Tässä kun olen muistelujani rustannut omien jälkeläisteni iloksi ja kauhuksi, on pakko kertoa teillekin pari tarinaa:
Odoteltiin esikoisen kanssa bussipysäkillä autoa.Minä olin viimeisilläni, kun odotin kaksosia, maha oli niin iso, että talvitakin napit meinasivat sinkoilla irti. Esikoinen, silloin noin kolmivuotias, oli kai katsellut minua vähän häpeillen, kun hän yhtäkkiä tokaisi;"ei kenenkään muun äidillä ole tommosta vattaa, että se ulottuu taivaaseen asti."
No, sitten isä ja esikoinen tulivat laitokselle katsomaan ekakertaa vastasyntyneitä. Kätilö esitteli kahta kääröä, ja minä sanoin esikoiselle:
Siinä on sitten ne meidän uudet vauvat, johon esikoinen tokaisi: " Oliko pakko ruveta hamstraamaan, kyllä yksikin vauva olis riittänyt."
Että tämmöistä tällä kertaa, kertokaa muutkin muistojanne siitä menneestä nuoruusajasta ja varsinkin lasten ihanista tokaisuista.
Lapsen suusta
8
324
Vastaukset
- Saskia
jolloin kuopus oli viikot mummon hoivissa ja tuli viikonlopuksi "kotipojaksi". Kun peittelin häntä illalla nukkumaan kysäisin, että sinä varmaan luet mummon luona usein iltarukouksen. Poika vastasi:"En mä, mut mummu kyl laskee luojaa usein".
- MdK
Kun poikani aloitti ekaluokalla niin muutaman päivän päästä hän kysyi: - Koskahan sieltä saa virkavapaata?
- MUMMELI1
Olimme lastenlasten kanssa Ranuan eläipuistossa ja katselimme hirviaitauksen luona Jotka makailivat siinä. Yksi hirvi nousi ylös ja alkoi
pissiä lorottaa pitkän aikaa. Elli 3v sanoi kovalla äänellä:
" hellanjettat että tillä on tankki täyti" - Wille-Ilmari
Meidän Juuso jätti puseron lattialle,
kun mentiin kirkkoon. Minä siihen, että
laita nyt pusero naulaan. Johon Juuso:
Täällä määrää kuule Jumala etkä sinä. - senora lyyli
lasten suusta on kyllä parhaat toteamukset tai miksi niitä sanoisi. niitä on tosi kiva lukkee. monet pienet ovat niin pikkuvanhoja ja kuuntelevat aikuisten juttuja ja sitten sanovat ne omalla laillaa, mite hyö on ne käsittänny.
joskushan ne on suorastaa älykkäitä, että sitä ihmettelle mite tuommonen kolme vuotias voip vie aatella noinkii. mutta kyl heil nykyää on jo mielipitteitä iha pienestä alkaen.
minusta nykyajan pienetkii lapset on paljo kehittyneempiä ko tuos 30 luvulla.hyö on niin paljo mukana aikuisten maalmassa.
enne ko lapset oli lasten joukossa ja isompien lasten piti hoitaa pienenpiä. niin hyö ei kovin paljoo aikuisten juttuja kuulleet.
tämmönen otsikko vois olla joka sivulla, on ne niin piristävvii.
minul ko ei oo ommii lapsii enkä oo joutunu tekemissii pienien lasten kanssa, niin ei oo varastossa juttuja.
yks on jonka oon jo kerra tääl kertonu,mut ko tääl on vissii uusii niin kerron sen ko se on ainoo ja minnuu se on naurattannu, vaik voip olla jonkuu mielestä jumalan pilkkaa,mut jos jumala sen kuuli uskon et hänel on huumorimieltä pienen pojan uhmaan. kasvuuhan se vaan oli.
mie kesäsin kävin kaupungissa lasten puistossa istumassa ja kattelemassa ko leikkikoululaiset kiipeili ja leikkivät.heitä on niin mukava seurailla joutessaa.
siel oli yksi ehkä 4-5 vuotta oleva poika joka jutteli muutaman kanssa ja hää kiroili tuon tuosta ,sieltä tuli vaikka mitä ärräpäitä.
mie aikani kuuntelin ,sitte yritin pelotella häntä ja sanoin et, jos et lopeta kiroilemista jumala puottaa kuuman kiven päähäsi.
silviisii sanottii lapsille enne vanhaa jos puhu rummii. nassikka katsoi minnuu silmät selällää ja toiset katso poikaa, että mites sulle nyt käy.
vähä aikaa poika seisoskeli sitte hää meni keskelle leikki puistoo,käet lanteilla ja huus kovalla äänellä, missäs taatana se kuuma kivi viipyy.
kiva ko otit tämän lapsen suusta mimmi, hyvää yötä kaikille nukkukaa hyvin. - mafia
mikä se vittu on! sanoi kolmevuotias.
- No, mikäs se on?
- Se on se, millä isi korjaa autoa. - She
tätä tosijuttua.
Vietettiin sisarentyttären häitä kirkkovihkimisineen. Toisen sisareni poika oli matkassamme. Katselin häntä välillä kirkossa, hän näytti niin totiselta. Kysyinkin paluumatkalla kirkosta, että mistä siellä kirkossa oli kysymys. Poika oli kauan vaiti ja sitten vastasi: " Annettiin varotus!" - MdK
Serkkuni kertoi, että heidän ollessaan kirkossa, istui eräs nuori perhe heidän edessään. Perheen poikalapsella, 4-vuotiaalla, oli vaikeuksia istua paikoillaan. Hän oli ollut kontallaan penkissä ja tuijottanut jonnekin takapenkille tiiviisti.
Ikäänkuin itsekseen oli hän sitten harvakseen kirkkaalla lapsen äänellä todennut: - Että ossoohi olla v-maisen näkönen mies... Että ossoohi olla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948