Vuokramökille koko kesäksi??

tettis

Haluaisimme vuokrata mökin koko kesäksi toukokuusta- lokakuulle Etelä- Suomesta ja järven rannalta - mutta mitähän maksaa?? Kertokaa mitä kannattaisi maksaa koko kesästä ja millaisin varustein? Onko kokemuksia - mahtaneeko löytyä?? Muutamaa olen kysellyt mutta kuivanmaan mökki jossain korvessa ei kiinnosta.

19

18029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • euroa

      viikko, eiköhän sillä löydy etelä-suomestakin. Jos menet vähä kauemmas, voi hinta hieman halventua.

    • mökkivuokralainen

      Olen vuokrannut kesäkaudeksi tai useammaksi vuodeksi mökin 100-200 km päässä Hgistä. Vuokrat ovat vaihdelleet 300 e/kk => 3600 e/v.Kaikki ovat olleet järven rannalla.

      Hintoja ja mökkejä ei voi vertailla, koska jokaisessa mökissä on yhtä hyvää ja toista pahaa. Omistajat ovat joko rahanahneita tai reiluja, mutta kaikkia yhdistää turhan myönteinen mielikuva vuokratarjonnastaan.

      Kannattaa ottaa huomioon ainakin seuraavat:
      - mitä muuta pitää maksaa vuokran lisäksi esim. takkapuut, käyttövesi, tiemaksu jnejne. Kirjoittakaa kaikki sovitut maksut ylös jollekin paperille ja molempien kuittaus alle
      - ketä asuu naapurissa esim. jos haet rauhaa tenttaa tarkkaan miten monta lasta lähimmällä mökillä on tai jos taas haluat itse pitää meteliä tarkista onko lähistöllä paljon pelkkiä pariskuntia
      - odottaako omistaja sinun tekevän pihatöitä ja sovi etukäteen mitä se pitää sisällään ettet ole pian pöllirumbassa mukana
      - tarkista asuuko omistaja lähellä, koska jotkut omistajat ovat hyvin sosiaalisia ja uskovat olevansa tervetulleita moikkaamaan tai napottavat kaffepannun kanssa odottamassa sinua joka käyntikerralla kylään
      - varmista, ettei omistajalla ole suuria suunnitelmia mökin rempan tai pihan suhteen koska jotkut tykkäävät touhuta vuokramökilläsi sinun ollessasi poissa esim.uusivat katon tai kaivavat koko pihan ylösalaisin eli maksat ihan turhasta häiriöstä
      - älä lupaudu vuokralaiseksi ja samalla mökin talkkariksi, jos omistaja etsii sellaisia sillä joudut joka tapauksessa maksamaan saman summan kuin jos et olisi talkkari eli vältä ns oravannahkakauppaa

      Mökkivuokrauksessa vallitsevat erittäin villit säännöt, siihen ei kuulu laatuluokitusta, kuluttaja-asiamies ei puutu ongelmiin jos et saa mustaa valkoisella paperilla, osa omistajista kiertää veroja ottamalla vuokran pimeästi yms.

      Jos jaksat kavuta kaiken edellä luetellun ylitse tulet nauttimaan mökkivuokrauksesta ja todennäköisesti olet tyytyväinen paikkaan. LÄhde pian liikkeelle, koska parhaat viedään jo nyt!

      Minulla on ollut ilmoitus useammassa paikassa netissä ja käyn aina katsomassa useampaa, niin sillä tavoin löydän parhaimman. Edelleenkin toimiva ilmoitus on myös Hesarin sunnuntaisivut.

      Onnea matkaan!

      • gb

        On meissä mökkien vuokraajien joukossa tavallaisiakin ihmisiä, joiden mielikuvat oman kohteen/kohteiden tarjonnasta ovat varsin realistisia. Yleisenä nyrkkisääntönä on että, mitä aiemmin joudut varauksen tekemään saadaksesi haluamasi ajankohdan sitä realistisempi kohteen vuokrahinta on. Halutut kohteet tulevat harvoin tarjolle viime hetken hinnoilla - vuokranantaj haluaa välttää sopimattomia vuokralaisia ja jättää kohteen mielummin vuokraamatta tai korkeintaan antaa sen edullisemmin niille joista on jo kokemusta.

        Vuokra-ajanpituudesta riippuen mökin vuokran päälle voi tulla kuluja ja velvoitteita.
        Lyhytaikaisessa vuokrauksessa nuo kulut on jyvitetty vuokraan kun taas pitkäaikaisessa sopimuksessa niitä yleensä käsitellään erillisinä.

        Ylipäätään on hyvä huomioida että mökkivuokrauksessa on monasti kyse kiinteistön, ei huoneiston, vuokrauksesta. Lähtökohtaisesti hintataso määrittelee paikan kuntotason; jonkun kohteen vuosivuokra on toisen kesäkuukauden vuokra.

        Monen vakituinen asunto on as oyssä jossa maksettava yhtiövastike kattaa kiinteistönhoidon kulu.
        Mökkikiinteistön vuokrauksen kohdalla näiden hoitamisesta sovitaan erikseen.

        Velvoitteista "pihatyöt ja talkkarinhommat" sovitaan monasti vuokralaisen tehtäviksi pidempikestoisessa esim. vuoden mittaisessa vuokrasopimuksessa.

        Hyvät suositukset edesauttavat pidempiaikasen vuokrasopimuksen solmimisessa.


    • Nimetön

      kannattaa ainakin kysyä mökkiä vuokratessa millainen ranta on .pelkkä matala,lapsiystävällinen ranta voi olla mutapohjainen, ällö kaislikkopöheikkö

    • tuuli-61

      Haluaisin vuokrata kesämökin koko kesäksi 2012 noin 50km etäisyydellä Kuopiosta. Oma ranta ja sähköt olis hieno juttu.

      • LiisaS

        Hei,
        Vuorkaan mökin vuodeksi Konnevedeltä. kts. Suomi24 Tori-sivulta!


      • tuuli-61
        LiisaS kirjoitti:

        Hei,
        Vuorkaan mökin vuodeksi Konnevedeltä. kts. Suomi24 Tori-sivulta!

        moi

        oletko jo saanut vuokralaisen.? Olisin kiinnostunut vaikka heinä-elokuu ja jos hyvä, niin vaikka seuraavaksi kesäksi koko ajalle.
        en löytänyt ko mökki-ilm suomi24 sivuilta.


      • paas tulla jo

        Katso www.siirtolapuutarha.com


    • mummeli

      haluaisin vuokrata kesämökin koko kesäksi 2012 noin 70km etäisyydeltä oulusta ona ranta ois hieno juttu

    • lautamökki

      Minulla olisi vuokrattavana vaatimaton kalastajamökki meren rannalla. Siisti ja remontoitu sauna on. Oma ranta ja laituri. Oma loiva rinnetontti n. 3500 neliötä. Ranta ruopattu. Ei sähköjä. Ei kaivoa. Pirusti kusiaisia. Ja tyynellä säällä sääskiä. Kolme kilometria huonokuntoista mökkitietä. Rauhallinen paikka, etelä-lounaan puoleinen ranta. Noin 150 km Oulusta etelään.

    • luonnon rauha

      minulla olis ylimääräinen mökki, hyvä hiekkaranta, sauna, aitta, vene . olen miettinyt vuokraamista 150e viikko sis saunapuut, kaasun,naapuriin 300m, ei hyttysiä matkaa helsinkiin 150 km , iso vesistö, pitäis vaan löytää hyvä vuokraaja , ilman että tuo mukanaan ongelmia

      • mökki.....

        minäkin olen miettinyt vuokraamista, mutta sukulaiset eivät halua maksaa ja vieraille en uskalla vuokrata.


      • mökkiä etsimässä

        Hei nimimerkki "luonnon rauha"

        Olisimme kiinnostuneita mökistäsi. Olemme etsineet mökkiä vuokralle suunnilleen tuon matkan päästä Helsingistä. Olemme luotettava ja rauhallinen reilu kolmekymppinen pariskunta. Jos mökki on vielä vapaana, niin tavoitat meidät tipi_ilmoitukset(at)yahoo.com


    • merikesä

      ¨halutaan vuokrata halpa merellinen/ tai järvimökki Turun läheltä NAANTALI, KAKSKERTA, MERIMASKU, KUSTAVI , TAIVASSALO,
      SÄHKÖ JA KAIVO OLTAVA TAI AINAKIN TOINEN, JA HINTA SIINÄ 2500-1500-1000E
      TERVEISIN VANHEMPI PARISKUNTA TURUSTA.

      [email protected]

    • Ei paha

      520€ / kk, koko kesä 419 € /kk UUSI mökki katso www.siirtolapuutarha.com

    • Kesäksi mökkiin

      Minä olisin halukas vuokraamaan rannallisen mökin kesäkuun alusta syyskuun loppuun Oulun läheltä. Olen viisikymppinen nainen, raitis ja savuton. Minulla on 2 aikuista koiraa jotka eivät tuhoa eikä hauku.

      En hae luksusta mutta perusasiat saisi olla.

      Tarjouksia voisi laittaa vuokra ym. pyyntöineen osoitteeseen [email protected]

    • Mökki kesäksi

      Haluan vuokrata rauhallisen mökin, jos mahd. mieluiten järven/meren rannalta, Noin max 150 km Helsingistä, raja ei tietenkään niin tarkka. Mökissä ei vierailisi eläimiä eikä myöskään "bailaavaa" porukkaa. En polta, en myöskään juo alkoholia. Mukanani oleilisi pieni vauva sekä pari 11-vuotiasta sekä ajoittain ystävättäreni. Olemme suomalaisia ja toimeen tarttuvia ihmisiä. Haluan vain kesällä kokea ääretöntä luonnonrauhaa kaukana Helsingistä kiireisen ja erittäin stressaavan vuoden jälkeen. Mökkiä etsin ajalle kesä-heinäkuu ja aikajanalla 2-6 viikkoa.

      tarjoukset [email protected]
      terv. Kata

    • Anonyymi

      Haluan vuokrata mökin 4 hengelle. Asun Espanjassa ja tarkoitus on viettää osa kesästä Suomessa Päijät-Hämeessä Vuokra-aika esim.15.7-30.8. Löytyisikö

    • Anonyymi

      Mulla on vanha 100-vuotias pientilan päärakennus vapaana Somerniemellä, 90 km Hgistä.
      Ota yhteys 0400-467707

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe