2.0 D4D jakohihnan vaihtoväli?

x-car

Onko tietoa?

Vm. 2001.

18

17794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ave-ukko

      jep

      • ....kumpi ensin tulee täyteen.

        Tosin ihmettelin dieselistejä, jotka eivät saa 100tkm mittariin viidessä vuodessa.....


      • ile D4D
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        ....kumpi ensin tulee täyteen.

        Tosin ihmettelin dieselistejä, jotka eivät saa 100tkm mittariin viidessä vuodessa.....

        Itse suunnittelin pidentäväni vaihtovälin kolmeen vuoteen (130-140tkm) tai 150 tkm:iin.

        Onhan kyse kuitenkin suuresta rahamäärästä (500-800€). Jos itse pystyisin vaihtamaan, niin laittaisin kiristinohjurit joka toisella kerralla ja hihnan 105 tkm:in välein. Tuo 150 tkm olisi kompromissi merkkihuollossa teetätettävälle työlle ja merkkiosille.


      • ile D4D kirjoitti:

        Itse suunnittelin pidentäväni vaihtovälin kolmeen vuoteen (130-140tkm) tai 150 tkm:iin.

        Onhan kyse kuitenkin suuresta rahamäärästä (500-800€). Jos itse pystyisin vaihtamaan, niin laittaisin kiristinohjurit joka toisella kerralla ja hihnan 105 tkm:in välein. Tuo 150 tkm olisi kompromissi merkkihuollossa teetätettävälle työlle ja merkkiosille.

        -90 luvun hiacessa kaverila meni hihna poikki 120tkm (Vaihto 100000km)..meinasi säästää nääs....


      • Tojo-Kölli kirjoitti:

        ....kumpi ensin tulee täyteen.

        Tosin ihmettelin dieselistejä, jotka eivät saa 100tkm mittariin viidessä vuodessa.....

        ..se ole siinä dieselin "säästörajoilla" verraten bensakoneeseen.. :)


      • ile D4D
        Toyoota kirjoitti:

        -90 luvun hiacessa kaverila meni hihna poikki 120tkm (Vaihto 100000km)..meinasi säästää nääs....

        Juuri D4D Hiacessa vaihtoväli on 150 tkm, joten tietääkö kukaan, miten Aven vanha 2,0 D4D poikkeaa siitä hihnaltaan?


      • ile D4D kirjoitti:

        Itse suunnittelin pidentäväni vaihtovälin kolmeen vuoteen (130-140tkm) tai 150 tkm:iin.

        Onhan kyse kuitenkin suuresta rahamäärästä (500-800€). Jos itse pystyisin vaihtamaan, niin laittaisin kiristinohjurit joka toisella kerralla ja hihnan 105 tkm:in välein. Tuo 150 tkm olisi kompromissi merkkihuollossa teetätettävälle työlle ja merkkiosille.

        meni alle 100tkm Corollassa, mutta ikää hihnalla oli 7-vuotta. Eli tuo ikä kannattaa ainakin ottaa tosissaan.

        Kilometrien kohdalla väittäisin, että maantievoittoisessa ajossa kilometrirajan voisi ylittää. Täytyyhän tuon 100tkm:n olla jonkinlainen kompromissi (esim. kaupunkitaksit)

        Asiasta kolmanteen. Laitoin nyt sitä Mobil 1 Delvacia. Paljonko uskallan pidentää vihtoväliä TD: 10tkm:stä?

        -V***ttaa toi jatkuva öljynvaihtaminen (ajan siis 40tkm/v)


      • Toyoota kirjoitti:

        ..se ole siinä dieselin "säästörajoilla" verraten bensakoneeseen.. :)

        20 tonttuu ei kyllä riittänyt kattamaan sekä diesel-veroa, että hankintakustannuksia uusilla autoilla ajaessa.

        Nyt tilanne taitaa olla toinen ja 10-15t jo riittää???


      • Tojo-Kölli kirjoitti:

        meni alle 100tkm Corollassa, mutta ikää hihnalla oli 7-vuotta. Eli tuo ikä kannattaa ainakin ottaa tosissaan.

        Kilometrien kohdalla väittäisin, että maantievoittoisessa ajossa kilometrirajan voisi ylittää. Täytyyhän tuon 100tkm:n olla jonkinlainen kompromissi (esim. kaupunkitaksit)

        Asiasta kolmanteen. Laitoin nyt sitä Mobil 1 Delvacia. Paljonko uskallan pidentää vihtoväliä TD: 10tkm:stä?

        -V***ttaa toi jatkuva öljynvaihtaminen (ajan siis 40tkm/v)

        ..sanottiin pikahuollossa, että -98 2.0 TD vaihtoväli on 15 000km...? Sitä väliä olen sitten käyttänyt.. ja mobil 1 öljynä... ei ainakaan käyntiäänestä huomaa mitään kuten huomasi -95 1.7 DTL opelissa...


      • ile D4D
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        meni alle 100tkm Corollassa, mutta ikää hihnalla oli 7-vuotta. Eli tuo ikä kannattaa ainakin ottaa tosissaan.

        Kilometrien kohdalla väittäisin, että maantievoittoisessa ajossa kilometrirajan voisi ylittää. Täytyyhän tuon 100tkm:n olla jonkinlainen kompromissi (esim. kaupunkitaksit)

        Asiasta kolmanteen. Laitoin nyt sitä Mobil 1 Delvacia. Paljonko uskallan pidentää vihtoväliä TD: 10tkm:stä?

        -V***ttaa toi jatkuva öljynvaihtaminen (ajan siis 40tkm/v)

        Eli pidentäisin puolitoistakertaiseksi Delvac 1:llä perustuen korkeampaan TBN-lukuun ja noensitomiskykyyn. Eikä sen jättisuuren litraisen suodattimen tukkeutumisesta ole vielä pelkoa.

        Kyllä meikäläistäkin risoo jatkuva öljynvaihto ja jos tilaa D4D:n konehuoneessa olisi, laittaisin sinne vielä lisäsuodattimen, jolloin öljynvaihdon voisi pidentää 100tkm:iin.

        Vielä tuosta Delvac 1:stä, että se on tarkoitettu raskaaseen kalustoon. Mm. Mersun 2,2 litraiseen henkilöautodieseliin suositellaan Mobil 1 0W-40:stä 20 tkm:in vaihtovälillä, mutta samalla moottorilla varustettuun Sprinteriin suositellaan Mobil Delvac 1:stä 50 tkm:in vaihtovölillä. Tosin öljytilavuus Sprinterissä on melkein tuplat, mutta tuosta voi arvioida kunnon dieselöljyn kestokyvyn.

        Olen seuraillaut jenkkiläisten öjypalstalta

        http://www.bobistheoilguy.com/

        ja sieltä forums ja edelleen kohdasta oil analysis Delvacista otettuja näytteitä ja se näyttää päihittävän viralliset longlife-öljyt erityisesti dieselmoottoreissa, mutta onpa joukossa joku uskovainen, joka käyttää ko. öljyä kireissä bensakoneissa erinomaisin tuloksin.

        Delvac 1:llä luokitukset henkilöautokäyttöön puuttuvat, mutta ilmeisesti kyse on vain markkinoinnista. Pitäähän normaali Mobil 1 myös saada kaupaksi.


      • Toyoota kirjoitti:

        ..sanottiin pikahuollossa, että -98 2.0 TD vaihtoväli on 15 000km...? Sitä väliä olen sitten käyttänyt.. ja mobil 1 öljynä... ei ainakaan käyntiäänestä huomaa mitään kuten huomasi -95 1.7 DTL opelissa...

        ...ensimmäisen omistajan huoltokirjaa?

        Huoltokirjasta selviää ihan yksiselitteisesti, että 2.0 TD:n huoltoväli 10tkm (öljyhuolto) ja 20tkm isompi huolto. Lisäksi jotkut toimenpiteet ovat 40tkm välein.

        PS. Älkää vaan Mobil 1 Rally Formulalla pidentäkö öljynvaihtoväliä. Menee se niin surkeaan kuntoon pidempään käytettäessä........


      • sulla...
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        ...ensimmäisen omistajan huoltokirjaa?

        Huoltokirjasta selviää ihan yksiselitteisesti, että 2.0 TD:n huoltoväli 10tkm (öljyhuolto) ja 20tkm isompi huolto. Lisäksi jotkut toimenpiteet ovat 40tkm välein.

        PS. Älkää vaan Mobil 1 Rally Formulalla pidentäkö öljynvaihtoväliä. Menee se niin surkeaan kuntoon pidempään käytettäessä........

        ..?? vaihtoon vaan... :(


      • sulla... kirjoitti:

        ..?? vaihtoon vaan... :(

        -juu vaihdoin RF:n parempaan.....


      • Anonyymi
        ile D4D kirjoitti:

        Itse suunnittelin pidentäväni vaihtovälin kolmeen vuoteen (130-140tkm) tai 150 tkm:iin.

        Onhan kyse kuitenkin suuresta rahamäärästä (500-800€). Jos itse pystyisin vaihtamaan, niin laittaisin kiristinohjurit joka toisella kerralla ja hihnan 105 tkm:in välein. Tuo 150 tkm olisi kompromissi merkkihuollossa teetätettävälle työlle ja merkkiosille.

        Eikait niitä suosituksia huvikseen laiteta , joko kilometrit tai vuodet kumpi ensin täyteen tulee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikait niitä suosituksia huvikseen laiteta , joko kilometrit tai vuodet kumpi ensin täyteen tulee

        Apina, paljonko on eroa 2008 - 2024?


    • 105000 tkm tai

      5 vuotta? Tuosta aikarajasta en oo ihan varma mutta sekin löytyy huoltokirjasta.

    • PaTu72

      Jepa.

    • aikoinaan

      150 tkm välein
      ajoin autolla 530 tkm joten hihna tuli vaihdettua kolme kertaa, 150,300 ja 450 tkm kohdalla, muistaaksen se maksoi kuitenkin n. 300 e, siis pelkkä vaihto toyotaliikkessä osineen, ilman määraikaishuoltoa, huoolot teitin itse tai tutun huoltsikalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe