lagu-II

sähköikkuna huutaa

Ilmat kun alkoivat lämpiämään niin johan tuo järkyttävä ääni ikkunaa avatessa palasi. Ääni siis oli pois koko talven.
Olen yrittänyt paikallistaa mistä kohtaa se tulee mutta eipä tuosta paljon koostu. Ikkunatiivisteisiin yms olen ruoskuttanut jos jonkinlaista aineitta ilman suurempia vaikutuksia.
Yhdellä tutulla oli myös sama esteettinen ongelma s-ikkunoiden kanssa mutta aika paransi hänen ongelmansa. Minulla taasen ei voi sanoa saman tapahtuneen.
Jos availen taas tuon ovipanelin niin mihinköhän tuota crc:tä kannattaisi tunkea?
Onko teillä ollut samoja ongelmia ja jos on niin kuinka olette asian ratkaiseet (muulla tavoin kuin autoa vaihtamalla)?

4

1034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laguna II

Liukukiskoihin. Viimekesänä mulla oli sama omgelma, laitoin vaseliinia liukukiskoihin. Se auttoi, mutta nyt alkoi narista uudestaan. Nyt öljysin niin narina loppui.

• Arto1

Tuolla oven sisällä on yleensä lasin alareunassa metallikisko, jossa kiskossa kulkee nostimen pyörät.
        Kiskoon pakkasenkestävää vaseliinia(se tahtoo kuivua). Yleensä notkistaa jo kummasti tämäkin. Kaikkiin liikkuviin niveliin vaan sinne rasvaa, mahdollisesti myös moottorin kulmavaihteeseen, jos saa suojaa sen päältä pois. Se voi olla myös prässätty, jolloin ei onnistu . Lasin uriin voi laittaa silikonia .Myös lukon voitelu onnistuu samalla kätevästi.
        En ole sitten purkanut Lagunan ovea, mutta ohje on aika yleispätevä. Mutta aikalailla ne on samanlaisia kaikissa sähkölasillisissa.
        Verhoilu irti kun ajaa ikkunaa ylösalas, näkee mistä mekanismit liikkuu. Ei vaan kannata työntää sormiaan väliin;).

• vaijeriin

Otat vain kaiuttimet etuovista irti ja sieltä pääsee näkemään vaijerin "suulle". Hyvin..hyvin.. notkeaa sprayrasvaa vaijerin suusta sisään ja samalla käyttää ylös ja alas..tämä auttoi mun lagu II ja ei oo vinkunu moneen vuoteen...vaijerista se ääni lähtee, koska kuivuu....spreijaukseen tarvii pitkän pillin jotta yltää..

• sähköikkuna
        vaijeriin kirjoitti:

Otat vain kaiuttimet etuovista irti ja sieltä pääsee näkemään vaijerin "suulle". Hyvin..hyvin.. notkeaa sprayrasvaa vaijerin suusta sisään ja samalla käyttää ylös ja alas..tämä auttoi mun lagu II ja ei oo vinkunu moneen vuoteen...vaijerista se ääni lähtee, koska kuivuu....spreijaukseen tarvii pitkän pillin jotta yltää..

Kiitoksia kaikille vastaajille!
        Kokeilin aluksi tuota kaijuttimen takaa spreijaamista (helpompi homma) ja tuohan tuntui toimivan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4473
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3075
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      47
      2971
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2763
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      341
      2695
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2675
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2339
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2095
    9. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      5
      2081
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1703
    Aihe