaikilla operaattoreilla on kuuluvuusongelmia tietynlaisissa paikoissa, ja etenkin gsm-verkkoja huomattavasti huonommissa 3g-verkoissa sellaisia löytyy enemmän.

        Toiseksi tässä puhuttiin kytkypuhelimen käytöstä 3g-verkossa. Edellä kirjoittaneella kuuluvuus on voinut olla hyvä Romaniassa, sillä siellä on käytössä ainoastaan gsm-matkapuhelinverkot.
        Toisaalta kyse taisi olla vertauskuvasta, mutta ulkomailla paikalliset operaattorit päättävät verkkonsa kattavuudesta.
        Kyllä dna:kin kuuluu hyvin Etelä-Suomessa,
        jos muutat puhelimesi joka siis on siis 3g-matkapuhelin, käyttämään ainoastaan gsm-verkkoa, jos et kuitenkaan ainoastaan datayhteyttä käytä jatkuvasti tai soita usein videopuheluja.


      • vatut
        kannattaa kokeilla kirjoitti:

        -- ...sama ongelma, tosin puhelin toimi kaikkialla muualla paitsi himassa (asun suomen toiseksisuurimman kaupungin keskellä Espoossa) Eli se toimi jopa Romaniassa mutta ei Espoossa... --

        Kaikilla operaattoreilla on kuuluvuusongelmia tietynlaisissa paikoissa, ja etenkin gsm-verkkoja huomattavasti huonommissa 3g-verkoissa sellaisia löytyy enemmän.

        Toiseksi tässä puhuttiin kytkypuhelimen käytöstä 3g-verkossa. Edellä kirjoittaneella kuuluvuus on voinut olla hyvä Romaniassa, sillä siellä on käytössä ainoastaan gsm-matkapuhelinverkot.
        Toisaalta kyse taisi olla vertauskuvasta, mutta ulkomailla paikalliset operaattorit päättävät verkkonsa kattavuudesta.
        Kyllä dna:kin kuuluu hyvin Etelä-Suomessa,
        jos muutat puhelimesi joka siis on siis 3g-matkapuhelin, käyttämään ainoastaan gsm-verkkoa, jos et kuitenkaan ainoastaan datayhteyttä käytä jatkuvasti tai soita usein videopuheluja.

        kiinnostaa onko täällä 2 vai 3 g vai eikö geetä ollenkaan. Minulla on puhelin, että minä voin soittaa ja että minulle voi soittaa, piste
        Dna väitti mm että tuosta puhelimesta löytyy joku vatun valikko mistä voi valita käyttääkö 2 vai 3 geetä. Eikä dna kaupan työntekijäkään tuota valikkoa löytänyt, kun siellä kävin, enkä minäkään. Nykyään on puhelin soneran verkossa, enkä sen koomin ole ollut motissa. Joten mun puolesta dna voi työntää verkkonsa just sinne. Kumma muuten että tuo puhelin romaniassa osas valita automaattisesti sen ainoan 2g verkon, mutta ei soukassa. olisko maa säteilyä?


    • 3G-puhelimella voi olla

      Erilaisia syitä kuuluvuusongelmiin
      voivat olla esimerkiksi:

      1) Kaikilla operaattoreilla on kuuluvuusongelmia tietynlaisissa paikoissa, ja etenkin gsm-verkkoja huomattavasti huonommissa 3g-verkoissa sellaisia löytyy enemmän. Tässä puhutaan 3g-verkon kuuluvuusongelmasta.

      2) Tässäkin keskustelussa esiintullut kuuluvuuseroasia Suomen keskeisimpien kaupunkien ja Romanian välillä johtuu siitä, että kuuluvuus voi olla hyvä Romaniassa, sillä siellä verkot ovat gsm-matkapuhelinverkkoja.
      Toisaalta kyse taisi olla vertauskuvasta, mutta ulkomailla paikalliset operaattorit päättävät verkkonsa kattavuudesta.

      3) Kuuluvuus yleensä paranee, jos muutat puhelimesi joka siis on siis 3g-matkapuhelin, käyttämään ainoastaan gsm-verkkoa, jos et kuitenkaan ainoastaan datayhteyttä käytä jatkuvasti tai soita usein videopuheluja.

      • kokeiltu on

        kyllä on kokeiltu totakin,mutta kentät nollissa. vanhallakaan nokialla ei mitään kenttää.


    • Versys

      Mission Imbossible!
      Vuoden taistelu toimimattoman verkon kanssa piti olla tänään ohi. Mutta ei olekaan.
      Ei voi muuta sanoa kuin, että vituttaa, kun yrittää siirtää liittymää Dna:lta pois. Vuoden sopimusaika on päättynyt ja siirtotilaus toiselle operaattorille on tehty kuukausi sitten. Tänään piti tehdä siirto, mutta Dna:llä sanoivat, etten ole pers`kohtaisesti irtisanonut määräaikaista liittymää.
      Paska puhetta, kun nyt olen asian selvittänyt.
      Uudelle operaattorille tehdyssä siirtodokussa on valrakirja liittymän siirtoon.
      Nyt sitten pitää aktivoida siirto uudelleen ja se kestaa min. 5 työpäivää.
      Varokaa Dna:n liittymiä, niistä ei pääse eroon!

      • ehkä onnistun

        mulle tuli eilen sähköpostia,että saan poikki liittymän. laittavat puhelimesta laskun ja sen jälkeen pitäs onnistua liittymän vaihto.


      • Versys
        ehkä onnistun kirjoitti:

        mulle tuli eilen sähköpostia,että saan poikki liittymän. laittavat puhelimesta laskun ja sen jälkeen pitäs onnistua liittymän vaihto.

        Toivotaan, että homma onnistuu. Mulla tuo kahden eri Dna-liittymän siirto on epäonnistunut jo 4-6 kertaa, viimeksi tänään. En tiedä kumpi nyt muni Dna vai Telefinland? Olin tilannut liittymäsiirron huhtikuun 11 pvä ja liittymä piti siirtää tänään. Dna soppari on loppunut, mutta niin vaan tuli txt-viesti, että liittymäsi siirto on epäonnistunut. Olen jättänyt soittopyynnön Dna:lle ja TeleFinlandille asiasta, mutta kukaan ei vaivaudu soittamaan.
        Seuraava juttu onkin sitten kaikkien Dna ja TeleFinland liittymien irtisanominen ja siirtyminen savumerkkeihin.


      • hohohoh
        Versys kirjoitti:

        Toivotaan, että homma onnistuu. Mulla tuo kahden eri Dna-liittymän siirto on epäonnistunut jo 4-6 kertaa, viimeksi tänään. En tiedä kumpi nyt muni Dna vai Telefinland? Olin tilannut liittymäsiirron huhtikuun 11 pvä ja liittymä piti siirtää tänään. Dna soppari on loppunut, mutta niin vaan tuli txt-viesti, että liittymäsi siirto on epäonnistunut. Olen jättänyt soittopyynnön Dna:lle ja TeleFinlandille asiasta, mutta kukaan ei vaivaudu soittamaan.
        Seuraava juttu onkin sitten kaikkien Dna ja TeleFinland liittymien irtisanominen ja siirtyminen savumerkkeihin.

        jättänyt soittopyynnön?? ei oo todellista. miks et ite soita sinne ja selvitä asiaa? uskomatonta. dna:lle ainakaan soitto ei maksa mitään et ei tarvii sitä pelätä. tf:lle maksaa soitto.


    • Peraxxx57

      Sama vika. ei toimi kotona ollenkaan mutta 3 km päässä kyllä, dna ei paljon välitä mitä asiakkaat sanovat, itse olen 2 kertaa asiasta tehnyt valituksen, mutta mitään ei ole tapahtunut,

    • Anonyymi

      Eipä oo toiminta parantunut, aivan anaalista, ei ikinä enää DNA:ta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe