Moikka,
Olen ajatellut kirjoittaa nyt syksyllä 2008 biologian, mutta onkohan se liian vaikee? Onko kukaan muu ajatellut sitä kirjoittaa? Ja jos on niin millaiset luku suunnitelmat teillä on? Onko hyviä numeroita biologian kursseista ja oletteko käyneet kaikki mahdolliset kurssit?
Yo- kirjotukset, Biologia
10
6746
Vastaukset
- tänä keväänä kirjoittanut abi
Vaikeustaso riippuu ihan itsestäsi. Jos olet kursseista saanut hyviä, niin todennäköisesti myös kirjoitukset menevät kohtalaisesti. (ei kuitenkaan aina, mutta jotakin se siitä kertoo)
Itsellä on tullut kursseista ysejä ja tulikin sitten kirjoitettua bilsa nyt keväällä. Ällää näin alustavasti odotellaan...:)
Fakta on se, että mitään et saa ilmaiseksi. Käytännössä tämä tarkoittaa lukemista, lukemista ja lukemista. Onnea kaikille tuleville abeille!- kalle
Okei, onnittelut hyvästä tuloksesta. Itsellänikin on 8-10 numerot, mut en silti ole varma pitäskö kirjottaa, vaikka tykkään aineesta todella? Luulen että jaksaisin lukea kohtalaisesti, mutta kun vaikka siihen yo-kokeisiin lukisi paljon kysymykset on aina ihan semmosia että ei välttämättä vastausta löydy kirjasta? Luitko muitakin kirjoja kuin Bios sarjaa yms..? Muutkin saa vastata =)
- ---
kalle kirjoitti:
Okei, onnittelut hyvästä tuloksesta. Itsellänikin on 8-10 numerot, mut en silti ole varma pitäskö kirjottaa, vaikka tykkään aineesta todella? Luulen että jaksaisin lukea kohtalaisesti, mutta kun vaikka siihen yo-kokeisiin lukisi paljon kysymykset on aina ihan semmosia että ei välttämättä vastausta löydy kirjasta? Luitko muitakin kirjoja kuin Bios sarjaa yms..? Muutkin saa vastata =)
Minä kirjotin bilsan myös nyt keväällä ja ei kaduta yhtään. Itse luin vaan bilsan kurssien kirjat enkä muutenkaan ottanut mitään suuria paineita aiheesta (en tule tarvistemaan bilsaa jatko-opinnoissani), vaikka olin saanut lukion kursseista 8-10 numeroita. Nyt odottelen M:ää ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin en lukehut kuin puolitoista viikkoa kunnolla, kun oli muut kirjotukset ohi.
Jos mietityttää, niin kirjoita bilsa ylimääräisenä. Siten et häviö mitään vaikka et edes pääsis läpi (uskon kyllä että pääset noilla numeroilla). Jos et kirjota bilsaa, se voi jäädä lopulta harmittaan. Ois ainakin mua jäänyt, koska minäkin epäröin aika paljon ennen kun päätin kirjottaa sen (bilsa oli se ainoa aine, jota pelkäsin kirjoittaa). Kyllä se loppujen lopuksi sujuu ihan hyvin!
Onnea kirjoituksiin ;) - abiiii
kalle kirjoitti:
Ylioppilaskirjoituksiin riittää kyllä aivan hyvin koulussasi käytetty kirjasarja. Ylioppilaskirjoitusten tehtävät nimittäin laaditaan eri kouluissa käytettyjen kirjasarjojen perusteella.
Perustehtäviin löydät aivan varmasti vastauksen kirjoistasi, samoin kuin jokereihinkin. Ainoa mikä erottaa jokerin perustehtävästä, on se, että sinun tulee hyödyntää ja soveltaa myös muiden oppiaineiden tietoja vastauksessasi. Plussaa jokereissa tulee tietenkin myös siitä, että osaat joitakin detalji-tietoja, vaikka sitten koulukirjojen ulkopuolelta. Ilman jokeritehtäviäkin voit saada kiitettävän arvosanan. (E-L)
- iris
Itse kirjoitin bilsan myös syksyllä, lähinnä hetken mielijohteesta. Kävin 4 kurssia, jätin sen ympäristöekologian kurssin (nro 4) väliin kun ei aihe hirveästi kiinnostanut. Aloitin varsinaisen pänttäämisen pari viikkoa ennen kirjoituspäivää (heh, vaikka piti olla koko kesäloma aikaa opiskella) ja ihan kohtalaisesti se menikin, tuli C. Sain tehtävistä keskimäärin 3-4 pistettä jokaisesta, mutta täytyy olla tyytyväinen kun niin huonosti olin valmistautunut.
Eli jos syksyllä aiot jotain kirjoittaa, niin ainakin reaaleista bilsa on suht. "kevyt" eikä liian vaikea. Riippuu tietysti myös siitä, mitkä aineet itseäsi kiinnostavat.- kalle
Okei, kyllä mä nyt kiitos teidän avuliaiden mielipiteiden olen päättänyt sen biologian kirjoittaa, joten täytyypäs nyt kesällä aloittaa kova lukeminen ja treeni. Sittenpä nähään miten meni! =)=)=)=)=)
- Minäkin kirjoitin
kalle kirjoitti:
Okei, kyllä mä nyt kiitos teidän avuliaiden mielipiteiden olen päättänyt sen biologian kirjoittaa, joten täytyypäs nyt kesällä aloittaa kova lukeminen ja treeni. Sittenpä nähään miten meni! =)=)=)=)=)
Biologia ei aineena - jos se vähäänkää kiinnostaa - ole vaikea kirjoitettava. Itse repäisin ämmäm (syksyllä uusimaan) enkä rehellisesti sanottuna lukenut paljon yhtään. Ykkös ja kakkoskurssin kirjat luin läpi, kolmosesta katsoin otsikot, ja siinä se. Viitoseen en edes koskenut, ja nelonen on jo aiheena inhokkini (ihmisbiologia) niin pari iltaa sen lukemista ajateltuani hylkäsin koko ajatuksen. Kolmoskurssi (ympäristöekologia) on aivan turha, koko kirjassa nyt mitään opiskeltava edes ole.
Tarinan opetus: keskinkertaisiin arvosanoihin yltää jo kurssien perusteella, hyvät vaativat panostusta. Kirjoita kuitenkin, et mitään menetäkään. - kalle
Minäkin kirjoitin kirjoitti:
Biologia ei aineena - jos se vähäänkää kiinnostaa - ole vaikea kirjoitettava. Itse repäisin ämmäm (syksyllä uusimaan) enkä rehellisesti sanottuna lukenut paljon yhtään. Ykkös ja kakkoskurssin kirjat luin läpi, kolmosesta katsoin otsikot, ja siinä se. Viitoseen en edes koskenut, ja nelonen on jo aiheena inhokkini (ihmisbiologia) niin pari iltaa sen lukemista ajateltuani hylkäsin koko ajatuksen. Kolmoskurssi (ympäristöekologia) on aivan turha, koko kirjassa nyt mitään opiskeltava edes ole.
Tarinan opetus: keskinkertaisiin arvosanoihin yltää jo kurssien perusteella, hyvät vaativat panostusta. Kirjoita kuitenkin, et mitään menetäkään.Okhei kiitti neuvoista =). Tuli vielä semmonen mieleen,että kirjotitko mitään toista reaaliainetta syksyllä sen biologian lisäksi, kuten esim. terveystietoa, joka liippaa aika läheltä bilsaa, ainakin just sitä ihmiskurssia?
- nimimerkki
kalle kirjoitti:
Okhei kiitti neuvoista =). Tuli vielä semmonen mieleen,että kirjotitko mitään toista reaaliainetta syksyllä sen biologian lisäksi, kuten esim. terveystietoa, joka liippaa aika läheltä bilsaa, ainakin just sitä ihmiskurssia?
En nyt keväällä muuta kirjoittanut, mutta syksyllä olisi tarkoituksena terveystieto tuohon uusinnan kaveriksi ottaa (:
Jos jotain muuta luettavaa kurssikirjojen lisäksi halajat, ehdottaisin Dawkinsin teosta Geenin itsekkyys. Tosi mielenkiintoinen, ja tulee kuin huomaamatta kerrattua tärkeimpiä termejä liittyen etenkin kakkos- ja viitoskursseihin. Toimii ainakin minulla sellaisena "kevyempänä" luettavana, kun itse kurssikirjat alkavat tylsistyttämään :D - kalle
nimimerkki kirjoitti:
En nyt keväällä muuta kirjoittanut, mutta syksyllä olisi tarkoituksena terveystieto tuohon uusinnan kaveriksi ottaa (:
Jos jotain muuta luettavaa kurssikirjojen lisäksi halajat, ehdottaisin Dawkinsin teosta Geenin itsekkyys. Tosi mielenkiintoinen, ja tulee kuin huomaamatta kerrattua tärkeimpiä termejä liittyen etenkin kakkos- ja viitoskursseihin. Toimii ainakin minulla sellaisena "kevyempänä" luettavana, kun itse kurssikirjat alkavat tylsistyttämään :DKiitos hyvästä vinkistä, täytyypä pistää korvan taakese hautumaan, että jos sitä nyt kesällä sitten jaksaisi sen lukea. =) Mutta mukavaa kesää ja muistakaa rentoutua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872