pulloon totuttelu?

anniolivia

Hei!
Meillä on poika kohta 3kk ja kuukauden päästä aion viettää synttäreitäni niin, et poika menee mun vanhemmille ekaa kertaa yöksi hoitoon. Imetän poikaa ja nyt kun kokeilin tarjota pullosta, niin eipäs huoli sitä ollenkaan. Millä konstilla saisin pojan oppimaan myös tarvittaessa pullolle? Tarkoitus toki on imetystä jatkaa edelleenkin, mut saattaahan sitä tulla jatkossakin tilanteita, milloin olis kiva esim isän tarjota pullosta jos äitimaito ei oo paikalla kahden tunnin välein. Oon kokeillu kahta eri tutti/pullomallia ja sekä korviketta että pumpattua rintamaitoo, mut pojalla menee hermot heti alkuunsa ja itkuraivoaa, tosin en mitenkään säännöllisesti oo yrittänyt. Tavallinen tutti ei myöskään kelpaa vaan aiheuttaa vaan yökkäysreaktion tai kielellä leikittelyn. Mitenhän se pullostakin syöminen onnistuis? Kokeilenko joka syöttökerralla vai miten ja kauankohan saa harjoitella että sitten hyvin mielin uskallan jättää pojan vanhemmille hoitoon? Kertokaahan miten ootte saaneet pullottelun toimimaan näin kun tarvis olis vaan toisinaan;). Kiitos vastauksista näin etukäteen ja hauskaa wappua!

5

407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minun vastaus

ei meilläkään pulloa tai tuttia huolita. poika 4.5kk. Ajattelin opettaa nokkamukiin kunhan aloitetaan kiinteät.

• ..Nappi

Ekan kerran kun kokeilin pullosta antaa pumpattua maitoa, niin meinasi tukehtua.

Neuvolassa kun kysyin, niin sanoi että kerran viikossa voi opettaa pullolle jos muuten imettää, ja haluaa että vauva oppii taidon. (ja saa alottaa vasta kun osaa imetysotteen, meidän pieni osasi sen jo syntyessään)

Nyt oli eilen ekaa kertaa aamupäivän mummillaan (kokeiluluontoisesti) ja kiltisti oli syönyt mutta kovin vähän vaan...

• otteesta..

Meillä neiti ei oasannut imetys otetta mutta oppi heti kun söi viikon pullosta (pumpattua maitoa rinnat niin kipeät ettei imetys onnistunut). Luulen että ilman pulloa ei olisi oppinut.

• ----

Minä en onnistunut saamaan meidän kolmikuista enää oppimaan pullolle ollenkaan. Kiukustui vaan todella verisesti aina kun yritti tarjota... Nyt vauveli on puolivuotta ja opetellaan nokkamukiin vähitellen. Onnea kuitenkin yritykseen! :)

• Sisely

laita joku muu kokeilemaan pullosta syömistä, ja mene itse vaikka pihalle hetkeksi.

kuulostaa hassulta, mutta meillä poika ei syö pullosta jos olen samassa paikassa. jouduin olemaan kolme päivää sairaalassa, enkä tietenkään voinut imettää, poikanen oli syönyt ihan kiltisti iskän kanssa pullosta, sekä korviketta että pumpattua maitoa. ennen sitä ei pulloa suostunut syömään, nyt syö ilman vastalauseita, paitsi jos olen lähistöllä. ihme kakara =D

toinen vaihtoehto on hörppyyttää maito, se on hidasta mutta usea vauva, joka ei pullolle suostu, saadaan ruokittua siten.

Wappuja sinnekin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      61
      3964
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      50
      3879
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2861
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      52
      2659
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1982
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1799
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1649
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1327
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe