taivaan portilla

wenya

Taivaan portille tuli elämänsä hurskaasti ja siveellisesti elänyt pappi. Pietari oli siellä häntä vastassa.

Pietari: Heipähei, mikä on nimi ja ammatti?
Pappi: Pastori Rytkönen... Olenko taivaassa?
Pietari: Et vielä, mutta katsotaan kirjasta pääsitkö sisään. Rytkönen... Rytkönen... hmmm. Ei löydy, sori.
Pastori: Ei löydy..? Tarkoittaako tämä..

Juuri silloin paikalle tepasteli jo pitkään ennen kuolemaansa rappiolla liidellyt bussinkuljettaja Mononen, ja tervehti Pietaria iloisesti lyömällä koreat high fivet.

Mononen: Terve Pietsku, vanha kamu!
Pietari: Terve, terve, ja tervetuloa! Portista sisään vaan Mononen! Siellä onkin sulle pöytä jo katettuna!
Mononen: Kiitti, kiitti!

Pappi tuijotti ällistyneenä Monosen ja Pietarin keskustelua, ja keskeytti heidät jo hieman näreissään.

Pappi: Anteeksi, mutta miksi tuo pääsee sisään jos minä en? Mononen on vain tavallinen bussikuski, ja ajaa usein vieläpä kännipäissään! Minä olen sentään pastori, seurakuntani opastaja ja paimen!

Pietari: Kuulepas nyt herra opastaja ja paimen. Kun sinä saarnaat, niin koko seurakunta nukkuu, mutta kun Mononen ajaa, niin kaikki rukoilee!

3

4187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perintölaulu

Kun mä kuolen vanhan piippuni sä saat X2, Tuolla taivaan kessumailla en oo sitä enää vailla=x2.
      Kun mä kuolen snapsilasini sä saatx2, siell´ei ole mittään hättää, ukko-Pietar viinaa mättää=x2.
      ...vanhankitarani saatx2, Taivahassa hyvä veli, pasuuna on muotipeli,=x2.
      ...polkupyöräni sä saatx2, taivahassa- pahoin pelkään- pannaan siipipari selkään, =x2.
      ...vanhan pottanikin saatx2, taivaassa ei tarvis säästää, sen kun pilven päältä päästää, =x2.
      ...korttipakkani sä saatx2, sillä enkelit ei rokkaa eikä myöskään pelaa pokkaa, =x2.
      ...makuusäkkini sä saatx2, Taivahassa tehdään heti mulle pumpulista peti, =x2.
      ...vanhat housuni sä saatx2, Taivaass´ niit´en jalkaan laita siellä riittää pelkkä paita,=x2.
      ...sateenvarjoni sä saatx2, Selvää selvempi on että, pilven pääll´ei sada vettä, =x2.
      ...viinavarastoni saatx2, Se on tuolla ladon alla kolmas lankku vasemmalla=x2.
      ...pullo arkkuun laittakaax2, sillä elo ilman viinaa onpi taivaassakin piinaa,=x2.

• Lisää värssyjä

...kaikki tupakkani saat , sillä luona taivaan portin, Pietar tarjoo mulle nortin
        ... (naiset) rintaliivini sä saat, sillä rinnat taivahaiset eivät roiku niinkuin maiset
        ... (miehet) varmuusvälineeni saat, sillä taivaan enkeleitä pannaan ilman välineitä

• JK

VAI NIN

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      284
      5860
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      38
      3422
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      143
      2647
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      223
      2121
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      84
      1656
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      64
      1057
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      991
    8. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      9
      875
    9. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      130
      872
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      814
    Aihe