Vakuutus vuokra-asunnossa

Kauris-65

En halua ottaa vakuutusta omalle koti-irtaimistolle...mutta,jos esim.asunnossa tapahtuu vesivahinko tai syttyy tulipalo jostakin sähkölaitteesta,niin minkälainen vakuutus vuokralaisella kannattaa olla näiden varalta?

11

4830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siä asut?

Taloyhtiöt kyllä vakuuttavat kiinteistönsä, mutta sieltä et saa penniäkään itsellesi. Jos jotain sattuu korvaa vakuutusyhtiö ihan perusmateriaalit. Omakotitalossa vakuutuksen normaalisti ottaa omistaja. ja sekin yleensä vain kiinteistölle, ei irtaimistolle.

• kauris-65

Asun kunta-asunnot vuokra-kolmiossa.Olen katsellut vakuutuksia ja aina sama juttu..rivi-ja kerrostaloissa vuokralla asujat voivat ottaa vain irtaimistolleen vakuutuksen,ei muulle.Minua ei huoleta omat tavarani=irtain..vaan,jos nimenomaan kiinteistölle tapahtuu jotakin esim.oikosulun takia tai vaikka sitten omaa huolimattomuuttaan,niin mitäs sitten? En tarkoita tekemällä tehtyä vahinkoa,mutta ajattelemattomuuttaankin voi sattua vahinkoja.Ja syy miksi kyselen..en ota minkäänlaista vakuutusta,jos ei se auta minua kuin saamaan osan irtaimistostani takaisin..niitä varten voin pistää vakuutusrahat suoraan erilliselle tilille säästöön..minulla ei kuitenkaan ole varaa korvata koko kerrostaloa,jos tulipalo on lähtösin omasta asunnostani esim.sähkölaitteesta.

• ajattelehan
        kauris-65 kirjoitti:

Asun kunta-asunnot vuokra-kolmiossa.Olen katsellut vakuutuksia ja aina sama juttu..rivi-ja kerrostaloissa vuokralla asujat voivat ottaa vain irtaimistolleen vakuutuksen,ei muulle.Minua ei huoleta omat tavarani=irtain..vaan,jos nimenomaan kiinteistölle tapahtuu jotakin esim.oikosulun takia tai vaikka sitten omaa huolimattomuuttaan,niin mitäs sitten? En tarkoita tekemällä tehtyä vahinkoa,mutta ajattelemattomuuttaankin voi sattua vahinkoja.Ja syy miksi kyselen..en ota minkäänlaista vakuutusta,jos ei se auta minua kuin saamaan osan irtaimistostani takaisin..niitä varten voin pistää vakuutusrahat suoraan erilliselle tilille säästöön..minulla ei kuitenkaan ole varaa korvata koko kerrostaloa,jos tulipalo on lähtösin omasta asunnostani esim.sähkölaitteesta.

Miksi vakuutat jotain jota sinun ei tarvitse etkä sitä omista. Taloyhtiö tai omistaja on vakuuttanut myös sinun asuntosi, ei sinun edes kannata ajatella sitä. Irtaimiston sinä omistat ja se kannattaa vakuuttaa. ei ole kallista. Koko kerrostalon joudut korvaamaan jos pystytään osoittamaan että tahallisesti olet aiheuttanut palon, mutta silloin joudut myös maksamaan vaikka olisit vakuutuksen ottanutkin.

• Vakuutus
        ajattelehan kirjoitti:

Miksi vakuutat jotain jota sinun ei tarvitse etkä sitä omista. Taloyhtiö tai omistaja on vakuuttanut myös sinun asuntosi, ei sinun edes kannata ajatella sitä. Irtaimiston sinä omistat ja se kannattaa vakuuttaa. ei ole kallista. Koko kerrostalon joudut korvaamaan jos pystytään osoittamaan että tahallisesti olet aiheuttanut palon, mutta silloin joudut myös maksamaan vaikka olisit vakuutuksen ottanutkin.

Jokaisen täysillä valoilla kulkevan pitäisi ymmärtää, että kotivakuutus pitäisi olla. Pienen asunnon kotivakuutus ei montaa kymppiä maksa vuodessa, vakuutuksen hinnalla tuskin saat edes kahta paria kenkiä.

Kotivakuutuksessa on käsittääkseni myös vastuuvakuutus, joka korvaa aiheuttamasi vesivahingot muille asunnoille.

• helvetissä

vuokralaisella pitää olla kotivakuutus! Monasti se kerrotaan jo vuokrasopimuksessa. Onhan noita esimerkkitapauksia, joissa asukki on sammunut suihkuun ja sopivasti lattiakaivon kohdalle, sillä seurauksella että huoneisto tulvii ja alapuolella olevat asunnot saavat vesivahinkoja. Eikä ole todellakaan ainut tapa aiheuttaa vahinkoa, minkä joutuu itse korvaamaan, kymmeniä tai satojatuhansia euroja ilman vakuutusta.

Kysyin joskus vakuutusyhtiöstä vakuutusta vuokraamaani huoneistoon, sitä en saanut. Kerrottiin että sen voi ottaa huneistossa asuva.

• --++

Esimerkkisi oli hyvä,juuri tällaista tarkoitin..l.vahinkohan tuokin on..ei varmasti kukaan mene tahalleen sammumaan lattiakaivon päälle aiheuttaakseen vesivahingon.Olen selvitellyt vakuutuksia,minä voin vuokralaisena ottaa ainoastaan kotivakuutuksen irtaimistolleni,en kiinteistölle. Ja jos vesivahinko sattuu,niin silloin vahinko aiheutuu kiinteistölle,jota en minä vakuuta.Itselläni on ollut koko ajan laaja kotivakuutus ja syy miksi meinasin lopettaa sen..oli juuri se, kun korvaa ainoastaan omaa omaisuuttani,ei toisen.Itseäni huolestuttaa enemmän aina se,jos ajattelemattomuuttani aiheutan vieraan omaisuudelle vahinkoa ja siksi tätä vakuutusasiaa ylipäätään mietin.

• jepejep
        --++ kirjoitti:

Esimerkkisi oli hyvä,juuri tällaista tarkoitin..l.vahinkohan tuokin on..ei varmasti kukaan mene tahalleen sammumaan lattiakaivon päälle aiheuttaakseen vesivahingon.Olen selvitellyt vakuutuksia,minä voin vuokralaisena ottaa ainoastaan kotivakuutuksen irtaimistolleni,en kiinteistölle. Ja jos vesivahinko sattuu,niin silloin vahinko aiheutuu kiinteistölle,jota en minä vakuuta.Itselläni on ollut koko ajan laaja kotivakuutus ja syy miksi meinasin lopettaa sen..oli juuri se, kun korvaa ainoastaan omaa omaisuuttani,ei toisen.Itseäni huolestuttaa enemmän aina se,jos ajattelemattomuuttani aiheutan vieraan omaisuudelle vahinkoa ja siksi tätä vakuutusasiaa ylipäätään mietin.

Jospa kerran vilkaisisit, minkä vakuutuksen olet ottanut. Se sinun kotivakuutuksesi sisältää 99,999 % varmuudella vastuuvakuutuksen, joka on tarkoitettu tällaisia tapauksia varten.

• Pienvuokranantaja
        --++ kirjoitti:

Vesivahongoissa itse aiheutettua suurempi riski on se, että yläpuolellasi asuva aiheuttaa sen (heitä on keskimäärin useampi). Asuntosi vesivahinkokulut tulevat sinun maksettavaksesi, vaikka et olisi sitä itse aiheuttanut. Tämä on tärkein syy vaatia vuokralaiselta kotivakuutusta. AsOy vastaa ainoastaan rakenteista ja muista vastuutaulukossa olevista yhtiölle kuuluvista asioista, ei huoneistoista.

Tyhmä juttu, mutta sen kanssa eletään.

• se tavallinen

Koti-vakuutus vaaditaan monessa paikassa nykyisin että pääsee asumaan vuokralle.
      Koti vakuutus joka kattaa kaiken, palo ja varkaus ym. sisältyy tähän.

• Hätä kädessä

Namä jutut eivät ole enää vuoden 2010 heinäkuun pitäneet paikkaansa ollenkaan. Kannattaa tarkistaa asia.

• annika521

Itse otin ifiltä kotivakuutuksen, korvaa kaiken. Sain myös todella hyvät alennukset sieltä :) Täältä löydät vihjeet
      mitä pitää ottaa huomioon kotivakuutusta ottaessa www.kodinvakuutus.blogspot.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe