Ajelen tässä keväällä korttia, mutta pyörä on vielä hakusessa. Millainen pyörä sopii tytölle ensimmäiseksi pyöräksi (mahdollisella tulevalla kortillani saa ajaa 25kW pyöriä, mutta voihan sen isomman sitten kuristaa).
Kun tässä olen pyöriä etsiskellyt ja tutkaillut, niin kaikissa tulee vastaan liian korkea istuinkorkeus. (yli 78cm) Ja seuraavaksi paino.
Joten kaikki neuvot ja kommentit tulevat tarpeeseen. Mitä siis suosittelisitte 160cm pienelle tytölle. Eniten minua kiinnostaa katupyörät joten customiin suostuin vain sillon jos en löydä sopivaa.
Kommentteja ninjan uudesta 250... ja Suzuki GS 500E...
Eka pyörä?! Apua!!
9
3404
Vastaukset
- Sansa2
Jos olet juuri saanut kortin et saa ajaa kuin alle 250cc ennen kuin kortti on ollut hallussasi 2 vuotta. Tämä tuli ikävänä yllätyksenä kun hankin ensimmäisen kaksipyöräisen viime kuussa saatuani kortin.
- täääää
En ole alkup.siis jos ajan nyt kortin ja ikää on reippaasti yli 20, niin en saa ajella yli 250cc, kun vasta 2010? jos näin on, niin mitä järkeä?harva hankkii kuitenkaan pienikuutioista pyörää itselleen, tai en ainakaan minä siksi aikaa.sitten on jo autokoulun opit jääneet jonnekin ku´n 2v jälkeen lähdetään hankkimaan isoa peliä..jos on totta niin erittäin outoa..
- Susutin
täääää kirjoitti:
En ole alkup.siis jos ajan nyt kortin ja ikää on reippaasti yli 20, niin en saa ajella yli 250cc, kun vasta 2010? jos näin on, niin mitä järkeä?harva hankkii kuitenkaan pienikuutioista pyörää itselleen, tai en ainakaan minä siksi aikaa.sitten on jo autokoulun opit jääneet jonnekin ku´n 2v jälkeen lähdetään hankkimaan isoa peliä..jos on totta niin erittäin outoa..
Siis jos ajat A-kortin ja olet yli 20v niin silloin saa ajaa minkä kokoista pyörää vaan. (Elikkä ajat tutkinnon yms. isolla pyörällä) Mutta muussa tapauksessa saat kahden vuoden väliaikaisen kortin millä saa ajaa alle 25kW pyöriä. Isokin pyörä voidaan kuristaa näihin mittoihin.
- Sansa2
täääää kirjoitti:
En ole alkup.siis jos ajan nyt kortin ja ikää on reippaasti yli 20, niin en saa ajella yli 250cc, kun vasta 2010? jos näin on, niin mitä järkeä?harva hankkii kuitenkaan pienikuutioista pyörää itselleen, tai en ainakaan minä siksi aikaa.sitten on jo autokoulun opit jääneet jonnekin ku´n 2v jälkeen lähdetään hankkimaan isoa peliä..jos on totta niin erittäin outoa..
Sitä ollaan niin vanhoja :D
- konkari57
Kokemuksen syvällä rinta-äänellä, ja toki myös ihan
oikealla kokemuksella moottoripyöräilystä(since 1974)suosittelen jo mainitsemiasikin pyörätyyppejä.
Kaikkein paras ,jos olet pienikokoinen, näistä(kuten GS500)lienee Kawasakin ER 500.Siinä mitta tangolta satulalle on pienin ja se yhdessä matalan satulakorkeuden kanssa tekee "Einoreinosta" ylivertaisen helpon hallittavan.Moottori on varmatoiminen,yksinkertainen huoltaa sekä nestejäähdytteinen kaksisylinterinen. ER-5 on "oikean" moottoripyörän näköinen ja omaa tarvittaessa ihan riittävän suorituskyvyn Suomen liikennetempoon.Hyviä, jopa vähän ajettuja löytyy,tsekkaa netti ainakin 05-alueelta tärppejä.
Onnea oikean ekan valintaan!! terv.ammattilainen
PS.pyytämiäsi kommentteja: Ninja 250-hieno mutta miksi maksaa kuitenkin vain 250-kuutioisesta,GS 500 Ok, mutta ilmajäähdytteinen ja oisko jo vähän vanhahtava..?Vältä Customit jos et ole niiden tyyliin viehtynyt,ei tarvitse sitten heti vaihtaa "oikeaan" moottoripyörään kesken ekan kesän.- Susutin
Muutamat ihmiset ovat mulle sanoneet, että pyörä "kärsii" kuristamisesta. Kun joutuisin sen joka tapauksessa tekemään Er:n kohdalla. Vai oonko ihan väärässä?!
