Mullon 2000 vuosimallin Astra, 1.6 ja jonkimoinen ruisku. Eilen toimi normaalisti, kävi ja kukkui niin ettei mitään. Tänä aamuna kun yritin lähtee töihin aina kävi muutaman sekunnin normaalin oloisesti ja sammui. Näin kävi monta kertaa peräkkäin, kun aina minuutin verran odotteli aina välissä. Eli kun käynnistyy ja käy hetken niin tuntuu että kipunapuoli olisi kunnossa, mutta pentsiiniä ei riitä kuin muutaman sekunnin hörinään. Mopossa tämmöinen vika tuli, kun kaasarin koho oli jumittunut yläasentoon kiinni tai bensahana oli tukossa tms. Onkohan tuossa Corsoraattorissa jossakin polttoaineen suodatin, mikä olisi voinut tukkeutua? Ohjekirjasta en ainakaan sellaista löytänyt. Entäs pitäisikö siinä jonkinlaista surinaa kuulua bensapumpusta kun virrat laittaa päälle? Kuului pari naksausta, muttei kyllä mitään surinoita. Kyllä sieltä ainakin joku vehje sitä bensaa vähän nostaa ihan koneeseen asti, kun se varmaan 10 kertaa peräjälkeen kävi sen pari sekuntia, sitten pitikin jo juosta bussipysäkille. Voihan se olla toki sekin, että bensapumppu ei pumppaa tankista tarpeeksi rivakasti sitä pentsiiniä. Eli itte arveleisin, että bensapumppu ei pumppaa kunnolla taikka sitten joku paikka bensapuolella tukossa.
Onkos tuossa ruiskussa joku sellainen systeemi mikä käynnistyksen yhteydessä antaa vähän enemmän bensaa koneelle, kun se aina käynnistäessä on ottanut ensin vähän korkeammat kierrokset ja sitten laskenut normaaleille tyhjäkäyntikierroksille? Voisikohan olla joku sähkövika ruiskupuolella, että tuo hommeli toimii mutta sitten ei enää tule normaalia polttoaineensyöttöä sen jälkeen?
Kaunista alkukesäpäivää kaikille (muille)!
Winkeistä olisin erittäin kiitollinen :D
Käy pari sek. ja sammuu
9
6031
Vastaukset
- Posti_vankkuri
"Kaunista alkukesäpäivää kaikille (muille)!"
Kiitos, samoin sinulle!
Korjausopas, ISBN 952-472-025-6
Moottori sammuu heti käynnistyksen jälkeen.
- Polttoaineputkisto tai suodatin tukossa.
- Polttoainepumppu viallinen.
- Imuilma vuoto.
- Suihkusuutin tukossa.
- Suihkutuslaitteisto viallinen.
- Sytytslaitteistossa jokin johto löysällä.
Ystävällisesti
Posti_vankkuri- Baskeriville
Jaa.. taitaa olla samanlainen vankkuri mulla kun sullakin. Semmonen postin entinen oikeelta ohjastettava 1.6 8-venttiilinen? Onkos ollut onkelmia? Mulla talvipakkasessa automaattiloota kenkkuilee. Ei vaihda vaihteita ja joskus heittää täydessä vauhdissa pienempää pesään, joskus muutenvaan pistää sen vikatilan päälle joka kyllä nollautuu virtoja katkomalla. Vikamuistista ei löytynyt mitään... että semmosta :) Onnellisia kilometrejä!
- Posti_vankkuri
Baskeriville kirjoitti:
Jaa.. taitaa olla samanlainen vankkuri mulla kun sullakin. Semmonen postin entinen oikeelta ohjastettava 1.6 8-venttiilinen? Onkos ollut onkelmia? Mulla talvipakkasessa automaattiloota kenkkuilee. Ei vaihda vaihteita ja joskus heittää täydessä vauhdissa pienempää pesään, joskus muutenvaan pistää sen vikatilan päälle joka kyllä nollautuu virtoja katkomalla. Vikamuistista ei löytynyt mitään... että semmosta :) Onnellisia kilometrejä!
Olen ajanut tällä vasta vähän yli 1000 km. Vielä ei ole tapahtunut muita kuin vain kivoja kokemuksia. Automaattivaihteistokin on näyttänyt vain hyvät puolensa.
Keltaisesta väristä aion luopua mitä pikimmin. Olen ostanut jo 4 litraa mustaa, yksikomponentti automaalia. Olen aikaisemminkin maalannut 4 autoa ja ovat mielestäni onnistuneet riittävän hyvin. Olen ajatellut käyttää työhön n. yhden kuukauden ajan, eli toukokuun.
Muutakin pietä on suunnitteilla. Takapenkkejä en ole ajatellut laittaa vaan niiden tilalle laitan ensimmäisenä Wessapöntön, pönttö on jo tekeillä.
- tero2
moi! minulla on sama vikaa
- justiinsa juu
Onko autossa ajonesto?
Jos on, niin se tekee juuri noin. Auto käynnistyy normaalisti ja sammuu 1-2 sek päästä. - tero2
kiitos avustasi nyt auto toimii
- OpelAstra1999
Misä oli vika? itsellä on kanssa tuo vika että pysyy käynissä 1-2 sek ja sammuu, ja moottorin vikavalo vilkkuu.
- Baskeriville
Katos vaan. Löytyi vanha oma postaus :) Vika oli kuin olikin ajonestossa. Avaimesta patteri loppu tms. Toisella avaimella ei ollut mitään ongelmia.
Jossain vaiheessa keltainen astraali-auto mennä muljahti ensi liukkaalla kaiteeseen ja sen verran toinen kulma vinksahti ettei valoja varmaankaan saa enää suunnattua. En tosin alkanut asian kanssa taistelemaankaan kun tilalle tuli Fiiatti niitä samoja aikoja. Opeliksi on seisonut pihassa jo hyvät ajat pihassa ja alkava sammaloituminen on käynnissä ja penkitkin on hiukan homeessa.Tulin tänne palstalle koska yritän kartoittaa josko tuolle joku löytäisi jotain käyttöä. Pari tuntia sitten kävin kokeilemassa ja kaapeleiden kanssa kun annoin Fiiatista virtaa niin sehän hörähti käyntiin ja kävi niin nätisti niin nätisti.
Joten, jos jollain on käyttöä tuollaiselle vempeleelle osina tai riittää extreme-henkeä tehdä siitä ajettava peli, niin laittakaahan viestiä osoitteeseen [email protected] ja heittäkää jonkinlaista rahallista tai vaihtotarjousta. Mitään kulkupelejä tai niiden osia en kuiteskaan tarvitse, joten jotain pienempää pliis. Esim. jos jotain tolkun kännykkää, pädiä, läppäriä tai jotain sitä kokoluokkaa pyörii turhina nurkissa, niin sellaista voisi harkita.
Auto on jätetty seisoskelemaan aikanaan ajosta, en nyt jaksa muistaa tarkkaan montako vuotta siitä on. Auto on poistettu kilvistä ja alla on nastarenkaat joissa kuviota ja nastoja on ihan kohtalaisesti jos oikein katsoin. Kesärenkaiden vanteet ovat takapaksissa.
Viimeksi muistaakseni viimekesänä kun siirsin parkkipaikan viivanmaalauksen edestä pois, niin jarrut rahisivat aikamoisesti, mutta auto kuitenkin liikkui eteen ja taakse. Tosin muistelen, että tässä keskustelussa aiemmin kuvatunlaisia automaattivaihdeongelmia ilmeni talvipakkasilla jo silloin kun auto oli vielä ihan ajossa. Kilometrejä autolla on muistaakseni n. 210 000.
Silloin kuin kävin tämän auton ostamassa, niin muut vastaavat postivaunut olivat sisustukseltaan sellaisessa kunnossa kuin sisällä olisi ammuttu haulikolla. Tämä taas on hyvin siisti sisältä.
Viimeksi eilen tyttäreni totesi Prismasta ulos tullessamme, että "Kyllä se oranssi auto vaan oli hyvä kun se löytyi parkkipaikalta aina niin helposti!" :)
Hyvät juhannukset!- Baskeriville
Vielä lisäys äskeiseen, että se vasen etukulma ei ole silminnähden rutussa. Lokari on ulkoapäin painunut vähän ja hyvin nätisti ja omaan silmääni näytti että myös sisältä rungon kohta mihin valot kiinnittyvät on painunut. Mutta ohikävellessä ei edes huomaa että mitään on tapahtunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882