Jos vaihtoehtoina on Gambia, Thaimaan Krabi tai Venetsuela, mihin menisitte? Lähinnä niiltä jotka ovat käyneet joissain näistä maista.. Marras/joulukuussa olisi tarkoitus lähteä!
Mihin mennä
18
3885
Vastaukset
- ja thaimaassa
thaimaassa kylläkin phuketissa, en krabissa, mutta tuli kuitenkin vähän reissattua ympäristössäkin.
Siis voin verrata Gambiaa ja Thaimaata, ja toivottavasti joskus jatkossa Venezuelaakin.
Gambian plussat:
- suht lyhyt lento
- aikaero olematon
- halpa hintataso
- ihanat rannat
- sopiva sää, ainakin tammikuussa
- "eksotiikkaa"
Miinukset:
- ylitungettelevat ihmiset
- ostosten teko mahdotonta
- malarialääkitys pitää ottaa ehdottomasti
(jos meette, ottakaa Malaron!)
Thaimaa plussat:
- myös edullista
- kaunein näkemäni saaristo, snorklailu, sukeltelu, merimatkat ykkösviihdettä!
- ystävälliset, vaan ei tungettelevat ihmiset
- halpaa ja helppoa shoppailua
- ihanaa ruokaa
Miinukset:
- näkyvä tyttö- ja poikakauppa, pedofiilit
- pitkä lento ja iso aikaero
Jos on aikaa vain viikko, sitten ehdottomasti Gambia. Mutta! Osa ei tykkää Gambiasta ollenkaan, mustaa miestä on mustanaan, ja ne kaikki tulee kättelemään, hetkenkään rauhaa ei ole turisteilla. Kannattaa ottaa myös selville sadetilanne tuohon aikaan, jos sataa,on myös moskiittoja.
Melkein ehkä enemmän tykkäsin kuitenkin Thaimaasta. Mutta, makuasioita. Kumpaankin voisin mennä uudestaan.- Reissuun..
Mitä tarkoitit tolla että Gambiassa ostosten teko on mahdotonta? Onko myyjät päällekäyviä, vai eikö ostosmahdollisuuksia ole? Olen kanssa itse käynyt Thaimaassa Phuketin alueella kahdesti ja pidän paikasta,mutta nyt mieli tekisi muualle esim.Gambiaan. "Ongelma" vaan on siinä että mukaan lähtee ystäväni jolle on periaatteessa ihan sama mihin mennään, mutta kun hän ei juuri ole ulkomailla reissannut, en sitten tahtoisi että heti ensimmäinen matka olisi pettymys. Ja Thaimaa ei sitä ole, sen tiedän. Mutta Gambiakaan ei välttämättä huono olisi.. Millaisia retkiä on (olen matkatoimiston sivuilta retkistä lukenut) mutta onko sellaisia mihin ehdottomasti kannattaisi mennä? Kiitos jos vielä viitsit vastata:)
- tai hyvin vähän
Reissuun.. kirjoitti:
Mitä tarkoitit tolla että Gambiassa ostosten teko on mahdotonta? Onko myyjät päällekäyviä, vai eikö ostosmahdollisuuksia ole? Olen kanssa itse käynyt Thaimaassa Phuketin alueella kahdesti ja pidän paikasta,mutta nyt mieli tekisi muualle esim.Gambiaan. "Ongelma" vaan on siinä että mukaan lähtee ystäväni jolle on periaatteessa ihan sama mihin mennään, mutta kun hän ei juuri ole ulkomailla reissannut, en sitten tahtoisi että heti ensimmäinen matka olisi pettymys. Ja Thaimaa ei sitä ole, sen tiedän. Mutta Gambiakaan ei välttämättä huono olisi.. Millaisia retkiä on (olen matkatoimiston sivuilta retkistä lukenut) mutta onko sellaisia mihin ehdottomasti kannattaisi mennä? Kiitos jos vielä viitsit vastata:)
Olin Gambiassa nyt keväällä ja ainutlaatuinen kerran elämässä koettava kohde jossa pääsee aitoon Afrikan fiilikseen kaikin puolin. Mutta ei mikään luksusta kaipaavan ja köyhyyttä kammoksuvan kohde. Mutta siltikin suosittelen menemään tämän kulutushysterian vastapainona. Shoppailtavaa ei ole muuta kuin rumpuja, puuesineitä ja batiikkia ja nekin kaukana suomalaisesta mausta. Eli täydellinen lomakohde pelkkään nautiskeluun ja lepoon ilman shoppailuja. Nähtävää riittää jos pitää luonnosta ja eläimistä.
Retkiä voi varata Suomesta käsin, mutta itse teimme retket sieltä varaten, jolloin edullisempaa ja yksilöllisempää (ei tarvinnut istua turistibussissa kohteesta toiseen vaan oman turistioppaan kanssa omalla taksilla - suosittelen). - ollut vastaa
Reissuun.. kirjoitti:
Tässä välissä ehätti jo joku toinen vastaamaan, ja olen samaa mieltä noista ostosmahdollisuuksista. Itse tarkoitin juuri sitä, että mitään ei voi mennä katsomaan kymmentä metriä lähempää tai olet ympäröity ja tinkiminen alkaa. Mitään hintaa ei sinulle edes kerrota alustavasti, ellet ole valmis tinkimään.
Mutta lauseesi, jossa kerroit ettei ystäväsi ole ennen matkaillut, ratkaisee mielestäni asian siten, että ei missään nimessä Gambiaan ekana kohteena. Meidän kanssa oli samaan aikaan ensikertalaisia, ja he eivät sitten poistuneet hotellista koko aikana. Mielestäni kannattaa aloittaa helpommasta kohteesta, sitä köyhyyttä ja yhteiskunnallisia asioita voi mennä sitten myöhemmässä vaiheessa katsoa. Jos haluat että matka on onnistunut takuuvarmasti, mene Thaimaahan. Osa rakastuu Gambiaan eka kerralla mutta väittäisin, että suurempi osa päinvastoin. EI EI EI ensikertalaiselle!!! - ensikohteeksi
ollut vastaa kirjoitti:
Tässä välissä ehätti jo joku toinen vastaamaan, ja olen samaa mieltä noista ostosmahdollisuuksista. Itse tarkoitin juuri sitä, että mitään ei voi mennä katsomaan kymmentä metriä lähempää tai olet ympäröity ja tinkiminen alkaa. Mitään hintaa ei sinulle edes kerrota alustavasti, ellet ole valmis tinkimään.
Mutta lauseesi, jossa kerroit ettei ystäväsi ole ennen matkaillut, ratkaisee mielestäni asian siten, että ei missään nimessä Gambiaan ekana kohteena. Meidän kanssa oli samaan aikaan ensikertalaisia, ja he eivät sitten poistuneet hotellista koko aikana. Mielestäni kannattaa aloittaa helpommasta kohteesta, sitä köyhyyttä ja yhteiskunnallisia asioita voi mennä sitten myöhemmässä vaiheessa katsoa. Jos haluat että matka on onnistunut takuuvarmasti, mene Thaimaahan. Osa rakastuu Gambiaan eka kerralla mutta väittäisin, että suurempi osa päinvastoin. EI EI EI ensikertalaiselle!!!Sorry että tulin väliin.
Olen samaa mieltä ettei kannata ensikohteeksi valita vaikkakin Afrikka voi viedä mennessään. Itse matkaillut aika lailla ja silti ensimmäinen päivä otti Gambiassa koville - mutta kaikkeen tottuu ja maan tavat oppii...
Mutta tosiaan jos shoppailu on kriteeri, niin ei Gambiaan - sieltä tulee hakea muuta matkailukokemusta. Muutoin kyllä suosittelen jos kaikki muu on jo nähty ja tuntuu samanlaiselta. - Matkalaiset.
ollut vastaa kirjoitti:
Mutta lauseesi, jossa kerroit ettei ystäväsi ole ennen matkaillut, ratkaisee mielestäni asian siten, että ei missään nimessä Gambiaan ekana kohteena. Meidän kanssa oli samaan aikaan ensikertalaisia, ja he eivät sitten poistuneet hotellista koko aikana. Mielestäni kannattaa aloittaa helpommasta kohteesta, sitä köyhyyttä ja yhteiskunnallisia asioita voi mennä sitten myöhemmässä vaiheessa katsoa. Jos haluat että matka on onnistunut takuuvarmasti, mene Thaimaahan. Osa rakastuu Gambiaan eka kerralla mutta väittäisin, että suurempi osa päinvastoin. EI EI EI ensikertalaiselle!!!En ole kanssasi samaa mieltä siitä, että ei missään nimessä Gambiaan ekana kohteena...Kävimme tosin 6 vuotta sitten kanariansaarilla, mikä oli meidän ensimmäinen ulkomaanmatka. Olemme (4henk.) nyt kaksi talvea peräkkäin olleet Gambiassa,ja ainakin meille just sopiva kohde.Ensimmäisellä kerralla meni kyllä pari päivää ennen kun "pystyi" nauttimaan lomasta,mutta sitten kahden viikon loma loppuikin kesken. Niin paljon oli kivaa katseltavaa,(mutta myös tietysti vähemmän kivaa, köyhä maa kun on.) ja niin paljon oli ihania ihmisiä mihin tutustuimme.
Mutta ei sinne kannata mennä, jos luulee että ei uskalla hotellista ulos,sitten ehkä kanriansaaret sopii paremmin. - Muska
tai hyvin vähän kirjoitti:
Olin Gambiassa nyt keväällä ja ainutlaatuinen kerran elämässä koettava kohde jossa pääsee aitoon Afrikan fiilikseen kaikin puolin. Mutta ei mikään luksusta kaipaavan ja köyhyyttä kammoksuvan kohde. Mutta siltikin suosittelen menemään tämän kulutushysterian vastapainona. Shoppailtavaa ei ole muuta kuin rumpuja, puuesineitä ja batiikkia ja nekin kaukana suomalaisesta mausta. Eli täydellinen lomakohde pelkkään nautiskeluun ja lepoon ilman shoppailuja. Nähtävää riittää jos pitää luonnosta ja eläimistä.
Retkiä voi varata Suomesta käsin, mutta itse teimme retket sieltä varaten, jolloin edullisempaa ja yksilöllisempää (ei tarvinnut istua turistibussissa kohteesta toiseen vaan oman turistioppaan kanssa omalla taksilla - suosittelen).Kävimme helmikuussa ensimmäisen kerran Gambiassa
(seurava matka jo varattu) ja ihastuimme ehdo-
tomasti. Muuallakin olemme matkailleet melko
lailla, ja luulen, että Gambiassa viehätti juuri
se, että se ei ole tyypillinen turistikohde. Jos
ostoksia haluaa tehdä, niin kyllä ainakin
Kairaba Avenuella oli kauppaa vieri vieressä:
Nokian kännyköitä, kameroita, kenkiä, vaatteita,
koruja, ostostkeskuksessa huonekaluja, lasten
vaatteita, matkalaukkuja ym. ym. Meille ainakin
aivan riittävästi löytyi ostamista.
Minä en niitä kauppiaita ollenkaan kokenut
vaivana, uskoivathan ne kun sanoi, ettei nyt
osta. Esimerkiksi Tunisiassa tai Egyptissä he
ovat paljon päällekäyvempiä.
Meille Gambia ehdottomasti - ainakin toistaisek-
si. Terkkuja kaikille Gambia-faneille. - "ei turistikohde"
Muska kirjoitti:
Kävimme helmikuussa ensimmäisen kerran Gambiassa
(seurava matka jo varattu) ja ihastuimme ehdo-
tomasti. Muuallakin olemme matkailleet melko
lailla, ja luulen, että Gambiassa viehätti juuri
se, että se ei ole tyypillinen turistikohde. Jos
ostoksia haluaa tehdä, niin kyllä ainakin
Kairaba Avenuella oli kauppaa vieri vieressä:
Nokian kännyköitä, kameroita, kenkiä, vaatteita,
koruja, ostostkeskuksessa huonekaluja, lasten
vaatteita, matkalaukkuja ym. ym. Meille ainakin
aivan riittävästi löytyi ostamista.
Minä en niitä kauppiaita ollenkaan kokenut
vaivana, uskoivathan ne kun sanoi, ettei nyt
osta. Esimerkiksi Tunisiassa tai Egyptissä he
ovat paljon päällekäyvempiä.
Meille Gambia ehdottomasti - ainakin toistaisek-
si. Terkkuja kaikille Gambia-faneille.Kuinkas noin voit sanoa??
Eihän koko Gambiassa olekkaan muuta kuin turisteja, hehän elävät PELKÄSTÄÄN turismista.
Todella vähän siellä on mitään ostettavaa, mitä ei täältäkin saisi, miksi menisin Gambiaan ostamaan kännykän. - Muska
"ei turistikohde" kirjoitti:
Kuinkas noin voit sanoa??
Eihän koko Gambiassa olekkaan muuta kuin turisteja, hehän elävät PELKÄSTÄÄN turismista.
Todella vähän siellä on mitään ostettavaa, mitä ei täältäkin saisi, miksi menisin Gambiaan ostamaan kännykän.että, kun menet Rodokselle tai Kanarielle tai Kyprokselle jne, joka koju on täynnä sitä samaa
tavaraa etkä oikeastaan tiedä, millä saarella olet.
Tiedän toki, että Gambia elää turismilla, pääelinkeino suorastaan, mutta mielestäni siellä on vielä jotain aitoa ja alkuperäistä tai ainakin omintakeista, josta pidin. Toki turismiin
panostetaan, mutta mielestäni ei vielä niin näkyvästi kuin jossain muualla.
Ja ne ostokset. En kyllä lähde minnekään muuallekaan "ostoksia" tekemään, en edes niitä halpoja nokialaisia enkä muutakaan roinaa. Gambiasta toin pari puuveistosta, koska mielestäni ne olivat ihan ok ja pari kaulakorua, joista ihan oikeasti pidin. Läpi kävelimme ne Kairaba Avenuen kaupat ja vähän muuallakin, meille asti olisi kyllä ostettavaa ollut, jos olisimme halunneet. Mutta yleensä haemme aina jotain muuta kuin kaappien ja hyllyjen täytettä kotiin. Gambiasta saimme sitä jotain muuta. - regee
tai hyvin vähän kirjoitti:
Retkiä voi varata Suomesta käsin, mutta itse teimme retket sieltä varaten, jolloin edullisempaa ja yksilöllisempää (ei tarvinnut istua turistibussissa kohteesta toiseen vaan oman turistioppaan kanssa omalla taksilla - suosittelen).Nyt on jo pakko kommentoida tähän ketjuun...
Siis mitä ostettavaa? Mitä sieltä pitäisi ostaa?
Jos matkamuistoja haluaa, niin niitähän sieltä saa joka paikasta.
Jos haluat ostaa esim halpoja muotikenkiä, niitä löytyy esim Serekundan markkinoilta.
Nythän on niin, että kun menette markkna-alueelle, pitäkää silmänne auki. Kaupat Gambiassa kun eivät näytä siltä, mihin suomessa olemme tottuneet, siis ulospäin. Sen rähjäisen pienen oven takana kun aukeaa kenkäfriikiin taivas...
Niitä pieniä rähjäisen ja vähemmän rähjäisen näköisiä kauppoja on toistakymmentä esim Serrekundassa. En tarkoita markkinoille "sisälle" menemistä vaan katu, esim poliisilaitokselle päin on täynnä upeita kenkä ja laukkukauppoja. Halvalla lähtee 200 dalasia pari ja mitä useemmat ostat sitä halvemmalla saat.
Banjulissa näitä kauppoja on vielä enemmän.
Senegambiassa on outlet,(kiinalaista raflaa vastapäätä) jossa myydään makeita muotifarkkuja 250 DLS pari.
Kaikki feikkilaukut, joita saat Taikuista löytyy samasta kaupasta eikä ole hinnoilla pilattu.
Paikalliset korusepät tekevät mitä tahansa koruja, joita vaan keksit pyytää ja valmiinakin tietysti löytyy makeita koruja.
Toreilta saat mausteet ym pilkkahinnoilla.
Ja Nokia kännyköihin kommentoisin seuraavaa.
Ne samat hevonv... kännykät, mistä täällä maksat itsesi kipeäksi saat Gambiasta alle puoleen hintaan... Olisko siinä vaikka syy ostaa Nokialainen, jos nyt sitä ostettavaa pitää olla.
Olen jo pitkään ihmetellyt, mitä te ihmiset tarkoitatte ostettavalla?
Voisiko joku kertoa tyhmälle blondille??
Eivätkö yllä mainitsemani tavarat ole ostettavaa?
Mitä ihmiset yleensä ostavat vieraasta maasta?
Matkamuistoja?
Batiikkia, puunaamoja, mausteita?
Ei kai nyt kukaan väitä, etteikö näitä Gambiassa olis nähnyt?
Kun tulee rohkeasti pois siitä turrebussista ja käyttää jalkojaan, löytää enemmän... jopa ostettavaa:) - Muska
regee kirjoitti:
Nyt on jo pakko kommentoida tähän ketjuun...
Siis mitä ostettavaa? Mitä sieltä pitäisi ostaa?
Jos matkamuistoja haluaa, niin niitähän sieltä saa joka paikasta.
Jos haluat ostaa esim halpoja muotikenkiä, niitä löytyy esim Serekundan markkinoilta.
Nythän on niin, että kun menette markkna-alueelle, pitäkää silmänne auki. Kaupat Gambiassa kun eivät näytä siltä, mihin suomessa olemme tottuneet, siis ulospäin. Sen rähjäisen pienen oven takana kun aukeaa kenkäfriikiin taivas...
Niitä pieniä rähjäisen ja vähemmän rähjäisen näköisiä kauppoja on toistakymmentä esim Serrekundassa. En tarkoita markkinoille "sisälle" menemistä vaan katu, esim poliisilaitokselle päin on täynnä upeita kenkä ja laukkukauppoja. Halvalla lähtee 200 dalasia pari ja mitä useemmat ostat sitä halvemmalla saat.
Banjulissa näitä kauppoja on vielä enemmän.
Senegambiassa on outlet,(kiinalaista raflaa vastapäätä) jossa myydään makeita muotifarkkuja 250 DLS pari.
Kaikki feikkilaukut, joita saat Taikuista löytyy samasta kaupasta eikä ole hinnoilla pilattu.
Paikalliset korusepät tekevät mitä tahansa koruja, joita vaan keksit pyytää ja valmiinakin tietysti löytyy makeita koruja.
Toreilta saat mausteet ym pilkkahinnoilla.
Ja Nokia kännyköihin kommentoisin seuraavaa.
Ne samat hevonv... kännykät, mistä täällä maksat itsesi kipeäksi saat Gambiasta alle puoleen hintaan... Olisko siinä vaikka syy ostaa Nokialainen, jos nyt sitä ostettavaa pitää olla.
Olen jo pitkään ihmetellyt, mitä te ihmiset tarkoitatte ostettavalla?
Voisiko joku kertoa tyhmälle blondille??
Eivätkö yllä mainitsemani tavarat ole ostettavaa?
Mitä ihmiset yleensä ostavat vieraasta maasta?
Matkamuistoja?
Batiikkia, puunaamoja, mausteita?
Ei kai nyt kukaan väitä, etteikö näitä Gambiassa olis nähnyt?
