Tiedän, tätä aihetta on vatkattu usein varmaan puolin ja toisin, mutta nyt minun on pakko luoda ainakin lauseiksi, näkyviin omia ajatuksiani.
Tapasin reilu kuukausi sitten naisen, tai tytön, kummin sen tahtoo sanoakaan. Ensi hymyllä hän sai minut kiinnostumaan, sanoilla ihastumaan. Ongelmaksi on vain nyt muodostunut ikä eromme. Tai minun ongelmakseni. Hän on minu aviisi vuott anuorempi. Muutaman vuoden päästä sillä ei olisi väliä mutta nyt.. Hän siis 19 minä 24.
Minun elämä on siinä vaiheesa, että on vakituinen työpaikka, koti, ei velkaa, kaikki valmiina lapselle. vielä muutaman vuoden olisin valmis odottamaan, miettimään, mutta en kauaa. en usko että hänestä on vielä parin vuoden päästä tekemään lasta. Ollaan aiheesta puhuttu vaikka se tässä vaiheessa on ehkä hiukan liian aikaista suhteessa siitä puhua.
Myös minua hiukan ahdistaa muiden ajatukset, ehkä lähinnä perheeni, ei ystävieni. Tiedän että äitini on sitä mieltä että ei tästä voisi tulla mitään ikäeron takia.
Ikäeroamme en muuten huomaa, en päivittäisissä asioissa, joskus puheissa, mutta vain niissä mitä minulla on ollut viisi vuotta enemmän aikaa tehdä. Viihteelle lähtiessä sen huomaa, minä ja ystäväni olemme tottuneet käymään hiukan eri paikoissa ja nyt olen joutunut itse lähtemään niihin ns "teini baareihin" jos olen hänen kanssaan illan tahtonut viettää. Tietysti ei tätäkään kauaa kestäisi.
En tiedä miksi tämä niin kovasti minua mietityttää, vai yritänkö vain keksiä jokun muun syyn, en vain ymmärrä miksi yrittäisin.
Mutta kaikenlaiset mielipiteet olisivat enemmän kuin tervetulleita. Asioita jotka auttaisivat minua miettimään, päättämään tai lopettamaan koko miettimisen.
Muuten, Erittäin hyvää vappua teille kaikille palstan lukijoille =)
Ikäerosta.
33
4007
Vastaukset
- ohikulkenut heteromies
http://en.wikipedia.org/wiki/Athenian_pederasty
Eihän teillä ihan kamalasti ikäeroa ole, tosin juuri tuossa iässä mielenkiinnon kohteet voivat olla kovin erilaiset.
Ja aika paljon on tutuilla lesboilla myös ns. opettaja-oppilassuhteita, ikäeroa voi olla paljon enemmänkin ja siltihomma on toiminut. - Denna
on useinkin sitä, että ihastutaan ihmiseen eikä ikään, jolloin se ikä alkaa kalvamaan myöhemmin tai joillakin jo heti.. itselläni on ollut aina minua vanhempia naisia ja eroja olen huomannut juuri näissä kyseisissä baari-illoissa, he ovat nauttineet kovasti koti-illoista ja sen jälkeen ehkä muutamalle johonkin lähikuppilaan, minä taas halunnut bilettämään ja baari-rundille, mutta kuinkas ollakaan me totuimme kulkemaan toistemme seurassa, minä kuppiloissa ja hän mukanani viilettämäs kaupungin katuja :) itseasias kävimme myös kovankin keskustelun asiasta, että olisiko haittaa suhteelle erinäisistä viihdetottumuksista, vaan se keskustelu johti kuitenkin siihen että suhde ei kärsinyt, päinvastoin se vaan voimistui kun saimme molemmat avata elämästämme ne ovet toiselle--->suhteen tasapainoisuus on just siinä, että on valmis avautumaan, ja ottamaan vastaan.. Toivottavasti päädytte onnelliseen ratkaisuun! Hauskaa wappua!
- katariinaa
viisi vuotta mikään ongelma ole, mä itse olen 17 ja kumppanini 65 v ja hyvin on toiminut.
- kannustava
teillä ei kovin iso tuo ikäero ole.Ja eikös sitten kun toisesta tykkää niin ole valmis tekemään kompromisseja sen suhteen mitä milloinkin tehdään ja missä. Itselläni on 10vuotta nuorempi kulta ja ikäeromme ei haittaa. On tietysti asioita mistä toinen pitää enempi kun toinen, mut niin se on varmasti vaikka oltaisiin saman ikäisiä. Elä niin kovin sitä ikää mieti, jos toisesta tykkäät niin menee täysillä, eläkä ainakaan mieti mitä muut on mieltä.
Erittäin hauskaa vappua! - wenya
kannustava kirjoitti:
teillä ei kovin iso tuo ikäero ole.Ja eikös sitten kun toisesta tykkää niin ole valmis tekemään kompromisseja sen suhteen mitä milloinkin tehdään ja missä. Itselläni on 10vuotta nuorempi kulta ja ikäeromme ei haittaa. On tietysti asioita mistä toinen pitää enempi kun toinen, mut niin se on varmasti vaikka oltaisiin saman ikäisiä. Elä niin kovin sitä ikää mieti, jos toisesta tykkäät niin menee täysillä, eläkä ainakaan mieti mitä muut on mieltä.
Erittäin hauskaa vappua!Äläs nyt kuule, viisi vuotta ei ole kovinkaan iso ikäero! Riippuu toki myös ihmisistä, mutta minun korvaani viisi vuotta ei kuulosta edes huomioimisen arvoiselta ikäerolta!
Käytte eri paikoissa? No entä sitten, tehkää kompromisseja. Jos ongelma on, ettei toinen pääse sisään, niin siinä ei kauan nokka tuhise, jos hän on 19.
Olen pahoillani, jos tämä on inhottavasti sanottu, mutta minusta kuulostaa, kuin yrittäisit keksiä tekosyitä, ja taustalla olisi oikeasti jokin isompi ongelma.
Itse olen juuri tuon 19v, pian 20 ja tyttöystäväni on 25. En ole ennen sinun viestisi lukemista tullut edes ajatelleeksi, että ikäeromme voisi jostakusta tuntua suurelta. n. viisi vuotta lienee varsi yleinen ikäero. - Amanda-
wenya kirjoitti:
Äläs nyt kuule, viisi vuotta ei ole kovinkaan iso ikäero! Riippuu toki myös ihmisistä, mutta minun korvaani viisi vuotta ei kuulosta edes huomioimisen arvoiselta ikäerolta!
Käytte eri paikoissa? No entä sitten, tehkää kompromisseja. Jos ongelma on, ettei toinen pääse sisään, niin siinä ei kauan nokka tuhise, jos hän on 19.
Olen pahoillani, jos tämä on inhottavasti sanottu, mutta minusta kuulostaa, kuin yrittäisit keksiä tekosyitä, ja taustalla olisi oikeasti jokin isompi ongelma.
Itse olen juuri tuon 19v, pian 20 ja tyttöystäväni on 25. En ole ennen sinun viestisi lukemista tullut edes ajatelleeksi, että ikäeromme voisi jostakusta tuntua suurelta. n. viisi vuotta lienee varsi yleinen ikäero.Eihän se viisi vuotta tavallaan olekaan niin suuri ikäero. Mutta mietin lähinnä sitä että vaikka tulevaisuuden toiveet ja suunnitelmat ovat samanlaiset, tulevat ne minulla ajankohtaisiksi hiukan aiemmin kuin hänellä. Mitä sitten muutaman vuoden päästä kun minä haluan lapsia ja hän vielä bilettää?
Ehkä kuitenkin minulta olisi "aikuismaisinta" antaa tunteiden päättää.
Nyt lähdenkin tästä sitten alko myymälään hakemaan tytölleni pulloa johon ei hänellä vielä ikää, Tää on välillä niin suloista =) - Tuba auditiva
Amanda- kirjoitti:
Eihän se viisi vuotta tavallaan olekaan niin suuri ikäero. Mutta mietin lähinnä sitä että vaikka tulevaisuuden toiveet ja suunnitelmat ovat samanlaiset, tulevat ne minulla ajankohtaisiksi hiukan aiemmin kuin hänellä. Mitä sitten muutaman vuoden päästä kun minä haluan lapsia ja hän vielä bilettää?
Nyt lähdenkin tästä sitten alko myymälään hakemaan tytölleni pulloa johon ei hänellä vielä ikää, Tää on välillä niin suloista =)Sun tekee hyvää kasvaa itse vielä tovin.
- ford.prefekt
Minulla ja kullallani on vähän toista kymmentä vuotta ikäeroa, minä olen se vanhempi. Kultani viihtyy huomattavasti paremmin koti-iltojen parissa, kun taas minusta on kiva tavata kavereita baarissa.. Eli fyysinen ikä ei juuri ole olennaista tuollaisissa asioissa. Persoona ratkaisee.
Minunkaan mielestäni tuo viisi vuotta ei ole erityisen suuri ikäero. Kannattanee antaa ajan näyttää, toimiiko teidän juttunne. :) - Catsy_666
Amanda- kirjoitti:
Eihän se viisi vuotta tavallaan olekaan niin suuri ikäero. Mutta mietin lähinnä sitä että vaikka tulevaisuuden toiveet ja suunnitelmat ovat samanlaiset, tulevat ne minulla ajankohtaisiksi hiukan aiemmin kuin hänellä. Mitä sitten muutaman vuoden päästä kun minä haluan lapsia ja hän vielä bilettää?
Nyt lähdenkin tästä sitten alko myymälään hakemaan tytölleni pulloa johon ei hänellä vielä ikää, Tää on välillä niin suloista =)Minulla meni wappu niin, että istuin pyjamassa koneen äärellä niin kuin aina vapaapäivinä, mutta tein sen tällä kertaa ylioppilaslakki päässä.
Suuremmin ei vaikuta ikäero minun ja Bitin välillä, paitsi että minä olen halukas vakavaan suhteeseen (tämä on vakava suhde kun hän kerta asuu minun kattoni alla) ja hän ei ole.
Hän myös syö huomattavasti epäterveellisemmin kuin minä. Jos minä söisin epäterveellisesti, joutuisin oitis hankaluuksiin terveyteni kanssa, mutta hänen ei vielä tarvitse kantaa huolta omasta verenpaineestaan eikä kolesterolistaan.
Maastossa könytessä huomaa, että nivelsiteet rasittuvat, sellaista ei ole ennen ollut. - tunnu pahalle
Catsy_666 kirjoitti:
Minulla meni wappu niin, että istuin pyjamassa koneen äärellä niin kuin aina vapaapäivinä, mutta tein sen tällä kertaa ylioppilaslakki päässä.
Suuremmin ei vaikuta ikäero minun ja Bitin välillä, paitsi että minä olen halukas vakavaan suhteeseen (tämä on vakava suhde kun hän kerta asuu minun kattoni alla) ja hän ei ole.
Hän myös syö huomattavasti epäterveellisemmin kuin minä. Jos minä söisin epäterveellisesti, joutuisin oitis hankaluuksiin terveyteni kanssa, mutta hänen ei vielä tarvitse kantaa huolta omasta verenpaineestaan eikä kolesterolistaan.
Maastossa könytessä huomaa, että nivelsiteet rasittuvat, sellaista ei ole ennen ollut.kun sä painostat Bit:iä suhteeseen kanssasi? Sä täällä kirjoitat siitä mitä haluat ja toivot häneltä ja kuinka sinä jo pidät suhdetta melkein totena ja vakavana kun Bit kerta jo asuukin luonasi. Sinä tarjosit apuasi hänelle kun hän sitä tarvitsi, nyt sinä odotat että hän palkitsee sinut. Vuokranmaksuaika?
Bit lukee nämä sinun vuodatukset ja hälle tulee paha mieli siitä että sinä odotat kuin lapsi joulupukkia, ja hänellä ei ole lahjoja tuoda. Silti sinä vaan jatkat ja painostat.
Mitä sinä luulet kuinka tuollainen tehoaa?
Te ette ole samankaltaisia, vaikka Bit voisi päättää että rakastuuko hän sinuun, hän ei päättäisi niin, koska te olette ihan eri maailmoista.
Suo se hänelle, suo että hän voi rakastaa ja kunnioittaa sinua ystävänään, äläkkä painosta jatkuvasti häntä johonkin mikä ei tule tapahtumaan, ikinä. - huomannut.
tunnu pahalle kirjoitti:
kun sä painostat Bit:iä suhteeseen kanssasi? Sä täällä kirjoitat siitä mitä haluat ja toivot häneltä ja kuinka sinä jo pidät suhdetta melkein totena ja vakavana kun Bit kerta jo asuukin luonasi. Sinä tarjosit apuasi hänelle kun hän sitä tarvitsi, nyt sinä odotat että hän palkitsee sinut. Vuokranmaksuaika?
Bit lukee nämä sinun vuodatukset ja hälle tulee paha mieli siitä että sinä odotat kuin lapsi joulupukkia, ja hänellä ei ole lahjoja tuoda. Silti sinä vaan jatkat ja painostat.
Te ette ole samankaltaisia, vaikka Bit voisi päättää että rakastuuko hän sinuun, hän ei päättäisi niin, koska te olette ihan eri maailmoista.
Suo se hänelle, suo että hän voi rakastaa ja kunnioittaa sinua ystävänään, äläkkä painosta jatkuvasti häntä johonkin mikä ei tule tapahtumaan, ikinä.Myös minusta catsyn kirjoittelu on vaikuttanut hieman oudolta ja melkoiselta ahdistelulta.
- Muumii
Catsy_666 kirjoitti:
Minulla meni wappu niin, että istuin pyjamassa koneen äärellä niin kuin aina vapaapäivinä, mutta tein sen tällä kertaa ylioppilaslakki päässä.
Maastossa könytessä huomaa, että nivelsiteet rasittuvat, sellaista ei ole ennen ollut.Bit ei ole kirjoitellut blogiinsa tai tänne palstalle "pitkään" aikaan..... Onko kaikki hyvin? Bit???? Catsiiii??
- Catsy_666
tunnu pahalle kirjoitti:
kun sä painostat Bit:iä suhteeseen kanssasi? Sä täällä kirjoitat siitä mitä haluat ja toivot häneltä ja kuinka sinä jo pidät suhdetta melkein totena ja vakavana kun Bit kerta jo asuukin luonasi. Sinä tarjosit apuasi hänelle kun hän sitä tarvitsi, nyt sinä odotat että hän palkitsee sinut. Vuokranmaksuaika?
Suo se hänelle, suo että hän voi rakastaa ja kunnioittaa sinua ystävänään, äläkkä painosta jatkuvasti häntä johonkin mikä ei tule tapahtumaan, ikinä.Meillä on erilainen käsitys parisuhteesta. Bit odottaa, että siihen liittyy yksi hirveä rakastuminen. Minulle parisuhde on se, että ei tapella kaukosäätimestä kovin paljoa.
Minä en odota Bitiltä mitään, hän on vapaa muuttamaan pois. Vapaa mihin tahansa. Tänään viimeksi ehdotin sitä.
