lagu-II

sähköikkuna huutaa

Ilmat kun alkoivat lämpiämään niin johan tuo järkyttävä ääni ikkunaa avatessa palasi. Ääni siis oli pois koko talven.
Olen yrittänyt paikallistaa mistä kohtaa se tulee mutta eipä tuosta paljon koostu. Ikkunatiivisteisiin yms olen ruoskuttanut jos jonkinlaista aineitta ilman suurempia vaikutuksia.
Yhdellä tutulla oli myös sama esteettinen ongelma s-ikkunoiden kanssa mutta aika paransi hänen ongelmansa. Minulla taasen ei voi sanoa saman tapahtuneen.
Jos availen taas tuon ovipanelin niin mihinköhän tuota crc:tä kannattaisi tunkea?
Onko teillä ollut samoja ongelmia ja jos on niin kuinka olette asian ratkaiseet (muulla tavoin kuin autoa vaihtamalla)?

4

997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laguna II

      Liukukiskoihin. Viimekesänä mulla oli sama omgelma, laitoin vaseliinia liukukiskoihin. Se auttoi, mutta nyt alkoi narista uudestaan. Nyt öljysin niin narina loppui.

      • Arto1

        Tuolla oven sisällä on yleensä lasin alareunassa metallikisko, jossa kiskossa kulkee nostimen pyörät.
        Kiskoon pakkasenkestävää vaseliinia(se tahtoo kuivua). Yleensä notkistaa jo kummasti tämäkin. Kaikkiin liikkuviin niveliin vaan sinne rasvaa, mahdollisesti myös moottorin kulmavaihteeseen, jos saa suojaa sen päältä pois. Se voi olla myös prässätty, jolloin ei onnistu . Lasin uriin voi laittaa silikonia .Myös lukon voitelu onnistuu samalla kätevästi.
        En ole sitten purkanut Lagunan ovea, mutta ohje on aika yleispätevä. Mutta aikalailla ne on samanlaisia kaikissa sähkölasillisissa.
        Verhoilu irti kun ajaa ikkunaa ylösalas, näkee mistä mekanismit liikkuu. Ei vaan kannata työntää sormiaan väliin;).


      • vaijeriin

        Otat vain kaiuttimet etuovista irti ja sieltä pääsee näkemään vaijerin "suulle". Hyvin..hyvin.. notkeaa sprayrasvaa vaijerin suusta sisään ja samalla käyttää ylös ja alas..tämä auttoi mun lagu II ja ei oo vinkunu moneen vuoteen...vaijerista se ääni lähtee, koska kuivuu....spreijaukseen tarvii pitkän pillin jotta yltää..


      • sähköikkuna
        vaijeriin kirjoitti:

        Otat vain kaiuttimet etuovista irti ja sieltä pääsee näkemään vaijerin "suulle". Hyvin..hyvin.. notkeaa sprayrasvaa vaijerin suusta sisään ja samalla käyttää ylös ja alas..tämä auttoi mun lagu II ja ei oo vinkunu moneen vuoteen...vaijerista se ääni lähtee, koska kuivuu....spreijaukseen tarvii pitkän pillin jotta yltää..

        Kiitoksia kaikille vastaajille!
        Kokeilin aluksi tuota kaijuttimen takaa spreijaamista (helpompi homma) ja tuohan tuntui toimivan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe