Onko sellaisia ja minkälaisia? onglemana on, se että kissa on tulossa, mutta parvekkeelle sitä ei sais päästää kuin vain valjaissa.Miten siis estää sen ettei se sinne mene huomaamatta kun ovi on auki?
parvekkeen ovi kissalle?!
5
2203
Vastaukset
- Tabby
Meillä on tavallisen parvekkeen oven lisäksi kyseiseen oviaukkoon sopiva verkko-ovi. Parvekkeen ovi on onneksi sen mallinen, että vaikka ovi on kiinni, verkko-ovi voi olla paikoillaan.
Verkko-ovia ei varmaankaan saa ostaa mistään, appiukkoni väsäsi tuon meidän mallin. Se on tehty tavallisista laudoista, joiden väliin on pingotettu ns. kanaverkko. Hyvin on toiminut kaksi kesää meillä - ei tarvitse miettiä, karkaavatko kissat parvekkeen ovesta. Asutaan vielä kaiken lisäksi neljännessä kerroksessa, joten mahdollinen karkaaminen johtaisi melko varmaan kuolemaan. Kissat ovat tyytyväisiä kun saavat haistella ulkoilmaa ja omistajat ovat tyytyväisiä, kun kissat ovat turvassa.
Niin joo, ja auki ollessaan ovi ei voi mitenkään aueta (ei edes Laku - ovieksperttimme pysty avaamaan ovea), koska ovessa on sellainen työnnettävä "lukko", samanlainen kuin yleisövessoissakin joissain paikoissa. Lukko on niin jäykkä, etten itse saa sitä parvekkeen puolelta lukkoon - lukko on siis olohuoneen puolella. - Sanelma
Tavallinen yksinkertainen haka, ei maksa paljoa ja on helppo asentaa. Ovi raottuu päästämään raittiin ilman sisään, mutta kisu ei mahdu siitä. Toinen pitkä haka pitää oven auki, ettei tuulenpuuska pamauta sitä kiinni kissan päälle.
- Tiiti
kissa saa tulla myös parvekkeelle. laitoimme kaiteen jatkoksi verkkoa. nyt siis kissakin pääsee ulkoilemaan ja todella nauttii siitä!
- inga
Mun kissani (13.v) on oppinut olemaan parvekkeella niin, ettei se nykyisin edes halua kaiteelle tai muuten vain "vehreemmälle puolen". Tosin pari kesää meni opettaessa ja vahtiessa, mutta oli se sen arvoista: nyt voi kesäisin nukkua yötkin ovi auki, kissa parvekkeella.
- Tiina
inga kirjoitti:
Mun kissani (13.v) on oppinut olemaan parvekkeella niin, ettei se nykyisin edes halua kaiteelle tai muuten vain "vehreemmälle puolen". Tosin pari kesää meni opettaessa ja vahtiessa, mutta oli se sen arvoista: nyt voi kesäisin nukkua yötkin ovi auki, kissa parvekkeella.
Meidän Kasperi pysyy kiltisti parvekkeen reunojen sisäpuolella. Parvekkeen kaide on sellainen pyöreän mallinen metalliputki, joka ei houkuta kiipeilemään. Aivan kaiteen vieressä on parvekepöytä, jolle kissa saa kiivetä kurkistelemaan maailman menoa. Edellisessä asunnosssa oli naapurin parveke kiinni meidän parvekkeessa, jolloin Kasperi kävi kyläilemässä, luvattomasti tietenkin, naapurin puolella. Nyt kissaa uskaltaa pitää parvekkeella vapaasti, sillä naapurin parveketta ei ole näkösällä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313964- 412649
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412637Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82415- 302313
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3122190- 381909
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461633Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t471547- 1411487