saankohan

koskaan

lapsia :(

ollaan miehen kanssa yritetty vauvaa tammikuusta alkaen ja jälleen tänään alkoivat menkat :( pisti mileen matalaksi. Tekis mieli jo tutkimuksiin tms ettei tarvitsisi kauaa odottaa jos joskus onnistuisimme saamaan vauvan.. millaisia tutkimuksia täytyisi ensin tehdä tai mihinb päin ottaa yhteyttä ja millon ?

6

876

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koskaan

molemmilla on ollut hoidettu klamydia joskus ennen toisia..ja mulla lisäksi pian siitä emätintulehdus.. onko jollain vastaavia kokemuksia, kaikkea otetaan nyt vastaan :)

• kolme vuotta yritystä..

Jos kuukautiskiertosi on suurinpiirtein säännöllinen niin vuoden tuloksettoman yrittämisen jälkeen pääsee lapsettomuustutkimuksiin/hoitoihin kunnalliselle puolelle. Yksityisellä voi tietty käydä aiemmin jos huolettaa.
      Teillä yritysä niin vähän aikaa ettei vielä kannata huolestua vaan yrittää elää mahdollisimman normaalisti.
      Googleta "hedelmällisyyden maksimointi" niin saat lisävinkkejä raskautumisen edesauttamiseen.
      Voit myös tilata netistä ovulaatiotestejä ja testata itse tapahtuuko sinulla ovulaatiota.
      Tsemppiä yrtykseen!

• Jeju

Moi!

Teidän tilanne ei ole millään tavalla vielä epätoivoinen, vaan ihan normaali. Tuossa aiemmassa vastauksessa saitkin jo tietoa kysymiisi asioihin. Jos klamydia on havaittu ja hoidettu aikaisessa vaiheessa, niin ei siitäkään pitäisi olla mitään haittaa.

Ehkä n. 8 kk:n yrityksen jälkeen otin itse ekaa kertaa yhteyttä perhesuunnitteluneuvolan puolelle, koska kiertoni on tosi epäsäännöllinen, mut eipä siinä vaiheessa auttanut kuin odottaa et vuosi tulee täyteen. Lääkärin luona kävin vain juttelemassa silloin, ei muuta. Nyt yritystä takana siis 1v 1kk ja tutkimuksista osa on vasta tehty.

Tässä vaiheessa sinun kannattaa ehkä kirjoitella tuolla vauvakuume-palstalla. Ovat ehkä enemmän tässä vaiheessa sinun kanssasi samalla linjalla. Minäkin vaihdoin sieltä tänne vasta vajaa pari kuukautta sitten, kun tutkimukset aloitettiin. Sinun ei muutenkaan kannata pyöriä täällä, koska rupeat ehkä stressaamaan mahdollisesta lapsettomuudesta liikaa ja sitten mahikset huonontuvat edelleen (vaikka sinulla ei olisikaan mitään vikaa)... Mut tää on mun vinkki, voit tietty kirjoitella tännekin jos haluat. :) Tsemppiä ja hauskaa vappua!! Nyt voit ainakin juhlistaa vappua kunnolla, ku ne menkat alko (jos siis jotain positiivista yrittää keksiä). :)

• hohhoijakkaa

ei voi muuta sanoa.

• valittamaan!

Helvetti jos on pari kuukautta yritetty, niin ihan vittumaista tulla tänne rääkymään, missä monet on vauvaa yrittäneet monta vuotta! HÄPEÄISIT!

• tp76

Jos olet vielä alle 30 ja vasta tammikuusta oikeasti olette yrittäneet niin mikä hätä?
      - jouluna hakeudutti sitten tutkimuksiin jos ei ole mitään siihen mennessä tapahtunut. Ihan turha lähteä liian aikaisin panikoimaan - ei muutaman kuukauden jälkeen pidä alkaa hermostumaan. Kaikki ei tosiaankaan tapahdu "kaikki mulle heti" -periaatteella.

Ja kuten tuolla joku raivokkaasti jo totesikin, täällä pyörivät pääasiassa ne joilla yritystä on vuosia... Hoidot eivät ole ihan pikku juttu, joten kannattaa tosiaan se vuosi ainakin luomuna yrittää, usko pois!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      45
      2929
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2701
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      36
      2419
    4. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      32
      2014
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1529
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      105
      1225
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1193
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1050
    Aihe