Mä toivon ettei Bit koe yhteiseloamme painostukseksi. Minä en ole siihen mitään reunaehtoja asettanut. Toiveen toki, mutta ei reunaehtoja. - Catsy_666
Muumii kirjoitti:
Bit ei ole kirjoitellut blogiinsa tai tänne palstalle "pitkään" aikaan..... Onko kaikki hyvin? Bit???? Catsiiii??
Olen syntynnä 2.5.1969 TAYSissä, tänään on sen muistopäivä. Kún puolivuotisena tulin Kuopioon osasin itkevänä paikallista murretta toistaen koko ajan "en niä".
- bit
Catsy_666 kirjoitti:
Meillä on erilainen käsitys parisuhteesta. Bit odottaa, että siihen liittyy yksi hirveä rakastuminen. Minulle parisuhde on se, että ei tapella kaukosäätimestä kovin paljoa.
Minä en odota Bitiltä mitään, hän on vapaa muuttamaan pois. Vapaa mihin tahansa. Tänään viimeksi ehdotin sitä.
Mä toivon ettei Bit koe yhteiseloamme painostukseksi. Minä en ole siihen mitään reunaehtoja asettanut. Toiveen toki, mutta ei reunaehtoja.Me onnistumme saamaan aikaan parisuhderiidan ilman parisuhdetta... Jollaista en itse nyt etsi - ensin on etsittävä itsensä! Hirveitä rakastumisiakaan en kaipaa. Sitä vain, ettei kenellekään tarvitse selittää miksi, tai miksei.
Cee on ennustanut, että minun elämäni kamalimmat vuodet ovat vielä edessäpäin, mutta en halua uskoa häntä. Jos ennustus nimittäin on totta, en taida jaksaa sinne neljänkympin ihanuuteen asti.
Kaikesta erilaisuudestamme huolimatta Catsy on korvaamaton ystävä, eikä pelkästään nykyisten olosuhteiden vuoksi. - Catsy_666
bit kirjoitti:
Me onnistumme saamaan aikaan parisuhderiidan ilman parisuhdetta... Jollaista en itse nyt etsi - ensin on etsittävä itsensä! Hirveitä rakastumisiakaan en kaipaa. Sitä vain, ettei kenellekään tarvitse selittää miksi, tai miksei.
Cee on ennustanut, että minun elämäni kamalimmat vuodet ovat vielä edessäpäin, mutta en halua uskoa häntä. Jos ennustus nimittäin on totta, en taida jaksaa sinne neljänkympin ihanuuteen asti.
Kaikesta erilaisuudestamme huolimatta Catsy on korvaamaton ystävä, eikä pelkästään nykyisten olosuhteiden vuoksi.Se sinulla on edessä. Joudut hautaamaan kaikki unelmasi. Yliopistotasolta joudut pyyhkimään kissan oksennusta kuten minä ja olemaan kiitollinen edes siitä.
Sama on edessä parisuhteen kanssa. Kaatopaikkalokin tavoin joudut taistelemaan vielä jätteistä ja jämistä. Sinusta on hienoa, että minä olen päässyt silittelemään kv. mallia. Niin minustakin, siksi minulla on hänen kuvansa seinällä. Pieni Silkkinen I.llä on sydän kultaa vaikka h'n on kv. malli olllutkin. - gila
Catsy_666 kirjoitti:
Se sinulla on edessä. Joudut hautaamaan kaikki unelmasi. Yliopistotasolta joudut pyyhkimään kissan oksennusta kuten minä ja olemaan kiitollinen edes siitä.
Sama on edessä parisuhteen kanssa. Kaatopaikkalokin tavoin joudut taistelemaan vielä jätteistä ja jämistä. Sinusta on hienoa, että minä olen päässyt silittelemään kv. mallia. Niin minustakin, siksi minulla on hänen kuvansa seinällä. Pieni Silkkinen I.llä on sydän kultaa vaikka h'n on kv. malli olllutkin.... kaikkien unelmien täytyisi kuolla? Jos jotkut niistä osoittautuvatkin hautaamisen arvoisiksi, niiden tilalle voi tulla uusia unelmia. Jopa parempia.
