Mitä mieltä olette nimistä Veini ja Tuure?
Saimme ihanat kaksospojat (vähän ennenaikaisina syntyivät, mutta hyvin voivat muuten).
Kastejuhlaan on vielä vähän aikaa ja tässä ollaan nimiä mietitty.
Haluaisimme antaa pojille hieman harvinaisemmat nimet, muttei mitään erikoisuudentavoittelua eikä koristelua.
Eli mitä tykkäätte
Veini ja Tuure
Ei vielä toisia nimiä, mutta ehdotelmia tässä:
Veini Elias
Tuure Sakarias
Veini Olavi
Tuure Severi
Veini Aleksi
Tuure Olavi
Veini Santeri
Tuure Johannes/Juhani/Juhana
Veini Julius
Tuure Tiitus/Justus
Veini Sameli/Vilhelmi (huom! Sameli, ei Samuli)
Tuure Anselmi
Kommentoikaa näistä! Ja saa tietty omiakin ehdotuksia laitella!
Oma nimeni on Sanna Katriina ja lasten isä on Hannu Kalevi.
Veini ja Tuure
15
811
Vastaukset
- tir
Veini Elias ja Tuure Sakarias kuulostavat hyvälle. Entäs Veini Sakari ja Tuure Iivari?
- Anonyymi
Yrjö ja sulo on kuvaavammat nimet!
- äippis
...itse henk.koht tykkää ko. nimistä, mutta mitäs väliä sillä on. Kunhan itse tykkäätte, se on pääasia.
Kaikista luettelemistasi nimistä Julius, Justus ja Elias ovat OK. Myös Topias olisi kiva, vaikka tokaksi nimeksi. - Kala -79
Jaa... Veini-nimeä en ole ikinä kuullutkaan, ja otsikosta päättelinkin että kyse on tytön nimestä (ajattelin että teillä on kaksoset: tyttö ja poika). Joten ehdottaisin, että vaihdatte sen, se voi aiheuttaa sekaannusta, kun se on todella harvinainen nimi, ja voi olla kiusallista pojalle, jos aina kysellään, että eikös tuo ole tytön nimi.
Tuure sen sijaan on minusta oikein mukava ja passelin nimi pojalle ja aikuiselle miehelle.
Ehdotuksia Veinin tilalle (haluatte siis vähän harvinaisemmat nimet, ymmärsin):
Veli
Altti
Viljo
Erkko (Tämä ei ole nimipäiväkalenterissa, mutta tunnen Erkko-nimisen pojan)
Mauri (Itse tykkään tästä tosi paljon!)
Taneli
Atso
Toisista nimistä tykkään eniten Olavista ja Eliaksesta. Samelista en tykkää...sekin kuulostaa tytön nimeltä.
Miltä kuulostaisivat esim.
Tuure Elias ja Erkko Olavi
Tuure Elias ja Mauri Olavi
Tuure Elias ja Altti Olavi
Tuure Elias ja Atso Olavi
Onnea!- paukku
Mitä höperöä sinä oikein väität? Et ole kuullut Veinistä. Sehän on allakassa ja taatusti pojan nimi. Vanha sellainen. Tunnen parikin Veiniä. Toinen n. 30 ja toinen 12-13 v.
Sameli taas on myös vanha nimi. Parissa kotimaisessa elokuvassa on ollut ko. niminen mies. - Kala -79
paukku kirjoitti:
Mitä höperöä sinä oikein väität? Et ole kuullut Veinistä. Sehän on allakassa ja taatusti pojan nimi. Vanha sellainen. Tunnen parikin Veiniä. Toinen n. 30 ja toinen 12-13 v.
Sameli taas on myös vanha nimi. Parissa kotimaisessa elokuvassa on ollut ko. niminen mies.Niin, en minä väittänytkään että Veiniä ei olisi olemassa, sanoin vaan että minä en ole koskaan sitä kuullutkaan. Enkä muuten ole Sameliakaan. Alkuperäinen kirjoittaja kysyi mielipiteitä nimistä, ja oma mielipiteeni Veinistä oli ja on edelleen että se kuulostaa tytön nimeltä. Tarkoitus ei ollut haukkua - jos kysytään, niin minähän vastaan.
- Noora
Mun mielestä anselmi on tytön nimi!!
- öhöm
siis meillä päin anselmi ainakin on poijan nimi, tyttäreni luokalla yx ja tarhassakin on kuopukseni kaveri anselmi. anssikisikin niitä kutsutaan mut pojaksi minä sen nimen luokittelisin.
- äiti
Miten sulle sellainen mielikuva tuli?! Anselmihan on ihan yhtä selvä pojan nimi kuin vaikka Jukka. Anselmi on panda jostain sarjakuvasta, ei nyt tuu mieleen mistä.
- tir
Mistä ihmeestä keksit, että Anselmi olisi naisen nimi? Västörekisterikeskuksen mukaan Suomessa on kastettu 1800-luvun lopulta alkaen 3380 anselmia, jotka kaikki ovat miehiä.
- Vicky
Tuo Tuure Tiitus kuulostaa todella ihanalta!! Onnea vaan tuoreille vanhemmille!
- äippä
Kumpaakaan en laittaisi lapselleni nimeksi. Anteeksi nyt vaan. Eivät vain sovi mun korvaan. Pienet lapset, voi raukkoja. Eivät ole enää tän vuosisadan nimiä!
- Kia
Miten olisi Teo? Tai Touko? Rikumatti, Pekko, Petrus, Okko, Nuutti, Joose, Aku-Matti, Erno, Helmeri....
- mamma
Enpä kyllä antaisi lapsilleni moisia nimiä, ei ole kivat.
- Anonyymi
Mielummin Pena Abdi ibn Veeti petteri
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173946
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842439Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731587Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641157Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231067- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42882Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73841- 100809
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72800