Tyttöystävälle autoa katseltu ja tähän asti vahvoja suosikkeja ollut Polo/Ibitza tai Golf IV. V.A.G konsernin autoja tuntuu nykypäivänä vaivaavan kaikenmaailman pikkuviat ja niimpä nyt herännyt kiinnostus perus varman Japsin ostamiseen. Itse olen saanut isältä sellasen kasvatuksen että yhtään Japsia ei meidän talouteen koskaan tule mutta perjaatteita voi kai muuttaa
Mitä vanhempia Corolloita tunnen ja monella ajanut niin aika positiivinen yleiskuva jäänyt. Tekniikka on lähes pomminvarma ja erittäin hiljasia ja mukavia autoja ajaa pikkuautoksi. Tuntuvat pitävän hintansakin aika hyvin joten sijoitus kohteena varmaan hyvä vaihtoehto. Ruosteongelmiakaan ei taida enään uudemmissa Corolloissa olla? Takuu 3v/100tkm ja korilla 12v.
Lähinnä kiikarissa olis joko Corolla 3ov Hatchback 1.4 VVT-i tai 1.6 VVT-i. Varustetasoja on kaksi ja hinta ei nouse kohtuuttomaski edes tolla isommalla koneella/paremmalla varustetasolla. Varustelista on muutenkin aika kattava vakiona (CD/RDS-soitin, ABS, jarruvoimanjako, kaukoohjattu keskus-lukko, säkhö lasit peilit, ajotietokone, 4xairbag jne.). Oikeastaan kaipaamaan jää vain lohkolämppäriä ja ilmastointia. Toyotan sivulla on hieman ristiriitaista tieta koskien vakiovarusteita. PDF-esiitteessä kerrotaan että ilmastointi on lisävaruste mutta sivulla lukee että Linea Terrassa on ilmastointi ja Linea Solissa automaattinen ilmastointi vakiona. Vai tulkitsenko sivuja oikein.
TM 03/2002-lehdessä oli ton pienemmän mallin koeajo ja auton äänettömyyttä, ketteryyttä, tiloja ja kulkua 1.4 litraiseksi kiiteltiin. Jos haluaa ton 1.6 mallin hintaa tulee lisää n.800€ joten sijoitus varmaan kannattaa. Nyt kaipailtas kokemuksia kyseisestä autosta?
Toinen asia mikä pisti silmää on se että käytetyistä 2002/2003 Corolloista (ilman ilmastointia) pyydetään 19-23k€ ja uusi näyttäis olevat Toyotan sivuilla 19860€ toimitus kulut? (Corolla 1.6 VVT-i HB Linea Sol) Onko noi nettisivuilla olevat hinnat jotenkin alakanttiin vai ennen autoveron alennusta ostaneet pyytävät liikaa? No asia selviää kun alkuviikosta pääsee liikkeisiin kyselemään tarjouksia.
Ja vielä missä euro määrissä liikkuu toimituskulut ja kannattaako ottaa tarjouksia useista liikkeistä?
Kiitos jo etukäteen.
Corolla 1.6 VVT-i kokemuksia?
13
22324
Vastaukset
- Ilmastointi
Corollassa on nykyään ilmastointi vakiona, eli linea terrassa on manuaalinen ja linea solissa automaattinen ilmastointi.
Ja tuosta 1.4 koneesta taisi tuulilasi mitata 110 hevosvoimaa kestotestissään, joten se on pirteä, mutta vaatii toki kierroksia enemmän kuin 1.6 kone. Itse valitsisin 1.6 konee, sillä se vääntää mukavasti.
Ja todellakin kannattaa kysyä muutamasta liikkeestä tarjous. - ...
Ensimmäisestä erästä Suomeen sedan, toiminut virheettömästi 27 tkm nyt.
Auto on hiljaisemmasta päästä luokassaan. Itselläni oli pari rapinaa kojetaulussa, jotka poistin superlonilla. Nyt sitten ei käytännössä hälyääniä olekaan.
Autossa on hieman tönkkö ohjaus keskialueella, mutta sen kanssa tulee kyllä toimeen. Etenkin kesällä. Talvella pehmeämmät renkaat tuovat korkeaan koriin sivutuuliherkkyyttä ja puuskaisella tuulella autoa saa hieman ohjailla. Muuten kulkee vakaasti eikä ole herkkä urille.
1.6-litrainen on todella tehokas, keskikulutus ollut 6.2 kesällä ja pari-kolme desiä suurempi talvella maantievoittoisessa ajossa.
Nykyään kaikissa Corollissa on ilmastointi vakiona, Solissa automaattinen. Itse ostin erikseen ja hyvin on pelannut, ilma jakaantuu autossa tasaisesti ja lämmityslaite kaikkineen on kiitettävä ja täsmällinen talvellakin.
Yhteenvetona voisi sanoa että äärimmäisen luotettava tukeva laatuauto jonka suurimmat puutteet liittyvät ohjauksen keskialueeseen ja maantieajon vakavuuteen erityisesti talvirenkailla tuulisella säällä. - Pekka
Tämän vuoden puolella ilmastointi tuli vakioksi kaikkiin Corolla malleihin. Tuo PDF-esite on vanhentunut.
Näitä palstoja seuranneena olen tullut siihen tulokseen, että taitaa monessa muussa merkissä olla enemmän ongelmia tuon ruosteen kanssa. Itselläni on -99 Toyota, eikä siitä löydy ruosteen pisamaakaan.
Itsellä ei ole kokemusta tuosta pienemmästä koneesta, mutta myyjän mukaan ero on aika olematon. Varmasti tuo 1,4:nen piisaa hyvin tavalliseen ajoon, lisäksi tuo pienempi kone kulkee vähemmällä polttoaineella. Sinuna sataisin ennemmin 5-oviseen versioon, joka on monesti huomattavasti käytännöllisempi. Itselleni tulee tuo 5-ovinen, sillä kyllästyin tuon nykyisen 3-ovisen kanssa pelleilyyn. Se kuitenkin täytyy sanoa, että tässä uudessa Corollassa 3-ovinen on tavallaan tyylikkäämmän näköinen.
Vaikka tuon Corollan lähtöhinta on 19860e, niin toimituskuluineen, renkaineen, lohkolämmittimineen
ja metallinvärineen hinta nousee helposti 1500-2000e yli lähtöhinnan. Ainakin kesällä oli vielä joissain liikkeissä käytetyillä Corolloilla hurjat hinnat, kun niitä ei oltu "muistettu" muuttaa veron alennuksen jälkeen.
Ehdottomasti kannattaa kysellä tarjouksia useammista liikkeistä. Itselläni parhaimman ja huonoimman tarjouksen väli oli 2100e, eli kyllä hommassa pääsi ihan palkoilleen. - Poju
Eiköhän Ruostumisongelmat ala olla jo suunnilleen kaikissa autoissa menneen talvenlumia, jos itse viitsii edes kerran viidessä vuodessa massauttaa autonsa.
Ja mitä ilmastointeihin tulee niin toistetaan asia jo kolmanteen kertaan, eli terrassa manuaalinen ja solissa automaattinen.
Käytetyn auton hinnassa kannattaa aina muistaa, että niissä tulee yleensä mukana kahdet renkaat,lohkolämppäri ja muita varusteita. Ja käytetyssä on maksettuna verot ja toimituskulut.
Mutta itse ostaisin 1.6 solin... - Rollo 1.6 hb 5-ov
Itselläni on pari kuukautta vanha sol varusteilla varustettu malli ja en ole löytänyt mitään moitittavaa autosta.
...ainakaan vielä...
auto on varustettu automaatilla ja lohkolämppärillä niin hinta oli n. 23 000.
auton ostopäätöstä tehdessä koeajoin suurinpiirtein kaikki kokoluokassa olevat ja päädyin corollaan hinnan, varusteiden sekä laadun puolesta.- Samma Här
Lähivalot ovat aika kehnot, tosin vastapainoksi pitkillä näkee norjaan ja optitron-mittaristo ei tahdo kestää pyyhkimistä naarmuuntumatta.
Mulla on samanlainen -03 HB, mutta lisänä vielä VSC. Tästäkin autosta löytyi muuten täälläkin mainittu takaluukun ja puskurin sovitusongelma. Toisella puolella on isohko rako ja toisella puolella luukku hipoo puskuria. Miten muuten on sun autosi laita, kun ne on tehty todennäköisesti samalla linjalla englannissa?
Oletko ollut automaatin toimintaan tyytyväinen? Mun mielestä tämä on ehdottomasti paras 1.6l-automaatti yhdistelmä jota olen ajanut. Kilometrejä on muuten mittarisaa jo 10.000 ja vain ensihuolto takana. Kulutus 7.0l/100km pääasiassa maantieajoa. - 1.6 vvti Wagon
Samma Här kirjoitti:
Lähivalot ovat aika kehnot, tosin vastapainoksi pitkillä näkee norjaan ja optitron-mittaristo ei tahdo kestää pyyhkimistä naarmuuntumatta.
Mulla on samanlainen -03 HB, mutta lisänä vielä VSC. Tästäkin autosta löytyi muuten täälläkin mainittu takaluukun ja puskurin sovitusongelma. Toisella puolella on isohko rako ja toisella puolella luukku hipoo puskuria. Miten muuten on sun autosi laita, kun ne on tehty todennäköisesti samalla linjalla englannissa?
Oletko ollut automaatin toimintaan tyytyväinen? Mun mielestä tämä on ehdottomasti paras 1.6l-automaatti yhdistelmä jota olen ajanut. Kilometrejä on muuten mittarisaa jo 10.000 ja vain ensihuolto takana. Kulutus 7.0l/100km pääasiassa maantieajoa.Miten hitossa olette päässeet 7l/100km kulutuslukemiin. Omani on syonyt koko ajan 8-9l/100km ja kaikki huollon mukaan kunnossa. Vaikka kunka liruttelee maantieajossa ja keskinopeus tankkausvälillä 65km/h, niin kulutus kuitenkin yli 8l/100km. Verrattuna aikaisempaan 1.8 Avensikseen kulutus reilut 2-litraa suurempi.
- AE111
1.6 vvti Wagon kirjoitti:
Miten hitossa olette päässeet 7l/100km kulutuslukemiin. Omani on syonyt koko ajan 8-9l/100km ja kaikki huollon mukaan kunnossa. Vaikka kunka liruttelee maantieajossa ja keskinopeus tankkausvälillä 65km/h, niin kulutus kuitenkin yli 8l/100km. Verrattuna aikaisempaan 1.8 Avensikseen kulutus reilut 2-litraa suurempi.
Onko sinulla manuaali vai automaatti? Itselläni on 1.6 wagon terra automaatilla. Vie noin 8.4-8.8 l/100km, kun keskinopeus ajotietokoneen mukaan on noin 40km/h. Taajamassa hierominen nostaa kulutusta nopeasti automaatilla.
- 1.6 vvti Wagon
AE111 kirjoitti:
Onko sinulla manuaali vai automaatti? Itselläni on 1.6 wagon terra automaatilla. Vie noin 8.4-8.8 l/100km, kun keskinopeus ajotietokoneen mukaan on noin 40km/h. Taajamassa hierominen nostaa kulutusta nopeasti automaatilla.
Normaali manuaali laatikko.
- Samma Här
1.6 vvti Wagon kirjoitti:
Miten hitossa olette päässeet 7l/100km kulutuslukemiin. Omani on syonyt koko ajan 8-9l/100km ja kaikki huollon mukaan kunnossa. Vaikka kunka liruttelee maantieajossa ja keskinopeus tankkausvälillä 65km/h, niin kulutus kuitenkin yli 8l/100km. Verrattuna aikaisempaan 1.8 Avensikseen kulutus reilut 2-litraa suurempi.
Johtuiskohan se automaatin pidemmistä välityksistä? Moottoritiellä 120:n vauhdissa automaatti ei huudata moottoria ja kierrokset on vähän alle 3000 rpm. Manuaalissa ne ovat jossain 3500-3700 rpm.
Kuten sanottu, niin mulla noin 80% maantieajoa ja ajan pääasiassa yksin. Autossa, automaattivaihteisto, ilmastointi ja VSC joten jonkun verran niistä tulee lisäpainoa HB:lle. Kulutus lukema oli tänään tankkauspäivänä 6.9l/100km. - Unix
1.6 vvti Wagon kirjoitti:
Miten hitossa olette päässeet 7l/100km kulutuslukemiin. Omani on syonyt koko ajan 8-9l/100km ja kaikki huollon mukaan kunnossa. Vaikka kunka liruttelee maantieajossa ja keskinopeus tankkausvälillä 65km/h, niin kulutus kuitenkin yli 8l/100km. Verrattuna aikaisempaan 1.8 Avensikseen kulutus reilut 2-litraa suurempi.
Itselläni on 1.6 Sol Wagon, ajettu noin 20 tkm. Keskikulutus pysyy talvellakin alle 9l/100km kesällä kaupunkiajossa noin 7.8l/100km ja matka-ajossa noin 6.5-6.8l väliin, erittäin suurellakin kuormalla.
Ajatkos paljon suurilla vaihteilla ja pienillä kierroksilla? Konehan toki vääntää alhaalta, mutta kulutus on tällöin paljon suurempi. No ajotietokoneesta (hetkellinen kulutus) voit tarkkailla miten kulutus käyttäytyy.
- Anonyymi
Corolla hyvä mulla 2006 135th ajettu ei mitään vikaa 1.6 konella yksi polttimo vaihdettu
- Anonyymi
Me hommattiin 4 vuotta sitten corolla 1,6 vvt-i vm 2005. Oli ostaessa tosi vähän ajettu ikäisekseen eli 115 tkm. Tämän 4 vuoden aikana laitettu jarrulevyt ja palat kaikki. Ei muuta tehty. Nyt kilometrejä 165 tkm.
Ei ruostetta oikein missään. Kerran suojattu uudesta. Ei kolise eikä nitise. Corollan uskaltaa kyllä ostaa paljonkin ajetun. Kun vähän ajettuja ei tahdo löytääkään.
Suhteessa on kalliimpia kuin muut käytettynä mutta siihen on syynsä.. Luotettavimpia autoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911671
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1911283- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799