Mikäs täällä oiken mättää?

Hennukka-Liinukka

vistiketjuja ei ilmesty kuin harvakseltaan. Potteristähän on paljon keskutelatavaa.

Mitä mieltä olitte uusimmasta Potterista? Oliko loppuratkaisu oikein? Onko Rowlingin oikeusjutut asiallisia? no niin siinä näin aluksi :)

16

1704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja pah

      Olin hyvin hyvin pettynyt viimeiseen kirjaan. Loppu oli jotenkin ankea ja tylsä... Olisin kyllä odottanut paljon parempaa :S

      • Hennukka-Liinukka

        Samalla aaltopituudella siis :) Vaikka muuten pidinkin kirjasata loppu olisi voinut olla vähän erilainen...
        Käytetty tyyliä "ja he elivät elämänsä onnellisena loppuun asti" pettymys!


    • annttttiii

      nää jutut on selvitetty jo kauan sitten. Jos selaat pari sivuu takke päin huomaat et ne on jo juteltu...Kai pakko uskoo et Potterin taru on lopussa ... :(

      • tonksis

        marraskuussa tulee puoliverinen prinssi elokuviin,niin eiköhän taas riitä puhumisen aihetta ;)


      • Hennukka-Liinukka

        Eipäs pistänyt silmään vakka omasta mielestäni aika tarkasti selailin. No kuitenkin anteeksi...


    • mie en

      oikee tiie et mitä mieltä mie olin siit lopusta. mie kyl olin salaa toivonu et potter kuolee ja voldemort voittaa ja aluksha potter kuiliki mut sit se heräs henkii mikä oli ehkä vähä omituista. et iha hyvä sinänsä mut sit taas.. ja se 19v myöhemmi oli miusta kyl kiva sen puolee et sai vähä tietää et mitä henkilöille tapahtu sen kaiken jälkee. :) kirja oli puuduttavan kauan sanoisinko erittäin tylsää luettavaa. alku alko hyvi mut sit alko tylsät jutut. mut sit taas ilma niitä tylsiä juttuja ei ois voinu kirjottaa sitä kiinnostavaa. ja kyllä kaikissa noissa paksuissa on ollu sama ongelma et on kauan tylsää luettavaa. mutta olen aina tykänny silti potterista. ja ei harmita yhtää et sarja päätty. joha niihi ois kohta kyllästyny jos ois aina vaa tullu lisää ku miettii niin et mieki oon jo parikymppinen ja alotin kirjojen luvun jo ala-asteella ni on tullu luettuu kaikki kirjat useaan otteeseen... mut hei en mie mitää romaanii tullu kirjottamaa! :D jatkakoo joku muu tästä :D

      • Pollomuhku

        Mä voin jatkaa tuota romaaniasi kun näköjään omat sormesi puutuivat jo :D
        Itekkin ihmettelin tätä uusien ketjujen vähyyttä ja sain kuulla että vuotiksessa ne keskustelut käydään :)
        Mustakin on ihan hyvä että Potterit loppuivat nyt tuohon, mutta haluaisin silti Rowlingit tekevän vielä ainakin pari koulukirjaa ja jonkin suuremman hakuteoksen :)
        Katsotaanpa, kuinka pitkän saan tästä tehyä ^^
        Mulla on yleensäkin aika pitkiä nää kirjotukset :S
        Musta se viimeinen ei ollut ollenkaan pitkästyttävä. Tai ehkä se olikin kun en jostain ihmeen syystä ole saanut sitä uudestaan luettua sen jälkeen kun luin sen ilmestymisen jälkeen :o
        Jotenkin tuntuu että on tuoreessa muistissa liian hyvin ne tapahtumat eikä viitsi pilata lukukokemusta sillä, että muistaa kokoajan tulevat tapahtumat :D
        Nyt alan taas olukemaan sitä, pari kymmentä sivua luettuna. Ehkä siinä lopussa olisi voitu enemmän kertoa ajasta voldemortin kukistumisen jlkeen :F
        Mua ei kuitenkaan yhtään häirinnyt se loppu, eikä oikeastaan mikään muukaan koko kirjassa. Hauskinta ja mielenkiintoisinta oli lukea Dumbledoren nuoruudesta. Siitä oli kuitenkin saatu tietää niin vähän aiemmin.
        Tästähän tulee kauhean pitkä :O
        Katotaanpas, kuinka pitkästi yhteen viestiin saa menenmään merkkejä >;D
        Nojoo.. Tähän se taisikin tyssätä o_o
        Kaikki tulikin jo sanottua.. :<
        Ehkä tässä olikin jo tarpeeksi, suurin osa varmaan hyppää mun tekstin yli heti ku huomaa sen pituuden :D
        Eihän täs kyl mtn järkevää olltukaan xD
        Uusia kirjoituksia tulee varmasti heti, kun puoliverinen prinssi elokuvan julkaisupäivä hieman lähenee :9
        Pitäisikin aloittaa uusi ketju, että tietäisikö joku että onko tulossa taas uutta nettisivustoa seuraamaan puoliverisen prinssin tuloa? Viimeksihän oli joku feeniksin kilta niinen ja ennen sitä liekehtivä pikari. Nimistä en oo varma.. Mutta siihen vastauksia uuteen ketjuun :)


    • Pollomuhku

      Onko Rowlingilla menossa jtn oikeusjuttujakin?
      Uutta tietoa minulle ;D
      Kerro heti kaikki jos vain jtn tiedät ^^
      Muuten pitää tulla itse kysymään^>:D

      • Hennukka-Liinukka

        Onhan jotain ollut aina menossa. Tämä hullu nainen joka haluaa Potter kitjat pois amerikkalaisista kouluista. Hullu Akka yrittänyt varmaan 6-7 kertaa :D mutta eipä ole onnistunut! :)
        Niin ja tämä joka on ilman Rowlingin lupaa kirjoittanut Potter aiheesta kirjan. Enempää en siitä kyllä tiedä. Netistä varmana löytyy :D


      • ...
        Hennukka-Liinukka kirjoitti:

        Onhan jotain ollut aina menossa. Tämä hullu nainen joka haluaa Potter kitjat pois amerikkalaisista kouluista. Hullu Akka yrittänyt varmaan 6-7 kertaa :D mutta eipä ole onnistunut! :)
        Niin ja tämä joka on ilman Rowlingin lupaa kirjoittanut Potter aiheesta kirjan. Enempää en siitä kyllä tiedä. Netistä varmana löytyy :D

        Steve Vander Ark teki hakuteoksen, joka pohjautuu the Harry Potter Lexiconiin http://www.hp-lexicon.org/

        Rowling haastoi oikeuteen vaikka ensin piti nettisivusta, mutta kun Vander Ark olisi halunnut julkaista sen kirjana, se ei sitten käynytkään koska Rowling haluaa kirjoittaa sellaisen ITSE.

        En ole lakiasiantuntija, mutta tarvitaanko edellisenkaltaisten hakuteosten tekemiseen lupa siltä henkilöltä, jonka kirjoittamiin kirjoihin se liittyy? En tiedä. Minusta se olisi vähän outoa, mutta kuten sanoin en ole lakimies...

        Jännä nähdä miten tämä lakijuttu päättyy!


      • Hennukka-Liinukka
        ... kirjoitti:

        Steve Vander Ark teki hakuteoksen, joka pohjautuu the Harry Potter Lexiconiin http://www.hp-lexicon.org/

        Rowling haastoi oikeuteen vaikka ensin piti nettisivusta, mutta kun Vander Ark olisi halunnut julkaista sen kirjana, se ei sitten käynytkään koska Rowling haluaa kirjoittaa sellaisen ITSE.

        En ole lakiasiantuntija, mutta tarvitaanko edellisenkaltaisten hakuteosten tekemiseen lupa siltä henkilöltä, jonka kirjoittamiin kirjoihin se liittyy? En tiedä. Minusta se olisi vähän outoa, mutta kuten sanoin en ole lakimies...

        Jännä nähdä miten tämä lakijuttu päättyy!

        Näin se olikin. Anteeksi että en osannut kertoa tarkemmin :D kyllä mielenkiinnolla odotamme nyt tulosta! :)


      • minäkään lakimies
        ... kirjoitti:

        Steve Vander Ark teki hakuteoksen, joka pohjautuu the Harry Potter Lexiconiin http://www.hp-lexicon.org/

        Rowling haastoi oikeuteen vaikka ensin piti nettisivusta, mutta kun Vander Ark olisi halunnut julkaista sen kirjana, se ei sitten käynytkään koska Rowling haluaa kirjoittaa sellaisen ITSE.

        En ole lakiasiantuntija, mutta tarvitaanko edellisenkaltaisten hakuteosten tekemiseen lupa siltä henkilöltä, jonka kirjoittamiin kirjoihin se liittyy? En tiedä. Minusta se olisi vähän outoa, mutta kuten sanoin en ole lakimies...

        Jännä nähdä miten tämä lakijuttu päättyy!

        Omasta mielestäni, tähän lakiasiaan puuttuen, Rowlingilta kuuluisi pyytää lupa kirjan julkaisemiseen, sillä nehän perustuvat Rowlingin teoksiin. Mutten kyllä tiedä. Onkohanhan tuo yksi kirjailija, joka on kirjoittanut Potter-parodioita, kysynyt Rowlingilta lupaa? En usko.

        Kai silti Rowling voi KIELTÄÄ käyttämästä oman mielikuvituksensa tuotetta toisen kirjailijan nimen alla. En itse aiankaan suostuisi.

        Tässä nyt kun olen vasta lukenut Tolkienin TSH:ta, olen ymmärtänyt kuinka paljon Rowling on "varastanut" Tolkienilta.
        Kun miettii Frodo on kuin Harry. Samvais ikäänkuin Ron ja Gandalf yhdensortin Dumbledore.
        Puhumattakaan Oljosta, joka on kuin kopio Klonkusta!! Sekä Merri ja Pippin ovat Weasleyn kaksoset. Kaikki käy niin järkeen, mutta silti olen aina ollut valmis vastustamaan näitä syytöksiä, sillä Rowling on oman elämäni suurin kirjailija, joka on luonut lempi kirjasarjani.

        Viimeisestä kirjasta:
        Kirja oli ihailtavaa luettavaa, olin innostunut aiempaa paremmasta kuvailusta ja asioiden säntillisyydestä. Rowlingin ympyrä sulkeutui ja kaikki palat loksahtivat paikalleen. Tavallinen fantasia kirjan lopetus "ja niin he elivät onnellisena elämänsä loppuun asti". Harry sai Ginnyn ja Ron Hermionen ja ahh, niin autuasta. Kuitenkin, oli hyvä että Kalkaroksesta paljastui "suuri salaisuus", pidin siitä luvusta todella paljon.
        Voldemortin ja Harryn viimeinen kaksintaistelu-keskustelu oli niin mielenkiintoinen, että meinasin hypätä takaisin siihen sivulle josta se alkoi ja lukea kohdan muutaman kerran.

        :D 19 vuotta myöhemmin oli aivan ihana yksityiskohta. Rakastan kirjaa ja koko sarjaa, mutta olen myös surullinen sen takia, että sarja päättyi. :s


      • ...
        minäkään lakimies kirjoitti:

        Omasta mielestäni, tähän lakiasiaan puuttuen, Rowlingilta kuuluisi pyytää lupa kirjan julkaisemiseen, sillä nehän perustuvat Rowlingin teoksiin. Mutten kyllä tiedä. Onkohanhan tuo yksi kirjailija, joka on kirjoittanut Potter-parodioita, kysynyt Rowlingilta lupaa? En usko.

        Kai silti Rowling voi KIELTÄÄ käyttämästä oman mielikuvituksensa tuotetta toisen kirjailijan nimen alla. En itse aiankaan suostuisi.

        Tässä nyt kun olen vasta lukenut Tolkienin TSH:ta, olen ymmärtänyt kuinka paljon Rowling on "varastanut" Tolkienilta.
        Kun miettii Frodo on kuin Harry. Samvais ikäänkuin Ron ja Gandalf yhdensortin Dumbledore.
        Puhumattakaan Oljosta, joka on kuin kopio Klonkusta!! Sekä Merri ja Pippin ovat Weasleyn kaksoset. Kaikki käy niin järkeen, mutta silti olen aina ollut valmis vastustamaan näitä syytöksiä, sillä Rowling on oman elämäni suurin kirjailija, joka on luonut lempi kirjasarjani.

        Viimeisestä kirjasta:
        Kirja oli ihailtavaa luettavaa, olin innostunut aiempaa paremmasta kuvailusta ja asioiden säntillisyydestä. Rowlingin ympyrä sulkeutui ja kaikki palat loksahtivat paikalleen. Tavallinen fantasia kirjan lopetus "ja niin he elivät onnellisena elämänsä loppuun asti". Harry sai Ginnyn ja Ron Hermionen ja ahh, niin autuasta. Kuitenkin, oli hyvä että Kalkaroksesta paljastui "suuri salaisuus", pidin siitä luvusta todella paljon.
        Voldemortin ja Harryn viimeinen kaksintaistelu-keskustelu oli niin mielenkiintoinen, että meinasin hypätä takaisin siihen sivulle josta se alkoi ja lukea kohdan muutaman kerran.

        :D 19 vuotta myöhemmin oli aivan ihana yksityiskohta. Rakastan kirjaa ja koko sarjaa, mutta olen myös surullinen sen takia, että sarja päättyi. :s

        Olen vähän eri mieltä siitä, että Potterit olisivat noin suora TSH:n kopio. Mainitsemasi kaltaisia "yhtäläisyyksiä" keksii vaikka kuinka paljon, jos vain haluaa. Juonellisesti Potterit ovat aika kaukana TSH:sta, vai onko joku eri mieltä? Mielelläni kuulisin vastakommenttia asiasta.

        Henkilökohtaisesti en ole koskaan ajatellut, että Harry olisi Frodo tai Ron olisi Sam. Eihän heitä yhdistä mikään muu kuin se, että kyseessä on kaksi ystäväparia. Vastaava asetelma on normaalielämässä tyypillinen ja samoin esim. leffoissa "sankari ja sankarin uskollinen ystävä" -ajattelu on enemmän kuin yleistä.

        Dumbledoren ja Gandalfin samankaltaisuus on ymmärrettävää, onhan Gandalf ollut esikuvana monille velhoille ja ikään kuin velhon arkkityyppi. Itse pidän Dumbledorea kuitenkin ainoastaan kalpeana aavistuksena Gandalfista, joka on minulle suurimpia velhoja ikinä.


      • Hennukka-Liinukka
        ... kirjoitti:

        Olen vähän eri mieltä siitä, että Potterit olisivat noin suora TSH:n kopio. Mainitsemasi kaltaisia "yhtäläisyyksiä" keksii vaikka kuinka paljon, jos vain haluaa. Juonellisesti Potterit ovat aika kaukana TSH:sta, vai onko joku eri mieltä? Mielelläni kuulisin vastakommenttia asiasta.

        Henkilökohtaisesti en ole koskaan ajatellut, että Harry olisi Frodo tai Ron olisi Sam. Eihän heitä yhdistä mikään muu kuin se, että kyseessä on kaksi ystäväparia. Vastaava asetelma on normaalielämässä tyypillinen ja samoin esim. leffoissa "sankari ja sankarin uskollinen ystävä" -ajattelu on enemmän kuin yleistä.

        Dumbledoren ja Gandalfin samankaltaisuus on ymmärrettävää, onhan Gandalf ollut esikuvana monille velhoille ja ikään kuin velhon arkkityyppi. Itse pidän Dumbledorea kuitenkin ainoastaan kalpeana aavistuksena Gandalfista, joka on minulle suurimpia velhoja ikinä.

        Olen kyllä sitä mieltä että Rowlingill on todella hyvä mielikuvitus. Onhan hän kuitenkin luonut Harryn maailmasta niin oma peräisen. Taas toistan itseäni tässä asiassa: suurin osa fantasiaahan on "hyvän ja pahan" taistelua. Ei siis yhteläisyydelta voi välttyä :)


      • Hennukka-Liinukka kirjoitti:

        Olen kyllä sitä mieltä että Rowlingill on todella hyvä mielikuvitus. Onhan hän kuitenkin luonut Harryn maailmasta niin oma peräisen. Taas toistan itseäni tässä asiassa: suurin osa fantasiaahan on "hyvän ja pahan" taistelua. Ei siis yhteläisyydelta voi välttyä :)

        gandy vs. dumby

        rowling varmasti on tehnyt paljon töitä saadakseen Dumbledoresta mahdollisimman erilaisen kuin Gandalf ,mutta silti mahdollisimman arvokkaan ja kunniotetun velhon.

        frodo ja sam ovat erilainen pari kuin harry ja ron
        kun ajattelee sen niin että frodo on nuori kunnianhimoinen hobitti joka lähtee suureen seikkailuunsa sukulaisensa tavoin ja saa avukseen uskollisen puutarhurinsa sam gamgin
        ja harry taas on oppilas jolle sattuu ja tapahtuu
        vnhempiensa maineen takia ja sen takia että voldemort yrittää tappaa sen
        sekä huono onnisten sattumien kautta,eivätkä he ole pari ,vaan kolmikko,trio koska myös hermione kuuluu joukkoon

        vaikka kylla harrylla ja frodolla on yhtäläisyyksiäkin(kummankin vanhemmat kuollut kun ne oli pieniä)


    • Klaf

      Noh, tulipas minullakin vihdoin luettua tämä viimeinen osa, sinänsä ei ollut täysin otteessaan pitävä koska pystyin jaksottamaan sen lukemisen kolmeen päivään :) Alku oli loistava ja antoi odottaa hyvää, kivasti seliteltiin joitain yksityiskohtia mistä pidän. Noh loppu ei kyllä ollut niin hyvä kuin toivoin siitä Tylypahkan taistelusta alkaen meni hieman tylsäksi, ja loppuikin hieman ennalta arvattavasti. Sen että Kalkaros olikin "hyvis" niin saattoi kyllä arvata, Harryn kuolemasta en ollut varma mutta kuitenkin epäilin että se kuolisi, kuitenkin tuli onnellinen joksikin tylsä loppu.

      Loppu tunnelmina voin sanoa että kuitenkin parhaita kirjasarjoja mitä olen lukenut. Vaikka olisinkin toivonut parempaa loppua niin hyvä kokonaisuus jäi silti kasaan. Nyt vain pitää toivoa että löytää jostain jotain muuta luettavaa joka edes yltäisi samalle tasolle. Osaako kukaan ehdottaa mitään hyvää kirjaa/sarjaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      305
      3110
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1592
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1390
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      80
      1277
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      270
      1201
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      144
      857
    Aihe