Ilmat kun alkoivat lämpiämään niin johan tuo järkyttävä ääni ikkunaa avatessa palasi. Ääni siis oli pois koko talven.
Olen yrittänyt paikallistaa mistä kohtaa se tulee mutta eipä tuosta paljon koostu. Ikkunatiivisteisiin yms olen ruoskuttanut jos jonkinlaista aineitta ilman suurempia vaikutuksia.
Yhdellä tutulla oli myös sama esteettinen ongelma s-ikkunoiden kanssa mutta aika paransi hänen ongelmansa. Minulla taasen ei voi sanoa saman tapahtuneen.
Jos availen taas tuon ovipanelin niin mihinköhän tuota crc:tä kannattaisi tunkea?
Onko teillä ollut samoja ongelmia ja jos on niin kuinka olette asian ratkaiseet (muulla tavoin kuin autoa vaihtamalla)?
lagu-II
4
1031
Vastaukset
- laguna II
Liukukiskoihin. Viimekesänä mulla oli sama omgelma, laitoin vaseliinia liukukiskoihin. Se auttoi, mutta nyt alkoi narista uudestaan. Nyt öljysin niin narina loppui.
- Arto1
Tuolla oven sisällä on yleensä lasin alareunassa metallikisko, jossa kiskossa kulkee nostimen pyörät.
Kiskoon pakkasenkestävää vaseliinia(se tahtoo kuivua). Yleensä notkistaa jo kummasti tämäkin. Kaikkiin liikkuviin niveliin vaan sinne rasvaa, mahdollisesti myös moottorin kulmavaihteeseen, jos saa suojaa sen päältä pois. Se voi olla myös prässätty, jolloin ei onnistu . Lasin uriin voi laittaa silikonia .Myös lukon voitelu onnistuu samalla kätevästi.
En ole sitten purkanut Lagunan ovea, mutta ohje on aika yleispätevä. Mutta aikalailla ne on samanlaisia kaikissa sähkölasillisissa.
Verhoilu irti kun ajaa ikkunaa ylösalas, näkee mistä mekanismit liikkuu. Ei vaan kannata työntää sormiaan väliin;). - vaijeriin
Otat vain kaiuttimet etuovista irti ja sieltä pääsee näkemään vaijerin "suulle". Hyvin..hyvin.. notkeaa sprayrasvaa vaijerin suusta sisään ja samalla käyttää ylös ja alas..tämä auttoi mun lagu II ja ei oo vinkunu moneen vuoteen...vaijerista se ääni lähtee, koska kuivuu....spreijaukseen tarvii pitkän pillin jotta yltää..
- sähköikkuna
vaijeriin kirjoitti:
Otat vain kaiuttimet etuovista irti ja sieltä pääsee näkemään vaijerin "suulle". Hyvin..hyvin.. notkeaa sprayrasvaa vaijerin suusta sisään ja samalla käyttää ylös ja alas..tämä auttoi mun lagu II ja ei oo vinkunu moneen vuoteen...vaijerista se ääni lähtee, koska kuivuu....spreijaukseen tarvii pitkän pillin jotta yltää..
Kiitoksia kaikille vastaajille!
Kokeilin aluksi tuota kaijuttimen takaa spreijaamista (helpompi homma) ja tuohan tuntui toimivan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1606981
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264088- 473397
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1353138- 512906
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262286- 432256
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722013Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551975- 291856