Olen tyrmistyneenä lukenut täällä, että moni luistaa koiraverosta! Esitänkin, että koirille laitettaisiin jonkinlainen hyvin erottuva veromerkki, jotta me rehelliset veromme maksavat koiranomistajatkin näkisimme ketkä eivät maksa veroa, ja voisimme häätää sellaiset omistajat koirineen pois esim. koirapuistoista.
Veromerkki
6
1397
Vastaukset
- ai niin ku
Vai sillä tavalla, että jos ihminen ja koira, jotka ovat kaupungissasi vierailulla sellaisesta kaupungista, jossa ei tarvitse maksaa veroa... Niin sinäkö meinaat häätää sellaisetkin ihmiset pois koirapuistosta? Hahaha. Vai alatko poliisin kanssa tutkimaan, onko kyseinen parivaljakko kotoisin kaupungista jossa täytyy maksaa veroa vai ei? :D
- PK-Collikoira
..meidän kunnassa esimerkiksi ei peritä koiraveroa, ja koska suomessa saa liikkua vapaasti, minulla ja koirallani on täysi oikeus käydä myös Helsingin koirapuistoissa. Kas kun et vaadi rahastajaa koirapuiston portille :D
- niille ihmisille
jotka eivät maksa muitakaan veroja pitää tatuoida merkki otsaan.Koiraveron keräyksestä on enemmän menoja kun tuloja.
- veromerkki
tai jotain muuta mihin ne koiraverot sitten suosiolla kuluisivat. Eikös nuo verot muutenkin ole aika mitätön summa monen kunnan kassassa?
- hyvää päivää
Suomessa on kuntia jotain 350kpl. Jokainen kunta päättää itse periikö veroa vai luopuuko, erittäin voimakas trendi on ollut luopua koko koiraverosta. Hiatorialinen muinaisjäänne.
Suomessa lienee jäljellä enää 10-20 kuntaa joissa koko veroa edes peritään.
Jotain koiraveromerkkejä on käytetty viimeksi lähes 30 vuotta sitten. Sen jälkeen ei sellaisia ole enää ollut olemassakaan. Nyt on siis jo koko verokin jäämässä pois.
Tämän koko palstan voisi siis turhana lopettaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin
Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän502672Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella
👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h792278Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on31661En tiedä mitä olet mulle
Rakkauteni,ihastukseni,pakkomielteeni,mitä lie. Jokatapauksessa ajattelen sinua päivittäin lämmöllä ja haluan toivottaa511160Ukrainan raukkamainen isku Moskovaan.
Pitikö isku tehdä juuri jouluna.Siinä saattoi jäädä joku lapsi isättömäksi.Kyseessä ei edes sotilaskohde.2791003On mullakin
Sua ikävä. En vain pysty siihen mitä toivot. Siksi toivon joskus että voisin vain olla hetken lähelläsi49957- 69874
- 15864
Ikävä edelleen sinua
Tänään tunnen sen vahvasti. Kaipaan sinua elämääni. En haluaisi heittää hukkaan sitä mitä meillä oli, mutta ollaan aja19779Sekaisin ihastuksesta
Oletko mennyt joskus sekaisin ihastuksesta? Miten se on näkynyt, tuntunut tai saanut sinut käyttäytymään? Onko jotain, m54751