Hobby hallin yhdistelmävaunut?!?

Temsa

Osaisiko kukaan kertoa yhdistelmävaunuista, että millaisia tuotteita on Hobby hallin myymät Carena Freeride tai ABC Pramy Lux -yhdistelmävaunut?
Kaikki kokemukset ovat tervetulleita. Lähinnä käyttöön liittyvät kiinnostavat, että kannattaako harkita hankintaa vai unohtaa. Hinnat on ainakin selvästi edullisemmat, kuin muilla tunnetuimmilla merkeillä.

7

4350

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sai Ruotsissa

tehdyissä testeissä "puhtaat" paperit. Testiä oli tehnyt Ruotsin Konsumentverket, eli kuluttajavirasto. Konsumentverketin ruotsinkielisillä sivuilla, www.konsumentverket.se, voitte itse lukea testin tulokset. Muut vaunut testissä oli Teutonia Prestige Duo, Brio Duo Compact ja Emmaljunga Ceros. Nämä vaunut eivät läpäiseet testin. Teutonia Prestige Duossa oli vakavimmat viat! Tämän takia päädyin itse ostamaan Carenan yhdistelmävaunut. Tähän asti olen ollut tyytyväinen ja iloisena olen myös voinut ostaa "loppurahoilla" muuta kivaa esikoiselleni. Vaunut ovat omasta mielestä tukevat mutta kuitenkin kevyet. Kuinka kulkevat lumessa ja sohjassa en voi valitettavasti vielä ottaa kantaa koska vaunut ovat juuri hiljattain tullut käyttöön. Vaunuthan on tosiaan edulliset jos vertaa johonkin 700€ Emmaljungaan jotka kuitenkaan ei ollutkaan niin hyvät testissä. Makuasia ja rahahan sen päättää mitkä vaunut ostaa mutta edullisella hinnalla sain omasta mielestä hyvät ja turvalliset vaunut!
      Noista ABC Pramy Lux vaunuista en voi valitettavasti mitään sanoa. Ehkä jollakin toisella lukijalla on omia kokemuksia tai mielipiteitä.

• pro2

Testissähän oli useita muitakin vaunuja kuin mainitsemasi. Yllättävää oli todellakin, että useat hinnaltaan edullisemmat eri ketjujen ja maahantuojien "kaupan omat merkit" menestyivät paremmin kuin meillä arvostetut merkit, jotka ovat hinnaltaan satoja euroja kalliimpia.
        Kalliit merkit "loistivat" turvallisuuspuutteillaan. Testissä menestyneitä, isoilla sopimusvalmistajilla teetettyjä vaunuja on Suomessakin eri merkeillä kaupan.

• ap.
        pro2 kirjoitti:

Testissähän oli useita muitakin vaunuja kuin mainitsemasi. Yllättävää oli todellakin, että useat hinnaltaan edullisemmat eri ketjujen ja maahantuojien "kaupan omat merkit" menestyivät paremmin kuin meillä arvostetut merkit, jotka ovat hinnaltaan satoja euroja kalliimpia.
        Kalliit merkit "loistivat" turvallisuuspuutteillaan. Testissä menestyneitä, isoilla sopimusvalmistajilla teetettyjä vaunuja on Suomessakin eri merkeillä kaupan.

Testissä oli toki useampi malli, mutta halusin saada esille sellaisen asian että kalliimmaat eivät aina ole turvallisin ja paras kun taas halpa ei välttämättä aina ole huonoin. Kun olen seurannut näitä keskusteluja näillä sivuilla niin aina kehutaan niitä kalliita merkkejä jotka tosiaan ovat kalliita monen lompakkoon. Nyt oli kerrankin puolueeton testi joka näytti että edullisempaan hintaan saa hyvät ja tuvalliset vaunut.
        Maahantuoja Carena vaunuille on sama ENG joka tuo Suomeen Brion vaunut.

• taska

carena merkki kannattaa unohtaa! on halpa joo,mutta eivät kestä esim renkaat ja kääntöaisa ja selkänoja on veemäinen saaha ylös. ei paljo nappase repiä selkänojaa ylös kun lapsi itkee..

• mamma2007

Meillä Carenan vaunut ja olen TÄYSIN tyytyväinen:D Selkä nojaa ei meilestäni ole mitään ongelmaa nostaa ylös... vähän kun työntää selkänojaa ylös ja sitten vetää siitä "raudasta" mikä siin välissä on niin hyvin nousee ei mitään ongelmaa vaikka meilläkin 11kg poika vaunuissa nojaa:) Renkaat meillä ihan uutena piti sellasta natisevaa ääntä ja ajattelin, että soitan maahantuojalle jos natina ei lakkaa parin päivän päästä. Ei tarvinnut koskaan soittaa:D Yksi huono asia on vaunuissa. kasaan laittaminen se on mielestäni yksi ja ainoa miinus! sellaset pikkuset klipsut pitää nostaa ylös jotka ovat melko jäykät ja kun niissä ei ole mitään nuppia päässä vaan sellanen metallinen pikku osa vaan! vaunut ovat kevyet lykätä, mutta ovat emmajungat kevyemmät, mutta ne ovat mielestäni hullun kevyet ja se etu pää nousee jos ihan vähänkin on painoa liikaa edessä esim, kun carenalla voi vaunuja työntää kauppakassi kädessä niin ei voi kyllä emmajungalla tehä heti on etupyörät ilmassa..:I
        Tämä oli mielipiteeni! Mutta sinulla on 14päivän palautus oikeus jos aijot vaunut tilata voit kokeilla kotona ihan rauhassa ja sit palautat jos et ole tyytyväinen...

• nasuliini 83

Hei.
      Mulla ollut brion kombi vaunut.Käytössä kahdella lapsella ja kohta saa kolmannen käyttäjän.

Matkarattaina käytössä oli ensimmäisellä lapsella carena sprintit,jotka myin pois,enkä koskaan kyllä enää carenan rattaita osta.
      Tuli harvinaisen selväksi miksi niissä on vain 6kk takuu :) (esim.brioissa takuu 2v,toki hintaakin on paljon enemmän)
      Kun takuuaika oli mennyt umpeen alkoivat rattaat puoltamaan toiseen suuntaan tosi pahasti niin että sai koko ajan kääntää takaisin,vaikka rattaat olivat olleet vain matkakäytössä,eivät siis jokapäiväisessä käytössä.
      Jousitustahan nuissa ei ollut ollenkaan.Muka mallin vuoksi oli mutta ei niistä mitään hyötyä ollut.

Nuista abc pramy lux vaunuista en tiedä.

Toivottavasti ovat parantaneet laatuansa.

Ja kun tuossa ruotsalaisessa testissä olivat muka ainoat jotka olivat päässeet läpi niin kyllä on tainnut olla hyvä testi.
      Kyllä meillä ainakin nuo briot on olleet niin tosi hyvät käytössä että luotan niihin ja meillä on myös brion tuplarattaat.

Että itse en kokemuksesta enää ostais mutta sehän on jokaisen omassa päätöksessä että ostaako sitten mitkä.
      Mutta suositella en kyseistä merkkiä voi.
      En tiedä onko nuo freeridet sitten samanlaiset.

• suosittelen!

minulla ollut hobbarista ostetut carenat käytössä vuoden ja mitään negatiivista en voi niistä sanoa!
      todella hyvät niin talvella kuin kesällä ja menee pieneen tilaan ym.
      hyvät työntää ja muutenkin todella hyvät!suosittelen:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1553
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      894
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe