Olin naimisissa miehen kanssa, joka ei tienannut juuri mitään, mutta koska rakkaus oli silloin voimakasta ostin/ostettiin asunto joka merkittiin molempien nimiin 50-50 ja käytännössä minä siis maksoin kaikki asumiskulut - kun olin se tienaava osapuoli.
Ero tuli, ja hyvistä puheista huolimatta mies rupesi vaatimaan asunnon kauppahinnasta puolikasta ("koska papereissa mä omistan siitä puolet"). Onneksi minulla oli muita taloudellisia kiristyskeinoja että sain isomman osuuden itselleni myyntihinnasta.
Neuvo teille nuoret: älkää luottako rakkauden huumaan. Tehkää avioehto, ja jos ostatte omaisuutta (kuten asunnon) määritelkää jo pankissa lainaa ottaessa sekä tietysti kauppapapereita tehdessä omistussuhde oikeaksi - eli se joka maksaa saa osakkeita enemmän.
Eron sattuessa sävyisinkin puoliso hakee vain omaa etuaan.
Suosittelen avioehtoa
2
1080
Vastaukset
- Äiskä69
Kerrotko lähemmin niistä "kiristys keinoista" ??
- pankinvaihtaja
Hei, ihan oikein varoitella nuorempia.Minä olen toista kertaa naimisissa ja ed.liitossa tehtiin avioehtosopimus koska miehelläni oli enemmän rahaa laittaa silloiseen asuntoomme. Se sitten huomioitiin erossa.
Nyt vaihdoin uuden mieheni kanssa pankkia (aiemmassa ketjussa kyselinkin neuvoa ja sainkin).
Mieheni yritti että ottaisimme yhteisen lainan.Ei pankkivirkailijakaan mitään erikoista siinä nähnyt vaikka minulla oli paljon enemmän säästöjä asunnossamme.
Ehkä miehenikään ei tarkoittanut mitään vilunkia(puhui vaan verovähennyksistä että niitä saisimme enemmän),mutta koska minulla oli enemmän rahaa asunnossamme en suostunut siihen vaan jatkamme uudessa pankissa nyt edelleen omilla lainoilla. Silloin pysyy omat ja toisen rahat sekä velatkin selvästi erillään.
Avioehto ei kuulemma olisi suojannut mitään avioeron sattuessa tässä tapauksessa jos on yhteinen laina ja omistusosuus 50/50.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983