AikaKoje

hjälp

Miten AikaKojella voi varmuuskopioida vain kotihakemisto?

14

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • hjälp

        >Valitse Time Machine -asetuksissa Valitse varmuuskopiolevy ja sitten Asetukset. Esille tulee luettelo varmuuskopioitavasta sisällöstä.


        Missä ovat Time Machine asetukset?

        Tiedän missä on luettelo kohteista jotka ei pitäisi varmuuskopioida, mutta missä on luettelo varmuuskopioitavasta sisällöstä? En löydä :(


      • tässä neuvo
        hjälp kirjoitti:

        >Valitse Time Machine -asetuksissa Valitse varmuuskopiolevy ja sitten Asetukset. Esille tulee luettelo varmuuskopioitavasta sisällöstä.


        Missä ovat Time Machine asetukset?

        Tiedän missä on luettelo kohteista jotka ei pitäisi varmuuskopioida, mutta missä on luettelo varmuuskopioitavasta sisällöstä? En löydä :(

        Järjestelmäasetuksissa?

        "Tiedän missä on luettelo kohteista jotka ei pitäisi varmuuskopioida, mutta missä on luettelo varmuuskopioitavasta sisällöstä? En löydä :("

        Miksi pitäisi olla kaksi listaa. Yhdelläkin pärjää.

        Se on varmaan turvallisempaa niin päin, että käyttäjä ilmoittaa kohteet joita ei pidä varmuuskopioida.


      • oikeinpäin
        hjälp kirjoitti:

        >Valitse Time Machine -asetuksissa Valitse varmuuskopiolevy ja sitten Asetukset. Esille tulee luettelo varmuuskopioitavasta sisällöstä.


        Missä ovat Time Machine asetukset?

        Tiedän missä on luettelo kohteista jotka ei pitäisi varmuuskopioida, mutta missä on luettelo varmuuskopioitavasta sisällöstä? En löydä :(

        Kun Time Machine otetaan ensimmäisen kerran käyttöön ottaa se varmuuskopion koko järjestelmästä ( kovalevystä ). Jatkossa se tallettaa muutokset. Muutoksia tulee lähinnä kotihakemistoon. Miksi jättää kaikki muut pois, kun se ei hirvittävästi lisää kovalevyn käyttöä. Voisi ajatella, että kannattaa ottaa pois ennemminkin kotihakemiston paljon muuttuvat hakemistot joita ei tarvitse backupata jatkuvasti.


      • hjälp
        tässä neuvo kirjoitti:

        Järjestelmäasetuksissa?

        "Tiedän missä on luettelo kohteista jotka ei pitäisi varmuuskopioida, mutta missä on luettelo varmuuskopioitavasta sisällöstä? En löydä :("

        Miksi pitäisi olla kaksi listaa. Yhdelläkin pärjää.

        Se on varmaan turvallisempaa niin päin, että käyttäjä ilmoittaa kohteet joita ei pidä varmuuskopioida.

        Miten ihmeessä voin valita, varmuuskopioitavaksi kotihakemistoni, listasta jossa valitaan mitä ei pitäisi varmuuskopioida ?

        En tajua...


      • hjälp
        oikeinpäin kirjoitti:

        Kun Time Machine otetaan ensimmäisen kerran käyttöön ottaa se varmuuskopion koko järjestelmästä ( kovalevystä ). Jatkossa se tallettaa muutokset. Muutoksia tulee lähinnä kotihakemistoon. Miksi jättää kaikki muut pois, kun se ei hirvittävästi lisää kovalevyn käyttöä. Voisi ajatella, että kannattaa ottaa pois ennemminkin kotihakemiston paljon muuttuvat hakemistot joita ei tarvitse backupata jatkuvasti.

        Miksi ihmeessä varmuuskopioida jotain ohjelmia, Develeper tools jne.. kun ne voi aina palauttaa asennuslevyltä? Minulla on jo "varmuuskopio" kaikista ohjelmista asennuslevyillä.

        Omat dokumentit, lomakuvat, jne.. pitää varmuuskopioida, mutta ohjelmat? Miksi?

        Mulla on Minissä 80Gt levy joka on melkein täynnä, ostin ulkoisen 2,5 FireWire 160Gt levyn. Tein 40Gt osion omille tiedostoille ja loput varmuuskopioille. Nyt parin viikon käytön jälkeen se ilmoittaa että varmuuskopiolevy on täynnä. Nyt se poistaa mun tiedostot, kun joku OpenOffice pysyy siinä täysin turhaan.

        Idioottimaista! Tuon OpenOfficen voin milloin vain imuroida netistä uudestaan, ja se pitääkin tehdä, kun se on jo aika vanha versio. Mutta omia tiedostoja en saa mistään takaisin!

        Mieluummin pitäisin useamman kopion omista tärkeistä tiedostoista, kuin jostain Mac OS X käyttiksen mukana tulleista HP:n ajureista ja muista rojusta joka löytyy asennuslevyltä.


      • kai että
        hjälp kirjoitti:

        Miksi ihmeessä varmuuskopioida jotain ohjelmia, Develeper tools jne.. kun ne voi aina palauttaa asennuslevyltä? Minulla on jo "varmuuskopio" kaikista ohjelmista asennuslevyillä.

        Omat dokumentit, lomakuvat, jne.. pitää varmuuskopioida, mutta ohjelmat? Miksi?

        Mulla on Minissä 80Gt levy joka on melkein täynnä, ostin ulkoisen 2,5 FireWire 160Gt levyn. Tein 40Gt osion omille tiedostoille ja loput varmuuskopioille. Nyt parin viikon käytön jälkeen se ilmoittaa että varmuuskopiolevy on täynnä. Nyt se poistaa mun tiedostot, kun joku OpenOffice pysyy siinä täysin turhaan.

        Idioottimaista! Tuon OpenOfficen voin milloin vain imuroida netistä uudestaan, ja se pitääkin tehdä, kun se on jo aika vanha versio. Mutta omia tiedostoja en saa mistään takaisin!

        Mieluummin pitäisin useamman kopion omista tärkeistä tiedostoista, kuin jostain Mac OS X käyttiksen mukana tulleista HP:n ajureista ja muista rojusta joka löytyy asennuslevyltä.

        järjestelmän voi palauttaa yhdestä pisteestä kerralla kokonaisuudessaan jos kovalevy sattuu menemään rikki.
        Käytä vaikka Carbon Copy Cloner ohjelmaa jos pelkästään tiedostojen kopiointi kiinnostaa. Eikä niitä ajureita tarvitse pitää Minin kovalevyllä, jos niitä ei tarvitse.


      • 1stMacFinn
        hjälp kirjoitti:

        Miten ihmeessä voin valita, varmuuskopioitavaksi kotihakemistoni, listasta jossa valitaan mitä ei pitäisi varmuuskopioida ?

        En tajua...

        Mulla on kovalevyn juuressa peräti kuusi kansiota. Näistä kun lisään listaan, joita ei kopioida, viisi niin vain käyttäjäkansio jää varmistettavaksi. Mutta on kyllä aivan ylivoimaisen vaikea valita.


      • hjälk
        kai että kirjoitti:

        järjestelmän voi palauttaa yhdestä pisteestä kerralla kokonaisuudessaan jos kovalevy sattuu menemään rikki.
        Käytä vaikka Carbon Copy Cloner ohjelmaa jos pelkästään tiedostojen kopiointi kiinnostaa. Eikä niitä ajureita tarvitse pitää Minin kovalevyllä, jos niitä ei tarvitse.

        AikaKojen ideahan onkin, että se varmuuskopiointi tapahtuu taustalla automaattisesti. Ja sinä nyt tyrkytät minulle jotain Carbon Copya, pitäisikö nyt muka käsiin ruveta parin tunnin välein tekemään muuttuneista tiedostoista varmuuskopiot?

        Ja edelleen jos kiintolevy menee rikki, niin palautan ohjelmat asennusrompuilta, ja omat tiedostot juuri varmuuskopioista.
        Minun mielestäni on edelleen oleellisimpaa pitää enemmän muutama kopio omista tiedostoista, kuin jostain vanhasta OpenOffisista, jonka voin milloin vain imuroida uudestaan verkosta.

        PS: Minulla on yksi tulostin ja tarvitsen vain yhden ajurin. Mac OS X minimissään asentaa satojen megojen edestä kaikki mahdolliset esim HP-ajurit. Enkä todellakaan lähde niitä käsiin poistamaan, vaan mieluummin disabloin niiden varmuuskopioinnin, jos joku vaan kertoo miten se tehdään.


      • hjälp
        1stMacFinn kirjoitti:

        Mulla on kovalevyn juuressa peräti kuusi kansiota. Näistä kun lisään listaan, joita ei kopioida, viisi niin vain käyttäjäkansio jää varmistettavaksi. Mutta on kyllä aivan ylivoimaisen vaikea valita.

        Finder näyttää sinulle vain kuusi kansiota, mutta todellisuudessa unixissa juuressa on huomattavasti enemmän hakemistoja ja tiedostoja.


      • se on mutta
        hjälk kirjoitti:

        AikaKojen ideahan onkin, että se varmuuskopiointi tapahtuu taustalla automaattisesti. Ja sinä nyt tyrkytät minulle jotain Carbon Copya, pitäisikö nyt muka käsiin ruveta parin tunnin välein tekemään muuttuneista tiedostoista varmuuskopiot?

        Ja edelleen jos kiintolevy menee rikki, niin palautan ohjelmat asennusrompuilta, ja omat tiedostot juuri varmuuskopioista.
        Minun mielestäni on edelleen oleellisimpaa pitää enemmän muutama kopio omista tiedostoista, kuin jostain vanhasta OpenOffisista, jonka voin milloin vain imuroida uudestaan verkosta.

        PS: Minulla on yksi tulostin ja tarvitsen vain yhden ajurin. Mac OS X minimissään asentaa satojen megojen edestä kaikki mahdolliset esim HP-ajurit. Enkä todellakaan lähde niitä käsiin poistamaan, vaan mieluummin disabloin niiden varmuuskopioinnin, jos joku vaan kertoo miten se tehdään.

        Myös CCC:ssä näyttäisi olevan ajastettu toiminta. Omat varmuuskopiointini annan Time Machinen hoitaa.

        http://fimug.fi/nayta?id=709

        Time Machinen idea on ottaa varmuuskopio KOKO järjestelmästä ja jatkossa päivittää haluttuja osia.

        http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306681-fi

        Time Machinen koko ei kasva jatkossa paljoa jos poistat esim. ohjelmien välimuistikansiot pois backupin piiristä. Hyvä idea sinulta pitää Backup levyllä data osiota.


      • se tehdään
        hjälk kirjoitti:

        AikaKojen ideahan onkin, että se varmuuskopiointi tapahtuu taustalla automaattisesti. Ja sinä nyt tyrkytät minulle jotain Carbon Copya, pitäisikö nyt muka käsiin ruveta parin tunnin välein tekemään muuttuneista tiedostoista varmuuskopiot?

        Ja edelleen jos kiintolevy menee rikki, niin palautan ohjelmat asennusrompuilta, ja omat tiedostot juuri varmuuskopioista.
        Minun mielestäni on edelleen oleellisimpaa pitää enemmän muutama kopio omista tiedostoista, kuin jostain vanhasta OpenOffisista, jonka voin milloin vain imuroida uudestaan verkosta.

        PS: Minulla on yksi tulostin ja tarvitsen vain yhden ajurin. Mac OS X minimissään asentaa satojen megojen edestä kaikki mahdolliset esim HP-ajurit. Enkä todellakaan lähde niitä käsiin poistamaan, vaan mieluummin disabloin niiden varmuuskopioinnin, jos joku vaan kertoo miten se tehdään.

        Avaat Järjestelmäasetukset -> Time Machine -> Valinnat...

        siellä se lista on


      • yritetty selittää
        se tehdään kirjoitti:

        Avaat Järjestelmäasetukset -> Time Machine -> Valinnat...

        siellä se lista on

        Valinnat valikosta avautuu ÄLÄ VARMUUSKOPIOI lista. Listaan lisätään kohteita näppäimellä. Kohde palautetaan listalta varmuuskopioinnin piiriin - näppäimellä.


      • hjälp
        yritetty selittää kirjoitti:

        Valinnat valikosta avautuu ÄLÄ VARMUUSKOPIOI lista. Listaan lisätään kohteita näppäimellä. Kohde palautetaan listalta varmuuskopioinnin piiriin - näppäimellä.

        tehään sitten niin... thäks kuiteskin


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      261
      2641
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1725
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      77
      1549
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1363
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1259
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1202
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      87
      1106
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      1043
    9. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      111
      1002
    10. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      962
    Aihe