Kihlat?

crazh

Haluaisin vaan alottaa keskustelun kihloista. Mitä mieltä ootte esim. teinikihloista? Tarkoitan, jos joku 14-vuotias menee sen hetkisen poikakaverinsa kans kihloihi, eikä vois kuvitellakaan kyseistä tyyppiä koko elämän elämänkumppaniksi. Minkä ikäinen "saa" mennä kihloihin? Onko sormus välttämätön? Kauanko "pitää" seurustella ennen kihloja? Ja kaikkea mitä vaan kihloihin liittyvistä asioista tulee mieleen. Ihan teidän omia mielipiteitä. Kiinnostaa vaan tietää mitä kaikki ajattelee. =)

Oon ite 16-v. ja seurustellu 21-v. poikaystävän kans 9kk. Ollaan harkittu kihloja, ns. salakihloja, eli ei sormuksia, ainakaan alkuun. Ei ole mikään sellanen juttu, että pitää vaan näyttää kavereille, vaan ihan oikeasti tahdomme elää yhessä koko loppuelämän, ja mennä naimisiin sitten muutaman vuoden päästä. Voi olla, että joku on sitä mieltä, etten voi tän ikäisenä tietää että onko toi just se oikea tyyppi, mut mä oon tienny sen jo niin kauan... =)

No mut mielipiteitä, kiitos! =)

Marko, jos satut lukeen tän... Mä rakastan sua, haluan välittää ja huolehtia susta, sittenki ku oot vanha ja huonokuntoinen. :* ,,, =)

22

951

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoh

Avioliittolaki:
      1 §. (V:1.1.1988 M, A:16.4.1987, SK:411/1987) Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet.

"pelkästään" kihloihin ei voi mennä, uskokaan nyt kakarat!

• crazh

Ei voi samanaikaisesti naimisiinkaan mennä. Usko nyt, kakarahenkinen. =)

Kuka ei tietäs että kihlaus on lupaus avioliitosta. Mä tiedän sen, ja sehän tässä onki tarkotus, mennä naimisiin sitten joskus. Mutta ensin kihlaus. Ei olla menossa "pelkästään" kihloihin. =)

• huoh

Ei voi käsittää miten nykyaikana ihmiset eivät tajua mitä kihlat tarkoittaa.

Jotenka tässäpä teille hieman valaisua asiaan avioliittolaista suora lainaus:
      --
      1 §. (V:1.1.1988 M, A:16.4.1987, SK:411/1987) Nainen ja mies,jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet.
      --

• rwh

no jos oikeesti haluutte elää yhdessä loppuelämänne yms niin minkä ihmeen takia "salakihlat"?

kihlaus on sitäkin, että avioliittoaikomus on julkinen. meinaatteko sitten olla salaa naimisissa, jos kerran salakihloissa? jos nyt vaikka kasvaisitte aikuisiksi ensin.

• crazh

Salakihlat sen takia, että mun vanhemmat pitää mua täysin kakarana, eikä taho oikee hyväksyä ees seurustelua, ni miks ne hyväksyis sitte kihlat? Tottakai kihlauksesta kavereille kerrotaan.

Eiköhän se oo jokaisen oma asia, millaset kihlat on. Ei missään sano että pitäs olla niin julkinen.

Ja mitään sala-avioliittoa ei oo kyllä olemassa, eli sellaseen ei oo mahollista, eikä kukaan semmosta haluaiskaan...

Mä halusin vain ihan yleisiä mielipiteitä, en oikeestaan mielipiteitä mun ja poikaystäväni kihla-asioista. Älkää niin kauheesti kommentoiko meijän kihloja...vaan kertokaa noin yleisesti omia ajatuksia. Kaikenlaisia mielipiteitä saa olla, en sitä kiellä, mut ei tarvi sanoo mikskään kakaraks ketää. Kai jokainen saa tehä tollasten asioitten kans mitä lystää?!

Ei tahon voimalla aikuiseksi kasveta. Jokainen ihminen kasvaa omaa vauhtia, mä voin olla ihan yhtä aikuinen ku 19-vuotiaski, ikä on vaan numeroita.

• Sussa

Aikuiseksi kasvaminen ja omalla päällä ajatteleminen eivät ole kiellettyjä teineiltäkään :) Pelottavaa, kun omasta identiteetistään epävarmat nuorison edustajat ottavat osaa eipäs juupas -leikkiin, jossa voittaja pääsee salakihloihin valitsemansa partnerin kanssa seuraavan kahden viikon ajaksi. Kenties palaamme keskiaikaisiin teiniavioliittoihin, joissa naidaan naapurin nuori isäntä 14-vuotiaana.

• mie

Juu, tämäpä hienoa, puhutaan siis lupauksesta avioliitosta. Oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että liian nuorena ei pidä tehdä hätiköityjä päätöksiä. Vaikka kihloihin menemisellä ei lakisääteistä ikärajaa olekaan, pitää muistaa, että se todellakin on lupaus avioliitosta, siitä liitosta, jonka saa solmia vasta, kun molemmat kumppanit ovat täysi-ikäisiä. 14 vuotta on liian aikainen ikä tehdä tuollaista päätöstä, sillä jos seurustelusuhde on tehty kestämään, se kestää muutaman vuoden ilman kihlautumistakin. Ja taas mennään perimmäisten kysymysten äärelle, kun kysytään, miten pitkään pitää seurustella, ennen kuin pujotetaan sormukset sormeen. Jälleen kerran ei oikeata vastausta ole, jotkut menevät kihloihin kolme kuukautta seurusteltuaan, jotkut hankkivat lapsia eivätkä mene kihloihin ollenkaan, silti liitot ja tunteet ihmisten välillä ovat yhtä vahvat. Sanoisin, että sitten, kun tuntee ihmisen läpikotaisin, sitten kun todella voidaan puhua yhteisistä avioliittovuosista, lapsista ja asunnosta, silloin voidaan harkita kihloihin menemistä.
      Salakihlat - mietihän nyt tarkkaan. Jos ette ole valmiita laittamaan sormuksia sormiin kihlauksen merkiksi, ette luultavasti ole valmiita menemään kihloihin. Kihlautukaa sitten, kun olette valmiita näyttämään sen myös muille.
      Minä olen poikaystäväni kanssa jutellut kihloihin menemisestä (seurustelua takana 9,5 kk, ikää 16 ja 17) ja yhdessä olemme tulleet siihen päätökseen, että se ei tapahdu tämän vuoden puolella, eikä seuraavankaan. Ja suhteemme sinällään on vahvalla pohjalla, haluamme elmämältä samoja asioita, olemme puhuneet naimisiinmenosta, häistä, lapsista, niiden määrästä ja nimistä, olemme melkein jopa päättäneet, minne muutamme asumaan opiskelujen jälkeen. Silti emme mene kihloihin pitkään aikaan. Elämä on hullunkurista, jotkut tekevät päätöksiä lyhyellä tähtäimellä pitkälle tähtäimelle ja toiset taas pitkällä tähtäimellä lyhelle tähtäimelle. Me jokainen olemme erilaisia ja siksi kaikkiin elämäntilanteisiin ei voi soveltaa samoja kaavoja - elämä ei ole matematiikkaa.
      Toivon, että en vaikuttanut teidän päätökseenne millään tavalla, sillä tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni ja teillä on omanne. (Vaikka onhan se hienoa saada tukijoita ajatuksilleen.)

• mie

Juu, tämäpä hienoa, puhutaan siis lupauksesta avioliitosta. Oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että liian nuorena ei pidä tehdä hätiköityjä päätöksiä. Vaikka kihloihin menemisellä ei lakisääteistä ikärajaa olekaan, pitää muistaa, että se todellakin on lupaus avioliitosta, siitä liitosta, jonka saa solmia vasta, kun molemmat kumppanit ovat täysi-ikäisiä. 14 vuotta on liian aikainen ikä tehdä tuollaista päätöstä, sillä jos seurustelusuhde on tehty kestämään, se kestää muutaman vuoden ilman kihlautumistakin. Ja taas mennään perimmäisten kysymysten äärelle, kun kysytään, miten pitkään pitää seurustella, ennen kuin pujotetaan sormukset sormeen. Jälleen kerran ei oikeata vastausta ole, jotkut menevät kihloihin kolme kuukautta seurusteltuaan, jotkut hankkivat lapsia eivätkä mene kihloihin ollenkaan, silti liitot ja tunteet ihmisten välillä ovat yhtä vahvat. Sanoisin, että sitten, kun tuntee ihmisen läpikotaisin, sitten kun todella voidaan puhua yhteisistä avioliittovuosista, lapsista ja asunnosta, silloin voidaan harkita kihloihin menemistä.
      Salakihlat - mietihän nyt tarkkaan. Jos ette ole valmiita laittamaan sormuksia sormiin kihlauksen merkiksi, ette luultavasti ole valmiita menemään kihloihin. Kihlautukaa sitten, kun olette valmiita näyttämään sen myös muille.
      Minä olen poikaystäväni kanssa jutellut kihloihin menemisestä (seurustelua takana 9,5 kk, ikää 16 ja 17) ja yhdessä olemme tulleet siihen päätökseen, että se ei tapahdu tämän vuoden puolella, eikä seuraavankaan. Ja suhteemme sinällään on vahvalla pohjalla, haluamme elämältä samoja asioita, olemme puhuneet naimisiinmenosta, häistä, lapsista, niiden määrästä ja nimistä, olemme melkein jopa päättäneet, minne muutamme asumaan opiskelujen jälkeen. Silti emme mene kihloihin pitkään aikaan. Elämä on hullunkurista, jotkut tekevät päätöksiä lyhyellä tähtäimellä pitkälle tähtäimelle ja toiset taas pitkällä tähtäimellä lyhyelle tähtäimelle. Me jokainen olemme erilaisia ja siksi kaikkiin elämäntilanteisiin ei voi soveltaa samoja kaavoja - elämä ei ole matematiikkaa.
      Toivottavasti en vaikuttanut ratkaisevasti teidän päätökseenne, sillä tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni. Mutta senhän sinä halusitkin tietää.

• Tilhi

Kuten tuossa jo edellinen kirjoitti, niin kihloihin meneminen tarkoittaa sitä, että on menossa naimisiin. Nykyaikaiset teinikihlaukset ovat täysin turhia! Tunnenpa erään ex-pariskunnan, joka meni 15-vuotiaana kihloihin kahden viikon seurustelun jälkeen. Muutaman viikon kuluttua he jo erosivatkin... Eli kihlaus oli aivan naurettava.

Mielestäni ei ole mitään järkeä mennä kihloihin, ellei ole jo suunnittelemassa häitä. Kihlaus on pariskunnan yhteinen sopimus mennä naimisiin eikä mikään teinien "Vittu mä rakastan sua niin paljon, et muhun sattuu" -leikki.

• crazh

Onhan se naurettava juttu, jos siihen ei tosissaan ryhdy. Mä tiiän kans pari tyyppii, tyttö oli 15 ja poika 14...ei ne kauan ollu, mut sormukset näky olevan nimettömässä. Kohta ne eroski. Ei sellasessa mitäään järkeä ole...

Vaikka kihloihi mennään tähdäten avioliittoon, ei se silti oo pakko! Vaikka menis nuorena kihloihi, voi olla kihloissa vaikka koko ikänsä, eikä koskaan mee naimisiin. Eli ei se niin virallinen juttu ole. Tai miksei voi olla kihloissa vaik 30 vuotta ja sit naimisiin. Jokaisen oma asia. Eikö?!

Tuntuu olevan aika kielteistä, ajatellen jos teinit menee kihloihi. Mut teini on aika laaja käsite. Esim joku 25-vuotias voi olla hyvinki teini, ja joku 18-vuotias voi sit pitää ittiään niin aikuisena... Musta tuntuu, että useimmat 18-vuotiaat luulee olevansa aikuisia, mut vasta vanhempana tajuaa ettei ollukaan, ja sanoo olevansa vielä nuori ym ym. Ja vedetään niin raju raja, 17-vuotias on vielä täys kakara, 18-vuotias vastuullinen aikuinen.

Vaikka on nuori, voi silti ottaa asian ihan tosissaan, ei minään leikkinä.

• Tilhi
        crazh kirjoitti:

Onhan se naurettava juttu, jos siihen ei tosissaan ryhdy. Mä tiiän kans pari tyyppii, tyttö oli 15 ja poika 14...ei ne kauan ollu, mut sormukset näky olevan nimettömässä. Kohta ne eroski. Ei sellasessa mitäään järkeä ole...

Vaikka kihloihi mennään tähdäten avioliittoon, ei se silti oo pakko! Vaikka menis nuorena kihloihi, voi olla kihloissa vaikka koko ikänsä, eikä koskaan mee naimisiin. Eli ei se niin virallinen juttu ole. Tai miksei voi olla kihloissa vaik 30 vuotta ja sit naimisiin. Jokaisen oma asia. Eikö?!

Tuntuu olevan aika kielteistä, ajatellen jos teinit menee kihloihi. Mut teini on aika laaja käsite. Esim joku 25-vuotias voi olla hyvinki teini, ja joku 18-vuotias voi sit pitää ittiään niin aikuisena... Musta tuntuu, että useimmat 18-vuotiaat luulee olevansa aikuisia, mut vasta vanhempana tajuaa ettei ollukaan, ja sanoo olevansa vielä nuori ym ym. Ja vedetään niin raju raja, 17-vuotias on vielä täys kakara, 18-vuotias vastuullinen aikuinen.

Vaikka on nuori, voi silti ottaa asian ihan tosissaan, ei minään leikkinä.

Teini on 13-19-vuotias! Teiniys ei ole mikään mielipideasia eikä liity henkiseen kypsyyteen. Teini on pelkästään ikäkysymys.
        "Teini" tulee englannin kielen sanasta "teen". ("Teen" = thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen.)

Yllättävän usein tätä asiaa saa korjailla, kun sitä ei ymmärretä. Teini on siis varsin suppea käsite, sitä on vain nykyään alettu käyttää väärissä yhteyksissä.

• crazh
        Tilhi kirjoitti:

Teini on 13-19-vuotias! Teiniys ei ole mikään mielipideasia eikä liity henkiseen kypsyyteen. Teini on pelkästään ikäkysymys.
        "Teini" tulee englannin kielen sanasta "teen". ("Teen" = thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen.)

Yllättävän usein tätä asiaa saa korjailla, kun sitä ei ymmärretä. Teini on siis varsin suppea käsite, sitä on vain nykyään alettu käyttää väärissä yhteyksissä.

Tuota en oo kyllä tiennykään... Mä oon sit kai vaan saanu sen väärän käsityksen. Aina puhutaan teinistä, sillä tarkotetaan yleensä paljo laajempaa ku 13-19... Enemmän toho vanhempaan suuntaan. Eli yli 19-vuotiaistaki puhutaan "teini", ja monet 20-vuotiaatki ja vanhemmat sanoo ittiään joskus teiniksi. No, nuori kuitenki taitaa olla eri asia! Ettei oo mitää ikärajoja...

Teiniys ei liity henkiseen kypsyyteen, mutta ei oo myöskään niin, että teinit on henkisesti yhtä kypsiä, miten, riippuen iästä. Esim. että kaikki 15-vuotiaat ois yhtä kypsiä...eihän se millää oo mahollista! Mut ei kyllä kukaan oo (suoraan) näin väittänykään.

