kuka pelkää gynekologia?

voitatti

olen lykännyt kyseistä miitinkiä jo pari vuotta.
tiedän, että typerää, mutta en voi mitäään. ällöän jo ajatustakin, lisäksi pelkään, että minulle luetaan kuolemantuomio tms....
ensi viikolla aion tarttua niskasta kiinni (siis itseäni).
onko kohtalotovereita?

7

1877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie86

mulla ei kyllä oo enää tota ongelmaa mutta viime syksynä oli kun multa tutkittiin mikä mun mahakivun aiheuttaa jouduin ramppaamaan gynellä pari kertaa ja viimein vaiva löyty.... umpilisäkkeentulehdus ja tyrä.....
      ei sinne menoa kannata lykätä, joskushan sinne on kuitenkin pakko mennä!!! ONNEA!!!

• mim

Siis ei kannata pelätä. Jos iljettää ajatus, että outo mies tutkii intiimejä paikkoja, varaa aika naiselle. Toiseksi, se operaatio ei kestä edes viittä minuuttia! Jos tehdään perustarkastus, lääkäri katsoo, että kohdunsuu, limakalvot ym. näyttää terveeltä ja tämän jälkeen tunnustelee sormin (hanskat kädessä...) painelemalla munasarjat ja that´s it! Lisäksi voi tutkia myös rinnat. Eihän se mitään miellyttävää koskaan ole, mutta kun ei ajattele sitä sen kummemmin, se ei ole paha paikka. Eikä siinä edes ehdi ajatella mitään, kun se on niin nopeesti ohi!

Ja sanot lääkärille heti ensimmäisenä, että tämä on sun eka kertas gynekologilla ja että sua vähän jännittää. Itse ainakin sanoin, kun ekan kerran menin ja lääkäri (mies) otti heti tosi mukavan asenteen, kertoi ensin, mitä tekee ja miksi (ja teki tarkastuksen tosi nopeesti) eikä ollut yhtään kamalaa.

Kannattaa miettiä vaan niitä hyötyjä, mitä siitä seuraa.

• Kasikakkonen

Minä olen myös jännittänyt käyntiä ja lykännyt sitä koulujen loppuun saakka...siis kävin ensimmäisen kerran 2 vuotta sitten 19-vuotiaana. Silloin oli juuri tullut kuntaan naisgynegologi ja varasin heti hänelle ajan. Nyt olen pari kertaa jo käynyt gynegologilla, kun on ollut todella pakko...verenpaineen takia piti lopettaa E-pillerit ja käydä monenlaisissa tutkimuksissa (siis muissakin kuin gynegologilla...esim. sydämen käyrä piti ottaa ilman paitaa, ja silloinkin oli nainen minulla). Mutta miesgynegologille en mene ikinä...nainen pitää minulle olla aina...neuvolassakin ymmärretään, että etenkään nuoret naiset eivät halua miesgynegologia.

• seitenvitonen

Sanoisin, että jos/kun joskus menet miesgynelle, et enää halua naisgynelle! Mä jännitin kakskymppisenä niin, että meinas kakat tulla housuun, kun en saanu naisgynelle aikaa. Menin kuitenki reippaana tyttönä parrakkaan ja pelottavan näköisen miesgynen juttusille ja tutkittavaksi enkä ole koskaan ollut niin "siistissä" sisätutkimuksessa. Sisäultraus kävi kuin vanhalta tekijältä, papan ottaminen ei tuntunut sitäkään vähää mitä se yleensä tuntuu! Mies lääkärit on paljon, paljon varovaisempia kuin naiset! Suosittelen lämmöllä!!

• Piia

Mikset mene miehelle???
        Nuoret naiset eivät halua... HÖPÖ, HÖPÖ
        Kyllä minusta on paljon luonnollisempaa, että mies pitelee minua eikä nainen. En ole sellainen nainen. :-)

• dfgdfgdfghg
        Piia kirjoitti:

Mikset mene miehelle???
        Nuoret naiset eivät halua... HÖPÖ, HÖPÖ
        Kyllä minusta on paljon luonnollisempaa, että mies pitelee minua eikä nainen. En ole sellainen nainen. :-)

"En ole sellainen nainen. :-)" No kun monien mielestä se ei ole mitenkään seksuaalinen tilanne :O Naisen kanssa on siis jotenkin "tutumpaa ja turvallisempaa", ja se seksuaalinen viritys mahdollisimman kaukana.

• TeRRRRRRIfiesd!!!

MINÄ!
      21v, menossa 2 viikon päästä perheneuvolan gynelle, JA PELOTTAA AIVA V*STI!
      Juuri samoista syistä. Et ole yksin "sisko"!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      96
      4754
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3912
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      207
      3800
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      101
      2205
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      77
      1964
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1336
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      132
      1248
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      162
      1226
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1095
    10. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      477
      1022
    Aihe