Vectra

Jaana

Tuossa alempana kyseli Heikki.L opel Vectran 1.6 moottorin käyttäytymisestä esim.ohitus tilanteessa,riittääkö voima koneessa? Eli jos jollain kokemuksia 1,6L vectrasta ni lisätietoja. Kiitos ;)

7

1136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janne

Voima riittää ainakin uudemmissa Vectra B-malleissa, joissa on lyhyehköt välitykset. Viitonenkin on ihan kelvokas ohitusvaihde eikä ainakaan maaston mäkisyys hyydytä kulkua.

Tämä muisteluina edellisestä autosta. Toki nykyinen GTS 2,2 liikkuu liukkaammin automaatista huolimatta tai sen ansiosta :)

• Veikkonen

Janne: Kuinka paljon/kauan olet GTS:llä ajellut, ja mikä on mielipide autosta? Miltä vaikkuttaisi laatu verrattuna b mallin Vectraan?

Olen käynyt kyseisen GTS mallin koeajamassa, ja sen perusteella erittäin tukeva ja ryhdikäs menopeli. Laatufiilis oli kyllä paremmin läsnä, kuin uutena hankitussa b mallin vectrassa koskaan.

• Janne
        Veikkonen kirjoitti:

Janne: Kuinka paljon/kauan olet GTS:llä ajellut, ja mikä on mielipide autosta? Miltä vaikkuttaisi laatu verrattuna b mallin Vectraan?

Olen käynyt kyseisen GTS mallin koeajamassa, ja sen perusteella erittäin tukeva ja ryhdikäs menopeli. Laatufiilis oli kyllä paremmin läsnä, kuin uutena hankitussa b mallin vectrassa koskaan.

Sain auton sopivasti juuri kesäloman kynnyksellä ja nyt mittarissa on rapiat 6000 km. Aiemmassakaan Vectrassa ei ollut sinänsä mitään laatuongelmia, mutta onhan tämä uusi vaikutelmaltaan ihan toiselta planeetalta. Tapoihini ei kuulu mittailla sovitusten tarkkuutta rakotulkilla, mutta saumat näyttävät siistimmiltä ja materiaalit tyylikkäiltä ja kestäviltä. Vanha Vectra pysyi kuopissakin natisemattomana n. 30 000 km, GTS:n kori tuntuu sen verran jäykältä, että odottaisin sen olevan kuin yhtä puuta paljon pitempään.

GTS on ajettavuudeltaan juuri minun makuuni, sopivan jäykkä alusta ja hyvä ohjaus. Sedan oli hiukan liian pehmeä, mielestäni C5:ta pehmeämpi. Automaatti toimii upeasti ja kulutuslukematkin ovat pysyneet alle 9 litran satasellä. Auto on myös varmasti hiljaisin hintaluokassaan.

Loppusuoralla valinnassa oli Mazda6, mutta nyttemmin olen tyytyväinen etten valinnut sitä. Alkuun viehättynyt ulkonäkö on siinä autossa kulunut harvinaisen nopeasti ja sisustuksen halpisstereo-look eritoten. GTS näyttää sen sijaan aina vain paremmalta, komea ja jykevä auto.

Mielihyvää tuo myös tieto siitä, että Opel on ottanut muinaisista ruosteongelmista oppia. Vi Bilägaren ruosterekisteri antaa autolle viisi tähteä, tätä uskaltaisi pitää kauemminkin ilman lisäsuojauksia.

• Veikkonen
        Janne kirjoitti:

Sain auton sopivasti juuri kesäloman kynnyksellä ja nyt mittarissa on rapiat 6000 km. Aiemmassakaan Vectrassa ei ollut sinänsä mitään laatuongelmia, mutta onhan tämä uusi vaikutelmaltaan ihan toiselta planeetalta. Tapoihini ei kuulu mittailla sovitusten tarkkuutta rakotulkilla, mutta saumat näyttävät siistimmiltä ja materiaalit tyylikkäiltä ja kestäviltä. Vanha Vectra pysyi kuopissakin natisemattomana n. 30 000 km, GTS:n kori tuntuu sen verran jäykältä, että odottaisin sen olevan kuin yhtä puuta paljon pitempään.

GTS on ajettavuudeltaan juuri minun makuuni, sopivan jäykkä alusta ja hyvä ohjaus. Sedan oli hiukan liian pehmeä, mielestäni C5:ta pehmeämpi. Automaatti toimii upeasti ja kulutuslukematkin ovat pysyneet alle 9 litran satasellä. Auto on myös varmasti hiljaisin hintaluokassaan.

Loppusuoralla valinnassa oli Mazda6, mutta nyttemmin olen tyytyväinen etten valinnut sitä. Alkuun viehättynyt ulkonäkö on siinä autossa kulunut harvinaisen nopeasti ja sisustuksen halpisstereo-look eritoten. GTS näyttää sen sijaan aina vain paremmalta, komea ja jykevä auto.

Mielihyvää tuo myös tieto siitä, että Opel on ottanut muinaisista ruosteongelmista oppia. Vi Bilägaren ruosterekisteri antaa autolle viisi tähteä, tätä uskaltaisi pitää kauemminkin ilman lisäsuojauksia.

Kiitos mittavasta vastauksesta. Totta tosiaan, että tuo GTS:n neutraalin jyhkeä ulkonäkö kestää aikaa paremmin, kuin esim. Mazda6:n enemmänkin sirot ja kauniit muodot.

Pahoittelen edellisen viestini tupla postausta, netti vähän jumissa... :)

• uki

Enpä ole 1.6 ajellut mutta tuskin on kovin häävi menemään kun 2L vectrakaan ei mikään tykki ole. 1.6 vectra ei ainakaan kiihdyttäessä pärjää 1,3 kadetille että kannattaa miettiä hankintaa jos maantieajoa on tiedossa. Hesas alkaa ohittamaan rekkaa niin hämeenlinnassa pääset ohi ;)

• 1.6

Kyllä tuolla 1.6l koneella kerkiää ihan hyvin tosin jos itse olisin autoa hankkimassa niin mielummi ostaisin 2.0i konellisen koska vääntöä tuleepi mukavasti lisää ja kulutus pysyy samana ellei jopa vähene.

Mieluisin namu olisi Vectra V6 koneella mutta näitä on todella harvassa...

• opeliks

a veccu 2.0 8v: 115 hv, 1-100 10.0, huipppu 198km/h ihan hyvät arvot

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      40
      2899
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2681
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      31
      1719
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe