Tietääkö kukaan, voiko

pohjanmaan alueella

opiskella kirjastonhoitajaksi. Olen jo lukenut fil.maisteriksi.

3

839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yliopistosta?

    • oulun kouluun?

      Jos tähtäät kirjastotieteen ja informatiikan opintoihin, niin Oulussa ainakin voi sitä lukea. Pohjois-Pohjanmaatahan sekin on... Koska sulla on jo tuo FM, niin voisit katsella esim. Seinäjoella (tai muussa lähikaupungissasi) mahdollisesti järjestettävää avoimen yliopiston tai kesäyliopiston opetusta. Jos vaikka niissä ensin peruskursseja lukien saisit tutkintoa lavennettua tuonne kirjastotieteen suuntaan. Yliopistoista luulisin Tampereen ja Jyväskylän mahdollisesti järjestävän ko. opetusta, jotenkin mulla on käsitys, että Vaasassa ei voi tuota alaa opiskella?

      Google voisi tässäkin olla ihan hyvä väline.

      • kirjastonhoitaja

        Ei kovin monessa yliopistossa voi opiskella informaatiotutkimusta. Oulussa voi ja Tampereella ja usein siellä on otettu huomioon, että monet asuvat muualla ja käyvät vain suorittamassa noita opintoja. Ei olisi pakko olla ihan vieressä se opinahjo, kun onnistuu se opiskelu matkustamalla junalla pari kertaa viikossa luennoille tai tentteihin. Ainakin minun opiskeluaikanani Tampereella oli monia tällaisia opiskelijoita.

        Kirjastopätevyyteen pitää lukea perusopinnot ja aineopinnot. Entisinä yksikköinä riittää 20 opintoviikkoa, mutta tuolla tavalla tulee 35 ja joissain vaativimmissa paikoissa vaaditaankin sen verran.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe