mittarin pyörittäminen

Jusu

Olis mielessä tuontipyörän hommaaminen ja noista mittarilukemista vaan huvittaa kun 10 vuotta vanhoilla pyörillä ajettu 14tkm...
Helppohan niitä on "veivata", mutta mitenköhän paljon vaikeampaa on ns. digitaalisten mittareiden pyörittäminen??

13

3669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jackie stobard

      Huomattavasti helpompaa asiantuntevalle ruuvaajalle. Ei muuta kuin koodataan uusi lukema.

      • Jusu

        Niin se varmaan menee, mut ei ihan kotikonstein (työkaluilla) enää onnistu.


      • tartte.,
        Jusu kirjoitti:

        Niin se varmaan menee, mut ei ihan kotikonstein (työkaluilla) enää onnistu.

        Eikös ne saksassa hoida homman muutamalla kympillä ihan laillisesti niitä tekevissä paikoissa,kuinkahan moni mainitsee pyörää myydessään,uskokoon ken tahtoo niitten kilometreihin....


      • jauhaa
        tartte., kirjoitti:

        Eikös ne saksassa hoida homman muutamalla kympillä ihan laillisesti niitä tekevissä paikoissa,kuinkahan moni mainitsee pyörää myydessään,uskokoon ken tahtoo niitten kilometreihin....

        tätä typerää ruuvauspaskaa. Saksan keskustelupalstoilla en ole tähän törmännyt. Siellä se ei ilmeisesti ole ongelma toisin kuin meillä jossa tyhjän pään täyttävät kaikenmaailman epäluulot uutta ja vierasta kohtaan. Tutkikaa mielummin Suomipyörien kilometrilukemia ja epäilkää sitten niitä. Siihen on nimittäin vanhemmissa pyörissä todella aihetta. Saksassa asiat ovat joskus monimutkaisia kun ei aina osaa päättää, lähtisikö cruisailemaan viikonloppuna Porschella vai pyörällä. Mit allem Respect.


      • tai ei
        jauhaa kirjoitti:

        tätä typerää ruuvauspaskaa. Saksan keskustelupalstoilla en ole tähän törmännyt. Siellä se ei ilmeisesti ole ongelma toisin kuin meillä jossa tyhjän pään täyttävät kaikenmaailman epäluulot uutta ja vierasta kohtaan. Tutkikaa mielummin Suomipyörien kilometrilukemia ja epäilkää sitten niitä. Siihen on nimittäin vanhemmissa pyörissä todella aihetta. Saksassa asiat ovat joskus monimutkaisia kun ei aina osaa päättää, lähtisikö cruisailemaan viikonloppuna Porschella vai pyörällä. Mit allem Respect.

        Joka tapauksessa ja vallankin saksan tuontiautojen mittarit on järkiään ruuvattu pienemmille lukemille. Usein myös huoltokirja puuttuu ja vaikka se olisikin niin tuttua autokauppiasta lainatakseni: Mitä hienommat paperit, sitä varmemmin joku mättää...

        Noi porschejutut on täyttä huuhaata, sakemanni ajelee mopolla sen mitä suomipoikakin - jos ei enemmänkin. Onhan kesäkausi siellä pari-kolme kuukautta pitempi ja tiestökin jotain aivan muuta kuin kotisuomessa.

        Se noissa tuontivehkeissä vaan on, että kilometrejä ja muun historian selvittämiseen tarvitaan salapoliisia.
        Alkujaan uutena Suomeen tuodun ajokin omistajien tiedot saa useimmiten yhdellä tekstiviestillä ja tarkempi historia selviää parilla puhelinsoitolla.

        Ei sen puoleen, kyllähän Saksasta hyviäkin hankintoja voi tehdä ja varmasti moni on tehnytkin. Mutta on myös kusetetuksi tulleita ja heitä on paljon


      • Turo--Inkeri
        tai ei kirjoitti:

        Joka tapauksessa ja vallankin saksan tuontiautojen mittarit on järkiään ruuvattu pienemmille lukemille. Usein myös huoltokirja puuttuu ja vaikka se olisikin niin tuttua autokauppiasta lainatakseni: Mitä hienommat paperit, sitä varmemmin joku mättää...

        Noi porschejutut on täyttä huuhaata, sakemanni ajelee mopolla sen mitä suomipoikakin - jos ei enemmänkin. Onhan kesäkausi siellä pari-kolme kuukautta pitempi ja tiestökin jotain aivan muuta kuin kotisuomessa.

        Se noissa tuontivehkeissä vaan on, että kilometrejä ja muun historian selvittämiseen tarvitaan salapoliisia.
        Alkujaan uutena Suomeen tuodun ajokin omistajien tiedot saa useimmiten yhdellä tekstiviestillä ja tarkempi historia selviää parilla puhelinsoitolla.

        Ei sen puoleen, kyllähän Saksasta hyviäkin hankintoja voi tehdä ja varmasti moni on tehnytkin. Mutta on myös kusetetuksi tulleita ja heitä on paljon

        tuontipeleissä kilometrit on kyllä aivan huuhaata.

        Ne pyörät on iästään riippumatta ajettu aina alle 20 tai alle 30 tonnia, paskan marjat. Euroopassa tosiaan on se ajokausikin molemmista päistä pidempi kuin meillä.

        Mutta jos joku haluaa niihin uskoa, niin aivan vapaasti. Eikä tämä tarkoita myöskään, että jokainen ns."Suomi-pyörä" (vaikkei sellaista edes ole!) olisi 100% rehellinen lukemiltaan.

        Simppeli jakolasku: km-lukema / ajettujen ajokausien määrä, ja jos saatu luku on jossain parin tonnin hujakoilla, kannattaa tuumia uskooko moista.


      • ovat..
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        tuontipeleissä kilometrit on kyllä aivan huuhaata.

        Ne pyörät on iästään riippumatta ajettu aina alle 20 tai alle 30 tonnia, paskan marjat. Euroopassa tosiaan on se ajokausikin molemmista päistä pidempi kuin meillä.

        Mutta jos joku haluaa niihin uskoa, niin aivan vapaasti. Eikä tämä tarkoita myöskään, että jokainen ns."Suomi-pyörä" (vaikkei sellaista edes ole!) olisi 100% rehellinen lukemiltaan.

        Simppeli jakolasku: km-lukema / ajettujen ajokausien määrä, ja jos saatu luku on jossain parin tonnin hujakoilla, kannattaa tuumia uskooko moista.

        juttusikin :) Katsoppa vaikka vm. 1995 GSX-R 750 myynnissä olevien määrää. Voisin väittää että kaikki ovat tuontipelejä, enkä ole kovinkaan monen kuulleen pilkkaavan kyseistä laitetta paskaksi. Ja perusteluna lisättäköön että kyseisenä vuonna ei suomessa myyty 750 gixeriä kuin muutama hassu kappale. Alotappa Turo vänkäämän ;)

        Nim. Oikeaa kokemusta tuontipyörästä ja suomipyörästä.


      • tarkennus....
        ovat.. kirjoitti:

        juttusikin :) Katsoppa vaikka vm. 1995 GSX-R 750 myynnissä olevien määrää. Voisin väittää että kaikki ovat tuontipelejä, enkä ole kovinkaan monen kuulleen pilkkaavan kyseistä laitetta paskaksi. Ja perusteluna lisättäköön että kyseisenä vuonna ei suomessa myyty 750 gixeriä kuin muutama hassu kappale. Alotappa Turo vänkäämän ;)

        Nim. Oikeaa kokemusta tuontipyörästä ja suomipyörästä.

        ennen kuin joku kuittaa ;) Siis esim. 1995 myytyä suomi gixeriä tai paljon muutakaan mopoa on vaikea löytää myynnistä. Mutta paljon tuon aikakauden vehkeitä vaan liikenteessä näkyy.


      • onkin ja
        tai ei kirjoitti:

        Joka tapauksessa ja vallankin saksan tuontiautojen mittarit on järkiään ruuvattu pienemmille lukemille. Usein myös huoltokirja puuttuu ja vaikka se olisikin niin tuttua autokauppiasta lainatakseni: Mitä hienommat paperit, sitä varmemmin joku mättää...

        Noi porschejutut on täyttä huuhaata, sakemanni ajelee mopolla sen mitä suomipoikakin - jos ei enemmänkin. Onhan kesäkausi siellä pari-kolme kuukautta pitempi ja tiestökin jotain aivan muuta kuin kotisuomessa.

        Se noissa tuontivehkeissä vaan on, että kilometrejä ja muun historian selvittämiseen tarvitaan salapoliisia.
        Alkujaan uutena Suomeen tuodun ajokin omistajien tiedot saa useimmiten yhdellä tekstiviestillä ja tarkempi historia selviää parilla puhelinsoitolla.

        Ei sen puoleen, kyllähän Saksasta hyviäkin hankintoja voi tehdä ja varmasti moni on tehnytkin. Mutta on myös kusetetuksi tulleita ja heitä on paljon

        lisäksi kaikki tuontiautot ja pyörät on kolaroituja ja romaniassa korjattuja tai vähintään tulvan alle jääneitä. Romaniassa on myös kirjapaino joka suoltaa uutta huoltokirjaa suomi-vientiä varten. Porsseja ei ole kuin mainoskuvissa eikä muitakaan propakandamerkkejä avoautoista puhumattakaan. Talvea ei ole Saksassa ollenkaan joten pyörillä ajetaan läpi vuoden, keskimäärin 18-20 tuhatta vuodessa.
        Autojen ja pyörien taustoja ja historiaa ei selvitä kukaan valkoihoinen jos ei osaa lukea saksaa ja tunne saksalaisia numeroita omistajien määrästä ja iästä. Kotimaisesta otteestahan taustat selviävät onkelmitta. Kaikkia suomalaisia siellä kusetetaan sillä Saksa on paska maa, nii.


      • sitä
        ovat.. kirjoitti:

        juttusikin :) Katsoppa vaikka vm. 1995 GSX-R 750 myynnissä olevien määrää. Voisin väittää että kaikki ovat tuontipelejä, enkä ole kovinkaan monen kuulleen pilkkaavan kyseistä laitetta paskaksi. Ja perusteluna lisättäköön että kyseisenä vuonna ei suomessa myyty 750 gixeriä kuin muutama hassu kappale. Alotappa Turo vänkäämän ;)

        Nim. Oikeaa kokemusta tuontipyörästä ja suomipyörästä.

        tunnustaa, että paska tuli ostettua.


      • se menee
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        tuontipeleissä kilometrit on kyllä aivan huuhaata.

        Ne pyörät on iästään riippumatta ajettu aina alle 20 tai alle 30 tonnia, paskan marjat. Euroopassa tosiaan on se ajokausikin molemmista päistä pidempi kuin meillä.

        Mutta jos joku haluaa niihin uskoa, niin aivan vapaasti. Eikä tämä tarkoita myöskään, että jokainen ns."Suomi-pyörä" (vaikkei sellaista edes ole!) olisi 100% rehellinen lukemiltaan.

        Simppeli jakolasku: km-lukema / ajettujen ajokausien määrä, ja jos saatu luku on jossain parin tonnin hujakoilla, kannattaa tuumia uskooko moista.

        Tuolla laskukaavalla saadaan siis se keskiarvo mitä kaudelle tulee kilometrejä. Vaimon fillariin tuli viime kesänä kaikki 64km, ja tänä kesänä varmaan hieman enemmän, ei kuitenkaan tuhansia. Omaani taas ajoin kahdessa kesässä yli kympin, tänä kesänä voi kaksi tonnia olla tiukassa.
        Se on sama kuin autoissa, pelkät kilometrit ei ratkaise vaan se miten ne on tulleet. Mieluummin hankin enemmän ajetun tuoreen kuin vähän ajetun vanhan.


    • suomihuijarit

      Iso osa ihmisistä on aina epärehellisiä. Kaikkialla.

      Mittareita ruuvaillaan tosi yleisesti.
      Varsinkin suomalaiset yksityishenkilöt ja suomalaiset pikkujobbarit ovat kovia (kovimpia) ruuvaamaan.

      Itse havaitsin tämän kun ostin käytettyä suomi-autoa. Suureen osaan oli tehty tämä "SUOMALAINEN PERUSHUIJAUS" eli se tasan 100 000 km pois.

      Tämä on nimenomaan suomalainen tapa.

      Eli mittareita ruuvataan paljon ja nimenomaan suomalaiset ovat todella kovia tässä likaisessa pelissä.

      En usko että rikkailla saksalaisilla on niin paljon pennien puutetta kuin perseaukisilla suomijulleilla ylikalliitteen riistoveroromujen suomessa. Eli mm. saksalainen on kyllä rehellisempi kuin suomimyyjä kun saksalaisella ei ole tarvetta huijata kun saa ostaa halvalla uuttakin.

      Eli köyhällä suomalaisella on se iso motiivi huijata rahan takia. Myydään ja ostetaan vanhoja romuja -kiitos sosialistien tekemän autoverotuksen.

      Itseltäni meni luotto lopullisesti suomiruuvaajiin -niin yleistä se on.

      Autoissa maksaa 5 e niin saa todelliset kilsat selville. Karua oli kertoma useissa suomiautoissa, selvisi omien tutkimusten kautta.

      terveisin
      suomalainen autoilija/motoristi.

      • joki99

        ostakaa uus niin ei tarvi jauhaa kilometristä,,jos ei nappulaa aja vanhalla,,näin se menee,,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      155
      10138
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      173
      6361
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      34
      5861
    4. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      185
      5577
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      60
      4784
    6. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

      Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      8
      4555
    7. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

      ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      5
      3820
    8. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      89
      3549
    9. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      78
      3519
    10. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      3051
    Aihe