Eka pyörä?! Apua!!

Susutin

Ajelen tässä keväällä korttia, mutta pyörä on vielä hakusessa. Millainen pyörä sopii tytölle ensimmäiseksi pyöräksi (mahdollisella tulevalla kortillani saa ajaa 25kW pyöriä, mutta voihan sen isomman sitten kuristaa).

Kun tässä olen pyöriä etsiskellyt ja tutkaillut, niin kaikissa tulee vastaan liian korkea istuinkorkeus. (yli 78cm) Ja seuraavaksi paino.

Joten kaikki neuvot ja kommentit tulevat tarpeeseen. Mitä siis suosittelisitte 160cm pienelle tytölle. Eniten minua kiinnostaa katupyörät joten customiin suostuin vain sillon jos en löydä sopivaa.

Kommentteja ninjan uudesta 250... ja Suzuki GS 500E...

9

3390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sansa2

      Jos olet juuri saanut kortin et saa ajaa kuin alle 250cc ennen kuin kortti on ollut hallussasi 2 vuotta. Tämä tuli ikävänä yllätyksenä kun hankin ensimmäisen kaksipyöräisen viime kuussa saatuani kortin.

      • täääää

        En ole alkup.siis jos ajan nyt kortin ja ikää on reippaasti yli 20, niin en saa ajella yli 250cc, kun vasta 2010? jos näin on, niin mitä järkeä?harva hankkii kuitenkaan pienikuutioista pyörää itselleen, tai en ainakaan minä siksi aikaa.sitten on jo autokoulun opit jääneet jonnekin ku´n 2v jälkeen lähdetään hankkimaan isoa peliä..jos on totta niin erittäin outoa..


      • Susutin
        täääää kirjoitti:

        En ole alkup.siis jos ajan nyt kortin ja ikää on reippaasti yli 20, niin en saa ajella yli 250cc, kun vasta 2010? jos näin on, niin mitä järkeä?harva hankkii kuitenkaan pienikuutioista pyörää itselleen, tai en ainakaan minä siksi aikaa.sitten on jo autokoulun opit jääneet jonnekin ku´n 2v jälkeen lähdetään hankkimaan isoa peliä..jos on totta niin erittäin outoa..

        Siis jos ajat A-kortin ja olet yli 20v niin silloin saa ajaa minkä kokoista pyörää vaan. (Elikkä ajat tutkinnon yms. isolla pyörällä) Mutta muussa tapauksessa saat kahden vuoden väliaikaisen kortin millä saa ajaa alle 25kW pyöriä. Isokin pyörä voidaan kuristaa näihin mittoihin.


      • Sansa2
        täääää kirjoitti:

        En ole alkup.siis jos ajan nyt kortin ja ikää on reippaasti yli 20, niin en saa ajella yli 250cc, kun vasta 2010? jos näin on, niin mitä järkeä?harva hankkii kuitenkaan pienikuutioista pyörää itselleen, tai en ainakaan minä siksi aikaa.sitten on jo autokoulun opit jääneet jonnekin ku´n 2v jälkeen lähdetään hankkimaan isoa peliä..jos on totta niin erittäin outoa..

        Sitä ollaan niin vanhoja :D


    • konkari57

      Kokemuksen syvällä rinta-äänellä, ja toki myös ihan
      oikealla kokemuksella moottoripyöräilystä(since 1974)suosittelen jo mainitsemiasikin pyörätyyppejä.
      Kaikkein paras ,jos olet pienikokoinen, näistä(kuten GS500)lienee Kawasakin ER 500.Siinä mitta tangolta satulalle on pienin ja se yhdessä matalan satulakorkeuden kanssa tekee "Einoreinosta" ylivertaisen helpon hallittavan.Moottori on varmatoiminen,yksinkertainen huoltaa sekä nestejäähdytteinen kaksisylinterinen. ER-5 on "oikean" moottoripyörän näköinen ja omaa tarvittaessa ihan riittävän suorituskyvyn Suomen liikennetempoon.Hyviä, jopa vähän ajettuja löytyy,tsekkaa netti ainakin 05-alueelta tärppejä.
      Onnea oikean ekan valintaan!! terv.ammattilainen
      PS.pyytämiäsi kommentteja: Ninja 250-hieno mutta miksi maksaa kuitenkin vain 250-kuutioisesta,GS 500 Ok, mutta ilmajäähdytteinen ja oisko jo vähän vanhahtava..?Vältä Customit jos et ole niiden tyyliin viehtynyt,ei tarvitse sitten heti vaihtaa "oikeaan" moottoripyörään kesken ekan kesän.

      • Susutin

        Muutamat ihmiset ovat mulle sanoneet, että pyörä "kärsii" kuristamisesta. Kun joutuisin sen joka tapauksessa tekemään Er:n kohdalla. Vai oonko ihan väärässä?!

        Siinä pikku ninjassa viehättää hirveesti se koko ja sitten se ulkonäkö. Ja siinä kun istuinkorkeus olisi juuri sopiva.

        Tykkään kyllä customeista ja olen sellaista ajanutkin vaikken korttia ole omistanut. Isällä on koko ikänsä ollut erilaisia ja kokoisia customeja. Juuri siitä syystä en sellaista (vielä) halua.


      • muuttuu vaan
        Susutin kirjoitti:

        Muutamat ihmiset ovat mulle sanoneet, että pyörä "kärsii" kuristamisesta. Kun joutuisin sen joka tapauksessa tekemään Er:n kohdalla. Vai oonko ihan väärässä?!

        Siinä pikku ninjassa viehättää hirveesti se koko ja sitten se ulkonäkö. Ja siinä kun istuinkorkeus olisi juuri sopiva.

        Tykkään kyllä customeista ja olen sellaista ajanutkin vaikken korttia ole omistanut. Isällä on koko ikänsä ollut erilaisia ja kokoisia customeja. Juuri siitä syystä en sellaista (vielä) halua.

        Ei se pyörä mitenkään oikeasti kärsi. Moottorin luonne vaan muuttuu vähän. Insinöörit sanoisivat, että moottorista tulisi parempi jos se suunniteltaisiin alun perin pienemmälle teholle, mutta jos tädillä olisi munat niin...

        Kannattaa aloittaa joka tapauksessa rauhallisesti ja pienemmällä pyörällä, se antaa paljon enemmän virheitä anteeksi.

        Ja sillä oikeastaan on vain väliä, mistä itse tykkäät. Jos tykkäät sen Ninjan ajoasennosta niin ei kun siitä vaan. Samanlaisia opettelijoita tulee jatkossakin, joten kyllä sen sitten aikoinaan myytyä saa.

        Ei kärsi kuristuksista. Paitsi jos se on hyvä syy ostaa sellainen pyörä mistä tykkäät, niin silloin ehdottomasti kärsii :)


      • varaa valita

        Noissa pienissä pyörissä on iso etu se, että ne irtoaa halvalla (yksityisiltä) ja kauden tai kahden jälkeen hinta on tippunut vain muutamia satasia. Kun tekniikka on yksinkertaista, niitä ei saa rikki ellei kerrassaan täysin laiminlyö öljynvaihdot.

        Hintapyynnöt ja toteutuneet hinnat esim. Nettimotossa on kaksi eri asiaa - 500-kuutioisia pyöriä on paljon ja käteismaksaja voi helposti tinkiä muutaman saturaisen, ellei sitten myyjä ole jo laittanut hinnan suunnilleen kohdalleen tai varustanut pyörän poikkeuksellisen hyvin.

        Ostapa pyörä liikkeestä uutena, niin hinta putoaa tonneilla saman tien ja lisävarusteille ei enää paljon arvoa lasketa myydessä!


      • adidas69
        varaa valita kirjoitti:

        Noissa pienissä pyörissä on iso etu se, että ne irtoaa halvalla (yksityisiltä) ja kauden tai kahden jälkeen hinta on tippunut vain muutamia satasia. Kun tekniikka on yksinkertaista, niitä ei saa rikki ellei kerrassaan täysin laiminlyö öljynvaihdot.

        Hintapyynnöt ja toteutuneet hinnat esim. Nettimotossa on kaksi eri asiaa - 500-kuutioisia pyöriä on paljon ja käteismaksaja voi helposti tinkiä muutaman saturaisen, ellei sitten myyjä ole jo laittanut hinnan suunnilleen kohdalleen tai varustanut pyörän poikkeuksellisen hyvin.

        Ostapa pyörä liikkeestä uutena, niin hinta putoaa tonneilla saman tien ja lisävarusteille ei enää paljon arvoa lasketa myydessä!

        Minä taas olen customin kannalla. Aina olen haaveillut harrikasta, mutta tosiaan haaveeksi jää. Sain lahjaksi Honda cm 400 ja vuosimalli 82. Kyllä se minulle kelpaa ja ku, pääsen eka kerralla kokeilemaan, niin totisesti toivon et pysyn pystyssä. Siksi minä olen taas customin kannalla , ku selkä on kipeä ja olen kans 160cm, niin ainakin pysähtyessä varmasti jalat yltää maahan, mut ei muutako hyviä kelejä motoristeille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe