Ymmersta asuinalueena?

PMM

Olemme hankkimassa ensimmäistä omaa kotia ja yhtenä vaihtoehtona on Ymmerstaan rakenteilla oleva kerrostalo. Onko kellään kokemusta Ymmerstasta asuinalueena? Millainen alue on? Olemme toki käyneet katselemassa aluetta, mutta haluaisin kuulla ihan käytännön kokemuksia.
Kiitos jo etukäteen mahdollisille vastaajille.

7

2001

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piipa

Ei ole vielä omia käytännön kokemuksia, muuten olen kuullut vähän ristiriitaisia juttuja (osan netissä joten ei kovin luotettavaa..). Negatiivisemmat liittyvät lähinnä vuokrataloihin. Jokatapauksessa olemme muuttamassa ko. alueelle ensi talvena valmistuvaan osaketaloon. Pieni riski muuttoon sisältyy, koska alue on vielä niin nuori, että ei voi ennustaa millaiseksi se ajan kanssa muodostuu.
      Olen monta kertaa käynyt siellä itse kiertämässä ja kertaakaan en ole nähnyt humalaisia tms. Lähinnä tuntuu hyvin hiljaiselta paikalta. Vuokrataloja tuntuu olevan aika paljon ja ne on ripoteltu sekoittamisen periaatteella niin, että jokaisen osaketalon vieressä on ainakin yksi.
      Meillä vaikutti asunnon valintaan mm. hinta, edullisempi kuin esim. Kilo ja junaradan läheisyys.
      Oletteko vielä päättäneet minne muutatte?

• ally

Netissä nyt on kaiken näköistä! Onko sellaista paikkaa olemassakaan missä ei olisi ulkomaalaisia tai humalaisia????
        Kaupungin vuokrataloja alkaa olla melkein joka puolella missä vaan on kerrostaloja! Ja niissä tietysti asuu vähän roisimpaa jengiä! Luulen että suuri osa ihmisistä vähän liioittelee!!
        Nyt asumme vielä sörnäisissä ja täällä jos jotain on ulkomaalaisia ja humalaisia mutta ei ne häiritse täällä niin miksipä olisi niin häiriköiviä muuallakaan?
        Ymmerstassa on ollut rauhallista joka kerta kun olen siellä käynyt ja paikallisilta olen kuullut että siellä nyt ei paljon mitään oo tapahtunu!
        Eli muutetaan me vaan Ymmerstaan ja tehdään siitä miellyttävä paikka lapsille, aikuisille ja vanhuksille!
        Ullantorppa

• piipa
        ally kirjoitti:

Netissä nyt on kaiken näköistä! Onko sellaista paikkaa olemassakaan missä ei olisi ulkomaalaisia tai humalaisia????
        Kaupungin vuokrataloja alkaa olla melkein joka puolella missä vaan on kerrostaloja! Ja niissä tietysti asuu vähän roisimpaa jengiä! Luulen että suuri osa ihmisistä vähän liioittelee!!
        Nyt asumme vielä sörnäisissä ja täällä jos jotain on ulkomaalaisia ja humalaisia mutta ei ne häiritse täällä niin miksipä olisi niin häiriköiviä muuallakaan?
        Ymmerstassa on ollut rauhallista joka kerta kun olen siellä käynyt ja paikallisilta olen kuullut että siellä nyt ei paljon mitään oo tapahtunu!
        Eli muutetaan me vaan Ymmerstaan ja tehdään siitä miellyttävä paikka lapsille, aikuisille ja vanhuksille!
        Ullantorppa

Joo, ehkä oon vähän ylivarovainen, mutta mekin olemme muuttamassa sinne Sörkästä :o ja täällä on alkanut "vähän" kyllästyttää paikalliset ns. örvelöt ja sekakäyttäjät. Sunnuntaina kun menin R-kioskille, kaikki muut asiakkaat olivat humalassa ja sen jälkeen Alepaan, missä olikin jo poliisiauto valmiina, matkalla kohtasin pari homelessiä. Onneksi nykyisessä kotitalossamme asuu kuitenkin rauhallista porukkaa.

Jep, mutta eiköhän tuo Ymmersta ole hyvä paikka, siistiltä ja mukavalta se ainakin vaikuttaa.
        nim. naapurissa tulevaisuudessakin

• ally
        piipa kirjoitti:

Joo, ehkä oon vähän ylivarovainen, mutta mekin olemme muuttamassa sinne Sörkästä :o ja täällä on alkanut "vähän" kyllästyttää paikalliset ns. örvelöt ja sekakäyttäjät. Sunnuntaina kun menin R-kioskille, kaikki muut asiakkaat olivat humalassa ja sen jälkeen Alepaan, missä olikin jo poliisiauto valmiina, matkalla kohtasin pari homelessiä. Onneksi nykyisessä kotitalossamme asuu kuitenkin rauhallista porukkaa.

Jep, mutta eiköhän tuo Ymmersta ole hyvä paikka, siistiltä ja mukavalta se ainakin vaikuttaa.
        nim. naapurissa tulevaisuudessakin

Koska muutatte? Mihin taloon? Me Iltaruskoon!
        Pian on muuttopäivä, 30.10.klo 12 alkaen!!!
        Ja viihtyvyydestä vielä yks juttu: Jos sinne muuttaa enemmän tavallisia rauhallisia ihmisiä niin hyvä alue siitä sit tulee!!!
        Suuri osa on omistusasuntoja eli ei sinne örveltäjät halua/pääse!

• piip
        ally kirjoitti:

Koska muutatte? Mihin taloon? Me Iltaruskoon!
        Pian on muuttopäivä, 30.10.klo 12 alkaen!!!
        Ja viihtyvyydestä vielä yks juttu: Jos sinne muuttaa enemmän tavallisia rauhallisia ihmisiä niin hyvä alue siitä sit tulee!!!
        Suuri osa on omistusasuntoja eli ei sinne örveltäjät halua/pääse!

Me muutetaan vasta talvella, Santelipuuhun. Valmistuiko teidän talo ajallaan vai jouduitteko odottelemaan?

• ally
        piip kirjoitti:

Me muutetaan vasta talvella, Santelipuuhun. Valmistuiko teidän talo ajallaan vai jouduitteko odottelemaan?

Muutto on 30.10 ja valmistumisaika oli lokakuu 2003. Odotamme innolla muuttoa!
        Jo on 9 kk odotusta takana!
        Me ollaan n25 & m27.
        Kiva päästä pois lintulahdelta!
        Pidetään yhteyttä!

• Hanski5u

hyvin rauhallinen alue Tervetuloa tänne vaan. Kauniaisiin puolitoista km. Espoon keskukseen vähän alle 3 km.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      58
      5545
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      95
      4491
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      375
      2654
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      75
      1203
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      334
      1072
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      62
      881
    7. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      28
      863
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      846
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      106
      817
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      799
    Aihe