Minulla on usein hiivatulehdus. Joudun pitämään töissä sellaisia paksuja vaatteita, jotka aiheuttavat jatkuvasti hiivan. Välillä se paranee itsestään ja välillä haen apteekista Canestenia. Sen ohjeissa lukee, että pitäisi käydä lääkärillä, jos tauti uusii usein (yli 4 krt/ vuosi). Tietääkö kukaan, mitä se lääkäri sille asialle voi sitten tehdä, jos siellä menen käymään? Etten varaa turhaan aikaa.
Hiiva
4
1385
Vastaukset
- krisse
lääkäri antaa sulle vähän tehokkaammat lääkket jos näkee että siihen on tarvetta! toisaalta multa ei oo hiiva lähteny edes niillä "myrkyillä"... mutta kannattaahan sitä kokeilla. ja papan se voi ottaa, josta näkyy ettei ole mitään muuta...
- yks hiiva
Heips!
Mulle ei ainakaan ole ollut hyötyä lääkärin määräämistä lääkkeistä. Lääkäri vaan varmistaa, että se on hiiva ja kirjottaa kalliit reseptilääkkkeet. Ja kun hiiva ei aiheuta mitään vakavia juttuja (hedelmättömyyttä tms.) ni olen hoitanut itse hiivani. Olen huomannut että syömällä happamia tuotteita (jugurttia jne.)ja vähentämällä makeita, sokerisia ja hiivaisia tuotteita. Olen saanut aika hyvin pidettyä hiivan kurissa. Jos olen muutaman päivän syömättä jugurttia ja syön vastaavasti pullia jne, niin heti alkaa lievät hiivan oireet... Canesten-voidetta laitan heti kun tuntuu yhtään kutinaa ja syön paljon jugurttia, niin johan auttaa! En ole tarvinnut varsinaisia emätinpuikkoja ainakaan vuoteen. Aiemmin käytin monta emätinpuikkopakettia vuodessa...
Ruokavalion lisäksi kannattaa välttää tekokuituisia pikkupöksyjä ja nailon-sukkahousuja. Kannattaa myös tuulettaa alapäätä. Itse nukun nykyään ilman pöksyjä, niin alapää tuulettuu yön ajan. Uskon että sekin on auttanut!
Toivottavasti pääsette tuosta inhottavasta hiivasta eroon! Itse en siitä täydellisesti eroon ole päässyt, mutta olen saanut sen kuriin, niin ettei se häiritse, eikä pääse pahaksi. - Nainen
Heippa, jos sulla on toistuvasti hiivatulehdus, niin rupeeppa syömään maitohappobakteeri tabuja, niin ne auttaa (ehkäsee), mutta niitä pitää syödä ainakin eka 2-3 kk. Luin asiasta hyvä terveys lehdestä.
- lilli
moi!
mulla oli samaa ongelmaa pari vuotta sitten, lääkärin määräämät hiiva-lääkkeet eivät auttaneet.
en tuolloin uskonut luontaistuotteisiin, mutta viimeisenä keinona päätin kokeilla.. ja se kannatti.
hae luontaistuotekaupasta hiivasyndrooma -kirja.
siitä löytyy ohje toistuviin hiivatulehduksiin. ohjeen mukaiset "lääkkeet" maksoivat muistaakseni noin 300mk, mutta tulevathan apteekin lääkkeetkin kalliiksi. kuurin pituus oli muistaakseni parista viikosta pariin kuukauteen.
suosittelen kirjaa, itselläni se ainakin auttoi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996204
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv993082Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302902Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262145Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371091Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?911079Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311006- 48784