Hei,
Olen Word tekstinkäsittelyn aloittanut. Tein tarjouskirjeen, jossa esiintyy hintoja numeromuodossa. Miten saan näppärästi pilkut kohdalleen jokaiselta riviltä, nyt seikkailevat villisti :)
Onko syytä tehdä koko asiakirja ensin valmiiksi ja vasta sitten lähteä muokkaamaan, vaiko toisinpäin?
Kiitos etukäteen!
pilkut kohdalleen
6
583
Vastaukset
- ensin valmiiksi
ja ala sitten vasta muokkaamaan.
1000,00
10,00
1000,00
10,00
tuotako tarkoitit?- eipä toiminut
tässä tuo :)
eli välilyöntejä jos on erisuuruisia summia. - Mäkkihöperö
eipä toiminut kirjoitti:
eli välilyöntejä jos on erisuuruisia summia.Tämä on jo yli 20 vuotta vanha perusjuttu, joka pitäisi opettaa ensimmäisenä tekstinkäsittelyssä:
Sisennyksiä ja sarakkeita ei pidä tasata välinäppäimellä vaan viivaimella ja sarkaimella eli tökkäät viivaimeen sopivaan kohtaan desimaaliin tai oikeaan reunaan tasaavan tab eli sarkainmerkin ja itse tekstissä siirryt näin luotuun numerosarakkeeseen sarkainnäppäimellä. Jos viivaimessa on edellä joitakin vakiosarkaimia, niin ne voi riipiä pois vetämällä alas.
Nyt tekstissä ilmeisesti on tolkuton määrä välinäppäimen painalluksia, jotka kannattaa siivota turhina pois ja olla sitten ensi kerralla viisaampi ;-) - desimaalisarkainta
eipä toiminut kirjoitti:
eli välilyöntejä jos on erisuuruisia summia.niin mikäs versio sinulla olikaan, oli mikä oli, eiköhän se desimaalisarkain löydy joka word versiosta. Jos sulla on suomalainen word, varmaan löytyy jotain wordin omasta ohjeestakin.
Desimaalisarkain näyttää väärin päin olevalta isolta T-kirjaimelta jonkä vasemman alaviivan päällä on pilkku :)))) - alaviivan
desimaalisarkainta kirjoitti:
niin mikäs versio sinulla olikaan, oli mikä oli, eiköhän se desimaalisarkain löydy joka word versiosta. Jos sulla on suomalainen word, varmaan löytyy jotain wordin omasta ohjeestakin.
Desimaalisarkain näyttää väärin päin olevalta isolta T-kirjaimelta jonkä vasemman alaviivan päällä on pilkku :))))päällä. Mulla on vaikeuksia puolten erottamisen kanssa, täytyy aina miettii että kummassa kädessä mulla on lusikka syödessä:))))))
- vaelteleva pilkku
Mäkkihöperö kirjoitti:
Tämä on jo yli 20 vuotta vanha perusjuttu, joka pitäisi opettaa ensimmäisenä tekstinkäsittelyssä:
Sisennyksiä ja sarakkeita ei pidä tasata välinäppäimellä vaan viivaimella ja sarkaimella eli tökkäät viivaimeen sopivaan kohtaan desimaaliin tai oikeaan reunaan tasaavan tab eli sarkainmerkin ja itse tekstissä siirryt näin luotuun numerosarakkeeseen sarkainnäppäimellä. Jos viivaimessa on edellä joitakin vakiosarkaimia, niin ne voi riipiä pois vetämällä alas.
Nyt tekstissä ilmeisesti on tolkuton määrä välinäppäimen painalluksia, jotka kannattaa siivota turhina pois ja olla sitten ensi kerralla viisaampi ;-)Kiitos sinulle ammatti tekstinkäsittelijä ja toisille myös vähäpätöisistä vastauksista. Sen olen oppinut että välilyönnillä ei "huristella" Word- eikä paljonkaan muissa tekstinkäsittelyissä. Nyt alkoi desimaalit pysymään aisoissa. Kiitos vielä kerran ja lämmintä kesää!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1933971
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m921896Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek281572- 1651392
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut251266Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2121140- 391132
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?941109Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1291093Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell1951016