oikeuttako?

ihmettelijä

15

2154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiuku

raivostuttaa...Tiedän sattuneista syistä lukemattomia yhtä naurettavia tuomioita. Monessa maassa raiskauksesta saa elinkautisen. Suomessa lapsen koko loppuelämän tuhoamisesta saa pienemmän tuomion kuin vaikkapa nimen väärentämisestä paperiin. Siksipä en kasvatakaan omaa tytärtäni Suomessa, en uskalla,sillä se jos mikä on turvaton paikka.

• Ari

Jos kyseessä on raiskaus sanan varsinaisessa merkityksessä, niin totta kai tuomio on naurettavan pieni ja typerä.

Mutta en voi sille mitään, että mieleeni tulee toinenkin vaihtoehto - kokemuksia ja ilmaista viinaa metsästävä meikattu teinityttö, joka on tekemällä tehnyt itsensä täysi-ikäisen näköiseksi, ja jota on alkanut kaduttaa vasta tapahtuneen jälkeen.

Luulen, että totuus on jossain tuolla välillä. Rangaistusasteikko on todella ehkä liian matala, mutta kyllä kai oikeus on tapausta harkinnut ennen tuomiotaan. Jotkus seikat ovat puhuneet miehen puolesta tässä.

• tiuku
        Ari kirjoitti:

Jos kyseessä on raiskaus sanan varsinaisessa merkityksessä, niin totta kai tuomio on naurettavan pieni ja typerä.

Mutta en voi sille mitään, että mieleeni tulee toinenkin vaihtoehto - kokemuksia ja ilmaista viinaa metsästävä meikattu teinityttö, joka on tekemällä tehnyt itsensä täysi-ikäisen näköiseksi, ja jota on alkanut kaduttaa vasta tapahtuneen jälkeen.

Luulen, että totuus on jossain tuolla välillä. Rangaistusasteikko on todella ehkä liian matala, mutta kyllä kai oikeus on tapausta harkinnut ennen tuomiotaan. Jotkus seikat ovat puhuneet miehen puolesta tässä.

jos tytön meikkaus tai vaikka minihame on lieventävä asianhaara, niin saanko minäkin pienemmän tuomion,jos lyön kadulla vastaan tuliaa sillä perusteella,että oli mielestäni vittumaisen näköinen? Eikö hän silloin kerjää selkää ilkeällä ilmeellään, ja suorastaan provosoi pahoinpitelyyn? Saanko haukkua ja nauraa ääneen rumannäköistä ihmistä? Eihän hänen ole mikään pakko kulkea ihmisten ilmoilla provosoimassa. Joo,laitetaan lakiin,että naiset pukeutukoon tästä lähtien säkkeihin,koska miehet ovat niin heikkoja ja sairaita mieleltään,etteivät erota mikä on oikein ja mikä väärin,mikä omn raiskaus ja mikä ei. Onneksi asun tuhansien kilometrien päässä sinusta ja kaltaisistasi suomalaisista "miehistä". ETTÄ RAIVOSTUTTAA!!

• Ari
        tiuku kirjoitti:

jos tytön meikkaus tai vaikka minihame on lieventävä asianhaara, niin saanko minäkin pienemmän tuomion,jos lyön kadulla vastaan tuliaa sillä perusteella,että oli mielestäni vittumaisen näköinen? Eikö hän silloin kerjää selkää ilkeällä ilmeellään, ja suorastaan provosoi pahoinpitelyyn? Saanko haukkua ja nauraa ääneen rumannäköistä ihmistä? Eihän hänen ole mikään pakko kulkea ihmisten ilmoilla provosoimassa. Joo,laitetaan lakiin,että naiset pukeutukoon tästä lähtien säkkeihin,koska miehet ovat niin heikkoja ja sairaita mieleltään,etteivät erota mikä on oikein ja mikä väärin,mikä omn raiskaus ja mikä ei. Onneksi asun tuhansien kilometrien päässä sinusta ja kaltaisistasi suomalaisista "miehistä". ETTÄ RAIVOSTUTTAA!!

Kyllä siinä on pieni järki, mitä minä kirjoitin. Vaikka Sinä laskitkin leikkiä sillä, että saatko lievemmän tuomion, jos mottaat vittumaisen näköistä tyyppiä j.n.e., niin onhan se ihan selvää, että tapahtumissa on aina kaksi osapuolta. Koulukiusaamistapauksissahan tämä on jo myönnetty. Kiusaajat ovat toki kusipäitä, mutta osansa on kiusatuillakin, jotka usein ovat sosiaalisesti rajoittuneita, kantelupukkeja tai peffan nuolijoita. Yhteiskunta tuomitsee kiusaajat, ja korottaa peffannuolijat, mutta ilman toisia ei olisi toisiakaan. Ymmärrätkö, mitä tarkoitan?

Sano Sinä minulle naisena, miksi naisen pitää pukeutua eroottisesti viettelevästi? Toinen vaihtoehto ei suinkaan ole säkki, vaan asiallinen pukeutuminen. Sivistyneet miehetkin pukeutuvat ainakin paitaan ja housuihin, mikseivät naisetkin? Tai housujen sijaan pidempään hameeseen.

En tietenkään tarkoita, että lyhyt hame olisi lupa tehdä väkivaltaa toiselle, EI TIETENKÄÄN OLE!!! Mutta olen kyllästynyt lukemaan mitään tarkoittamattomia valheita siitä, että "naiset pukeutuvat itseään varten" j.n.e. Tulee ikävä kyllä sellainen ajatus mieleen, että naiset pukeutuvat viettelevästi nimenomaan vietelläkseen miehen, mutta auta armias, jos sellainen mies kiinnostuu, jota nainen ei ollut etsimässä, niin siinä ollaan jo lähellä rikosilmoitusta... Tietenkin sen miehenkin pitäisi tajuta, että kaikesta huolimatta viettelevästi pukeutunut nainen ei ole vapaata riistaa.

Syyllinen on varmasti mies, mutta vikaa on molemmissa. Vastaa, kun jaksat.

• Jake

On totta että esim. Lähi-Idän maissa saa kuolemanrangaistuksen raiskauksesta mutta tuomittu on sielläpäin nainen.

• Ukkomies
        Ari kirjoitti:

Oikeuden käytössä pitäisi erottaa toisistaan kaksi asiaa: syyllisyys ja tuomio. Ensin tutkitaan syyllisyyttä. Jos ihminen todetaan syylliseksi, hän on syyllinen. Silloin hänet tuomitaan todetun syyllisyyden mukaan. Jos taas ihmistä ei voida todeta syylliseksi, häntä ei tuomita.

Oikeus ei voi lähteä linjalle, että todennäköisesti, muttei varmasti, syyllisille annettaisiin tuomio jostain skaalan puolesta välistä. Jos ihmistä ei voida todeta syylliseksi, hänet on vapautettava. Häntä ei pidä tuomita puolikkaaseen tuomioon.

• LaLa
        Ari kirjoitti:

Kyllä siinä on pieni järki, mitä minä kirjoitin. Vaikka Sinä laskitkin leikkiä sillä, että saatko lievemmän tuomion, jos mottaat vittumaisen näköistä tyyppiä j.n.e., niin onhan se ihan selvää, että tapahtumissa on aina kaksi osapuolta. Koulukiusaamistapauksissahan tämä on jo myönnetty. Kiusaajat ovat toki kusipäitä, mutta osansa on kiusatuillakin, jotka usein ovat sosiaalisesti rajoittuneita, kantelupukkeja tai peffan nuolijoita. Yhteiskunta tuomitsee kiusaajat, ja korottaa peffannuolijat, mutta ilman toisia ei olisi toisiakaan. Ymmärrätkö, mitä tarkoitan?

Sano Sinä minulle naisena, miksi naisen pitää pukeutua eroottisesti viettelevästi? Toinen vaihtoehto ei suinkaan ole säkki, vaan asiallinen pukeutuminen. Sivistyneet miehetkin pukeutuvat ainakin paitaan ja housuihin, mikseivät naisetkin? Tai housujen sijaan pidempään hameeseen.

En tietenkään tarkoita, että lyhyt hame olisi lupa tehdä väkivaltaa toiselle, EI TIETENKÄÄN OLE!!! Mutta olen kyllästynyt lukemaan mitään tarkoittamattomia valheita siitä, että "naiset pukeutuvat itseään varten" j.n.e. Tulee ikävä kyllä sellainen ajatus mieleen, että naiset pukeutuvat viettelevästi nimenomaan vietelläkseen miehen, mutta auta armias, jos sellainen mies kiinnostuu, jota nainen ei ollut etsimässä, niin siinä ollaan jo lähellä rikosilmoitusta... Tietenkin sen miehenkin pitäisi tajuta, että kaikesta huolimatta viettelevästi pukeutunut nainen ei ole vapaata riistaa.

Syyllinen on varmasti mies, mutta vikaa on molemmissa. Vastaa, kun jaksat.

ymmärsin pointtisi siitä 15v. ylimeikatusta teinitytöstä joka tekee kaikkensa ollakseen täysi-ikäisen näköinen.

Mielestäni asia on helppo ymmärtää koska minä ja kaverinikin siinä 13-16 vuotiaana teimme kaikkemme näyttääksemme täysi-ikäisiltä.

Eräs ystäväni kävi 13 vuotiaana baareissa joka viikonloppu, jäämättä koskaan kiinni.
        Eikä häneltä koskaan kysytty henkilöllisyystodistusta.
        Tällä samalla ystävälläni oli tapana seurustella VAIN yli 20 vuotiaiden miesten kanssa.
        Ja satun kyllä tietämään että nämä kyseiset miehet eivät olleet mitään pedofiliaan taipuvaisia vaan he oikeasti kuvittelivat ystäväni olevan 18 vuotias.

Lähinnä seuraava kommenttisi
        >>Mutta olen kyllästynyt lukemaan mitään tarkoittamattomia valheita siitä, että "naiset pukeutuvat itseään varten"

• heh

Yrittääkö suomen oikeuslaitos saada kansan ottamaan lain omiin käsiinsä? Mitä muutakaan tällainen pelleily voi viestittää? Ehkä olisi paikallaan perustaa jonkinlainen ryhmä joka käy hoitelemassa näitä rikollisia, kun laki ei kerran pysty.

• ihmettelijä

on tilaa kaikille raiskaajille. alkaa vituttamaan niin saatanasti, ettei näitä juttuja voi enää lueskella. nytkin itiksen 29-vuotiaan naisen raiskauksesta epäillään 14v jätkää tai ei se mikään jätkä edes ole. eläin täysi paska luuseri runkku. hyvä suomi! sosiaaliviranomaisten huostaan ja sitä rataa. lämmintä kättä vain.

• Suomipoika

Kyllä hävettää olla suomalainen. Harvoin näin tapahtuu, mutta nyt kyllä... tuollainen sairas paska pitäisi tuomita lukkojen taa täysihoitoon, vuosia asteikon loppupään mukaan. Mutta ei.. jos vähän sakkoja makselet ni se riittää... Mikäli saan vastuulleni tyttären kasvattamisen yhä pahemmin sairastuvaan maailmaan/maahan, annan hänelle lain (toistaiseksi) suomat välineet yksityisyytensä puolustamiseen. Niin henkiset kuin fyysisetkin.

• mä vaan

Mainiota! Todella kiihottava tarina, tyttö saa perseeseen isoilta pojilta...

w00t w00t

• ihmettelijä
        mä vaan kirjoitti:

Mainiota! Todella kiihottava tarina, tyttö saa perseeseen isoilta pojilta...

w00t w00t

yksi saunan taakse vietävä ilmestyä.

• no hope

Sai sentään mies linna tuomion. Jotain jo se!
      Suomessa nämä tuomiot ovat niin ***** että olla ja osaa.

Itse en uskaltanut 4-vuotiaan lapseni Törkeästä hyväksikäyttö tuomiosta valittaa hoviin, olisi viellä päässyt täysin vapaalle.

Hiukan yli vuosi EHDOLLISTA sille pedolle. Pääsi kotiin häpeämään kahden vuoden koeajalla.

Joskus tuntuu, että omankäden oikeudella olisi tarvetta...

Ikävä kyllä, olisi sen immeisen kankkuun tehnyt mieli survaista halko, mutta siinä vaiheessa minä olisin varmaan lukenut tiilenpäitä, kun ei niin voi sellaiselle raukalle tehdä.
      Katkeraa..

• oikeuttako?

suomen oikeussysteemiä. mun mielestä kaikille seksuaalirikollisille pitäisi olla vähintään 5 vuotta vankeutta ja enemmänkin. suoraan sanoen kaikki seksuaalirikolliset voitaisiin viedä teloitettavaksi. mutta kun suomessa ollaan, niin annetaan vain kaikkien pedofiilien ja raiskaajien kulkea vapaalla jalalla kunnes taas iskevät. näin meillä suomessa todellakin..

• keiju

Positiivista, että tekijä ylipäänsä sai tuomion ehdottomana. Harvoin käy niinkään hyvin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2591
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      65
      960
    Aihe