Kun tulee rohkeasti pois siitä turrebussista ja käyttää jalkojaan, löytää enemmän... jopa ostettavaa:)Hyvä Regee! Juuri näin. Olet pukenut sanoiksi kaiken sen, mitä itsekin ajattelen. Ostettavaa löytyy ja paljon, mutta ne kaupat pitää ensin löytää.
- "kevättä rinnassa"
Otanpa minäkin osaa tähän keskusteluun :)Pari vuotta sitten kävin venezuelassa ja upea paikkahan se oli; käsittämättömän kauniina siintelevä Karibianmeri houkutteli tällaisen kokemattomankin snorklaajan ihastelemaan uskomattoman värikästä elämää koralliriutoilla. Pienkoneella atollille, upea valkeana välkehtivä hiekkaranta, silmänkantamattomiin turkoosina kimaltelevaa vettä, upeita drinkkejä, tuoreita hedelmiä....aurinkoa. Nautiskelua parhaimmillaan.
Hotelli aivan mahtava, uusi ja puhdas. Ruoka ei saa erityismainintaa, sillä siitä en valitettavasti saanut mitään ihania "wau!"- elämyksiä, toisin kuin Meksikossa.
Ihania retkiä tuli tehtyä, jeeppisafarilla hiekkadyyneillä ym..
Iso hieno kauppakeskus, jossa oli jos jonkinmoista putiikkia. Eikä mitään "tarjoustaloja" vaan laadukkaita, suomen hintatasoon verrattuna kuitenkin edullisia kauppoja.
Luonto on sykähdyttävän kaunis, ainakin se minut lumosi.
Ja sitten verrokkiin Gambiaan...Ehkäpä se kertoo lukijalle jotain kun kerron käyväni siellä kahdesti vuodessa. Ja ei, epäilijöille kerrottakoon, että ei ole Gambialaista miestä. Eikä tule ;)
Mutta maa on vain jostain syystä lumonnut minut täysin. Köyhää ja karua. Iloisia, tungettelevia ihmisiä. Ei juuri mitään ostettavaa. Halpaa jos osaa ja jaksaa tinkiä. Kuitenkin Gambia on se paikka, johon palaan aina uudestaan ja uudestaan.
Ensikertalaiselle..? Hmmm... miksikäs ei, jos on elämänkatsomukseltaan avarakatseinen, suvaitsevainen. Sen jälkeen Venezuela ja Thaimaa varmaan tuntuvat luksukselta :)- tästä vinkistä
Nyt on pakko päästä Venezuelassakin käymään. Tosiaan Gambia lumoaa ja siinä on oma vetovoimansa. Jos itse menisin uudelleen, ottaisin ehdottomasti ratsastusvarusteet mukaan. Oli mieletöntä ratsastaa loputonta hiekkarantaa valkoisilla arabeilla - vinkkinä menijöille.
- snorklauksesta
tästä vinkistä kirjoitti:
Nyt on pakko päästä Venezuelassakin käymään. Tosiaan Gambia lumoaa ja siinä on oma vetovoimansa. Jos itse menisin uudelleen, ottaisin ehdottomasti ratsastusvarusteet mukaan. Oli mieletöntä ratsastaa loputonta hiekkarantaa valkoisilla arabeilla - vinkkinä menijöille.
hei, tuli vielä mieleen yksi miinuspuoli Gambiasta, jos sillä sattuu olemaan merkitystä kysyjälle: Siellä ei sukeltelu tai snorklailu ole ohjelmistossa. Vesi on liian sameaa voimakkaiden virtojen vuoksi.
Joten siinä suhteessa ainakin Thaimaa on parempi ja yhden kirjoittajan kuvauksen perusteella Venezuelakin.
Minäkin ratsastin Gambiassa rannalla, se oli mukavaa. Ja jos tykkää pienistä apinoista, niitä oli kiva seurailla. Jos haluaa nähdä isompia eläimiä, niin pitää lähteä 1 - 2 päivän safarille Senegambiaan.
Ja vielä plussakin tuli Gambiasta mieleen: jos on kiinnostunut linnuista, niin niitä siellä riittää, vaikkei uskaltaisi poistua hotellistakaan,niin näkee kymmeniä lajeja.
Ohjeita tulee, itsehän se ratkaisu on tehtävä sen perusteella, mitkä asiat itselle on tärkeitä. Ja tosiaan, jos haluaa luksusta ja rauhaa, niin sitä Gambiasta ei saa. (Olin itse Kairaba-hotellissa, joka oli siellä kyllä luxus) - Reissuun..
snorklauksesta kirjoitti:
hei, tuli vielä mieleen yksi miinuspuoli Gambiasta, jos sillä sattuu olemaan merkitystä kysyjälle: Siellä ei sukeltelu tai snorklailu ole ohjelmistossa. Vesi on liian sameaa voimakkaiden virtojen vuoksi.
Joten siinä suhteessa ainakin Thaimaa on parempi ja yhden kirjoittajan kuvauksen perusteella Venezuelakin.
Minäkin ratsastin Gambiassa rannalla, se oli mukavaa. Ja jos tykkää pienistä apinoista, niitä oli kiva seurailla. Jos haluaa nähdä isompia eläimiä, niin pitää lähteä 1 - 2 päivän safarille Senegambiaan.
Ja vielä plussakin tuli Gambiasta mieleen: jos on kiinnostunut linnuista, niin niitä siellä riittää, vaikkei uskaltaisi poistua hotellistakaan,niin näkee kymmeniä lajeja.
Ohjeita tulee, itsehän se ratkaisu on tehtävä sen perusteella, mitkä asiat itselle on tärkeitä. Ja tosiaan, jos haluaa luksusta ja rauhaa, niin sitä Gambiasta ei saa. (Olin itse Kairaba-hotellissa, joka oli siellä kyllä luxus)Kaikille ihanille immeisille, jotka antoivat vinkkejä eri kohteista. Tulimme nyt kaverin kanssa siihen tulokseen että lähdemme marraskuussa Thaimaahan ja sitten Gambiaan, saa nähdä vaikka se olisi jo ensi talvena, monta talvikuukauttahan tässä ihanassa Suomenmaassa on;) Hyviä matkoja ja aurinkoisia säitä kaikille reissulaisille:)
- matkat
Reissuun.. kirjoitti:
Kaikille ihanille immeisille, jotka antoivat vinkkejä eri kohteista. Tulimme nyt kaverin kanssa siihen tulokseen että lähdemme marraskuussa Thaimaahan ja sitten Gambiaan, saa nähdä vaikka se olisi jo ensi talvena, monta talvikuukauttahan tässä ihanassa Suomenmaassa on;) Hyviä matkoja ja aurinkoisia säitä kaikille reissulaisille:)
hyvä valinta. Gambiaa ja intiaa en ehkä suosittelisi minäkään ekaksi turistimatkaksi.
Thaimaan jälkeen kyllä jos haluaa.....voi olla että käy niin kuin monelle muullekin, että takaisin uudestaan thaimaahan.
- Gambiaan verrattuna
Thaimaa on todellinen paratiisi maan päällä, kunhan välttää pahimmat seksiturismialueet. Hintataso Thaimaassa on alhainen, ilmasto, luonto, vedet ja rannat aivan upeita. Ruoka taivaallisen hyvää ja maukasta. Ihmiset todella ystävällisiä. Lentomatka pitkä ja aikaero suuri.
Gambiassa on kallista ja ruoka hotellialueilla britiläiseen tyyliin täysin mautonta. Todella halpaakin siellä voi olla, mutta laatu voi olla mitä tahansa. Luonto periaatteessa kaunista, mutta pääasiassa vain köyhyyttä näkyvissä. Ihmiset eli ne bumsterit megalomaanisen rasittavia. En missään nimessä tai missään oloissa suosittele ensimmäiseksi kohteeksi. Aikaero pieni ja lyhyehkö lentoaika. Allasvesi jouluaikaan kylmää.- suunnilleen sama
kuin Thaimaahan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324451Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252345Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene142337Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su512108- 321667
Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731466Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321451- 661274
- 821231
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?401084