Elikkäs, olen siis miettimässä uuden kompaktin ostamista, pitäis vaan löytää "se oikea" kameramalli. Olen saanut kuvauskärpäsen pureman ja tavallinen halpa Anttilan kamera ei enää tarpeisiin välttämättä ihan riitä, olis kiva jos kamera olis vähän monipuolisempi kuin noi ihan karvalakki-kompaktit. En paljoa tajua valotusajoista ym ja siksi olis hyvä jos kamerassa olis automatiikkaa. Automaattinen filmin takaisin kelaus, filminsiirto, sarjakuvaus ja myös zoomi olis kanssa ihan hyviä olla. Mitä mieltä olette Samsung Fino 300:sta, onko rahojen väärti?
Vai kannattaisko mielummin sijoittaa digikameraan?
Kompaktikameran valintaan
6
602
Vastaukset
- Juuso
Kyllä digi vaivattomuutensa ja nopeutensa ansiosta juuri oikea lääke kuvauskärpäsen puremaan. Itse en juurikaan keksi hintaa lukuunottamatta perusteita filmikameran hankkimiseksi perinteiseen kuvien räpsimiseen. Eri asia jos tunnet erityistä vetoa esim. kuvien kehittämisen tekniikoihin tai haluat muuten vain syventyä filmitekniikkaan. Valinta riippuu paljolti siis siitä mitä haluat kuvaamiselta. Jos pääpainona on kiinnostavien kuvauskohteiden etsimistä, löytämistä, sommittelua ja rajaamista on digi välittömän palautteensa ja vaivattoman kuvankäsittelyn ansiosta palkitseva ratkaisu.
- enpä
tunne mielenkiintoa kuvien kehittämistä ja vedostamista kohtaan, jätän mielihyvin sen homman ammattilaisille. Haluaisin vaan keskittyä kuvaamiseen. Ehkä toi digi sitten on paras valinta. Toisaalta kun katsoo noiden parempien filmikameroiden hintoja niin ei ne kovin paljon halvempia ole kuin kohtuuhintainen digikään. Tosin mun hintaraja kulkee 300 eurossa joten en sen enempiä voi sijoittaa digiin.
- Juuso
enpä kirjoitti:
tunne mielenkiintoa kuvien kehittämistä ja vedostamista kohtaan, jätän mielihyvin sen homman ammattilaisille. Haluaisin vaan keskittyä kuvaamiseen. Ehkä toi digi sitten on paras valinta. Toisaalta kun katsoo noiden parempien filmikameroiden hintoja niin ei ne kovin paljon halvempia ole kuin kohtuuhintainen digikään. Tosin mun hintaraja kulkee 300 eurossa joten en sen enempiä voi sijoittaa digiin.
Katsastapa Canonin A60. Hinnat pyörivät juuri 300 euron nurkilla. Kamera on testimenestyjä A70:n 2 megapikselinen pikkuveli. Kamerasta löytyy automaatin ja erilaisten kuvausohjelmien lisäksi myös täydet manuaalisäädöt.
- joo
Juuso kirjoitti:
Katsastapa Canonin A60. Hinnat pyörivät juuri 300 euron nurkilla. Kamera on testimenestyjä A70:n 2 megapikselinen pikkuveli. Kamerasta löytyy automaatin ja erilaisten kuvausohjelmien lisäksi myös täydet manuaalisäädöt.
täytyypä tsekata kyseinen malli. Kiitti vinkistä.
- Harrastaja
Kompaktikamerassa liene tärkein hankkimisperuste sen koko. Eli pienihän se on, jotta saapi mukaan.
Valokuvauksesssa on tärkein asia valo ja siksi valovoimainen linssi on poikaa. Valitettavasti valovoimaisia kompakteja on harvassa. Hinta saattaa pahimmillaan olla vanhan kymppitonnin luokkaa. Tästä syystä käytän taskuun pantavana ja milloin vain mukaan otettavana Olympus mju 2:sta. About 100€, pieni koko, 2,8 valovoimainen 35 mm kiinteä teräväpiirtoinen laajakulmalinssi ja valotuksen pistemittarimahdollisuus puhuvat puolestaan. Joku Kameralehti moittii, että mju 2 tärähtää helposti. Silloin kannattaa mennä kansalaisopiston alkeiskurssille, jossa opetetaan,miten kamera tuetaan, laukaistaan ja otetaan tärähtämättömiä kuvia.- FANI
Nyt niitä alkaa jo saamaan. Hieman tulitikkuaskia suurempi, 4 milj.pikseliä. Perus digikameraksi ihan onnistunut teräskuorinen!
H. 442 euroa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m483682Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163585Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3983361Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o793174Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362969Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582458- 502255
- 972132
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141989Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181979