mittarin pyörittäminen

Jusu

Olis mielessä tuontipyörän hommaaminen ja noista mittarilukemista vaan huvittaa kun 10 vuotta vanhoilla pyörillä ajettu 14tkm...
Helppohan niitä on "veivata", mutta mitenköhän paljon vaikeampaa on ns. digitaalisten mittareiden pyörittäminen??

13

3622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jackie stobard

      Huomattavasti helpompaa asiantuntevalle ruuvaajalle. Ei muuta kuin koodataan uusi lukema.

      • Jusu

        Niin se varmaan menee, mut ei ihan kotikonstein (työkaluilla) enää onnistu.


      • tartte.,
        Jusu kirjoitti:

        Niin se varmaan menee, mut ei ihan kotikonstein (työkaluilla) enää onnistu.

        Eikös ne saksassa hoida homman muutamalla kympillä ihan laillisesti niitä tekevissä paikoissa,kuinkahan moni mainitsee pyörää myydessään,uskokoon ken tahtoo niitten kilometreihin....


      • jauhaa
        tartte., kirjoitti:

        Eikös ne saksassa hoida homman muutamalla kympillä ihan laillisesti niitä tekevissä paikoissa,kuinkahan moni mainitsee pyörää myydessään,uskokoon ken tahtoo niitten kilometreihin....

        tätä typerää ruuvauspaskaa. Saksan keskustelupalstoilla en ole tähän törmännyt. Siellä se ei ilmeisesti ole ongelma toisin kuin meillä jossa tyhjän pään täyttävät kaikenmaailman epäluulot uutta ja vierasta kohtaan. Tutkikaa mielummin Suomipyörien kilometrilukemia ja epäilkää sitten niitä. Siihen on nimittäin vanhemmissa pyörissä todella aihetta. Saksassa asiat ovat joskus monimutkaisia kun ei aina osaa päättää, lähtisikö cruisailemaan viikonloppuna Porschella vai pyörällä. Mit allem Respect.


      • tai ei
        jauhaa kirjoitti:

        tätä typerää ruuvauspaskaa. Saksan keskustelupalstoilla en ole tähän törmännyt. Siellä se ei ilmeisesti ole ongelma toisin kuin meillä jossa tyhjän pään täyttävät kaikenmaailman epäluulot uutta ja vierasta kohtaan. Tutkikaa mielummin Suomipyörien kilometrilukemia ja epäilkää sitten niitä. Siihen on nimittäin vanhemmissa pyörissä todella aihetta. Saksassa asiat ovat joskus monimutkaisia kun ei aina osaa päättää, lähtisikö cruisailemaan viikonloppuna Porschella vai pyörällä. Mit allem Respect.

        Joka tapauksessa ja vallankin saksan tuontiautojen mittarit on järkiään ruuvattu pienemmille lukemille. Usein myös huoltokirja puuttuu ja vaikka se olisikin niin tuttua autokauppiasta lainatakseni: Mitä hienommat paperit, sitä varmemmin joku mättää...

        Noi porschejutut on täyttä huuhaata, sakemanni ajelee mopolla sen mitä suomipoikakin - jos ei enemmänkin. Onhan kesäkausi siellä pari-kolme kuukautta pitempi ja tiestökin jotain aivan muuta kuin kotisuomessa.

        Se noissa tuontivehkeissä vaan on, että kilometrejä ja muun historian selvittämiseen tarvitaan salapoliisia.
        Alkujaan uutena Suomeen tuodun ajokin omistajien tiedot saa useimmiten yhdellä tekstiviestillä ja tarkempi historia selviää parilla puhelinsoitolla.

        Ei sen puoleen, kyllähän Saksasta hyviäkin hankintoja voi tehdä ja varmasti moni on tehnytkin. Mutta on myös kusetetuksi tulleita ja heitä on paljon


      • Turo--Inkeri
        tai ei kirjoitti:

        Joka tapauksessa ja vallankin saksan tuontiautojen mittarit on järkiään ruuvattu pienemmille lukemille. Usein myös huoltokirja puuttuu ja vaikka se olisikin niin tuttua autokauppiasta lainatakseni: Mitä hienommat paperit, sitä varmemmin joku mättää...

        Noi porschejutut on täyttä huuhaata, sakemanni ajelee mopolla sen mitä suomipoikakin - jos ei enemmänkin. Onhan kesäkausi siellä pari-kolme kuukautta pitempi ja tiestökin jotain aivan muuta kuin kotisuomessa.

        Se noissa tuontivehkeissä vaan on, että kilometrejä ja muun historian selvittämiseen tarvitaan salapoliisia.
        Alkujaan uutena Suomeen tuodun ajokin omistajien tiedot saa useimmiten yhdellä tekstiviestillä ja tarkempi historia selviää parilla puhelinsoitolla.

        Ei sen puoleen, kyllähän Saksasta hyviäkin hankintoja voi tehdä ja varmasti moni on tehnytkin. Mutta on myös kusetetuksi tulleita ja heitä on paljon

        tuontipeleissä kilometrit on kyllä aivan huuhaata.

        Ne pyörät on iästään riippumatta ajettu aina alle 20 tai alle 30 tonnia, paskan marjat. Euroopassa tosiaan on se ajokausikin molemmista päistä pidempi kuin meillä.

        Mutta jos joku haluaa niihin uskoa, niin aivan vapaasti. Eikä tämä tarkoita myöskään, että jokainen ns."Suomi-pyörä" (vaikkei sellaista edes ole!) olisi 100% rehellinen lukemiltaan.

        Simppeli jakolasku: km-lukema / ajettujen ajokausien määrä, ja jos saatu luku on jossain parin tonnin hujakoilla, kannattaa tuumia uskooko moista.


      • ovat..
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        tuontipeleissä kilometrit on kyllä aivan huuhaata.

        Ne pyörät on iästään riippumatta ajettu aina alle 20 tai alle 30 tonnia, paskan marjat. Euroopassa tosiaan on se ajokausikin molemmista päistä pidempi kuin meillä.

        Mutta jos joku haluaa niihin uskoa, niin aivan vapaasti. Eikä tämä tarkoita myöskään, että jokainen ns."Suomi-pyörä" (vaikkei sellaista edes ole!) olisi 100% rehellinen lukemiltaan.

        Simppeli jakolasku: km-lukema / ajettujen ajokausien määrä, ja jos saatu luku on jossain parin tonnin hujakoilla, kannattaa tuumia uskooko moista.

        juttusikin :) Katsoppa vaikka vm. 1995 GSX-R 750 myynnissä olevien määrää. Voisin väittää että kaikki ovat tuontipelejä, enkä ole kovinkaan monen kuulleen pilkkaavan kyseistä laitetta paskaksi. Ja perusteluna lisättäköön että kyseisenä vuonna ei suomessa myyty 750 gixeriä kuin muutama hassu kappale. Alotappa Turo vänkäämän ;)

        Nim. Oikeaa kokemusta tuontipyörästä ja suomipyörästä.


      • tarkennus....
        ovat.. kirjoitti:

        juttusikin :) Katsoppa vaikka vm. 1995 GSX-R 750 myynnissä olevien määrää. Voisin väittää että kaikki ovat tuontipelejä, enkä ole kovinkaan monen kuulleen pilkkaavan kyseistä laitetta paskaksi. Ja perusteluna lisättäköön että kyseisenä vuonna ei suomessa myyty 750 gixeriä kuin muutama hassu kappale. Alotappa Turo vänkäämän ;)

        Nim. Oikeaa kokemusta tuontipyörästä ja suomipyörästä.

        ennen kuin joku kuittaa ;) Siis esim. 1995 myytyä suomi gixeriä tai paljon muutakaan mopoa on vaikea löytää myynnistä. Mutta paljon tuon aikakauden vehkeitä vaan liikenteessä näkyy.


      • onkin ja
        tai ei kirjoitti:

        Joka tapauksessa ja vallankin saksan tuontiautojen mittarit on järkiään ruuvattu pienemmille lukemille. Usein myös huoltokirja puuttuu ja vaikka se olisikin niin tuttua autokauppiasta lainatakseni: Mitä hienommat paperit, sitä varmemmin joku mättää...

        Noi porschejutut on täyttä huuhaata, sakemanni ajelee mopolla sen mitä suomipoikakin - jos ei enemmänkin. Onhan kesäkausi siellä pari-kolme kuukautta pitempi ja tiestökin jotain aivan muuta kuin kotisuomessa.

        Se noissa tuontivehkeissä vaan on, että kilometrejä ja muun historian selvittämiseen tarvitaan salapoliisia.
        Alkujaan uutena Suomeen tuodun ajokin omistajien tiedot saa useimmiten yhdellä tekstiviestillä ja tarkempi historia selviää parilla puhelinsoitolla.

        Ei sen puoleen, kyllähän Saksasta hyviäkin hankintoja voi tehdä ja varmasti moni on tehnytkin. Mutta on myös kusetetuksi tulleita ja heitä on paljon

        lisäksi kaikki tuontiautot ja pyörät on kolaroituja ja romaniassa korjattuja tai vähintään tulvan alle jääneitä. Romaniassa on myös kirjapaino joka suoltaa uutta huoltokirjaa suomi-vientiä varten. Porsseja ei ole kuin mainoskuvissa eikä muitakaan propakandamerkkejä avoautoista puhumattakaan. Talvea ei ole Saksassa ollenkaan joten pyörillä ajetaan läpi vuoden, keskimäärin 18-20 tuhatta vuodessa.
        Autojen ja pyörien taustoja ja historiaa ei selvitä kukaan valkoihoinen jos ei osaa lukea saksaa ja tunne saksalaisia numeroita omistajien määrästä ja iästä. Kotimaisesta otteestahan taustat selviävät onkelmitta. Kaikkia suomalaisia siellä kusetetaan sillä Saksa on paska maa, nii.


      • sitä
        ovat.. kirjoitti:

        juttusikin :) Katsoppa vaikka vm. 1995 GSX-R 750 myynnissä olevien määrää. Voisin väittää että kaikki ovat tuontipelejä, enkä ole kovinkaan monen kuulleen pilkkaavan kyseistä laitetta paskaksi. Ja perusteluna lisättäköön että kyseisenä vuonna ei suomessa myyty 750 gixeriä kuin muutama hassu kappale. Alotappa Turo vänkäämän ;)

        Nim. Oikeaa kokemusta tuontipyörästä ja suomipyörästä.

        tunnustaa, että paska tuli ostettua.


      • se menee
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        tuontipeleissä kilometrit on kyllä aivan huuhaata.

        Ne pyörät on iästään riippumatta ajettu aina alle 20 tai alle 30 tonnia, paskan marjat. Euroopassa tosiaan on se ajokausikin molemmista päistä pidempi kuin meillä.

        Mutta jos joku haluaa niihin uskoa, niin aivan vapaasti. Eikä tämä tarkoita myöskään, että jokainen ns."Suomi-pyörä" (vaikkei sellaista edes ole!) olisi 100% rehellinen lukemiltaan.

        Simppeli jakolasku: km-lukema / ajettujen ajokausien määrä, ja jos saatu luku on jossain parin tonnin hujakoilla, kannattaa tuumia uskooko moista.

        Tuolla laskukaavalla saadaan siis se keskiarvo mitä kaudelle tulee kilometrejä. Vaimon fillariin tuli viime kesänä kaikki 64km, ja tänä kesänä varmaan hieman enemmän, ei kuitenkaan tuhansia. Omaani taas ajoin kahdessa kesässä yli kympin, tänä kesänä voi kaksi tonnia olla tiukassa.
        Se on sama kuin autoissa, pelkät kilometrit ei ratkaise vaan se miten ne on tulleet. Mieluummin hankin enemmän ajetun tuoreen kuin vähän ajetun vanhan.


    • suomihuijarit

      Iso osa ihmisistä on aina epärehellisiä. Kaikkialla.

      Mittareita ruuvaillaan tosi yleisesti.
      Varsinkin suomalaiset yksityishenkilöt ja suomalaiset pikkujobbarit ovat kovia (kovimpia) ruuvaamaan.

      Itse havaitsin tämän kun ostin käytettyä suomi-autoa. Suureen osaan oli tehty tämä "SUOMALAINEN PERUSHUIJAUS" eli se tasan 100 000 km pois.

      Tämä on nimenomaan suomalainen tapa.

      Eli mittareita ruuvataan paljon ja nimenomaan suomalaiset ovat todella kovia tässä likaisessa pelissä.

      En usko että rikkailla saksalaisilla on niin paljon pennien puutetta kuin perseaukisilla suomijulleilla ylikalliitteen riistoveroromujen suomessa. Eli mm. saksalainen on kyllä rehellisempi kuin suomimyyjä kun saksalaisella ei ole tarvetta huijata kun saa ostaa halvalla uuttakin.

      Eli köyhällä suomalaisella on se iso motiivi huijata rahan takia. Myydään ja ostetaan vanhoja romuja -kiitos sosialistien tekemän autoverotuksen.

      Itseltäni meni luotto lopullisesti suomiruuvaajiin -niin yleistä se on.

      Autoissa maksaa 5 e niin saa todelliset kilsat selville. Karua oli kertoma useissa suomiautoissa, selvisi omien tutkimusten kautta.

      terveisin
      suomalainen autoilija/motoristi.

      • joki99

        ostakaa uus niin ei tarvi jauhaa kilometristä,,jos ei nappulaa aja vanhalla,,näin se menee,,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      98
      5189
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      3385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3195
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2439
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      249
      1502
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      81
      1260
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1188
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      133
      1108
    Aihe