Hei!
Osaisiko joku kertoa mihin kaikkialle minun pitää itse ilmoittaa uusi sukunimeni?
Sukunimi...
9
2211
Vastaukset
- Myös tuore vaimo
Mä olen miettinyt aivan samaa, tähän mennessä Kela ja pankki ovat ainoat johon uusi sukunimi on automaattisesti mennyt ja Kelasta on tullut uusi kortti. Luulenpa että kaikkiin muihin pitää itse ilmoittaa. Ainakin Radiolinjalle piti. Sen mitä olen muilta kuullut niin esim. terveyskeskus ei nimenmuutoksesta saa tietoa. S-ryhmän jäsenrekisteriin soitin niin heillä uusi nimi oli mutta eivät automaattisesti lähetä uutta korttia. Pankkikorttikaan ei tule automaattisesti uudella nimellä vaan pitää käydä tilaan.
Menin naimisiin noin kuukausi sitten joten itsekin vielä pähkäilen näitä asioita. Jos sul on ajokortti niin muistathan hommata uuden ajokortin 3 kuukauden sisällä, tulee sakkoo jos ajelet vanhalla 3kk jälkeen.- Tuore vaimo
Mä en oo saanu Kelasta uutta korttia ainakaan vielä. Tosin häistä on vasta reilu 2 viikkoo. Jaa, että uus pankkikortti pitää ite tilata? Mix ne ei voi uusia sitä suoraan, kun kerta saavat muutenkin tiedot suoraan? Kai se on taas joku juttu...
Ajokortista mun ei tarvi huolehtia, sillä oon vasta autokoulussa. Mutta en tienny tollasesta 3 kk:n jutusta. Passi pitäis varmaan mennä uusiin kuitenkin... Maksaakohan (sekin) jotain?
Joku fiksu vois kirjottaa kirjan nimenvaihdoksesta! Ja se annettais vaikka vihkiraamatun välissä, niin säästyis monelta vaivalta... Plussakortin sain ilmottamalla netin kautta (ne soitti ja varmisti viä...). - Vaimo
Tuore vaimo kirjoitti:
Mä en oo saanu Kelasta uutta korttia ainakaan vielä. Tosin häistä on vasta reilu 2 viikkoo. Jaa, että uus pankkikortti pitää ite tilata? Mix ne ei voi uusia sitä suoraan, kun kerta saavat muutenkin tiedot suoraan? Kai se on taas joku juttu...
Ajokortista mun ei tarvi huolehtia, sillä oon vasta autokoulussa. Mutta en tienny tollasesta 3 kk:n jutusta. Passi pitäis varmaan mennä uusiin kuitenkin... Maksaakohan (sekin) jotain?
Joku fiksu vois kirjottaa kirjan nimenvaihdoksesta! Ja se annettais vaikka vihkiraamatun välissä, niin säästyis monelta vaivalta... Plussakortin sain ilmottamalla netin kautta (ne soitti ja varmisti viä...).Joo kyllä uudesta ajokortistakin on se 40 euroa maksettava... Itselläni vuosi sitten sama tilanne.
Onnea teille avioliiton johdosta!! Onnea, iloa, rauhaa ja PALJON RAKKAUTTA teille!! :) - Myös tuore vaimo
Tuore vaimo kirjoitti:
Joku fiksu vois kirjottaa kirjan nimenvaihdoksesta! Ja se annettais vaikka vihkiraamatun välissä, niin säästyis monelta vaivalta... Plussakortin sain ilmottamalla netin kautta (ne soitti ja varmisti viä...).Mä sain uuden kelakortin reilu viikko häiden jälkeen. Kyl mäkin hiukan sitä pankkikortti asiaa ihmettelin, en ois muuten tienny mutta mulla oli muita asioita pankissa niin samalla kysäsin. Kyllä, passikin maksaa, muistaakseni 41,30€. Kivaa rahastusta =) No ei auta muuta kun maksella.
Mä luulen et mulla alkaa nyt kaikki tärkeimmät jutut oleen hanskassa tän nimi asian kanssa. Kai tossa vielä jotain ilmaantuu et mihin pitää ilmottaa mut kerkeehän niitä sit hoitaan kun on ajankohtaista. Onnex sentään kaikki tärkeet hommat sain hoidettua.
Olis tosi hyvä juttu jos jostain sain jonkun listan noista paikoista...kai joku sellasen joskus tekee mut meille liian myöhään =) - Mies
Exäni ajeli vanhalla kortilla 6 vuotta ja varmaan ajelee edelleen.
- häähullu
Mies kirjoitti:
Työkaverini meni kymmenen vuotta sitten naimisiin ja sen ajokortissa on vielä sen tyttönimi....Eikä sakkoja ole tullut...
- Myös tuore vaimo
Mies kirjoitti:
sun exälläs on sit käyny hiton hyvä tuuri. En mäkään tota 3kk juttua muuten tietäis mutta siskoni sattui saamaan sakot siitä. Hänelle sanottiin silloin että kolmen kuukauden sisällä pitää vaihtaa jos sukunimen muuttaa.
- Mrs.
Kiitos tiedoista!
- weeperi
ajokortti pitää käydä tilaa mut ei siitä saa sakkoja jos ajelee vanhalla... Ei kukaan suo voi pakottaa esim.. jos rahatilanne ei anna myöten.. itse onneksi sain uuden.. onhan se hieno... kelasta pitää tulla uus kortti mut ei ole viel saapunu ja naimisissa yli kk jo ollut..
S-etukortin kävin tilaa uuden..
Terveyskeskukseen mulla ainaki oli menny uusi tieto...
Lehtiin vaihtaa uusi nimi..
Mut ajan kans kerkee vaihtaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h282849Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062641Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv262353Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141483- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958