AikaKoje

hjälp

Miten AikaKojella voi varmuuskopioida vain kotihakemisto?

14

825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • hjälp

>Valitse Time Machine -asetuksissa Valitse varmuuskopiolevy ja sitten Asetukset. Esille tulee luettelo varmuuskopioitavasta sisällöstä.

Missä ovat Time Machine asetukset?

Tiedän missä on luettelo kohteista jotka ei pitäisi varmuuskopioida, mutta missä on luettelo varmuuskopioitavasta sisällöstä? En löydä :(

• tässä neuvo
        hjälp kirjoitti:

>Valitse Time Machine -asetuksissa Valitse varmuuskopiolevy ja sitten Asetukset. Esille tulee luettelo varmuuskopioitavasta sisällöstä.

Tiedän missä on luettelo kohteista jotka ei pitäisi varmuuskopioida, mutta missä on luettelo varmuuskopioitavasta sisällöstä? En löydä :(

Järjestelmäasetuksissa?

"Tiedän missä on luettelo kohteista jotka ei pitäisi varmuuskopioida, mutta missä on luettelo varmuuskopioitavasta sisällöstä? En löydä :("

Miksi pitäisi olla kaksi listaa. Yhdelläkin pärjää.

Se on varmaan turvallisempaa niin päin, että käyttäjä ilmoittaa kohteet joita ei pidä varmuuskopioida.

• oikeinpäin
        hjälp kirjoitti:

Kun Time Machine otetaan ensimmäisen kerran käyttöön ottaa se varmuuskopion koko järjestelmästä ( kovalevystä ). Jatkossa se tallettaa muutokset. Muutoksia tulee lähinnä kotihakemistoon. Miksi jättää kaikki muut pois, kun se ei hirvittävästi lisää kovalevyn käyttöä. Voisi ajatella, että kannattaa ottaa pois ennemminkin kotihakemiston paljon muuttuvat hakemistot joita ei tarvitse backupata jatkuvasti.

• hjälp
        tässä neuvo kirjoitti:

Järjestelmäasetuksissa?

"Tiedän missä on luettelo kohteista jotka ei pitäisi varmuuskopioida, mutta missä on luettelo varmuuskopioitavasta sisällöstä? En löydä :("

Miksi pitäisi olla kaksi listaa. Yhdelläkin pärjää.

Se on varmaan turvallisempaa niin päin, että käyttäjä ilmoittaa kohteet joita ei pidä varmuuskopioida.

Miten ihmeessä voin valita, varmuuskopioitavaksi kotihakemistoni, listasta jossa valitaan mitä ei pitäisi varmuuskopioida ?

En tajua...

• hjälp
        oikeinpäin kirjoitti:

Kun Time Machine otetaan ensimmäisen kerran käyttöön ottaa se varmuuskopion koko järjestelmästä ( kovalevystä ). Jatkossa se tallettaa muutokset. Muutoksia tulee lähinnä kotihakemistoon. Miksi jättää kaikki muut pois, kun se ei hirvittävästi lisää kovalevyn käyttöä. Voisi ajatella, että kannattaa ottaa pois ennemminkin kotihakemiston paljon muuttuvat hakemistot joita ei tarvitse backupata jatkuvasti.

Miksi ihmeessä varmuuskopioida jotain ohjelmia, Develeper tools jne.. kun ne voi aina palauttaa asennuslevyltä? Minulla on jo "varmuuskopio" kaikista ohjelmista asennuslevyillä.

Omat dokumentit, lomakuvat, jne.. pitää varmuuskopioida, mutta ohjelmat? Miksi?

Mulla on Minissä 80Gt levy joka on melkein täynnä, ostin ulkoisen 2,5 FireWire 160Gt levyn. Tein 40Gt osion omille tiedostoille ja loput varmuuskopioille. Nyt parin viikon käytön jälkeen se ilmoittaa että varmuuskopiolevy on täynnä. Nyt se poistaa mun tiedostot, kun joku OpenOffice pysyy siinä täysin turhaan.

Idioottimaista! Tuon OpenOfficen voin milloin vain imuroida netistä uudestaan, ja se pitääkin tehdä, kun se on jo aika vanha versio. Mutta omia tiedostoja en saa mistään takaisin!

Mieluummin pitäisin useamman kopion omista tärkeistä tiedostoista, kuin jostain Mac OS X käyttiksen mukana tulleista HP:n ajureista ja muista rojusta joka löytyy asennuslevyltä.

• kai että
        hjälp kirjoitti:

Miksi ihmeessä varmuuskopioida jotain ohjelmia, Develeper tools jne.. kun ne voi aina palauttaa asennuslevyltä? Minulla on jo "varmuuskopio" kaikista ohjelmista asennuslevyillä.

Omat dokumentit, lomakuvat, jne.. pitää varmuuskopioida, mutta ohjelmat? Miksi?

Mulla on Minissä 80Gt levy joka on melkein täynnä, ostin ulkoisen 2,5 FireWire 160Gt levyn. Tein 40Gt osion omille tiedostoille ja loput varmuuskopioille. Nyt parin viikon käytön jälkeen se ilmoittaa että varmuuskopiolevy on täynnä. Nyt se poistaa mun tiedostot, kun joku OpenOffice pysyy siinä täysin turhaan.

Idioottimaista! Tuon OpenOfficen voin milloin vain imuroida netistä uudestaan, ja se pitääkin tehdä, kun se on jo aika vanha versio. Mutta omia tiedostoja en saa mistään takaisin!

Mieluummin pitäisin useamman kopion omista tärkeistä tiedostoista, kuin jostain Mac OS X käyttiksen mukana tulleista HP:n ajureista ja muista rojusta joka löytyy asennuslevyltä.

järjestelmän voi palauttaa yhdestä pisteestä kerralla kokonaisuudessaan jos kovalevy sattuu menemään rikki.
        Käytä vaikka Carbon Copy Cloner ohjelmaa jos pelkästään tiedostojen kopiointi kiinnostaa. Eikä niitä ajureita tarvitse pitää Minin kovalevyllä, jos niitä ei tarvitse.

• 1stMacFinn
        hjälp kirjoitti:

Miten ihmeessä voin valita, varmuuskopioitavaksi kotihakemistoni, listasta jossa valitaan mitä ei pitäisi varmuuskopioida ?

En tajua...

Mulla on kovalevyn juuressa peräti kuusi kansiota. Näistä kun lisään listaan, joita ei kopioida, viisi niin vain käyttäjäkansio jää varmistettavaksi. Mutta on kyllä aivan ylivoimaisen vaikea valita.

• hjälk
        kai että kirjoitti:

järjestelmän voi palauttaa yhdestä pisteestä kerralla kokonaisuudessaan jos kovalevy sattuu menemään rikki.
        Käytä vaikka Carbon Copy Cloner ohjelmaa jos pelkästään tiedostojen kopiointi kiinnostaa. Eikä niitä ajureita tarvitse pitää Minin kovalevyllä, jos niitä ei tarvitse.

AikaKojen ideahan onkin, että se varmuuskopiointi tapahtuu taustalla automaattisesti. Ja sinä nyt tyrkytät minulle jotain Carbon Copya, pitäisikö nyt muka käsiin ruveta parin tunnin välein tekemään muuttuneista tiedostoista varmuuskopiot?

Ja edelleen jos kiintolevy menee rikki, niin palautan ohjelmat asennusrompuilta, ja omat tiedostot juuri varmuuskopioista.
        Minun mielestäni on edelleen oleellisimpaa pitää enemmän muutama kopio omista tiedostoista, kuin jostain vanhasta OpenOffisista, jonka voin milloin vain imuroida uudestaan verkosta.

PS: Minulla on yksi tulostin ja tarvitsen vain yhden ajurin. Mac OS X minimissään asentaa satojen megojen edestä kaikki mahdolliset esim HP-ajurit. Enkä todellakaan lähde niitä käsiin poistamaan, vaan mieluummin disabloin niiden varmuuskopioinnin, jos joku vaan kertoo miten se tehdään.

• hjälp
        1stMacFinn kirjoitti:

Mulla on kovalevyn juuressa peräti kuusi kansiota. Näistä kun lisään listaan, joita ei kopioida, viisi niin vain käyttäjäkansio jää varmistettavaksi. Mutta on kyllä aivan ylivoimaisen vaikea valita.

Finder näyttää sinulle vain kuusi kansiota, mutta todellisuudessa unixissa juuressa on huomattavasti enemmän hakemistoja ja tiedostoja.

• se on mutta
        hjälk kirjoitti:

AikaKojen ideahan onkin, että se varmuuskopiointi tapahtuu taustalla automaattisesti. Ja sinä nyt tyrkytät minulle jotain Carbon Copya, pitäisikö nyt muka käsiin ruveta parin tunnin välein tekemään muuttuneista tiedostoista varmuuskopiot?

Ja edelleen jos kiintolevy menee rikki, niin palautan ohjelmat asennusrompuilta, ja omat tiedostot juuri varmuuskopioista.
        Minun mielestäni on edelleen oleellisimpaa pitää enemmän muutama kopio omista tiedostoista, kuin jostain vanhasta OpenOffisista, jonka voin milloin vain imuroida uudestaan verkosta.

PS: Minulla on yksi tulostin ja tarvitsen vain yhden ajurin. Mac OS X minimissään asentaa satojen megojen edestä kaikki mahdolliset esim HP-ajurit. Enkä todellakaan lähde niitä käsiin poistamaan, vaan mieluummin disabloin niiden varmuuskopioinnin, jos joku vaan kertoo miten se tehdään.

Myös CCC:ssä näyttäisi olevan ajastettu toiminta. Omat varmuuskopiointini annan Time Machinen hoitaa.

http://fimug.fi/nayta?id=709

Time Machinen idea on ottaa varmuuskopio KOKO järjestelmästä ja jatkossa päivittää haluttuja osia.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306681-fi

Time Machinen koko ei kasva jatkossa paljoa jos poistat esim. ohjelmien välimuistikansiot pois backupin piiristä. Hyvä idea sinulta pitää Backup levyllä data osiota.

• se tehdään
        hjälk kirjoitti:

Avaat Järjestelmäasetukset -> Time Machine -> Valinnat...

siellä se lista on

• yritetty selittää
        se tehdään kirjoitti:

Avaat Järjestelmäasetukset -> Time Machine -> Valinnat...

siellä se lista on

Valinnat valikosta avautuu ÄLÄ VARMUUSKOPIOI lista. Listaan lisätään kohteita näppäimellä. Kohde palautetaan listalta varmuuskopioinnin piiriin - näppäimellä.

• hjälp
        yritetty selittää kirjoitti:

Valinnat valikosta avautuu ÄLÄ VARMUUSKOPIOI lista. Listaan lisätään kohteita näppäimellä. Kohde palautetaan listalta varmuuskopioinnin piiriin - näppäimellä.

tehään sitten niin... thäks kuiteskin

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      8582
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      59
      3281
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      38
      2634
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      18
      2185
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      27
      2181
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      36
      2169
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1917
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1733
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      67
      1698
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18