opiskella kirjastonhoitajaksi. Olen jo lukenut fil.maisteriksi.
Tietääkö kukaan, voiko
3
902
Vastaukset
yliopistosta?
- oulun kouluun?
Jos tähtäät kirjastotieteen ja informatiikan opintoihin, niin Oulussa ainakin voi sitä lukea. Pohjois-Pohjanmaatahan sekin on... Koska sulla on jo tuo FM, niin voisit katsella esim. Seinäjoella (tai muussa lähikaupungissasi) mahdollisesti järjestettävää avoimen yliopiston tai kesäyliopiston opetusta. Jos vaikka niissä ensin peruskursseja lukien saisit tutkintoa lavennettua tuonne kirjastotieteen suuntaan. Yliopistoista luulisin Tampereen ja Jyväskylän mahdollisesti järjestävän ko. opetusta, jotenkin mulla on käsitys, että Vaasassa ei voi tuota alaa opiskella?
Google voisi tässäkin olla ihan hyvä väline.- kirjastonhoitaja
Ei kovin monessa yliopistossa voi opiskella informaatiotutkimusta. Oulussa voi ja Tampereella ja usein siellä on otettu huomioon, että monet asuvat muualla ja käyvät vain suorittamassa noita opintoja. Ei olisi pakko olla ihan vieressä se opinahjo, kun onnistuu se opiskelu matkustamalla junalla pari kertaa viikossa luennoille tai tentteihin. Ainakin minun opiskeluaikanani Tampereella oli monia tällaisia opiskelijoita.
Kirjastopätevyyteen pitää lukea perusopinnot ja aineopinnot. Entisinä yksikköinä riittää 20 opintoviikkoa, mutta tuolla tavalla tulee 35 ja joissain vaativimmissa paikoissa vaaditaankin sen verran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait223047- 402664
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381503- 841350
- 631251
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40999Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.125913- 33829
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi29663Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59621