Teini on monesti substantiivi, mut jossain mielessä myös adjektiivi. Teiniautot, jokainen tietää mitä sillä tarkotetaan. Jostain ihmisestä sanotaan "tuo on niin teini ku olla voi"... Kysymys on adjektiivista... No, mitä helkuttia mä tämmösestä tänne laitan...just joo, ehkä mulla on aivoissa virittämistä. :)

• Tilhi
        crazh kirjoitti:

Tuota en oo kyllä tiennykään... Mä oon sit kai vaan saanu sen väärän käsityksen. Aina puhutaan teinistä, sillä tarkotetaan yleensä paljo laajempaa ku 13-19... Enemmän toho vanhempaan suuntaan. Eli yli 19-vuotiaistaki puhutaan "teini", ja monet 20-vuotiaatki ja vanhemmat sanoo ittiään joskus teiniksi. No, nuori kuitenki taitaa olla eri asia! Ettei oo mitää ikärajoja...

Teiniys ei liity henkiseen kypsyyteen, mutta ei oo myöskään niin, että teinit on henkisesti yhtä kypsiä, miten, riippuen iästä. Esim. että kaikki 15-vuotiaat ois yhtä kypsiä...eihän se millää oo mahollista! Mut ei kyllä kukaan oo (suoraan) näin väittänykään.

Teini on monesti substantiivi, mut jossain mielessä myös adjektiivi. Teiniautot, jokainen tietää mitä sillä tarkotetaan. Jostain ihmisestä sanotaan "tuo on niin teini ku olla voi"... Kysymys on adjektiivista... No, mitä helkuttia mä tämmösestä tänne laitan...just joo, ehkä mulla on aivoissa virittämistä. :)

Tätä teini-sanaa käytetään nykyään niin väärin. Sitä pidetään murrosikäisen tai nuoren synonyyminä, vaikka oikea merkitys on juuri 13-19-vuotias.

Kypsyys riippuu ihmisestä eikä iästä, mutta on aika kumma juttu, jos yläasteikäinen sitoutuu loppuelämäksi. Vaikka ehkä nykyajan pullamössönuoret turvautuvat avioeron mahdollisuuteen...

En siis kohdista sanojani sinuun henkilökohtaisesti, crazh! Olen vain yleisesti älyttömiä teinikihlauksia vastaan.

• BlackAngel

Mun sisko meni 16wee kihloihin 17wee jätkän kaa...ja nyt ku ne on täysikäsii ne menee koht naimisii.ne seurusteli about 8kk ja mun toinen sisko seurusteli vuojen enne ku men kihloihin...näin yks päivä yhen pariskunnan jolla oli tatuoinnit sormissa sormusten sijaa.mun mielest sormus pitäs olla tai tollanen joku...

• humps

meinaatteko mennä salanaimisiinkin jos salakihloihin? mä en ymmärrä minkä takia kukaan menisi salakihloihin. voihan sitä 'sitoutua' toiseen muutenkin, ja kihlaus on luonteeltaan kuitenkin yhtä kuin ilmoitus siitä, että tämä pari menee naimisiin.

• Jenny

Tavallaan olisi mahtavaa mennä kihloihin, mutta sitten kuitenkin se mietityttää että ehkäpä sitä yhdessä pysytään ilman sormuksiakin. Yhdessä ollaan oltu nyt pian 11kk ja kovasti ollaan rakastuneita ikäerosta huolimatta (minä 15, poikani 18).
        Kuulostavathan ne mahtavalta. Tässä iässä ne ehkä ovat enemmän välittämisen ja ikuisesti yhdessä pysymisen merkki, kuin avioliiton. Ja jos sitä ikuisesti aiotaan pysyä yhdessä niin eiköhän se avioliiton solmiminenkin sieltä vastaan tule sitten.
        Siltikään ei kihloja tulisi solmia liian aikaisin, ei missään nimessä.

Onnea kaikille rakastuneille. :)

• crazh
        Jenny kirjoitti:

Tavallaan olisi mahtavaa mennä kihloihin, mutta sitten kuitenkin se mietityttää että ehkäpä sitä yhdessä pysytään ilman sormuksiakin. Yhdessä ollaan oltu nyt pian 11kk ja kovasti ollaan rakastuneita ikäerosta huolimatta (minä 15, poikani 18).
        Kuulostavathan ne mahtavalta. Tässä iässä ne ehkä ovat enemmän välittämisen ja ikuisesti yhdessä pysymisen merkki, kuin avioliiton. Ja jos sitä ikuisesti aiotaan pysyä yhdessä niin eiköhän se avioliiton solmiminenkin sieltä vastaan tule sitten.
        Siltikään ei kihloja tulisi solmia liian aikaisin, ei missään nimessä.

Onnea kaikille rakastuneille. :)

Sepä se, liian aikaisin. Mikä sitten on liian aikaisin, riippuu jokaisesta itestään. :) Kyllähän ne jotku ihan välittämisen ja ikuisesti yhdessä pysymisen takia menee, eikä välttämättä ajattele, että se on kuin onkin lupaus avioliitosta. Mut KAIKKIEN kohalla se ei ole näin. Täälä yleistetään aivan liikaa...laitetaan kaikki teinit samaan kastiin...muottiin.

• mee sinne

oot kyllä aika nuori.
      Kihlat on avioliittolupaus.

• nasu

ajattelin nyt ilmaista oman kantani tohon suhun "ongelmaan"... itse olen seurustellut itseäni 77kk nuoremman tyypin kanssa jo vuoden ja 4kk ja asumme samassa kaupungissa. Olen juuri täyttänyt 18 ja ollaan itsekin suunniteltu alustavasti elämää yhdessä. mikä kiire teillä on?!? jos toi teidän rakkaus on aito, niin miksette voi edes odottaa niin kauaa, että olet täysikäinen?? Tiedän kyllä, että kun on se mutu-tuntuma, niin haluaa tarttua tilaisuuteen, mutta järki käteen. En halua kuulostaa liian jyrkältä, tää on vaan mun mielipiteeni. me ollaan päätetty odottaa kunnes ollaan molemmat täys-ikäisiä.. Onnea kuitenkin jatkossa. Ja vinkki: salakihlat EI kannata!!! Lycka til!!:)

• crazh

Hmm... MIKS ei kannata? Eikä se varsinaisesti ois salakihlajuttu...se ois salassa vaan mun porukoilta. :) Ja miks, se on sit taas oma juttunsa, jota en ala selittämään... :)

Eihän oo kiire. Ei se sitä meinaa, jos on kihloihi menossa. Mutta odottaa, mikä odotusvimma pitäis olla...jos tahtoo mennä nyt eikä huomenna, mikä estää? Ihan samahan se on. Nyt tai kymmenen vuoden päästä, ei se muuta sitä mikskään. Kihlauksella EI ole ikärajaa. :) Jos on, se raja kulkee omassa päässä, miten itestä tuntuu. Voiko joku väittää vastaan??

ps.. Ei ollu mitään ongelmaa... :) VArmaan vähä jokainen luulee että on joku ongelma tän asian kans, mut mä vaan halusin kysyä mielipidettä... Oikeestaan, oisin voinu jättää kertomuksen itestäni ja poikaystävästäni pois, ehkä sillon ois tullu vähä asiallisempia vastauksia.

• mie
        crazh kirjoitti:

Hmm... MIKS ei kannata? Eikä se varsinaisesti ois salakihlajuttu...se ois salassa vaan mun porukoilta. :) Ja miks, se on sit taas oma juttunsa, jota en ala selittämään... :)

Eihän oo kiire. Ei se sitä meinaa, jos on kihloihi menossa. Mutta odottaa, mikä odotusvimma pitäis olla...jos tahtoo mennä nyt eikä huomenna, mikä estää? Ihan samahan se on. Nyt tai kymmenen vuoden päästä, ei se muuta sitä mikskään. Kihlauksella EI ole ikärajaa. :) Jos on, se raja kulkee omassa päässä, miten itestä tuntuu. Voiko joku väittää vastaan??

ps.. Ei ollu mitään ongelmaa... :) VArmaan vähä jokainen luulee että on joku ongelma tän asian kans, mut mä vaan halusin kysyä mielipidettä... Oikeestaan, oisin voinu jättää kertomuksen itestäni ja poikaystävästäni pois, ehkä sillon ois tullu vähä asiallisempia vastauksia.

Mikä ihme siinä on, kun pitää vanhemmilta kihloihin meneminen salata? Jos minä menisin kihloihin, luultavasti vanhempani olisivat ensimmäiset ihmiset, joille asiasta kertoisin. Jos vanhemmat pitävät sinua "ihan kakarana", niin ehkäpä heillä on siihen syynsä.
        Aika hauskasti sanottu, ihan samahan se on. Nämä asiat eivät ole "ihan samoja" missään mielessä. Vaikka kihlauksella ei mitään laillista arvoa olekaan, se on silti vakava juttu. Koska kihaluksesta ei jää mitään asiakirjaa, niin voittehan te sopia olevanne kihloissa ilman sormuksia ja se ei muuta teidän suhdettanne/tunteitanne mihinkään. Miksi siis tehdä sellainen päätös?
        Anteeksi, jos taas kommentoin TEIDÄN tapaustanne, mutta siellä se minun mielipiteeni on edelleen tuolla edellisessä viestissäni.

• crazh
        mie kirjoitti:

Mikä ihme siinä on, kun pitää vanhemmilta kihloihin meneminen salata? Jos minä menisin kihloihin, luultavasti vanhempani olisivat ensimmäiset ihmiset, joille asiasta kertoisin. Jos vanhemmat pitävät sinua "ihan kakarana", niin ehkäpä heillä on siihen syynsä.
        Aika hauskasti sanottu, ihan samahan se on. Nämä asiat eivät ole "ihan samoja" missään mielessä. Vaikka kihlauksella ei mitään laillista arvoa olekaan, se on silti vakava juttu. Koska kihaluksesta ei jää mitään asiakirjaa, niin voittehan te sopia olevanne kihloissa ilman sormuksia ja se ei muuta teidän suhdettanne/tunteitanne mihinkään. Miksi siis tehdä sellainen päätös?
        Anteeksi, jos taas kommentoin TEIDÄN tapaustanne, mutta siellä se minun mielipiteeni on edelleen tuolla edellisessä viestissäni.

Ilmeisesti oon ikuisesti väärinymmärretty, tai sit ne asiat käännetään omissa päissä vaan niin monimutkaisiksi ja ihmeellisiksi.

Kaikilla ei perheasiat välttämättä oo niin hyvin kuin sulla. Vanhemmat pitää kakarana, mut ei niillä pahemmin oo syytä, se on vain se ikä. Eikä ne tunne mua kauheen hyvin muutenkaan...mulla ei oo koskaa ollu niin hyvät välit niitten kans.

Kihlaus ei missään nimessä oo ihan sama! Ihan sama kenen kanssa? Ei ikinä! Mut en mä näe siinä mitään väärää että menee aikaisemmin ku 10 vuoden päästä... Siinä mielessä on ihan sama milloin. Yhtä vakava se on nyt kuin myöhemminkin.

Milloin kihlaus tekee niin suuren muutoksen? Vaikka se onki lupaus avioliitosta, se ei siltikään niin paljon muuta. Sillon on vaan se lupaus. Mihin suuntaan se voisi ees muuttua, tunteitten kannalta esim?! Ihmettelen vaan. Voihan olla, että jotkut vaikka muuttaa sen jälkee yhteen asumaan tai jotai, mut se on taas eri juttu... Eli ei se käytännössä muuta mitään miksikään. Ei kai kukaan mene tosissaan kihloihi tarkoittamatta sitä.

Asiakirja onkin ihan omissa aivoissa kirjattuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      4
      2726
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2541
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe