taka-akselin poikittaistuki

veskul

96-vuoden meganestani näyttää tulleen tiensä päähän taka-akselin alapuolella oleva poikittaistukivarsi (vai mikä tämän osan oikea nimi onkaan?)
Mistähän kyseisen poikittaistuen saisi ostettua varaosana, vai pitääkö itse ruveta sahailemaan sitä jostain sopivasta profiilista.
Mahtaakohan tuo poikittaistuki olla edes alustan alkuperäisosa, vai onkohan se jonkun aiemman omistajan epätoivoinen aloitus alustan tuningille? Katsastusmiestä ei ainakaan haitannut sen reiät ja ruosteet.

6

1018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vigane mod

Joutuu ostamaan koko taka-akselin, hinta noin 500 e paikkeilla. Zekkaa ulos romikset, varaosahaku, relluilijoiden kerho, muut haut, tai sitten ulkomailta netin kautta. Relluissa on tunnetusti surkea jousitus.

• veskul

No en oo uusimassa koko taka-akselia tuon takia. Jos ei tuon poikittaistuen uusinta muuten onnistu, niin sit otan rälläkän kauniiseen käteen ja teen siihen itse vastaavan osan. Tuo näyttäisi olevan aivan tavallista teräsprofiilia, joka on kiinni alustassa kahdella mutterilla.

• break2000
        veskul kirjoitti:

No en oo uusimassa koko taka-akselia tuon takia. Jos ei tuon poikittaistuen uusinta muuten onnistu, niin sit otan rälläkän kauniiseen käteen ja teen siihen itse vastaavan osan. Tuo näyttäisi olevan aivan tavallista teräsprofiilia, joka on kiinni alustassa kahdella mutterilla.

Katsastussetä määräsi minun break2000:ssa vaihdettavaksi tuollaisen puhkiruostuneen poikittaistangon. Tanko oli sellaista kantikasta "huonekaluputkea" ja sellainen löytyi alkuperäisvaraosana merkkihuollosta n. 30-40 eurolla.

• ruippalainen

sen saa tehdä itsekkin. uusi olisi takakontissa mutta mutterit on aavistuksen tiukassa ja alkaa keinot olemaan jo aavistuksen vähissä millä irtoisi ilman vahinkoja.

• Meksu ykkönen

Onhan ne tiukassa. Itse suihkuttelin edellisenä päivänä ruosteirroitinta vähän herkistämään paikkoja. Kierteessä saattaa olla myös kierrelukitetta. Tavallisella räikällä ei inahtanutkaan, mutta tuommoisella vanhan mallin momenttiavaimella, missä on pitempi varsi, niin narahti aika helposti auki.

Kannattaa vähän nytkäyttää tai kopauttaa vääntimen vartta, niin saa alkuun. Tasaisesti vääntämällä ei vaan tahdo voima riittää. Maltilla valittu jatkovarsi helpottaa hommaa. Räikkä ei välttämättä tykkää kopauttelusta.

• rellusti12

Toi poikittaistanko maksaa 30€ autosalvassa, joka myy rellua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      243
      4629
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3065
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1753
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      80
      1456
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe