Hyvää Janmashtamia kaikille!

Vaisnava

Hän ymmärtää minua paremmin kuin minä itse. Hän järjestelee asioitani silloinkin, kun minut valtaa epäusko. Hän ei nipota eikä karju, vaan hymyilee ja ohjaa minua lempeästi itseään kohti. Hän yllättää ja naurattaa, eikä Hänen seurassaan koskaan tule aika pitkäksi. Mitään ei olisi ilman Häntä, ja silti Hän antaa anteeksi, kun emme sitä huomaa.

Hän on rakastettuni, joka ei koskaan lähde luotani pois. Ja tänään on Hänen syntymäpäivänsä, Krishna Janmashtami :)

Tänä päivänä 5 230 vuotta sitten Jumala ilmestyi maan päälle Krishnan hahmossa. Hän pelasti ihmis- ja eläinkunnan kaikenlaisten itsekkäitten herrojen mielivallalta. Hän antoi meille loistavan esimerkin huolettomasta mutta vastuullisesta elämänasenteesta. Ennen kaikkea Hän antoi meille Bhagavad Gitan ja Itsensä rakastetuksi.

Antakaa Hänelle syntymäpäivälahja. Miettikää, miten voisitte entistä paremmin kiittää ja ilahduttaa Kaiken Ilon Lähdettä.

7

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ykseys

..toivotan....

• kuokkavieras-ava

• Vaisnava

"Kerro Vaisnava, kuinka juhla kului :-)"

Janmashtamina useimmat hindut kokoontuvat yhteen kuulemaan ja puhumaan Krishnasta. Puoleltaöin päättyvän paaston jälkeen ahmitaan juhla-ateria, tietenkin laktovegetaarinen. Paastosta kirjoitinkin enemmän Uskonto-alueelle.

Minä en kuitenkaan näin tänä vuonna tehnyt, sillä olen töissäkäyvä ihminen, ja järjestän itse joulujuhlan.

Koska ihmisten olisi ollut vaikea päästä luokseni arki-iltana, varsinaiset kemut ovat vasta lauantaina :) Aion puhua kasteista, ihmisten tasa-arvoisuudesta ja Krishnasta, ja yhdessä valmistamme juhla-aterian, syömme hyvin ja varmaan leikimme seuraleikkejä. Hauskanpitoon ei tarvita alkoholia!

Hengessä vietin kyllä Janmashtamia eilisenkin. Paastosin Intian aikavyöhykettä seuraten, niin että saatoin ahmia herkkuja jo klo 21.30.

• Vaisnava

Juhlasta on kohta kaksi viikkoa, enkä vieläkään ole kertonut, miten se kului :)

Meille saapui kymmenkunta vierasta, suomalaista, intialaista ja pakistanilaista verta, joukossa tuntemattomiakin :) Yhdessä kokkasimme äärimmäisen herkullista intialaista kasvisruokaa, jonka tietenkin uhrasimme Krishnalle ennen kuin söimme itsemme ähkyyn. Keskustelimme pääasiassa kulttuurieroista ja uskonnosta. Leikimme takapihalla solmua ja illemmalla pienemmällä porukalla pelasimme lautapelejä. Alkoholia ei kuulunut ohjelmaan.

Varsinainen uskonnollinen ohjelma oli sellainen, että minä kerroin lyhyesti Krishnasta ja Gitasta ja pidin sitten luennon kasteista (olenkin jo julkaissut sen pääpiirteissään täällä). Yhdessä mietimme, mitä kastia kukakin voisi olla. Tähän ohjelmaani en ollut täysin tyytyväinen, sillä olin huomaavinani kyllästymistä joillakin kasvoilla. Ilmeisesti filosofiset luennot kiinnostavat pääasiassa vain opettajakastia ;) Ensi kerralla koitan järjestää interaktiivisempaa ohjelmaa!

Joka tapauksessa ihmiset sanoivat viihtyneensä tuona lauantaina meillä oikein hyvin :) Kaikki kunnia Krishnalle!

• Ande

Vaikka en tuota kovin hyvin tunnekaan.

Kertomasi mukaan hän on hyvä Jumalan inkarnoituminen.

Ande

• turo

Eikö kannattaisi kuitenkin keskittyä elävään Jumalaan??

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut ,että antoi ainokaisen poikansa ettei yksikään joka häneen uskoo ,hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän!!

• Vaisnava

:) Elävään Jumalaan kannattaa todellakin keskittyä. Jos kykenet keskittymään Häneen aina, Hän on aina ja kuoleman jälkeenkin kanssasi.

Krishnan siunausta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe