Ollessani keikalla eräässä mikkeliläisessä baarissa tässä jonkin aikaa sitten tapahtui sen verran mielenkiintoisia, että ajattelin kirjoittaa tarinan tännekin. Kyseessä oli yrityskeikka; varsinaista bänditoimintaa ko. baarissa on melurajan vuoksi nykyään hyvin vähän. Sanottakoon nyt vielä erikseen, että rahtuakaan sepitettä tässä jutussa ei ole; se löytyykö näille asioille selitys on asia erikseen. Päättäkää itse. Omasta puolestani voin sanoa että oli pitkästä aikaa jännittävää törmätä ilmiöihin joihin ei kättelyssä tunnu löytyvän ns. luonnollista selitystä.
Mikäli juttu poikii asialista kommentointia voin kertoa tarkemmin mikä paikka on kyseessä, mikäli joku paikallinen vaikkapa haluaa käydä asiaa lähemmin tutkimassa tuopposen ääressä. :)
Eräässä vaiheessa iltaa olin vaihtamassa vaatteita henkilökunnan käyttämässä pukukopissa, kun kuulin takaani ääntä; kuulosti siltä kuin joku olisi liikuskellut huoneessa ja siirrellyt esineitä. Vaatteiden kahinaa ja pientä kopsahtelua sekä laahaamista; tiedätte toki miltä kuulostaa kun joku "puuhastelee". Katseltuani ympärilleni mitään ei kuitenkaan näkynyt, ja sen kummemmin asiaa ajattelematta tuumasin että ääni todennäköisesti kantautuu ilmastointiputkia pitkin jostain kauempaa. (Tosin ääni EI kuulostanut tulevan mistään kauempaa, vaan aivan selän takaa).
Myöhemmin mainitsin asiasta kitaristille, ja tämä vastasi "Hitto, sinäkinkö kuulit jotain?" Mies oli ollut kyseisen huoneen vessassa ja kuullut kuinka joku liikuskelee ja puuhastelee pukuhuoneessa. Vekkulina ukkona kitaristimme oli tuupannut vessan oven auki ja luullut säikäyttävänsä vaikkapa basistin, mutta pukuhuone olikin ollut tyhjä ja hiljainen.
Seuraavana aamuna tulimme tyhjään baariin roudaamaan tavaroitamme pois, ja ravintolatyöntekijä tuli avaamaan meille ovet. Laskeutuessamme portaita alas pimeään baariin tämä tokaisi ohimennen "Hitto, äkkiä valot päälle. Täällä on karseaa olla pimeässä." Jokin kyseisessä kommentissa aiheutti värinää selkäpiissä, joten kysäisin mistä moinen tunne johtuu. "Yksin täällä ollessa kuulee välillä semmoisia juttuja että alkaa epäilemään mielenterveyttään", kuului vastaus. Ääniä kuulemma kuuluu usein ja yleisesti ottaen alakerrassa on sellainen tunne ettei siellä ole yksin.
Juttu jäi hetkeksi silleen, mutta roudaustauolla ennen ravintolatyöntekijän poistumista päätin mielenkiinnosta vielä tiedustella asiasta tarkemmin, ja kuulin seuraavaa:
-Ravintolan käyttämän tietokoneen näyttö on mennyt lepotilasta valmiustilaan, ikään kuin joku olisi liikutellut hiirtä. Kuulemma vinkeä tunne kun näyttö alkaa itsekseen loistamaan muuten pimeässä tilassa.
-Paikan valvontakamerat on varustettu liiketunnistimilla, ja useamman kerran kamerat ovat alkaneet nauhoittamaan vaikka ketään ei ole paikalla. Hauskaksi jutun tekee se, että kamerat ovat alkaneet nauhoittamaan järjestyksessä yksi toisensa jälkeen, ikään kuin joku liikkuisi huoneesta toiseen ja käytävillä. Kameroiden päälle menemisestä voi siis tavallaan seurata "näkymättömän kulkijan" reittiä.
-Yläkerran naistenvessassa on vanha sähköistetty kattokruunu, jossa on kynttilälamput. Eräänä aamuna töihin tullessaan henkilökunta huomasi että kattokruunun kynttilälamput oli katkaistu juuresta poikki ja lojuivat lattialla kattokruunun alla. Jos oikein käsitin valvontakamera ei ollut minkäänlaista yöllistä vierasta tallentanut. Mikäli joku pilailija ei siis ollut onnistunut livahtamaan baariin tikapuiden kanssa hankalasti selitettävä juttu.
Tulomatkalla keikkabussissa puhuin asiasta muille, ja kuulin vielä yhden mielenkiintoisen jutun: toinen kitaristimme oli aamulla roudatessamme kuullut kolinaa eräästä suljetusta isommasta looshista ja luullut että ravintolatyöntekijä keräilee edellisillan tuhkakuppeja pois. Mies astui sisään looshiin, joka oli jälleen kerran typötyhjä ja hiljainen. Hän kuvaili ääntä sellaiseksi "kuin peltimukeja olisi kolisteltu yhteen". Voi tietysti olla että kun näistä asioista puhutaan, muisti tekee tepposet ja yhdistää täysin luonnollisen tapahtuman kuultuihin juttuihin, mutta sen verran kalpeaksi mies valahti kun osasi yhdistää nämä kaksi asiaa että epäilen ukon olleen hyvin pitkälle ns. äimän käkenä looshin astuessaan. Olimme tuolla hetkellä pelkästään bändin kesken baarissa. Kaikki muu porukka oli lavalla purkamassa tavaroita ja ainoa paikalla ollut henkilökuntaan kuuluva henkilö oli jo poistunut - tätä kitaristimme ei tosin tiennyt.
Tällaista siis Mikkelissä. Mainittakoon vielä kuriositeettina että yläkerrassa edellisen baarin olemassaolon kymmenkunta vuotta sitten puukotettu nainen - asioillahan ei toki välttämättä ole mitään yhteyttä keskenään. Kun tiedustelin mikä ravintolatyöntekijän itsensä mielipide ilmiöiden syihin on, tämä kuittasi ykskantaan "no, tämähän on todella vanha talo, näissähän aina tapahtuu." Kylmähermoinen tyyppi. :)
Mutta tässäpä tämä. Postaan jutun toivoen että joku asiallisesti suhtautuvakin sen lukee.
Outoja tapahtumia Mikkelissä
19
6805
Vastaukset
- omat epäilykseni tästä paik...
Mikkelissä on kaksi tähän kuvaukseen sopivaa mestaa joista toisessa en ole käynyt ja toisessa en koskaan viihtynyt sillä siellä ei kyennyt rentoutumaan vaikka olisi kuinka tuubassa ollut... Olen aina ollut empaatikko ja pystynyt aistimaan asioita joita muut eivät, siitä syystä epäilen nyt tässäkin tietäväni mikä paikka on kyseessä. Laitatko kuitenkin vinkkiä lisää jotta saan vahvistuksen.
- Suklaanappi
Meillä on kotona samankaltaista toimintaa. Televisiot yms. sähkölaitteet menevät itsekseen päälle ja pois, joku kolistelee kaappeja ja tavaroita.. Ja muuta sen semmoista.
Ihmettelen vaan, kun tämä on 20-vuotta vanha asunto ja koko ikäni olen täällä jo pienestä pitäen asunut, eikä kukaan ole lähistöllä kuollut (muutamaa vanhusta lukuunottamatta), ainakaan tässä talorivissä.
Tuli ihan kylmät väreet kun luin kertomaasi, varsinkin se valvontakamera juttu oli spooky!
Ja pakko sanoa, kun mikkeli on tässä lähellä, että tekisi mieli käydä vähän kurkkimassa paikkaa :D. Olen itse niin kovin kiinnostunut kaikesta oudosta ja selittämättömästä :>- -PT-
...tuskinpa paikan maine tällaisesta kärsii. :)
Kyseessä on siis ZicZac. Yläkerta ollut vissiin aikaisemmin Peukalopotti tms.,joka sai erinäisistä syistä lisänimen "Puukkopotti"?
Vaikkei tämäkään taas välttämättä liity asiaan mitenkään, kuulin myös sanassa yhteydessä että lähitalossa (ei käsittääkseni ZicZacin talossa) on tapahtunut väkivallanteko jonka yhteydessä mieheltä on kaivettu silmät päästä (juurikin näin). Mahtaako olla täysin folklorea? Paikallisilla tietoa?
- meikä...
Ylleesä täällä törmää aina sen tuntusiin tarinoihin että haiskahtaavat tekaistulta, mut täähän kuulosti jo jännältä. Kumpa vaan asuskin lähellä Mikkeliä niin vois käyä itekin ihmettelemässä kyseisessä baarissa. :/
- Marko0li0
Kannata ilmoittaa sitten nyt joillekin paratutkijoille, joita on nyt useampikin liikenteessä? Kiintoisaa! :) Deja vu muuten juuri nyt.
- zigi zagi
Paikkakuntalaisena tiedän paikan ja ihmettelen,miten mikään haamu viihtyisi siinä pissismestassa-jumputuskin korviahuumaavaa.Yläkerran Roller baarissa on tullut kyllä istuttua..))
- Delirium Tremens
Minulla on paljon samanlaisia kokemuksia, eikä pelkästään tässä nimenomaisessa baarissa, vaan muissakin! Ilmeisesti vedän outoja tapahtumia puoleeni kun olen röpöttelemässä, sillä tuopit ja joskus jopa pöydät kaatuvat ympärilläni. Vessassa katsoessani itseäni peiliin, kasvoni heiluu ja kuvajaiseni vääristyy. Yleensä tämä kaikki tapahtuu puolenyön jälkeen. Lisäksi joudun usein jonkinlaiseen transsitilaan, itse en muista mitään, mutta ystäväni sanovat että puhun tuolloin jotain muinaisia kieliä. Olen kokenut myös irtaantuvani ruumiistani ja useasti olen levitoinut baarista kadulle. Tähän liittyy yleensä aina tunne, että joku tarraa kiinni vahvalla otteella.
Olen todella hämilläni.- Manboy.jpg
Nyt taitaa olla pahemman kerran trolli liikenteessä, kenties alkoholilla jotain osaa tapahtumiin? ;)
Itse olen Roller Music Barin vakiokasvoja ja itsekkin koen aina tuoppien heilumisia sun muita, tosin ihan itse aiheutettuja tapahtumia. :)
Eipä ole omalle kohdalle osunut vielä mitään "paranormaaleja" kokemuksia. - täälläkään
Manboy.jpg kirjoitti:
Nyt taitaa olla pahemman kerran trolli liikenteessä, kenties alkoholilla jotain osaa tapahtumiin? ;)
Itse olen Roller Music Barin vakiokasvoja ja itsekkin koen aina tuoppien heilumisia sun muita, tosin ihan itse aiheutettuja tapahtumia. :)
Eipä ole omalle kohdalle osunut vielä mitään "paranormaaleja" kokemuksia.Joo, aikamoinen provo.. Ei kyllä minullakaan mitään kokemuksia.. tai ehkä sitten olen aina ollut liian tuiterissa. :-)
- -PT-
täälläkään kirjoitti:
Joo, aikamoinen provo.. Ei kyllä minullakaan mitään kokemuksia.. tai ehkä sitten olen aina ollut liian tuiterissa. :-)
...sen voin vakuuttaa. Paikassa näyttää ilmeisesti tapahtuvan jotain vain silloin kun on rauhallista?
Itsekin käynyt asiakkaana pari kertaa aikaisemmin huomaamatta mitään muuta erikoista kuin yliluonnollisen määrän kännisiä ihmisiä. :) - Eberhard Sahlberg jr
-PT- kirjoitti:
...sen voin vakuuttaa. Paikassa näyttää ilmeisesti tapahtuvan jotain vain silloin kun on rauhallista?
Itsekin käynyt asiakkaana pari kertaa aikaisemmin huomaamatta mitään muuta erikoista kuin yliluonnollisen määrän kännisiä ihmisiä. :)Olisiko nettikummituksella osuutta asiaan ?
- John Zaffis
Olet ollut kännissä kuin ankka ja vahtimestari on saattanut sinut kadulle, kädestä pitäen kuin pikkulapsen joka on karannut päiväkodista. Voisiko tämä skenaario olla mahdollinen? Ainakin se on paljon todennäköisempi vaihtoehto kuin jonkun halpisjuottolan kummitukset, joiden asiakas-kuntaan en itse kuulu. Onneksi toisin kuin sinä
- ROTTA2~
Jumalauta se oli rotta!
- LunaClaudia
harmi, että sekä Roller että Zäkki ovat lopettaneet toimintansa.. ja turha sinne olisi muutenkaan mennä haamujahtiin, jos baarin pitää olla suljettu ennenkuin mitään tapahtuu.
ah.. Rolleri - jännitystä elämään
Itse asun Mikkelissä ja haluaisin jännitystä elämään. Olen kuullut että satamassa olisi joitakin kummitustaloja ja asun parin sadan metrin päästä yhtä palanutta taloa mutta siinä ei ole mitään erikoista. Nimittäin olemme selvittäneet kaverin kanssa jo talon historian monta vuotta sitten. Joten voisiko kukaan lähettää tänne linkkejä autio- ja kummitustaloista ?
- dwvwvvw
kato vaan niit' leffoja.
- Kuka hiippailee
Itsekin olin kerran yöllä tietokoneella ja kännykkä oli pöydällä. Yks kaks siihen sytti valo ja ajattelin että kuka soittaa yöllä? Kurkistin kännykkää ja ei siihen kukaan soittanutkaan. Näytössä oli kaksi numeroa, kuin olisi nappeja painettu. Kännykkä oli nokian e71. Kertaakaan ei koskaan muuten semmoista temppuillut.
- .k.k.
Minulla tulee tuollaisia koko ajan. Pimeässä kännykään tulee valo tai tietokoneen näyttö aktivoituu, vaikkei kukaan koske niihin. En ole ajatellut, että siinä mitään ihmeellistä olisi, eikä taida ollakaan. Eikö akun vähyyskin saa kännykän näytön syttymään?
- Anonyymi
täällä tosiaan tapahtuu outoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu882908Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä4742222- 891572
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501316Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä701178- 73867
- 30822
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa12810Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal75786Tänään Uutisnuotassa !
Ähtärin valtuustoryhmien Kokoomus, Keskusta, SDP ja KD kannanotto 27.3.2025 Ähtärinjärven Uutisnuotassa: *Rakentavaa yh41757