Gerbiilin jalka!

Tessuttaja

Eli moi huomasin tänään kun annoin gerbiililleni aurinkonkukansimeniä , että sen oli vaikea syödä siis tämä on ollut jo yhden vuoden
eli sen jalka on vähän mytyssä ja sen on vaikea syödä kahdella jalalla joten sille pitäisi kuoria kaikki. Sen huomaa myös siittä , että toinen gerbiili on pulleampi kuin toinen eli juuri se jolla on jalka kipeä tai ei kai se kipeäkään ole , mutta se on aikas laiha verrattuna toiseen ei se varmasti nälkään kuole mutta kumminkin? Eli olen käynyt eläin lääkärillä je se sanoi , että kyllä se ruokansa saa, mutta ei se kyllä saa tai siis saa mutta vähemmän kuin toinen eli kiitos avusta jo etukäteen en kuitenkaan toivo sellaista apua, että mene eläinlääkäriin!!=)

23

970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amanda T.

      MENE ELÄINLÄÄKÄRIIN! SE ON ANOA KEINO AUTTAA!

      Jos haluat että gerbu kituu niin anna kitua. Minä ainakin veisin sen heti eläinlääkäriin.

      • Moi! Siis jos se on ollut sillä jo vuden ja juossut paljon niin miten ihmeessä se kituissa! Käytä järkee ja lue viestit!


      • Amanda T.
        neljä.marsua kirjoitti:

        Moi! Siis jos se on ollut sillä jo vuden ja juossut paljon niin miten ihmeessä se kituissa! Käytä järkee ja lue viestit!

        Mistä hitosta sinä voit tietää kituuko gerbiili?! Yhtähyvin se on vuoden aikana kitunut tai ei.

        Tekstin aloittaja halusi apua, ja sitä annan. Jalkaa ei pysty itse parantamaan ainoa vahtoehto on viedä gerbu eläinlääkäriin ja kysyä neuvot.

        Käytä ihan itse järkeä!


      • Tessuttaja!
        Amanda T. kirjoitti:

        Mistä hitosta sinä voit tietää kituuko gerbiili?! Yhtähyvin se on vuoden aikana kitunut tai ei.

        Tekstin aloittaja halusi apua, ja sitä annan. Jalkaa ei pysty itse parantamaan ainoa vahtoehto on viedä gerbu eläinlääkäriin ja kysyä neuvot.

        Käytä ihan itse järkeä!

        No kerroppas mitä se eläinlääkäritekisi sille jalalle? Antaisi jotain lääkettä vai lopettaisi? Kuule lääkkeet ei auta niin tuskin se sitä lopettaisikaan vaan sanoisi , että se ei kidu tiedätsä kuin ärsyttävää on keskustella jonkun tollasen kaikki tietäväisen kaa paskan kaa?Eikä se eläinlääkäri myöskään saisi sitä jalkaa nii , että sen olisi helpompi syödä! Joten en tarvitse sinun apua enään , koska olet ihan surkea! Sulla ei varmaan ees oo gerbiileitä!:=


      • mur mur
        Tessuttaja! kirjoitti:

        No kerroppas mitä se eläinlääkäritekisi sille jalalle? Antaisi jotain lääkettä vai lopettaisi? Kuule lääkkeet ei auta niin tuskin se sitä lopettaisikaan vaan sanoisi , että se ei kidu tiedätsä kuin ärsyttävää on keskustella jonkun tollasen kaikki tietäväisen kaa paskan kaa?Eikä se eläinlääkäri myöskään saisi sitä jalkaa nii , että sen olisi helpompi syödä! Joten en tarvitse sinun apua enään , koska olet ihan surkea! Sulla ei varmaan ees oo gerbiileitä!:=

        Meillä LOPETETTIIN gerbsu, kun siltä meni hypyssä takajalka poikki reidestä!
        Ei niitä kanna kituuttaa sen enempää.


      • Amanda T.
        Tessuttaja! kirjoitti:

        No kerroppas mitä se eläinlääkäritekisi sille jalalle? Antaisi jotain lääkettä vai lopettaisi? Kuule lääkkeet ei auta niin tuskin se sitä lopettaisikaan vaan sanoisi , että se ei kidu tiedätsä kuin ärsyttävää on keskustella jonkun tollasen kaikki tietäväisen kaa paskan kaa?Eikä se eläinlääkäri myöskään saisi sitä jalkaa nii , että sen olisi helpompi syödä! Joten en tarvitse sinun apua enään , koska olet ihan surkea! Sulla ei varmaan ees oo gerbiileitä!:=

        Minulla on ollut vuodesta 2004 gerbiilejä, ja tällä hetkellä on 5 gerbiiliä ja saan pian kaksi lisää.

        Its emenisin tarkastuttaan gerbiilin, ja varmistamaan mikä jalassa on vikana.


      • Amanda T.
        mur mur kirjoitti:

        Meillä LOPETETTIIN gerbsu, kun siltä meni hypyssä takajalka poikki reidestä!
        Ei niitä kanna kituuttaa sen enempää.

        Olen samaa mieltä!


      • Tessuttaja!
        Amanda T. kirjoitti:

        Minulla on ollut vuodesta 2004 gerbiilejä, ja tällä hetkellä on 5 gerbiiliä ja saan pian kaksi lisää.

        Its emenisin tarkastuttaan gerbiilin, ja varmistamaan mikä jalassa on vikana.

        Voi vittu mä en usko teitä ootte tollasii kaikki tietäväisii eläinlääkäriin en mene!Joten kysyin vaan , että miten sille saisi ruokaa paremmin annettua ja kyllä sen huomaa jos se kituu turha teidän on valehdella , että teillä on gerbiileitä ollu 6 vuotta tai 5 vuotta en usko hahaa!... En kaipaa teidän apu


      • Amanda T.
        Tessuttaja! kirjoitti:

        Voi vittu mä en usko teitä ootte tollasii kaikki tietäväisii eläinlääkäriin en mene!Joten kysyin vaan , että miten sille saisi ruokaa paremmin annettua ja kyllä sen huomaa jos se kituu turha teidän on valehdella , että teillä on gerbiileitä ollu 6 vuotta tai 5 vuotta en usko hahaa!... En kaipaa teidän apu

        Omapa on eläimesi.


    • bastar-d

      Sähän olit jo käynyt sen kanssa eläinlääkärissä, jos oikein ymmärsin?
      Anna gerbulle pehmeää ruokaa (puuroa, pilttiä) jos sen on vaikea syödä itse. tai tarjoat sille kädestä siemeniä yms. Ihan kuin olisit vara tassut tai jotain ;D pienen kuppiin puuroa ja sitä lusikasta tarjoamaan niin ei tarvitse tassuja käyttää. =) sanoiko eläinlääkäri mitään neuvoja miten voisit helpottaa gerbiilisi oloa tai syömistä?

      • Tessuttaja!

        Kiitos olet ensimmäinen joka on oikea neovon antaja eli juu kiitos avusta täytyypä kokeilla eläinlääkäri ei neuvoja antanu vaan sanoi , että se kyllä paranee ajan myötä


    • myös vino jalka

      Mun gerbiilillä oli syntymästä asti toinen etutassu "ranteen" kohdalta vinksallaan, sojotti sillai 90-asteen kulmassa. Mutta hyvin se sillä pärjäs, meni siemenet alas ja vauhtia riitti. Eli eiköhän se syöminen onnistu ihan hyvin, kannattaa tietty antaa sellasta siemensekoitusta, jossa kaikkia siemeniä ei tartte kuoria. Ja toiset gerbut vaan on muutenkin lihavampia kuin toiset, mulla oli aikoinaan toinen gerbiili, joka oli kuin pallero vaikka sen kanssa elänyt ei, ja samaa ruokaa söivät.

      Ja tietenkin kannattaa antaa monipuolista ruokaa, ei vain niitä siemeniä.

      • sanoa vielä

        unohtui sanoa, että gerbiilit ovat luonnostaankin kovin laihoja, moni siis saattaa säikätää oikein, että mikä niitä vaivaa. Voi olla että se toinen gerbiilisi onkin läski, ja tuo laihempi on se normaalipainoinen :)


    • Cimma

      Miksi haukut meitä, jos kerran apua pyydät?

      Juoksuta eläintä lattialla. Jos se keikkuu/ei käytä jalkaansa, se on kipeä.

    • GerBubi

      Ehkä sun ei kannattais hankkii yhtään mitään eläintä, ku vaikuttaa vähä siltä, et vaikka sun gerbus voi kärsiä, ni sille ei tehä mitään. Siis mikä eläinten hoitaja/omistaja sä luulet olevas, jollet hoida lemmikkiäsi kuntoon, tai edes yritä?! Ja sun on turha haukkuu ihmisii, jotka tietää näistä asioista paljon enemmän kuin sinä ( ainakin käytöksesi perusteella )ja jotka yrittää auttaa. Mut anna eläimes kitua, sun päätös

      • Tessuttaja!

        Mitä sä siinnä mulle urputat sanoinko , et olen hyvä eläinten hoitaja kaikissa on jotain vikaa


    • IvoryMoon

      eräs harvinainen sairaus.

      Yhdellä perheeeseeni syntyneellä gerbulla oli jalka "mytyssä" ja hieman vinksallaan. Eli normaalin elämän, eikä se kipeältä vaikuttanut (käytti jalkaa suht normaalisti, tosin vaukea tarttua mihinkään).

      Eräällä äitini tuntemalla (asiantuntevalla) kasvattajalla oli gerbu, jolla oli sama vaiva. Sieltä sain tietää, että se on sairaus. Älä hanki eläimelle poikasia, jottei sairaus periydy.

      Ja eräät sitten eivät osaa lukea:
      "Eli olen käynyt eläin lääkärillä je se sanoi..."
      Eli ei luultavasti ole mikään "pakko lopettaa, se kituu järkysti, ei se voi elää tollasena" -tapaus.

      • Tessuttaja!

        niin juu kiitos tosi paljon juuri tuollainen vai gerbiiliilläni on . Juu en ajatellutkaan poikasia=) Sinä olet hyvä gerbiileitten hoitaja.!1!!!


      • Tessuttaja!
        Tessuttaja! kirjoitti:

        niin juu kiitos tosi paljon juuri tuollainen vai gerbiiliilläni on . Juu en ajatellutkaan poikasia=) Sinä olet hyvä gerbiileitten hoitaja.!1!!!

        Osaatteko te lukea minä olen käynyt eläinlääkärillä se lukee aivan selvästi nämä kaksi viimeistä vastajaa eli joku toinen kiva ja tinen kiva(en tarkoita itseäni=))


      • gsdferhr
        Tessuttaja! kirjoitti:

        Osaatteko te lukea minä olen käynyt eläinlääkärillä se lukee aivan selvästi nämä kaksi viimeistä vastajaa eli joku toinen kiva ja tinen kiva(en tarkoita itseäni=))

        siis! en tiedä olenko harhoja näkevä vai mitä mutta hänhän sanoi KÄYNEENSÄ ELÄINLÄÄKÄRILLÄ.opetelkaaa ymmärtämään kirjaimia....


      • OLLA AIKA
        gsdferhr kirjoitti:

        siis! en tiedä olenko harhoja näkevä vai mitä mutta hänhän sanoi KÄYNEENSÄ ELÄINLÄÄKÄRILLÄ.opetelkaaa ymmärtämään kirjaimia....

        NO KYLLÄ TAISI OLLA AIKA PASKA ELÄINLÄKÄRI!

        Tessuttaja: PIDÄ GERBUSTASI HYVÄÄ HUOLTA :) Se rakastaa sua varmasti kun oikein netistä etsit apua pikkusellesi :))


    • vastatkaa

      Huomasin et mun gerbiili jotenkin naksutti aamulla ja se ei enää juoksennellu paljoo.. Onkoha se kuolemas mut se on kumminki jo tosi vanha

    • Anonyymi

      Kuinka monta jalkaa on gerbiilillä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe