Joo. elikkäs jos on useampi dv kamera niin mitenkäs onnistuu monikamera kuvaus? onko olemassa laitetta / johtoo jossa olis nappi josta vois laittaa tietyn kameran nauhoittaa vai pitääkö olla erillinen pöytä sitä varten vai onko helpoin tapa vaan kuvata esim kolmella kameralla kaikki ja editoida myöhemmin? mikä siis helpoin tapa saada aikaan monikamerakuvaus?
digiiootille kyssäri
6
506
Vastaukset
- SmithChart
Kaikki kamerat kuvaavat koko ajan ja myöhemmin niiden tallenteet synkronoidaan aikakoodien tai jonkun jokaisessa tallenteessa näkyvän/kuuluvan aloitusmerkin avulla.
Editointiohjelmista ainakin Avid tukee monikameratuotantoa. Tuo synkronointi tehdään vain kertaalleen ja sen jälkeen kuvia voi ottaa vapaasti mistä tahansa kamerasta ja kuvat/äänet pysyvät automaattisesti synkronissa keskenään.- Digiootti
Samalla tavalla minäkin suosittelen tekemään monikamera kuvauksen, mutta sen voi tehdä halvemmillakin editointiohjelmilla vaikkapa vain yhdellä raidalla, jossa on ääniraidan lukitus mahdollisuus.
Esimerkiksi Pinnacle Studiolla olen tehnyt näin:
Ensin laitetaan aikajanalle sen kameran video, jossa on parhaiten tallentunut ääni, Sitten lukitaan sen ääniraita. Tämänjäjkeen voi videoraitaan tehdä sopiviin paikkoihin aukkoja toisen kameran videoille. Nämä aukot täytetään tuomalla toisen kameran video sen ensimmäisen videon päälle, niin että se kaikissa videoissa näkyvä kohdistusmerki täsmää. (esimerkiksi galffi)
Sama tehdään kolmannenkin kameran videolle, tietenkin aukot tehdään eri kohtiin, kuin edellisen videon. - SmithChart
Digiootti kirjoitti:
Samalla tavalla minäkin suosittelen tekemään monikamera kuvauksen, mutta sen voi tehdä halvemmillakin editointiohjelmilla vaikkapa vain yhdellä raidalla, jossa on ääniraidan lukitus mahdollisuus.
Esimerkiksi Pinnacle Studiolla olen tehnyt näin:
Ensin laitetaan aikajanalle sen kameran video, jossa on parhaiten tallentunut ääni, Sitten lukitaan sen ääniraita. Tämänjäjkeen voi videoraitaan tehdä sopiviin paikkoihin aukkoja toisen kameran videoille. Nämä aukot täytetään tuomalla toisen kameran video sen ensimmäisen videon päälle, niin että se kaikissa videoissa näkyvä kohdistusmerki täsmää. (esimerkiksi galffi)
Sama tehdään kolmannenkin kameran videolle, tietenkin aukot tehdään eri kohtiin, kuin edellisen videon.Muistelisin, että Pinnaclessa on toinenkin videoraita jonka sai jostain valikosta esiin. Ehkä sitäkin pystyisi hyödyntämään tässä, jos olisi kahdella kameralla kuvattua?
- monikamera
SmithChart kirjoitti:
Muistelisin, että Pinnaclessa on toinenkin videoraita jonka sai jostain valikosta esiin. Ehkä sitäkin pystyisi hyödyntämään tässä, jos olisi kahdella kameralla kuvattua?
joo. pinnacle 9. jotain on käytössä. pitääpä joskus kokeilla tota hommelia. kiitoksia avuista kovasti. lähinnä nyt oli keikka kuvauksista kysymys. äänet saan kyllä pöydästä.
- anterohan se siinä
ei varmasti ole montaa vaihtoehtoa jos ihan yksin kuvailee monella kameralla, mitälie?
digiootti ja se digiootti 2 on samainen ilmeisesti kun kehuu toisiaan ilman omaa meltä...heh heh- anterohan se siinä
Te oltte taas varastant minun IP numero ja yrtätte sovlata minua!!!!!!!! Minä ilmoitan tästä poliisille ja te joudutte linnaan!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859