Veini ja Tuure

Katriina

Mitä mieltä olette nimistä Veini ja Tuure?

Saimme ihanat kaksospojat (vähän ennenaikaisina syntyivät, mutta hyvin voivat muuten).

Kastejuhlaan on vielä vähän aikaa ja tässä ollaan nimiä mietitty.

Haluaisimme antaa pojille hieman harvinaisemmat nimet, muttei mitään erikoisuudentavoittelua eikä koristelua.

Eli mitä tykkäätte

Veini ja Tuure

Ei vielä toisia nimiä, mutta ehdotelmia tässä:

Veini Elias
Tuure Sakarias

Veini Olavi
Tuure Severi

Veini Aleksi
Tuure Olavi

Veini Santeri
Tuure Johannes/Juhani/Juhana

Veini Julius
Tuure Tiitus/Justus

Veini Sameli/Vilhelmi (huom! Sameli, ei Samuli)
Tuure Anselmi

Kommentoikaa näistä! Ja saa tietty omiakin ehdotuksia laitella!

Oma nimeni on Sanna Katriina ja lasten isä on Hannu Kalevi.

15

811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tir

Veini Elias ja Tuure Sakarias kuulostavat hyvälle. Entäs Veini Sakari ja Tuure Iivari?

• Anonyymi

Yrjö ja sulo on kuvaavammat nimet!

• äippis

...itse henk.koht tykkää ko. nimistä, mutta mitäs väliä sillä on. Kunhan itse tykkäätte, se on pääasia.

Kaikista luettelemistasi nimistä Julius, Justus ja Elias ovat OK. Myös Topias olisi kiva, vaikka tokaksi nimeksi.

• Kala -79

Jaa... Veini-nimeä en ole ikinä kuullutkaan, ja otsikosta päättelinkin että kyse on tytön nimestä (ajattelin että teillä on kaksoset: tyttö ja poika). Joten ehdottaisin, että vaihdatte sen, se voi aiheuttaa sekaannusta, kun se on todella harvinainen nimi, ja voi olla kiusallista pojalle, jos aina kysellään, että eikös tuo ole tytön nimi.

Tuure sen sijaan on minusta oikein mukava ja passelin nimi pojalle ja aikuiselle miehelle.

Ehdotuksia Veinin tilalle (haluatte siis vähän harvinaisemmat nimet, ymmärsin):

Veli
      Altti
      Viljo
      Erkko (Tämä ei ole nimipäiväkalenterissa, mutta tunnen Erkko-nimisen pojan)
      Mauri (Itse tykkään tästä tosi paljon!)
      Taneli
      Atso

Toisista nimistä tykkään eniten Olavista ja Eliaksesta. Samelista en tykkää...sekin kuulostaa tytön nimeltä.

Miltä kuulostaisivat esim.

Tuure Elias ja Erkko Olavi

Tuure Elias ja Mauri Olavi

Tuure Elias ja Altti Olavi

Tuure Elias ja Atso Olavi

Onnea!

• paukku

Mitä höperöä sinä oikein väität? Et ole kuullut Veinistä. Sehän on allakassa ja taatusti pojan nimi. Vanha sellainen. Tunnen parikin Veiniä. Toinen n. 30 ja toinen 12-13 v.
        Sameli taas on myös vanha nimi. Parissa kotimaisessa elokuvassa on ollut ko. niminen mies.

• Kala -79
        paukku kirjoitti:

Mitä höperöä sinä oikein väität? Et ole kuullut Veinistä. Sehän on allakassa ja taatusti pojan nimi. Vanha sellainen. Tunnen parikin Veiniä. Toinen n. 30 ja toinen 12-13 v.
        Sameli taas on myös vanha nimi. Parissa kotimaisessa elokuvassa on ollut ko. niminen mies.

Niin, en minä väittänytkään että Veiniä ei olisi olemassa, sanoin vaan että minä en ole koskaan sitä kuullutkaan. Enkä muuten ole Sameliakaan. Alkuperäinen kirjoittaja kysyi mielipiteitä nimistä, ja oma mielipiteeni Veinistä oli ja on edelleen että se kuulostaa tytön nimeltä. Tarkoitus ei ollut haukkua - jos kysytään, niin minähän vastaan.

• Noora

Mun mielestä anselmi on tytön nimi!!

• öhöm

siis meillä päin anselmi ainakin on poijan nimi, tyttäreni luokalla yx ja tarhassakin on kuopukseni kaveri anselmi. anssikisikin niitä kutsutaan mut pojaksi minä sen nimen luokittelisin.

• äiti

Miten sulle sellainen mielikuva tuli?! Anselmihan on ihan yhtä selvä pojan nimi kuin vaikka Jukka. Anselmi on panda jostain sarjakuvasta, ei nyt tuu mieleen mistä.

• tir

Mistä ihmeestä keksit, että Anselmi olisi naisen nimi? Västörekisterikeskuksen mukaan Suomessa on kastettu 1800-luvun lopulta alkaen 3380 anselmia, jotka kaikki ovat miehiä.

• Vicky

Tuo Tuure Tiitus kuulostaa todella ihanalta!! Onnea vaan tuoreille vanhemmille!

• äippä

Kumpaakaan en laittaisi lapselleni nimeksi. Anteeksi nyt vaan. Eivät vain sovi mun korvaan. Pienet lapset, voi raukkoja. Eivät ole enää tän vuosisadan nimiä!

• Kia

Miten olisi Teo? Tai Touko? Rikumatti, Pekko, Petrus, Okko, Nuutti, Joose, Aku-Matti, Erno, Helmeri....

• mamma

Enpä kyllä antaisi lapsilleni moisia nimiä, ei ole kivat.

• Anonyymi

Mielummin Pena Abdi ibn Veeti petteri

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3946
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2439
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1587
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1157
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1067
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      882
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      841
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      100
      809
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      800
    Aihe