Hyi että hävetti koko paskareissu!Toimittaja oli kyllä töppö mutta hävetti kun P:saaressa ei puhuttu suomea.Tai sitten puhuttiin NIIN rootsinpeelle että hyi.KAMALAN NOLOA!Hyi hyi hyi...
Paskareissu
10
1966
Vastaukset
- baketbennes
Ihan oikean kuvan anto ohjelma kaupungista,sopiva nimikin ei oo meno muuttunu miksikään näemmä
- fgfhhrr
paska mikä paska paikka ja ihmiset samoin paskoja...mitäs sitä kiertelemään
- HurriJuntti
Pietarsaaressa en ymmärrä mikä ongelma siinä on jos ei osaa tai halua puhua suomea, sehän on oma ongelma eikä naapurin tai PaskaAivo toimittajan ongelma.Tämä kyseinen toimittaja oli hyvä esimerkki minkälainen on oikein tyypillinen suomalainen JunttiUrpo joka ei ole nuorena poikana muuta nähnyt kuin hevson persettä Hyvinkäällä..hehe..jatka vaan Ari PaskaAivo samalla tyylillä niin pääset vielä pitkälle...pian olet varmaan SUB-teeveen toimitusjohtaja...onko siellä kaikki muutkin samanlaisia paskaaivoja ??
- .............
HurriJuntti kirjoitti:
Pietarsaaressa en ymmärrä mikä ongelma siinä on jos ei osaa tai halua puhua suomea, sehän on oma ongelma eikä naapurin tai PaskaAivo toimittajan ongelma.Tämä kyseinen toimittaja oli hyvä esimerkki minkälainen on oikein tyypillinen suomalainen JunttiUrpo joka ei ole nuorena poikana muuta nähnyt kuin hevson persettä Hyvinkäällä..hehe..jatka vaan Ari PaskaAivo samalla tyylillä niin pääset vielä pitkälle...pian olet varmaan SUB-teeveen toimitusjohtaja...onko siellä kaikki muutkin samanlaisia paskaaivoja ??
Mitenkäs sinä olet menestynyt?
- Kääpä
Toimittaja sanoi olevansa hieman pettynyt siitä, että kaupunki oli itse asiassa muita ohjelmassa esiteltyjä paikkoja kauniimpi. Ohjelma antoi Jeppiksestä oikeastaan aika viihtyisän kuvan. Ainut kielteinen asia, jota ohjelmassa korostettiin, oli tämä kielikysymys, jota ohjelmassa vieläpä turhankin paljon alleviivattiin. Varmaankin oli toimittajalta ihan tietoinen valinta, että yhtään äidinkielenään suomea puhuvaa ei haastateltu. Mutta uskoisin, että Pietarsaaren miljöö sai sen verran myönteistä julkisuutta, että sillä voi olla jopa matkailullistakin merkitystä. Ja sitä paitsi tämä kielitaidottomuus korostaa vain eksotiikkaa - olisi kuin ulkomailla kävisi.
- jep jep
Joo aivan samaa mieltä olen. Ei kyllä yhtä paskaks haukuttu kuin muita ohjelman kaupunkeja... ja täytyy muistaa että paska-ari on itse Hyvinkäältä ;)
- lordijimi
Tais olla Jaakon päivien aikaan kuvattu,eihän Pietarsaares muuten oo noin paljon ihmisiä liikenteessä
Sen verran hyvän kuvan tuo ohjelma antoi Pietarsaaresta ja sen kauniista tytöistä, että ehkäpä ensi kesänä pistäydyn jaakon päivillä,ties vaikka näkis tuttujakin
Eikä haittaa ruotsin kieli olenkaan kivempi kuunnella sitä kuin härmäläisten mongerrusta
- ............
Pietarsaaressa käydessäni en juurikaan kuule Suomenkieltä puhuttavan.
- Cheste
En puhuttiin suomea kuitenkin jonkin verran. Joskus jopa asiaa. Onkohan syy poismuutossa? Mahdollisuuksia on rajallinen määrä ja suomenkieliset ovat saaneet hakea mahdolisuuksia muualta. Paljon on lähtenyt suomenkielisiä myös Ruotisiin, joten eivät kaikki niin kauhean allergisia ole tälle Ari "Paska" Peltosen kauhistelemalle ruotsillekaan. Tosin ihan huumorilla ja kieli poskella hän noita hommia vetelee "easy money" -tyylin.
Mutta onko tämä kieliasia sittenkään mikään suuri ongelma. Ihmiset puhuvat sitä kieltä, mitä ovat sattuneet oppimaan. Jotkut puhuvat useampia kieliä, jotkut vain yhtä ja sitäkin vaihtelevalla menestyksellä. Jos ihminen on hyvä ihminen, niin eihän kielellä ole väliä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855