Siinä pikku ninjassa viehättää hirveesti se koko ja sitten se ulkonäkö. Ja siinä kun istuinkorkeus olisi juuri sopiva.
Tykkään kyllä customeista ja olen sellaista ajanutkin vaikken korttia ole omistanut. Isällä on koko ikänsä ollut erilaisia ja kokoisia customeja. Juuri siitä syystä en sellaista (vielä) halua. - muuttuu vaan
Susutin kirjoitti:
Muutamat ihmiset ovat mulle sanoneet, että pyörä "kärsii" kuristamisesta. Kun joutuisin sen joka tapauksessa tekemään Er:n kohdalla. Vai oonko ihan väärässä?!
Siinä pikku ninjassa viehättää hirveesti se koko ja sitten se ulkonäkö. Ja siinä kun istuinkorkeus olisi juuri sopiva.
Tykkään kyllä customeista ja olen sellaista ajanutkin vaikken korttia ole omistanut. Isällä on koko ikänsä ollut erilaisia ja kokoisia customeja. Juuri siitä syystä en sellaista (vielä) halua.Ei se pyörä mitenkään oikeasti kärsi. Moottorin luonne vaan muuttuu vähän. Insinöörit sanoisivat, että moottorista tulisi parempi jos se suunniteltaisiin alun perin pienemmälle teholle, mutta jos tädillä olisi munat niin...
Kannattaa aloittaa joka tapauksessa rauhallisesti ja pienemmällä pyörällä, se antaa paljon enemmän virheitä anteeksi.
Ja sillä oikeastaan on vain väliä, mistä itse tykkäät. Jos tykkäät sen Ninjan ajoasennosta niin ei kun siitä vaan. Samanlaisia opettelijoita tulee jatkossakin, joten kyllä sen sitten aikoinaan myytyä saa.
Ei kärsi kuristuksista. Paitsi jos se on hyvä syy ostaa sellainen pyörä mistä tykkäät, niin silloin ehdottomasti kärsii :) - varaa valita
Noissa pienissä pyörissä on iso etu se, että ne irtoaa halvalla (yksityisiltä) ja kauden tai kahden jälkeen hinta on tippunut vain muutamia satasia. Kun tekniikka on yksinkertaista, niitä ei saa rikki ellei kerrassaan täysin laiminlyö öljynvaihdot.
Hintapyynnöt ja toteutuneet hinnat esim. Nettimotossa on kaksi eri asiaa - 500-kuutioisia pyöriä on paljon ja käteismaksaja voi helposti tinkiä muutaman saturaisen, ellei sitten myyjä ole jo laittanut hinnan suunnilleen kohdalleen tai varustanut pyörän poikkeuksellisen hyvin.
Ostapa pyörä liikkeestä uutena, niin hinta putoaa tonneilla saman tien ja lisävarusteille ei enää paljon arvoa lasketa myydessä! - adidas69
varaa valita kirjoitti:
Noissa pienissä pyörissä on iso etu se, että ne irtoaa halvalla (yksityisiltä) ja kauden tai kahden jälkeen hinta on tippunut vain muutamia satasia. Kun tekniikka on yksinkertaista, niitä ei saa rikki ellei kerrassaan täysin laiminlyö öljynvaihdot.
Hintapyynnöt ja toteutuneet hinnat esim. Nettimotossa on kaksi eri asiaa - 500-kuutioisia pyöriä on paljon ja käteismaksaja voi helposti tinkiä muutaman saturaisen, ellei sitten myyjä ole jo laittanut hinnan suunnilleen kohdalleen tai varustanut pyörän poikkeuksellisen hyvin.
Ostapa pyörä liikkeestä uutena, niin hinta putoaa tonneilla saman tien ja lisävarusteille ei enää paljon arvoa lasketa myydessä!Minä taas olen customin kannalla. Aina olen haaveillut harrikasta, mutta tosiaan haaveeksi jää. Sain lahjaksi Honda cm 400 ja vuosimalli 82. Kyllä se minulle kelpaa ja ku, pääsen eka kerralla kokeilemaan, niin totisesti toivon et pysyn pystyssä. Siksi minä olen taas customin kannalla , ku selkä on kipeä ja olen kans 160cm, niin ainakin pysähtyessä varmasti jalat yltää maahan, mut ei muutako hyviä kelejä motoristeille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055038Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453313Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4252357Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2431456Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761227
- 751204
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311168Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1241073