Mulla on Jarppa Ts, 2007, otettu käyttöön helmikuussa 2007, ajettu 13000 km, milloin pitää ilmastointi huoltaa, en löytänyt asiaa käyttöoppaasta
Ilmastointi
8
1432
Vastaukset
- Muistaakseni
Joka toinen vuosi.
- ilmastointihuolto
Ei vaadi mitään huoltoa ennenkuin kylmän tulo loppuu. Koko ilmastointihuolto hössötyksestä on tullut vain hyvä rahastuskeino pajoille. Vaikka kylmäaineesta olisi jäljellä enää 1/8 osa niin kylmäntuotto on vielä liki täyden veroista. Olen paljon nähnyt tapauksia joissa likimain 10 vuotias auto on tullut ensimmäistä kertaa ilmastointihuoltoon niin kylmäaineesta on hävinnyt vain noin puolet ja huollon jälkeen kylmäntuotto on samaa tasoa kuin ennen huoltoakin. Tietysti jos asia painaa mieltä niin voihan sitä omantunnon vuoksi käyttää vaikka joka vuosi huollossa, rahalla siitä selviää mutta järkevä väli nähtävästi olisi jotain 5 vuoden välein. Kennon desinfioinnin taas suorittaa itsekin helposti auton sisätilaan laukaistavalla spraypatruunalla hajujen eliminoimiseksi.
- kompuralle
Tee hyvää,nimittäin tuo nesteen loppuminen laitteesta, ja sitten puhutaankin erillaisista summista korjauksissa, nimittäin kokemusta löytyy, mutta jos tilaa auton ilmastoinnilla ja kuvittelee saavansa huoltovapaan jutun, niin ole vaan vahva uskossasi.
- kylmän...
kompuralle kirjoitti:
Tee hyvää,nimittäin tuo nesteen loppuminen laitteesta, ja sitten puhutaankin erillaisista summista korjauksissa, nimittäin kokemusta löytyy, mutta jos tilaa auton ilmastoinnilla ja kuvittelee saavansa huoltovapaan jutun, niin ole vaan vahva uskossasi.
tulo loppuu niin heti AC-napista kompura pois päältä ettei vaurioidu ja samantien huoltoon ennekuin käynnistää uudestaan. Olen itse ajanut puolisen vuotta autolla josta oli kylmäaineet karanneet kuivain rikon takia AC pois päältä, sitten kun laitettiin uusi kuivain ja järjestelmä täytettiin niin kaikki pelasi heti OK ja kompuralle ei mitään vaurioita. On hyvä tietää ettei tarvitse vain uskoa!
kylmän... kirjoitti:
tulo loppuu niin heti AC-napista kompura pois päältä ettei vaurioidu ja samantien huoltoon ennekuin käynnistää uudestaan. Olen itse ajanut puolisen vuotta autolla josta oli kylmäaineet karanneet kuivain rikon takia AC pois päältä, sitten kun laitettiin uusi kuivain ja järjestelmä täytettiin niin kaikki pelasi heti OK ja kompuralle ei mitään vaurioita. On hyvä tietää ettei tarvitse vain uskoa!
että ilmastointia pitää pitää päällä muutama minutti talvellakin kuukausittain, muuten ilmastointikanavat pääsevät kuivumaan, eikö näin ole? Eikös siellä ole jotkut öljyt tai jotain tämmöistä?
En käytä A/C:ta jatkuvasti, vaan vain tarpeen tullen- vaan...
tapsu55 kirjoitti:
että ilmastointia pitää pitää päällä muutama minutti talvellakin kuukausittain, muuten ilmastointikanavat pääsevät kuivumaan, eikö näin ole? Eikös siellä ole jotkut öljyt tai jotain tämmöistä?
En käytä A/C:ta jatkuvasti, vaan vain tarpeen tullenkompressorin akselin tiivisteet jotka saavat voitelunsa kylmäaineeseen sekoitetusta kompressoriöljystä. Kun kompura käy niin liemet kiertää ja tiivisteet saavat öljyä ja pysyvät toimintakuntoisina.
vaan... kirjoitti:
kompressorin akselin tiivisteet jotka saavat voitelunsa kylmäaineeseen sekoitetusta kompressoriöljystä. Kun kompura käy niin liemet kiertää ja tiivisteet saavat öljyä ja pysyvät toimintakuntoisina.
Ja hyvää vappua ;=) Tapsa
- ollikka
ja aina ovat toimineet samalla tavalla kuin uutena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1057361
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h985243Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163506Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253441Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352534Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3421472Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?541314