Uusi MacBook Pro ei pääse verkkoon??

Omenainen0408

Hei,

Ostin juuri uuden MacBook Pro (viimeisin "Penryn & Leopard buildi") kannettavan ja ensivaikutelma on todella hyvä! En kuitenkaan aivan ongelmitta ole käyttöönotosta selvinnyt, eli jos tähän ongelmaan löytyisi jotain apua, olisin tuhannesti kiitollinen.

MacBookini liittyy iloisesti langattomiin verkkoihin, joissa ei ole suojausta, mutta kotonani olevassa verkossa on WPA-PSK suojaus (TKIP) ja siihen ei airport suostu liittymään vaikka salasana on varmasti oikein. Kun yritän yhdistää, OS X yrittää hetken ja sitten tulee ilmoitus, että yhteyden muodostus ei onnistu. BootCampilla asentelin Vista Busineksen rinnalle ja siltä puolelta toimii moitteetta, eli on varmaankin OS X:n ongelma tämä. Kokeilin myös WPA2-PSK (AES), mutta lopputulos sama. Onko ideoita?

Samaan syssyyn voisin kysäistä, että miten tuon käynnistyksen yhteydessä tulevan (heti kun kytkee virran kannettavaan) "PLÖMMM!!" äänen saa kytkettyä pois? Tulee hieman liian pelikonsolimainen vaikutelma siitä...

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

6

949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla paras mahdollinen

      Tukiasema ei taida olla paras mahdollinen tukiasema. Itselläni ei ole tullut vastaan ongelmia missään muualla kuin Welhon liittymissä käytettävissä Thompson ja Motorolan WLAN tukiasemien kanssa. Voi olla että tuo yhteytavassa on jotain häikkää kun kaikki kokeilemani ADSL reittimet ovattoimineet moitteetta.

      Itse olen käyttänyt itselläni ja tutuillani Netgear ja Linksys merkkisiä WLAN laitteita eikä mitään vikoja ole ollut. Käyttäkoneena on ollut vain Intel Mac mini ja muutamaa eri PowerBook ja iBook kannettavaa.

      Kokeile kysyä http://www.hopeinenomena.net foorumista ongelmaasi apua. Hopeinenomena.net foorumista saa varmasti parempia vastauksia kuin täältä.

    • rrr

      Tarkista, onko sulla Airportin asetuksissa taltioitunut ensisijaisia verkkoja ja poista ne ja koita sitten uudestaan liittyä siihen langattomaan verkkoon

      VersionTracker.comista löytyy useampiakin pieniä ilmaisia softanpätkiä säätämään tai mykistämään tuon käynnistysäänen.
      Käytettävä hakusana sivustolla: "startupsound" (ilman sitaatteja).

    • 1stMacFinn

      Miksi ihmeessä kuunnella moisia ääniä, eihän sitä konetta tarvitse sammutella ja käynnistellä. Kansi kiinni ja menoksi. Niin minä olen tehnyt nyt jo viisi vuotta.

      Tuon äänen kuulen lähinnä käyttispäivitysten yhteydessä (niiden, jotka vaatii uudelleenkäynnistyksen).

      • ...eikös tuo...

        ..."kansi kiinni ja menoks" kuluta akkua? En ainakaan mä voi laittaa ´kantta kiinni ja menoks´jolloin kone joutuu olemaan kenties neljä-viisi tuntiakin "auki".


      • syö mutta
        ...eikös tuo... kirjoitti:

        ..."kansi kiinni ja menoks" kuluta akkua? En ainakaan mä voi laittaa ´kantta kiinni ja menoks´jolloin kone joutuu olemaan kenties neljä-viisi tuntiakin "auki".

        unessakin muistin ylläpito toki syö akkua tietyn %:n / tunti. Mutta kulutus lienee merkittävästi vähäisempi mitä kansi auki..

        käyttömukavuuden kannalta helpompi laittaa vaan kansi kiinni ja kone menee uneen.. Herää välittömästi


      • gdff
        ...eikös tuo... kirjoitti:

        ..."kansi kiinni ja menoks" kuluta akkua? En ainakaan mä voi laittaa ´kantta kiinni ja menoks´jolloin kone joutuu olemaan kenties neljä-viisi tuntiakin "auki".

        suosittellaan sammuttamaan kone vasta, kun kone on useita päiviä käyttämättä. Tämä kyllä yllätti minutkin. Yleensä sammutan aina koneen yöksi, mutta en enää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3389
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1992
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1901
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1395
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe