Taivaan portille tuli elämänsä hurskaasti ja siveellisesti elänyt pappi. Pietari oli siellä häntä vastassa.
Pietari: Heipähei, mikä on nimi ja ammatti?
Pappi: Pastori Rytkönen... Olenko taivaassa?
Pietari: Et vielä, mutta katsotaan kirjasta pääsitkö sisään. Rytkönen... Rytkönen... hmmm. Ei löydy, sori.
Pastori: Ei löydy..? Tarkoittaako tämä..
Juuri silloin paikalle tepasteli jo pitkään ennen kuolemaansa rappiolla liidellyt bussinkuljettaja Mononen, ja tervehti Pietaria iloisesti lyömällä koreat high fivet.
Mononen: Terve Pietsku, vanha kamu!
Pietari: Terve, terve, ja tervetuloa! Portista sisään vaan Mononen! Siellä onkin sulle pöytä jo katettuna!
Mononen: Kiitti, kiitti!
Pappi tuijotti ällistyneenä Monosen ja Pietarin keskustelua, ja keskeytti heidät jo hieman näreissään.
Pappi: Anteeksi, mutta miksi tuo pääsee sisään jos minä en? Mononen on vain tavallinen bussikuski, ja ajaa usein vieläpä kännipäissään! Minä olen sentään pastori, seurakuntani opastaja ja paimen!
Pietari: Kuulepas nyt herra opastaja ja paimen. Kun sinä saarnaat, niin koko seurakunta nukkuu, mutta kun Mononen ajaa, niin kaikki rukoilee!
taivaan portilla
3
4177
Vastaukset
- Perintölaulu
Kun mä kuolen vanhan piippuni sä saat X2, Tuolla taivaan kessumailla en oo sitä enää vailla=x2.
Kun mä kuolen snapsilasini sä saatx2, siell´ei ole mittään hättää, ukko-Pietar viinaa mättää=x2.
...vanhankitarani saatx2, Taivahassa hyvä veli, pasuuna on muotipeli,=x2.
...polkupyöräni sä saatx2, taivahassa- pahoin pelkään- pannaan siipipari selkään, =x2.
...vanhan pottanikin saatx2, taivaassa ei tarvis säästää, sen kun pilven päältä päästää, =x2.
...korttipakkani sä saatx2, sillä enkelit ei rokkaa eikä myöskään pelaa pokkaa, =x2.
...makuusäkkini sä saatx2, Taivahassa tehdään heti mulle pumpulista peti, =x2.
...vanhat housuni sä saatx2, Taivaass´ niit´en jalkaan laita siellä riittää pelkkä paita,=x2.
...sateenvarjoni sä saatx2, Selvää selvempi on että, pilven pääll´ei sada vettä, =x2.
...viinavarastoni saatx2, Se on tuolla ladon alla kolmas lankku vasemmalla=x2.
...pullo arkkuun laittakaax2, sillä elo ilman viinaa onpi taivaassakin piinaa,=x2.- Lisää värssyjä
...kaikki tupakkani saat , sillä luona taivaan portin, Pietar tarjoo mulle nortin
... (naiset) rintaliivini sä saat, sillä rinnat taivahaiset eivät roiku niinkuin maiset
... (miehet) varmuusvälineeni saat, sillä taivaan enkeleitä pannaan ilman välineitä
- JK
VAI NIN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3111200- 538865
- 1375425
- 1443724
- 693628
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353584- 403318
- 572638
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak682339- 311872