Olis mielessä tuontipyörän hommaaminen ja noista mittarilukemista vaan huvittaa kun 10 vuotta vanhoilla pyörillä ajettu 14tkm...
Helppohan niitä on "veivata", mutta mitenköhän paljon vaikeampaa on ns. digitaalisten mittareiden pyörittäminen??
mittarin pyörittäminen
13
3622
Vastaukset
- jackie stobard
Huomattavasti helpompaa asiantuntevalle ruuvaajalle. Ei muuta kuin koodataan uusi lukema.
- Jusu
Niin se varmaan menee, mut ei ihan kotikonstein (työkaluilla) enää onnistu.
- tartte.,
Jusu kirjoitti:
Niin se varmaan menee, mut ei ihan kotikonstein (työkaluilla) enää onnistu.
Eikös ne saksassa hoida homman muutamalla kympillä ihan laillisesti niitä tekevissä paikoissa,kuinkahan moni mainitsee pyörää myydessään,uskokoon ken tahtoo niitten kilometreihin....
- jauhaa
tartte., kirjoitti:
Eikös ne saksassa hoida homman muutamalla kympillä ihan laillisesti niitä tekevissä paikoissa,kuinkahan moni mainitsee pyörää myydessään,uskokoon ken tahtoo niitten kilometreihin....
tätä typerää ruuvauspaskaa. Saksan keskustelupalstoilla en ole tähän törmännyt. Siellä se ei ilmeisesti ole ongelma toisin kuin meillä jossa tyhjän pään täyttävät kaikenmaailman epäluulot uutta ja vierasta kohtaan. Tutkikaa mielummin Suomipyörien kilometrilukemia ja epäilkää sitten niitä. Siihen on nimittäin vanhemmissa pyörissä todella aihetta. Saksassa asiat ovat joskus monimutkaisia kun ei aina osaa päättää, lähtisikö cruisailemaan viikonloppuna Porschella vai pyörällä. Mit allem Respect.
- tai ei
jauhaa kirjoitti:
tätä typerää ruuvauspaskaa. Saksan keskustelupalstoilla en ole tähän törmännyt. Siellä se ei ilmeisesti ole ongelma toisin kuin meillä jossa tyhjän pään täyttävät kaikenmaailman epäluulot uutta ja vierasta kohtaan. Tutkikaa mielummin Suomipyörien kilometrilukemia ja epäilkää sitten niitä. Siihen on nimittäin vanhemmissa pyörissä todella aihetta. Saksassa asiat ovat joskus monimutkaisia kun ei aina osaa päättää, lähtisikö cruisailemaan viikonloppuna Porschella vai pyörällä. Mit allem Respect.
Joka tapauksessa ja vallankin saksan tuontiautojen mittarit on järkiään ruuvattu pienemmille lukemille. Usein myös huoltokirja puuttuu ja vaikka se olisikin niin tuttua autokauppiasta lainatakseni: Mitä hienommat paperit, sitä varmemmin joku mättää...
Noi porschejutut on täyttä huuhaata, sakemanni ajelee mopolla sen mitä suomipoikakin - jos ei enemmänkin. Onhan kesäkausi siellä pari-kolme kuukautta pitempi ja tiestökin jotain aivan muuta kuin kotisuomessa.
Se noissa tuontivehkeissä vaan on, että kilometrejä ja muun historian selvittämiseen tarvitaan salapoliisia.
Alkujaan uutena Suomeen tuodun ajokin omistajien tiedot saa useimmiten yhdellä tekstiviestillä ja tarkempi historia selviää parilla puhelinsoitolla.
Ei sen puoleen, kyllähän Saksasta hyviäkin hankintoja voi tehdä ja varmasti moni on tehnytkin. Mutta on myös kusetetuksi tulleita ja heitä on paljon - Turo--Inkeri
tai ei kirjoitti:
Joka tapauksessa ja vallankin saksan tuontiautojen mittarit on järkiään ruuvattu pienemmille lukemille. Usein myös huoltokirja puuttuu ja vaikka se olisikin niin tuttua autokauppiasta lainatakseni: Mitä hienommat paperit, sitä varmemmin joku mättää...
Noi porschejutut on täyttä huuhaata, sakemanni ajelee mopolla sen mitä suomipoikakin - jos ei enemmänkin. Onhan kesäkausi siellä pari-kolme kuukautta pitempi ja tiestökin jotain aivan muuta kuin kotisuomessa.
Se noissa tuontivehkeissä vaan on, että kilometrejä ja muun historian selvittämiseen tarvitaan salapoliisia.
Alkujaan uutena Suomeen tuodun ajokin omistajien tiedot saa useimmiten yhdellä tekstiviestillä ja tarkempi historia selviää parilla puhelinsoitolla.
Ei sen puoleen, kyllähän Saksasta hyviäkin hankintoja voi tehdä ja varmasti moni on tehnytkin. Mutta on myös kusetetuksi tulleita ja heitä on paljontuontipeleissä kilometrit on kyllä aivan huuhaata.
Ne pyörät on iästään riippumatta ajettu aina alle 20 tai alle 30 tonnia, paskan marjat. Euroopassa tosiaan on se ajokausikin molemmista päistä pidempi kuin meillä.
Mutta jos joku haluaa niihin uskoa, niin aivan vapaasti. Eikä tämä tarkoita myöskään, että jokainen ns."Suomi-pyörä" (vaikkei sellaista edes ole!) olisi 100% rehellinen lukemiltaan.
Simppeli jakolasku: km-lukema / ajettujen ajokausien määrä, ja jos saatu luku on jossain parin tonnin hujakoilla, kannattaa tuumia uskooko moista. - ovat..
Turo--Inkeri kirjoitti:
tuontipeleissä kilometrit on kyllä aivan huuhaata.
Ne pyörät on iästään riippumatta ajettu aina alle 20 tai alle 30 tonnia, paskan marjat. Euroopassa tosiaan on se ajokausikin molemmista päistä pidempi kuin meillä.
Mutta jos joku haluaa niihin uskoa, niin aivan vapaasti. Eikä tämä tarkoita myöskään, että jokainen ns."Suomi-pyörä" (vaikkei sellaista edes ole!) olisi 100% rehellinen lukemiltaan.
Simppeli jakolasku: km-lukema / ajettujen ajokausien määrä, ja jos saatu luku on jossain parin tonnin hujakoilla, kannattaa tuumia uskooko moista.juttusikin :) Katsoppa vaikka vm. 1995 GSX-R 750 myynnissä olevien määrää. Voisin väittää että kaikki ovat tuontipelejä, enkä ole kovinkaan monen kuulleen pilkkaavan kyseistä laitetta paskaksi. Ja perusteluna lisättäköön että kyseisenä vuonna ei suomessa myyty 750 gixeriä kuin muutama hassu kappale. Alotappa Turo vänkäämän ;)
Nim. Oikeaa kokemusta tuontipyörästä ja suomipyörästä. - tarkennus....
ovat.. kirjoitti:
juttusikin :) Katsoppa vaikka vm. 1995 GSX-R 750 myynnissä olevien määrää. Voisin väittää että kaikki ovat tuontipelejä, enkä ole kovinkaan monen kuulleen pilkkaavan kyseistä laitetta paskaksi. Ja perusteluna lisättäköön että kyseisenä vuonna ei suomessa myyty 750 gixeriä kuin muutama hassu kappale. Alotappa Turo vänkäämän ;)
Nim. Oikeaa kokemusta tuontipyörästä ja suomipyörästä.ennen kuin joku kuittaa ;) Siis esim. 1995 myytyä suomi gixeriä tai paljon muutakaan mopoa on vaikea löytää myynnistä. Mutta paljon tuon aikakauden vehkeitä vaan liikenteessä näkyy.
- onkin ja
tai ei kirjoitti:
Joka tapauksessa ja vallankin saksan tuontiautojen mittarit on järkiään ruuvattu pienemmille lukemille. Usein myös huoltokirja puuttuu ja vaikka se olisikin niin tuttua autokauppiasta lainatakseni: Mitä hienommat paperit, sitä varmemmin joku mättää...
Noi porschejutut on täyttä huuhaata, sakemanni ajelee mopolla sen mitä suomipoikakin - jos ei enemmänkin. Onhan kesäkausi siellä pari-kolme kuukautta pitempi ja tiestökin jotain aivan muuta kuin kotisuomessa.
Se noissa tuontivehkeissä vaan on, että kilometrejä ja muun historian selvittämiseen tarvitaan salapoliisia.
Alkujaan uutena Suomeen tuodun ajokin omistajien tiedot saa useimmiten yhdellä tekstiviestillä ja tarkempi historia selviää parilla puhelinsoitolla.
Ei sen puoleen, kyllähän Saksasta hyviäkin hankintoja voi tehdä ja varmasti moni on tehnytkin. Mutta on myös kusetetuksi tulleita ja heitä on paljonlisäksi kaikki tuontiautot ja pyörät on kolaroituja ja romaniassa korjattuja tai vähintään tulvan alle jääneitä. Romaniassa on myös kirjapaino joka suoltaa uutta huoltokirjaa suomi-vientiä varten. Porsseja ei ole kuin mainoskuvissa eikä muitakaan propakandamerkkejä avoautoista puhumattakaan. Talvea ei ole Saksassa ollenkaan joten pyörillä ajetaan läpi vuoden, keskimäärin 18-20 tuhatta vuodessa.
Autojen ja pyörien taustoja ja historiaa ei selvitä kukaan valkoihoinen jos ei osaa lukea saksaa ja tunne saksalaisia numeroita omistajien määrästä ja iästä. Kotimaisesta otteestahan taustat selviävät onkelmitta. Kaikkia suomalaisia siellä kusetetaan sillä Saksa on paska maa, nii. - sitä
ovat.. kirjoitti:
juttusikin :) Katsoppa vaikka vm. 1995 GSX-R 750 myynnissä olevien määrää. Voisin väittää että kaikki ovat tuontipelejä, enkä ole kovinkaan monen kuulleen pilkkaavan kyseistä laitetta paskaksi. Ja perusteluna lisättäköön että kyseisenä vuonna ei suomessa myyty 750 gixeriä kuin muutama hassu kappale. Alotappa Turo vänkäämän ;)
Nim. Oikeaa kokemusta tuontipyörästä ja suomipyörästä.tunnustaa, että paska tuli ostettua.
- se menee
Turo--Inkeri kirjoitti:
tuontipeleissä kilometrit on kyllä aivan huuhaata.
Ne pyörät on iästään riippumatta ajettu aina alle 20 tai alle 30 tonnia, paskan marjat. Euroopassa tosiaan on se ajokausikin molemmista päistä pidempi kuin meillä.
Mutta jos joku haluaa niihin uskoa, niin aivan vapaasti. Eikä tämä tarkoita myöskään, että jokainen ns."Suomi-pyörä" (vaikkei sellaista edes ole!) olisi 100% rehellinen lukemiltaan.
Simppeli jakolasku: km-lukema / ajettujen ajokausien määrä, ja jos saatu luku on jossain parin tonnin hujakoilla, kannattaa tuumia uskooko moista.Tuolla laskukaavalla saadaan siis se keskiarvo mitä kaudelle tulee kilometrejä. Vaimon fillariin tuli viime kesänä kaikki 64km, ja tänä kesänä varmaan hieman enemmän, ei kuitenkaan tuhansia. Omaani taas ajoin kahdessa kesässä yli kympin, tänä kesänä voi kaksi tonnia olla tiukassa.
Se on sama kuin autoissa, pelkät kilometrit ei ratkaise vaan se miten ne on tulleet. Mieluummin hankin enemmän ajetun tuoreen kuin vähän ajetun vanhan.
- suomihuijarit
Iso osa ihmisistä on aina epärehellisiä. Kaikkialla.
Mittareita ruuvaillaan tosi yleisesti.
Varsinkin suomalaiset yksityishenkilöt ja suomalaiset pikkujobbarit ovat kovia (kovimpia) ruuvaamaan.
Itse havaitsin tämän kun ostin käytettyä suomi-autoa. Suureen osaan oli tehty tämä "SUOMALAINEN PERUSHUIJAUS" eli se tasan 100 000 km pois.
Tämä on nimenomaan suomalainen tapa.
Eli mittareita ruuvataan paljon ja nimenomaan suomalaiset ovat todella kovia tässä likaisessa pelissä.
En usko että rikkailla saksalaisilla on niin paljon pennien puutetta kuin perseaukisilla suomijulleilla ylikalliitteen riistoveroromujen suomessa. Eli mm. saksalainen on kyllä rehellisempi kuin suomimyyjä kun saksalaisella ei ole tarvetta huijata kun saa ostaa halvalla uuttakin.
Eli köyhällä suomalaisella on se iso motiivi huijata rahan takia. Myydään ja ostetaan vanhoja romuja -kiitos sosialistien tekemän autoverotuksen.
Itseltäni meni luotto lopullisesti suomiruuvaajiin -niin yleistä se on.
Autoissa maksaa 5 e niin saa todelliset kilsat selville. Karua oli kertoma useissa suomiautoissa, selvisi omien tutkimusten kautta.
terveisin
suomalainen autoilija/motoristi.- joki99
ostakaa uus niin ei tarvi jauhaa kilometristä,,jos ei nappulaa aja vanhalla,,näin se menee,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .985189Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631463385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503195Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382439Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2491502Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 811260
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1331108