- Catsy_666
Catsy_666 kirjoitti:
Se sinulla on edessä. Joudut hautaamaan kaikki unelmasi. Yliopistotasolta joudut pyyhkimään kissan oksennusta kuten minä ja olemaan kiitollinen edes siitä.
Sama on edessä parisuhteen kanssa. Kaatopaikkalokin tavoin joudut taistelemaan vielä jätteistä ja jämistä. Sinusta on hienoa, että minä olen päässyt silittelemään kv. mallia. Niin minustakin, siksi minulla on hänen kuvansa seinällä. Pieni Silkkinen I.llä on sydän kultaa vaikka h'n on kv. malli olllutkin.On roindupäivy. 365 päivää ja olen tuossa viileässä 40 porukassa.
Nyt kuitenkin olen humalniekku.
Pillusta olen roinnt pillua ain himoizen, voi minuu inehmisty! - gila
Catsy_666 kirjoitti:
On roindupäivy. 365 päivää ja olen tuossa viileässä 40 porukassa.
Pillusta olen roinnt pillua ain himoizen, voi minuu inehmisty!syntymäpäivän johdosta, Catsy!
- Catsy_666
gila kirjoitti:
... kaikkien unelmien täytyisi kuolla? Jos jotkut niistä osoittautuvatkin hautaamisen arvoisiksi, niiden tilalle voi tulla uusia unelmia. Jopa parempia.
Koskee äijälti unelmoida. On helpompi ola kyyninen ilman mitään. Tai sellainen mitä on asua kaksistaan saman katon alla
Hyvä olla, tyytyväinen vähäään.. - Catsy_666
gila kirjoitti:
syntymäpäivän johdosta, Catsy!
Where us your god now
- bit
Catsy_666 kirjoitti:
Sama on edessä parisuhteen kanssa. Kaatopaikkalokin tavoin joudut taistelemaan vielä jätteistä ja jämistä. Sinusta on hienoa, että minä olen päässyt silittelemään kv. mallia. Niin minustakin, siksi minulla on hänen kuvansa seinällä. Pieni Silkkinen I.llä on sydän kultaa vaikka h'n on kv. malli olllutkin....noin käydäkin. Toivottavasti ei kuitenkaan.
Niinkuin tänään sanoin, jos tästä depriksestä selviän, tulen arvostamaan ns. normaalia oloa aika korkealle. Sinäkin voisit arvostaa erikoisia kokemuksiasi joita on paljon, ja joista kaikki eivät suinkaan ole negatiivisia (kuten edellisestä viestistäkin voi päätellä).
"Mun" mallit ei ole olleet edes kv., kultasydämisiä kyllä. - gila
Catsy_666 kirjoitti:
Where us your god now
Se katosi jonnekin. Ja hyvä niin.
- bit
Catsy_666 kirjoitti:
Pillusta olen roinnt pillua ain himoizen, voi minuu inehmisty!Hän herää aamulla ja poistaa iloisia viestejään.
Nyt on lasi tyhjä ja kisu kiltisti TV-ruudun edessä. Rakastaa minua ja minä häntä -
Hymyt kaikille jotka hymyilevät meille (: - ole Catsyn
bit kirjoitti:
Me onnistumme saamaan aikaan parisuhderiidan ilman parisuhdetta... Jollaista en itse nyt etsi - ensin on etsittävä itsensä! Hirveitä rakastumisiakaan en kaipaa. Sitä vain, ettei kenellekään tarvitse selittää miksi, tai miksei.
Kaikesta erilaisuudestamme huolimatta Catsy on korvaamaton ystävä, eikä pelkästään nykyisten olosuhteiden vuoksi.ennustettavissa, eikä meidänkään. Sä itse tiedät mitä tahdot ja miten sinne pääset. Unelmat ovat ihania asioita joita voi tavoitella tai vain unelmoida ja ottaa voimaa niistä päivinä kun on vaikeaa.
Minä uskon ja olen varma siitä että sä löydät kaiken mitä haluat, sinä olet oikealla polulla, sinä näet sen mitä Catsy ehkä pelkääkin sinun näkevän, koska se tie vie sut pois hänen luotaan.
Rakkkaus on aina vaikeaa, oli se ystävien kesken tai yksipuolista tai jopa yhteinen.
Mutta rakkaus on kaiken arvoinen ja ajatus rakkaudesta pitää pitää kirkkaana mielessä.
Sinulla on upea kesä edessä, nauti siitä, ja ole iloisin mielin. Koska enään et voi kattua taaksepäin, ja teneepäin heittäytymällä pääsee vain nopeammin eteenpäin=)
Hyvää kesää ja iso kesäinen halaus teille molemmille.
Vaikka Catsy haluaa olla kova ja kyyninen, ei sen pelot ole sen kummempia kuin meidän muidenkaan jotka rakastavat. - bit
ole Catsyn kirjoitti:
ennustettavissa, eikä meidänkään. Sä itse tiedät mitä tahdot ja miten sinne pääset. Unelmat ovat ihania asioita joita voi tavoitella tai vain unelmoida ja ottaa voimaa niistä päivinä kun on vaikeaa.
Minä uskon ja olen varma siitä että sä löydät kaiken mitä haluat, sinä olet oikealla polulla, sinä näet sen mitä Catsy ehkä pelkääkin sinun näkevän, koska se tie vie sut pois hänen luotaan.
Rakkkaus on aina vaikeaa, oli se ystävien kesken tai yksipuolista tai jopa yhteinen.
Mutta rakkaus on kaiken arvoinen ja ajatus rakkaudesta pitää pitää kirkkaana mielessä.
Sinulla on upea kesä edessä, nauti siitä, ja ole iloisin mielin. Koska enään et voi kattua taaksepäin, ja teneepäin heittäytymällä pääsee vain nopeammin eteenpäin=)
Hyvää kesää ja iso kesäinen halaus teille molemmille.
Vaikka Catsy haluaa olla kova ja kyyninen, ei sen pelot ole sen kummempia kuin meidän muidenkaan jotka rakastavat.Halaamme takaisin. (Uskon että Catsykin tekisi niin, vaikka nyt jo nukkuu.) Tänään on ollut kireä päivä. Molemmilla on paljon paineita.
Toisena iltana tällä viikolla olimme kirkon järjestämässä tilaisuudessa, jossa keskusteltiin "homoasiaa", ja jälkeenpäin jäimme suustamme kiinni erään fundamentalistikristityn kanssa. Hän oli aiheista eri mieltä kuin me, sekä ennen että jälkeen keskustelun. Kuitenkin, yllättäen C. tokaisi herran olleen hänen mielestään "symppis", jolloin minä kerroin miten olisi kovasti tehnyt mieli halata tuota ymmärtämätöntä miesrukkaa.
Mielessäni mietin, että loppujen lopuksi me molemmat olemme aika pehmeitä sieluja. Silloin tällöin on vain helpointa nostaa piikit pystyyn ja näyttää pistävältä.
Se on sellainen puolustusmekanismi. - MsPenelope
Catsy_666 kirjoitti:
Pillusta olen roinnt pillua ain himoizen, voi minuu inehmisty!minultakin "täältä kaukaa" :)
- Catsy_666
MsPenelope kirjoitti:
minultakin "täältä kaukaa" :)
Long time, no see! Valu taas tänne Stadingradiin joku kerta!
- MsPenelope
Catsy_666 kirjoitti:
Long time, no see! Valu taas tänne Stadingradiin joku kerta!
...Helsinki on toinen kotini :)
- abc@123
Älä mieti niin paljon. Keskity olemaan nuori eikä aina toista vanhempi!
- mutta siitä voi olla haittaa
Itselläni kokemuksia ikäerosta molemmin päin. Aloin seurustelemaan 18-vuotiaan kanssa ollessani 21. Ikäero ei mielestäni tuntunut suurelta, mutta ystäväpiiri varoitteli, etten voisi niin nuoren kanssa seurustella (itse aika vanha sielu). Hän oli kuitenkin kypsä ikäisekseen, enkä koskaan kokenut ikäeroa ongelmana. Lopulta suhde kaatui kuitenkin juuri siihen: hän totesi että on liian nuori sitoutumaan samalla tavalla kuin minä, ja halusi olla vielä vapaalla, halusi saada kokemuksia ja elää eri puolilla maata ja maailmaa. Se ei taas sopinut omiin opintoihini.
Kokemusta on myös seurustelusta toisinpäin, eli itse suunnilleen puolivälissä kolmeakymppiä ja toinen osapuoli noin 30. Sekään ei mielestäni ollut ikäerona suuri, mutta kyllä se joitakin ongelmia aiheutti. Vanhemmalla osapuolella oli tuolloin nimenomaan vakituinen työpaikka, oli talo ja auto ja velkaa, tulevaisuudensuunnitelmat valmiina, biologinen kello tikitti ja riskisynnyttäjän ikä lähestyi armotonta vauhtia. Itselläni opinnot pahasti kesken, eikä rahaa nimeksikään. Myös se arvelutti, että toinen oli jo vakiintunut tiettyyn paikkaan, jossa unelmoi elävänsä koko elämänsä, ja itseäni huoletti esimerkiksi töiden löytyminen kyseisestä paikasta myöhemmin.
Ikäeroa voi olla paljonkin, ja varmasti vain harva suhde tyssää nimenomaan ikäeroon. Se voi kuitenkin mielestäni olla yllättävä rasitus suhteelle, jos toinen osapuoli on jossain "kriittisessä" elämänvaiheessa. Itselläni ei ollut noissa suhteissa mitään ongelmia esimerkiksi vapaa-ajanviettotapojen suhteen tms.- ikäero kahdeksan vuotta
Täällä aluillaan suhde ja meillä on ikäeroa kahdeksan vuotta, minä se vanhempi osapuoli. Mulla on työ, auto, koti ja rahaa. Naisellani koulu kesken ja tulevaisuus avoinna. Ikäeron huomaa juuri näissä elämän nivelkohdissa ja se on se seikka joka saattaa suhteen kaataa. Ihastuin ja rakastuin naisessani kuitenkin aivan johonkin muuhun ja samoin toisinpäin. Tosin suhteemme on vasta orastavassa vaiheessa ja kilometrejäkin väliltä löytyy. Olemme päättäneet rakentaa suhdetta rauhassa, mutta kun tavataan, niin silloin rauhallisuus on kaukana ;-) Tämä nainen on kaikkea mitä haluan ja tarvitsen, en usko, että ikäero sitä horjuttaa. Ongelmat tulevat sitten aivan jostain muualta. Välillä tuntuu myös, että toinen onkin minua aikuisempi joissain asioissa ja näin opin myös häneltä. Toki biologinen kello tikittää minullakin, mutta en ole tähän hätään vauvoja haluamassa, vaan aika saa kulua ja tulevaisuus näyttää senkin asian. Kyllä lapsiasiaa kannattaa pohtia kunnolla ja siellä pohjalla täytyy olla vankka suhde, joka perustuu rakkauteen ja pysyvyyteen, eikä niinkään ikään. Mutta meitä on moneksi ja jokainen tekee omat valintansa. Voihan lapsen hankkia yksinkin..
- kysymys oli..?
.. tuossa ei ole kyse ikäerosta, vaan ihan turhasta ongelmoinnista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204894
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861752Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2881602Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741554Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561428Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351187Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121170Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041109Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi681084- 931064