Hei! Onko kenelläkään tietoa kaupungista nimeltä Hancock Michiganin osavaltiossa? Olen löytänyt paljon tietoa Internetistä mutta olisin tosi kiitollinen omakohtaisista kokemuksista ja näkemyksistä siitä, millaisesta paikasta loppujen lopuksi on kysymys. Tai ehkä joku on kuullut paikasta kaverin tai tutun kautta...
Hancock, Michigan -tietoa vailla
4
1270
Vastaukset
- Juhap77
Hei!
Olen poikennut tuolla kerran v. -99. On periaatteessa samaa kaksoiskaupunkia eteläpuolisen Houghtonin kanssa, josta Hancockiin
menee silta. Kaupungit jakaa joki. Erityisesti
paikassa huomaa suomalaisuuden, sillä suomalaisia
siirtolaisia muutti alueelle runsaasti 1800-luvun
lopusta 1930-luvulle. Tätä perua oma reissunikin
oli, itsellä asuu sukulaisia lähettyvillä. UP:ssa
on tullut käytyä näin kolmisen kertaa, mutta Hancokissa tosiaan vaan kerran.
Mutta tosiaan, ei mikään ihmeellisen näköinen
kaupunki. On hieman sellaisessa rinteessä, eli tuosta kaupungista kun menee hieman eteenpäin,
(kaupungin pohjoislaidalle), pääsee mm. hienoille
näköalapaikoille. Kaupungissa on mm. Kaleva Cafe, joka on suomalainen ravintola. Saa mm. ylä-Michiganissa tyypillisiä Pastyjä ja suomalaistyypistä ruokaa. Huomasin, että ihmiset ovat todella ystävällisiä ja iloisia, kun kuulevat että tulee Suomesta. Sen verran vielä, että kaupungissa toimii mm. Suomi-College, jonka pihalla on muistaakseni Paavo Nurmen patsas.
Mutta, eipä tässä enempää, ihan kiva paikka, mukavaa matkaa. Jos tulee enempiä kysymyksiä, voin toki vastailla. Itse olen menossa ehkä tuonne taas ensi vuonna!- Willikko
Kiitos vastauksesta. Millainen ilmapiiri ja fiilis kaupungissa muuten? Luonnehtisitko paikkaa esim. avoimeksi ja nykyaikaiseksi vai vanhoilliseksi ja uskonnolliseksi? Ilmeisesti koko U.P:n seutu on aika syrjäistä ja harvaan asuttua. Meillä on suunnitteilla mahdollisesti pitempikin visiitti, joten siltä pohjalta tiedustelen näin tarkasti:)
- Käynyt v. - 99
Willikko kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Millainen ilmapiiri ja fiilis kaupungissa muuten? Luonnehtisitko paikkaa esim. avoimeksi ja nykyaikaiseksi vai vanhoilliseksi ja uskonnolliseksi? Ilmeisesti koko U.P:n seutu on aika syrjäistä ja harvaan asuttua. Meillä on suunnitteilla mahdollisesti pitempikin visiitti, joten siltä pohjalta tiedustelen näin tarkasti:)
Hei!
Vanhoilliseksi ja uskonnolliseksikin ehkä tuota
seutua voisi sanoa, mutta iloisia ihmisiä ainakin
poikkeuksetta ja sillä lailla vieraille avoimia näytti olevan, varmaan kuitenkin rennompi ilmapiiri kuin jossain raamattuvyöhykkeen vanhoillisimmilla alueilla kuitenkin.
Heti kun autosta Hancokissa poistuimme, Kaleva Cafen edessä - tuli iloinen vanha nainen puhumaan meille - suomeksi!. Hän sanoi tunnistaneensa meidät heti suomalaisiksi ja halusi tulla juttelemaan. Aika vanhaa porukkaahan tuolla
"Periferiassa" periaatteessa asuu kun useat nuoret haluavat etelämmäksi isoihin kaupunkeihin kuten täällä. Tietysti onhan tuollakin tuo Suomi-yliopisto ja sitä kautta nuoria, itse asiassa Houghtonissa vielä tuo Northern Michigan Tech,
joten voisi kuvitella, että tuolta jotain iltaelämääkin sitä kautta löytyy ja rentoa menoa.
Mutta, tosiaan, ylä-Michigan on hienoa seutua ja siitä eritoten tuo Keweenawin niemimaa. Muistakaanhan käydä tuolla niemimaan päässä olevassa Copper Harbourissa ja sen vieressä olevalla mäellä, mahtavat mahtavat näköalat. - Hienoa
Käynyt v. - 99 kirjoitti:
Hei!
Vanhoilliseksi ja uskonnolliseksikin ehkä tuota
seutua voisi sanoa, mutta iloisia ihmisiä ainakin
poikkeuksetta ja sillä lailla vieraille avoimia näytti olevan, varmaan kuitenkin rennompi ilmapiiri kuin jossain raamattuvyöhykkeen vanhoillisimmilla alueilla kuitenkin.
Heti kun autosta Hancokissa poistuimme, Kaleva Cafen edessä - tuli iloinen vanha nainen puhumaan meille - suomeksi!. Hän sanoi tunnistaneensa meidät heti suomalaisiksi ja halusi tulla juttelemaan. Aika vanhaa porukkaahan tuolla
"Periferiassa" periaatteessa asuu kun useat nuoret haluavat etelämmäksi isoihin kaupunkeihin kuten täällä. Tietysti onhan tuollakin tuo Suomi-yliopisto ja sitä kautta nuoria, itse asiassa Houghtonissa vielä tuo Northern Michigan Tech,
joten voisi kuvitella, että tuolta jotain iltaelämääkin sitä kautta löytyy ja rentoa menoa.
Mutta, tosiaan, ylä-Michigan on hienoa seutua ja siitä eritoten tuo Keweenawin niemimaa. Muistakaanhan käydä tuolla niemimaan päässä olevassa Copper Harbourissa ja sen vieressä olevalla mäellä, mahtavat mahtavat näköalat.Kuulla oletko käynyt Hancockissa -08:n jälkeen. Ja muutenkin alue kiinnostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059