Onko kellään käyttökokemuksia kyseisestä ohjelmasta? Myyjän sivulla kehutaan melkein autoCADin veroiseksi, vaikka hinta on murto-osa esikuvastaan. Käyttäjien kokemuksia kuitenkin löytyi netistä harmittavan vähän. Tarvitsisin 2D-piirtämiseen (rakennussuunnitteluun) sopivan edullisen ja laillisen piirto-ohjelman, voisiko BtoCAD olla sopiva? Aukeavatko vanhalla autoCADilla (2002 versio) tekemäni piirustukset siinä? Ja mites BtoCADillä piirretyt kuvat aukeavat todellisuudessa autoCADissä?
BtoCAD
6
1719
Vastaukset
- tietoo
"Tarvitsisin 2D-piirtämiseen (rakennussuunnitteluun) sopivan edullisen ja laillisen piirto-ohjelman,"
Kysymästäsi BtoCAD:istä minulla ei ole mitään tietoa mutta QCAD voisi olla vastaus tarpeeseesi.
Hakkaa 2D-piirtämisessä AutoCAD Liten mennen tullen, tiedostojen siirto dxf:nä molempiin suuntiin,jne eikä maksa käytännössä mitään (=muutama kymppi).
Nykyisin myös saatavilla olevasta Windowsin versiosta en tiedä kun en ole koskaan kokeillut mutta Linux-ympäristössä mainio ohjelma.
http://www.qcad.org/qcad.html- Intelli
QCad:a ei osaa käyttää opettelematta, BtoCad:n työpöytä ja käskyt ovat samanlaiset AutoCad:n kanssa. BtoCad ja muutama muuta kloonia ovat kiinalaisten IntelliCad:n alustalle rakentamia.
Googleta.. - lienee?
Intelli kirjoitti:
QCad:a ei osaa käyttää opettelematta, BtoCad:n työpöytä ja käskyt ovat samanlaiset AutoCad:n kanssa. BtoCad ja muutama muuta kloonia ovat kiinalaisten IntelliCad:n alustalle rakentamia.
Googleta..>...osaa käyttää opettelematta...
Kaikki CADit, ainakin 2D, on niin samanlaisia että jos osaa yhden niin hetkessä oppii minkä tahansa. Ja miksi opetella se hankalin tapa eli AutoCADin? - no siksi
lienee? kirjoitti:
>...osaa käyttää opettelematta...
Kaikki CADit, ainakin 2D, on niin samanlaisia että jos osaa yhden niin hetkessä oppii minkä tahansa. Ja miksi opetella se hankalin tapa eli AutoCADin?"...Ja miksi opetella se hankalin tapa eli AutoCADin?"
Saatta olla, että sattuu jo osaamaan sen AutoCAD:n.
Itse olen käyttänyt AutoCAD:a 15 vuotta, joten toiseen vaihtaminen olisi turhauttavaa. Olen toki kokeillut QCAD:a ja kyllä sillä on AutoCAD pohjalta hyvin hankalaa piirtää.
Toisaalta, jos AutoCAD:n tai sen kloonin voisi korvata jollain, en tarvitsisi edes windowsia. Kaiken muun teen Linuxilla, paitsi cad-piirtämisen. - niin?
no siksi kirjoitti:
"...Ja miksi opetella se hankalin tapa eli AutoCADin?"
Saatta olla, että sattuu jo osaamaan sen AutoCAD:n.
Itse olen käyttänyt AutoCAD:a 15 vuotta, joten toiseen vaihtaminen olisi turhauttavaa. Olen toki kokeillut QCAD:a ja kyllä sillä on AutoCAD pohjalta hyvin hankalaa piirtää.
Toisaalta, jos AutoCAD:n tai sen kloonin voisi korvata jollain, en tarvitsisi edes windowsia. Kaiken muun teen Linuxilla, paitsi cad-piirtämisen.Itse käytin AutoCAD:a kanssa pitkään mutta kokeiltuani QCAD:a vaihdoin oitis. On se NIIN paljon kätevämpi.
- testari
mulla on toi bto cad ja olen todennut sen tosi epävakaaksi. Talentaa pitää usein kun jumittaa ja sitten kaatuu... lähes joka käyttökerta - en suosittele... Jään itse mielummin toimistoon töihin kun teen vkl tai illalla tällä ohejelmalla. Pitää vissiin "säästää" autocadiin .-D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2463399
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1322469Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta151955Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2251852Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3391768Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita491374- 551365
- 1111120
- 1011087
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan601076